Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
Azért én megvárom az EASA légialkalmasságit is.
Na nem mintha nagyon fenyegetne, hogy 737MAX-on utazzak. BA jellemzően 318-21-et reptet, ha meg messzebbre kell menni, akkor úgyis nagyobb gép lesz mint ezek. -
jerry311
nagyúr
Igen is meg nem is.
A hajtóművek pozíciójával volt/van gond. Ha a szárny alatt van a hajtómű, akkor gázadásra emeli az orrát. Ha valaki "lepadlózza" a gépet és még a botkormányra is ráhúz hogy gyorsan emelkedjen, akkor könnyen átesésbe viheti a gépet.Ennek elkerülésére programozták bele az MCAS-t. Csak nem úgy ahogy eredetileg tervezték, és nem úgy ahogy elvárható lett volna. Ezért akár többször is beavatkozhatott, csak 1 állásszög jeladót vett figyelembe, a specifikációhoz képest jobban is beavatkozhatott, és ráadásként akár olyan helyzetbe is vihette villanymotorral a vízszintes vezérsíkot, amibe pl. a pilóta nem tudja soha, hiába nyomja a kapcsolót, ráadásul ez a pozíció kb, összeegyeztethetetlen bármilyen repülhető konfigurációval.
És akkor még a pilótákat sem képezték ki erre rendesen, mert hát nem kell azt.
TLDR: kurvára elbaszták. -
jerry311
nagyúr
Most is lehet előre tudni, hogy mivel repülsz. Legtöbb esetben már a foglaláskor.
Kicsi rá az esély, hogy az utolsó pillanatban változik, mert a legtöbb társaság egy gyártóval operál. Ha többel akkor általában egyik gyártót rövid- (pl. A319) másik pedig hosszútávú (pl. B777) járatokra használja. Így kevés az esély, hogy egy Európán belüli járat hortelen 737Max lesz A319 helyett. -
jerry311
nagyúr
Túlságosan össze van fonódva a boing a kormánnyal és "nemzeti" gyárként bármit megengedhet magának.
Nem csak Boeing, nemcsak USA. Komoly probléma mindenhol, hogy vezető pozícióban lévő emberek néhány évente váltogatják, hogy épp szabályozói vagy gyártói oldalon (alkalmazásban) vannak. Úgy össze van fonódva a kettő, hogy belterjesebb mint egy királyi család. De úgy érzem az ilyen jellegű kapcsolatot Magyarországon nem kell részletesen magyarázni, mindenki ismeri hogyan működik. -
jerry311
nagyúr
Ugyan már, van ami nem is tud magától repülni, ha az elektronika nem tartja repképes állapotban, akkor a pilóta sem fogja.
#45 Samott
Konkrétan az MCAS-nak nem volt külön kikapcs gombja. Ha kikapcsolták az elektronikus trimet, akkor az MCAS-sem működött, de akkor kézzel kell tekerni a trim kereket, ami bizonyos repülési állapotokban emberi erővel legjobb esetben is nehéz, de lehet akár lehetetlen is. Ez is probléma volt. Ha csak az MCAS-t ki tudták volna kapcsolni, míg az elektromos trim vezérlés működik, akkor esélyes, hogy legalább az Ethiopian gépe nem zuhan le, de lehet még a Lion sem.
Nem tudom, hogy az új légialkalmassági direktívában benne van-e a külön kikapcsolhatóság, én beleírtam volna.
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással