Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #71043776 #59 üzenetére

    Ha egy konzolból eladnak 60-80 millió darabot a világon, az elég garancia, hogy másodkézből viszonylag sokáig be tudd szerezni. Igen, a hardver elhasználódik, sokat kukázni kell, vannak rossz szériák, stb. de maga az eladott darabszám a garancia, hogy akár évtizedekkel később is be tudd szerezni a hardvert, ha játszani akarsz.
    Nem állítom, hogy ez a legideálisabb módja a nosztalgiázásnak és hogy ez van olyan jó megoldás, mint az xbox visszafelé kompatibilitása. Mindössze arra hoztam fel példaként, hogy a konkurens platformok sincsenek elvágva a korábbi generációktól, mint ahogyan azt sokan állítják, még ha macerásabb is megoldani a játszást velük, mint az xbox-al.
    Tehát nem úgy merül fel a kérdés, hogy melyik a jobb megoldás, hanem hogy A vagy B platform összehasonlításakor van-e egy adott igényre megoldás vagy sem. Az Xboxnál akkor lenne egetrengető fícsör a visszafelé kompatibilitás, ha a többinél lehetetlen lenne a régi generációs játékokkal játszani, de ez nem így van. Marad tehát egy alapvetően mellék funkció praktikusabb kivitelezése, ami kétségtelenül előny, de szvsz a jelentőségét túlértékelik.

    Szerintem az MS és a többi konzolgyártó alapvetően eltérő üzleti modell szerint gondolkodik.

    A konzol egy platform, amiben a hardver, os, szoftver egy rendszert alkot.
    A Sony és a Nintendo következetesen platform generációt vált: új hardver, új os, új szoftverek. Előnyük, hogy minden generáció váltásra alaposan felkészülnek: megjelenik az új konzol, azonnal ott van jó néhány AAA cím, ami megtolja a hardver eladásokat, és ha átlépi a kritikus mennyiséget, akkor önfenntartóvá válik a rendszer. Onnantól már csak a tartalomkínálatot kell bővíteni, ami különösebb erőlködés nélkül eladja magát (ha minőségi).

    Az MS ezzel szemben upgradel: mindenféle fícsörökket kommunikál, hogy miért érdemes az egyik konzol generációt a másikra cserélni, mert hogy az újban erősebb a hardver, meg lehet rajta netflixet nézni, meg videot streamelni, stb.
    Ezek jó funkciók de alapvetően a konzolt mint önálló terméket akarják eladni, nem pedig az új platform generációt, mint komplett egészet.
    Így viszont a generáció váltás elnyúlik és a rendszer is jóval később válik önfenntartóvá.
    Az eladási számokon jól látszik, hogy hány sebből vérzik ez az üzleti modell, az MS ezért igyekszik olyan funkciókkal és hardver paraméterekkel tematizálni a szakmai közbeszédet, ami neki kedvez. Ezzel viszont nem a célközönség érdeklődése nő a technikai részletek iránt, hanem a szaksajtó veszti el a közönség érdeklődését, mert olyan témákon rugóznak, ami a legtöbb konzol vásárló számára érdektelen.

Új hozzászólás Aktív témák