Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Én azt nem értem ezzel a visszafelé kompatibilitás mizériával, hogy ha valaki vesz egy új konzolt, akkor miért kötelező kidobnia a régit?
    Szvsz akinek értékesek a PS3 játékai, annak megvan hozzá a PS3-a is. Aki továbblépett rajtuk, az meg eladta vagy kukázta a játékokat a PS3-ával együtt.

    A másik, amit sosem értettem, hogy miért érdekes, hogy milyen erős a konzol hardvere?
    A PS4 Pro-nál legalább ott a PSVR, aminél valóban minőségi különbséget jelent az erősebb hardver, de az Xboxnál mégis nem tök mindegy, hogy ugyanaz a Fifa 2018 milyen hardveren fut?
    Ez olyan, mintha a MÁV azzal reklámozná a járatait, hogy milyen erős a mozdony, miközben a menetidő ugyanaz.

    Kérdem ezt úgy, hogy se Xboxom, se PS-em nincsen.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Polllen #34 üzenetére

    Szóval eleve rétegigény a prev-gen játék, de azon belül is van egy "de nem akarom megtartani a régi konzolt" részhalmaz? Ez így nem tűnik akkora piacnak, hogy külön ki kelljen emelni, mint extra fícsört.

    Erő:
    Azt értem, hogy ha a konzol erősebb, akkor magasabb grafikai minőséget lehet kihozni belőle, de ebben az esetben nem a hardverről, hanem grafikai plusszokról kellene szólnia a vitának.
    Ehhez képes nem nagyon hallok érveket a PS4 vs. Xbox One vitában egyik oldalról sem, hogy ugyanaz a játék az egyik konzolon nagyobb felbontásban, több fps-el, komplexebb shaderekkel, netán nagyobb felbontású textúrákkal futna, mint a másikon.
    Ezért mondtam a vonatos példát is: a menetidő a lényeg, hogy azt a vasút jobb szervezéssel vagy erősebb mozdonyokkal oldja meg, az az utasnak halál tök mindegy.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #40 üzenetére

    Értem én, hogy praktikusabb, ha egy gépen elfut a régi és az új játék, de a legtöbben azzal jönnek, hogy új konzol generációnál sem akarnak lemondani a régi játékokról.
    Márpedig nem kell, ha nem dobod ki a régi konzolt ugye. Tehát a "befektetésed" minden konzolnál biztonságban van.

    Na most az a kérdés, hogy az a praktikusság, ami a visszafelé kompatibilitással jár valóban akkora versenyelőnyt biztosít-e az xbox one-nak a többi konzollal szemben, mint ahogy azt az MS-nél remélik.
    Szerintem nem, mert ha valaki PS3-as játékokra izgul, akkor ma kb. egy PS4 játék áráért be tud szerezni egy jó állapotban lévő PS3 hardvert. Tehát a PS (vagy Nintendo) tábor sincs elvágva a régi játékoktól, legfeljebb egyel több hardvert kell üzemeltetni, de ez szvsz nem akkora tényező, hogy erre kelljen kihegyezni a konzolok közötti különbséget. (Sőt van, akinél növeli a nosztalgia élményt, hogy az eredeti hardveren játszik.)

    Ami a grafikai fícsöröket illeti: persze én is láttam összehasonlításokat, hogy miben jobb az új xbox one a régihez képest, de szinte minden xbox hírnél benyomják, hogy az xbox one s a legerősebb konzol a világon, aminek így önmagában semmi értelme.
    Arról kellene szólnia a hype-nak, hogy lám a Fallout 4 mennyivel jobb Xbox-on mint PS4-en, nézd már milyen faszán tükröződik a víz és így is tartja a 60 fps-t, a PS4-en meg beszaggat és még bénábban is néz ki. Aztán ki lehet térni rá, hogy ennek oka az erősebb hardver.
    Ilyenről azonban szó sincs, gyakorlatilag szó sem esik a két konkurens közötti lényeges grafikai eltérésekről (már ha vannak), csak felhozzák, hogy az xbox-ban erősebb a hardver és ettől kellene valamiért hasra esni.
    Ez legfeljebb a windowson nevelkedett generációk reflexeire lehet hatással, akik még abba szocializálódtak, hogy a magasabb órajeltől magától értetődően jobb a játékélmény.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #47 üzenetére

    Ép most láttam Bécsben egy kiratkatban PS3-at 89EUR-ért fél év garanciával. 20 euróval drágább, mint egy új játék.
    Pár hónapja restauráltam egy kukázott C64-et és minden játék megy rajta floppyról pont úgy, mint 30 éve. A C64-ből összesen 23 milliót adtak el 10 év alatt és az volt messze a legnépszerűbb 8 bites gép. Ma ennyit adnak el egy konzolból egy év alatt.
    Ha tehát egy 30 éves gépet még mindig be lehet szerezni működőképes állapotban, nem hiszem, hogy egy 5 évvel korábbi generációs konzolt ne tudnál pótolni ha elromlik.

    Az odáig teljesen rendben van, hogy a BC egy kényelmi szolgáltatás az MS részéről, csak sokan úgy állítják be, mintha a konkurenseknél teljesen el lennél vágva a régebbi generációs játékoktól, ami egyszerűen nem igaz. Ne dobd ki a régi hardvert vagy szerezd be később tizedáron és máris tolhatod a régi játékokat.
    Az Xbox-nál ez vitathatatlanul praktikusabban van megoldva, de felesleges úgy beállítani, mintha ez valami hatalmas system-seller funkció lenne.

    Ami az erősebb hardvert illeti: ha a konzol piacra is begyűrűzik az a PC-s fejlesztői mentalitás, hogy ha szar a játék old meg erősebb hardverrel, akkor az a platform halálra van ítélve.
    Amúgy persze elvétve találni teszteket, amiben egy-egy játéknál felemlítik, hogy melyik konzolon szebb, de összességében a konzolok körüli diskurzus tökre nem a játékélmény minősége körül zajlik, hanem olyan marketing bullshitekkel dobálóznak, hogy az "xbox one s a legerősebb konzol" anélkül, hogy elmagyaráznák, hogy ez mennyiben befolyásolja a játékélményt.
    Ez a kínai "noname telefon" marketing: 8GB ram, 8 magos cpu, meg 8" a képernyője, stb. akkor ez biztosan jobb, mint egy Galaxy S9, mert annak 100MHz-el lassabb a cpu-ja. Aztán megy a csodálkozás, hogy a gányolt kínai androidon miért megy minden szarabbul, pedig az ő telefonjában hú mennyivel több ram van. Ezért tartom álságosnak egy célhardver estében a nettó hardver adatokkal dobálózni, mert a hardver csak egy eleme a rendszer számos összetevőinek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #59 üzenetére

    Ha egy konzolból eladnak 60-80 millió darabot a világon, az elég garancia, hogy másodkézből viszonylag sokáig be tudd szerezni. Igen, a hardver elhasználódik, sokat kukázni kell, vannak rossz szériák, stb. de maga az eladott darabszám a garancia, hogy akár évtizedekkel később is be tudd szerezni a hardvert, ha játszani akarsz.
    Nem állítom, hogy ez a legideálisabb módja a nosztalgiázásnak és hogy ez van olyan jó megoldás, mint az xbox visszafelé kompatibilitása. Mindössze arra hoztam fel példaként, hogy a konkurens platformok sincsenek elvágva a korábbi generációktól, mint ahogyan azt sokan állítják, még ha macerásabb is megoldani a játszást velük, mint az xbox-al.
    Tehát nem úgy merül fel a kérdés, hogy melyik a jobb megoldás, hanem hogy A vagy B platform összehasonlításakor van-e egy adott igényre megoldás vagy sem. Az Xboxnál akkor lenne egetrengető fícsör a visszafelé kompatibilitás, ha a többinél lehetetlen lenne a régi generációs játékokkal játszani, de ez nem így van. Marad tehát egy alapvetően mellék funkció praktikusabb kivitelezése, ami kétségtelenül előny, de szvsz a jelentőségét túlértékelik.

    Szerintem az MS és a többi konzolgyártó alapvetően eltérő üzleti modell szerint gondolkodik.

    A konzol egy platform, amiben a hardver, os, szoftver egy rendszert alkot.
    A Sony és a Nintendo következetesen platform generációt vált: új hardver, új os, új szoftverek. Előnyük, hogy minden generáció váltásra alaposan felkészülnek: megjelenik az új konzol, azonnal ott van jó néhány AAA cím, ami megtolja a hardver eladásokat, és ha átlépi a kritikus mennyiséget, akkor önfenntartóvá válik a rendszer. Onnantól már csak a tartalomkínálatot kell bővíteni, ami különösebb erőlködés nélkül eladja magát (ha minőségi).

    Az MS ezzel szemben upgradel: mindenféle fícsörökket kommunikál, hogy miért érdemes az egyik konzol generációt a másikra cserélni, mert hogy az újban erősebb a hardver, meg lehet rajta netflixet nézni, meg videot streamelni, stb.
    Ezek jó funkciók de alapvetően a konzolt mint önálló terméket akarják eladni, nem pedig az új platform generációt, mint komplett egészet.
    Így viszont a generáció váltás elnyúlik és a rendszer is jóval később válik önfenntartóvá.
    Az eladási számokon jól látszik, hogy hány sebből vérzik ez az üzleti modell, az MS ezért igyekszik olyan funkciókkal és hardver paraméterekkel tematizálni a szakmai közbeszédet, ami neki kedvez. Ezzel viszont nem a célközönség érdeklődése nő a technikai részletek iránt, hanem a szaksajtó veszti el a közönség érdeklődését, mert olyan témákon rugóznak, ami a legtöbb konzol vásárló számára érdektelen.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #62 üzenetére

    "A kérdés, hogy ha akarsz játszani a meglévő, már kifizetett játékaiddal, akkor számít-e neked, hogy nem kell újra régi konzolt venned és fenntartanod (karbantartanod)?"

    Éppen ez az, hogy ha vannak régi játékaim és akarok is játszani velük, akkor eleve miért dobnám ki a régi konzolomat?
    Ez olyan, mint a tvshopos reklámok, hogy vedd azért meg az "Ultra Pumpa 2000"-t mert akkor nem kell körömkefével pucolnod a wc-t, mintha az lenne az egyetlen más megoldás. :DDD

    1. a konzol játékosok száma: x
    2. akik a régebbi generációs játékokkal is akarnak játszani: x - n
    3. akik nem rendelkeznek előző generációs hardverrel (tönkre ment, nem volt nekik): (x - n) - z
    4. akik nem akarnak régi hardvert venni, vagy a régi játékokat jobb minőségben akarják futtatni: ((x - n) - z) - u

    Tehát az xbox visszafelé kompatibilitása csak a 4. kategóriának jelent nélkülözhetetlen funkciót, azaz egy rétegigényen belül felmerülő rétegigény kiszolgálásáról szól.
    Erre mondom, hogy marketing okokból túl van ez lihegve, ráadásul csúsztatásokkal, mert úgy állítják be, mintha a többi platform esetében teljesen el lennének vágva az emberek a régebbi játékaiktól, ami egyszerűen nem igaz.

    Amúgy persze, legyenek eltérő megoldások eltérő igényekre, hajrá, ha ezzel az MS el tudja tartani az xbox vonalat, akkor nyilván jól teszi.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz F_Peter #68 üzenetére

    Ez azért már erősen a rétegigény rétegigényének a rétegigénye. :D

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #70 üzenetére

    "Miért dobnád ki a régi konzolt? Helyet foglal, zajos, 1 óra után túlmelegszik, az asszony utálja, eladnád és az árából vennél pár újabb játékot, ritkán használod ezért macerás előszedegetni, stb."

    Ez baromság. Van egy PS3-am egy rakat játékkal, amit később is szeretnék újra játszani. Megjön a PS4, nosza kidobom a PS3-at, aztán verem a fejem a falba, hogy jaj miért nem xboxot vettem 6 évvel ezelőtt, mert most nem tudok játszani a régi játékokkal?
    Egy fenét. Megtartom a PS3-at a PS4 mellett és játszom, amivel éppen akarok. Vagy kidobom, de pont azért, mert már nem érdekelnek a régebbi játékok.

    Értem én, hogy az xbox-on ez sokkal kényelmesen meg van oldva, de akkor nem arról szól a fícsör, hogy xboxon elérhetők a régi játékok, PS-en meg nem, hanem hogy ha xboxot veszel, akkor a tv alatt felszabadul egy konzolnyi hely.
    Erre mondam, hogy mivel az előző generációs játék eleve réteg igény, azon belül a kényelmi szempont méginkább az, és azok száma, akik a két platform között dilemmáznak és a korábbi játékok praktikusabb elérése billenti a mérleget az xbox felé elég minimális.
    Az emberek többsége vagy az exkluzivok miatt választ egy platformot, vagy mert már az előző generációnál elkötelezte magát vagy mert a haverjainak is az van.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #76 üzenetére

    Félreértés történt, mert nekem konzol ügyben nincsenek igényeim, mivel semmilyen konzolom nincs.

    Mindössze azon akadtam fenn, hogy miért olyan világrengető feature a BC, amikor konzol generáció váltáskor minden konzol tulajnak ott a lehetőség, hogy ne dobja ki a régi hardvert, ha játszani akar a régi játékaival. Ha nem lövöd lábon magad, akkor orvos sem kell ugye.
    Ez számomra evidenciának tűnt, de kétségtelenül nem ismerem a konzol társadalmat kellő mélységig, így simán előfordulhat, hogy a többség tényleg reflexből kidobja a régi konzolját, amint megveszi az újat és csak utána gondolkodik el, hogy hogyan fog az előző gen játékaival játszani.
    Ha viszont feltételezzük, hogy a többségnek azért csak van némi sütnivalója, abból logikusan következik, hogy a BC mégiscsak egy rétegigény részhalmaza.
    Persze a réteg számosságát csak becsülni lehet, itt megint csak a józan észre alapozva feltételeztem, hogy ha a két konzolgeneráció eladásait összehasonlítva a jelenlegi erősen meghaladja a korábbit és az új játékokból milliós számokat értékesítenek, akkor a korábbi generációs játékok iránt valószínűleg a konzol felhasználók kisebb része érdeklődik csak.

    Ettől függetlenül elfogadom, hogy a BC egy praktikus szolgáltatás, a fontosságát vitattam csak.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #84 üzenetére

    "Ha téged, mint vásárlót nem érdekelnek a régi játékok (ezért vagy azért), akkor ezt nem fogod figyelembe venni a vásárláskor. Ha mégis, akkor viszont az +1 az Xbox javára. "

    Egyetértek, én csak ezt az állítást szűkítette le annyiban, hogy "ha érdekelnek a régi játékok és már nincs meg hozzájuk a hardver, akkor +1 az Xbox javára".
    A marketing maszlagot is első sorban arra a leegyszerűsítésre értettem, hogy xboxon lehet régi játékokkal játszani a többin meg nem.

Új hozzászólás Aktív témák