Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz moonman #6 üzenetére

    Nagyon valószínűnek tartom, hogy a facebook is annak köszönheti nagy részt az otthoni sikerét, mert Zuckerberg abba a korosztályba tartozik, mint a fő felhasználók. Ezzel a facebook egy fiatal arcot kapott, ami dinamikusabbnak hat, mint egy nyugdíj felé haladó, a felhasználókat nyíltan le se sz_ró öregember. Véleményem szerint pont erre, egy dinamikusabb arculatra, egy fiatalabb vezetőre van most szüksége a Google-nek.

    Az, hogy ma az embereknek a Google-ről nem a "menő", "merész", "fiatalos", "újító" jut eszükbe, nagyrészt Schimdt-nek köszönhető.

    MÁS: Nem értem miért hiszi mindenki a facebook-ot megfoghatatlannak. Nincs még 5 éve se, hogy mindenki azt vizionálta, hogy a Google átveszi a világ fölött a hatalmat, most meg már arról beszélnek, hogy behozhatatlan hátrányban van. Ez annyit jelent, hogy egy új ötlet kell, ami a felhasználók életébe jobban beleillik. A FB sem tökéletes, csak jelen pillanatban a legjobb.

  • leviske

    veterán

    (#28) moonman: A divatot diktáló szűk réteg tisztában van a nevekkel és meg van a véleménye az adott cégekről. Az, hogy a 98% mit tud és mit nem, az már ezek után édes mind1. Erre csak még rátesz, hogy azért az USA-ban gyakrabban veszi elő a média ezeket a neveket.

    (#29) julius666: A FB nem tud mindent, ha tudna, nem volna hova fejlődnie.

    Az, hogy melyik cég minek a fogalmával forrt össze, részlet kérdés. A Google is egy a webkeresés fogalmával, azóta mégis elnéztek más piacokra és a Microsoft pedig a saját pályájukon lecsippentett 26, vagy 36%-ot a keresőmotorjával.

  • leviske

    veterán

    válasz moonman #31 üzenetére

    "egy szűk réteg nem diktálhat semmit"

    Rosszul látod. :DDD Nem gondolhatod, hogy csak úgy egységesen elindul a csorda, személyenként saját meggyőződéssel azonos irányba. Mindig egy-két hangadó személy vezeti a tömeget, ez IT körökben sincs másként. A geek megnevezést meg ne keverjük a tájékozott fogalmával.

    És de, pont a Google és a facebook jó példa erre az esetre, mivel nem komoly tőkével rendelkező nagyvállalat szolgáltatásai voltak, így nem kaptak $500 milliós reklámkampányt a nyakukba bevezetéskor.

    "név minden. de ha nem is minden, félig eladja a terméket"

    És én ezt nem is cáfoltam. Azt írtam, hogy hiába forrt össze a Google a webkeresés fogalmával, a Microsoft így is tudott tőle jelentős szeletet lenyúlni. Ennek köze nincs ahhoz a témához, amit Te erre válaszul felhoztál. Például attól, hogy a Microsoft a WLS nevét átváltoztatta Bing-re, még nem forrt össze a Bing neve a webkeresés fogalmával, mivel a piacon a Google-nek jelentősen nagyobb a neve.

    "de a Facebook már irányító pozícióban van. senkit nem érdekel, ha egy huszonharmadik próbálkozás bevezet valami új, amúgy remek funkciót, csak akkor lesz visszhangja, ha már a Facebook is tudja. ez egyszerűen így működik."

    A Bing pontosan ilyen esélyekkel indult a Google ellen.

    "amikor olyan cégek állnak be a FB mögé, mint az MS"

    :DDD Biztos, hogy rosszul látom, de az én szótáramban a Microsoft sajnos nagyon messze áll a közösségiességtől. Nekik a piac megközelítéséhez az egyetlen lehetőség volt a facebook megkörnyékezése.

    "vagy egy komplett mobilplatformot úgy terveznek meg, hogy egyik fő irányvonal a FB-támogatás"

    A WP7 jelenleg nem egy meghatározó szereplője a piacnak. Az Apple/Nokia/HP valószínűleg nem állítana akadályt egy új SN bevezetésének, az Android meg ugye nem túl kérdéses, hogy ilyen esetben kinek a pártján állna. Szóval a mobilokba való integrálás, vagy annak hiánya nem lehetne gond egy esetleges új megoldás számára. A lényeg csak annyi, hogy ne lokális legyen, hanem globális, ebben pedig a Google-t nem kell félteni.

  • leviske

    veterán

    (#36) moonman:

    "igen, csak azt a hangadót Steve Jobs-nak hívják"
    Az előbb még arról volt szó, hogy a vásárlók annyira ostobák, hogy holmi cégvezetőket nem ismernek. :DDD Egyébként Jobs pont jó példa. Még ha nem is fiatal, de laza és ha az iTunes üzletpolitikájából indulunk ki, akkor korrektnek mondható vezető.

    "gondolom tudsz róla, hogy a Facebook stratégiai partnere [Tudok. Ezzel pótolták, hogy a legkevésbé sem közösségiek.], a Live Spaces-t átköltöztették a WordPress-re [Ennek lehet az az oka, hogy a LS felesleges költségekkel járt és meg nem térült, de ezt csak tippelem.], a Messenger beépítve támogatja a Yahoo! hálózatát [Ettől sem lett maga a MS közösségibb.][...], minden termékből van open beta [Ennek örül is jó pár IT irányultságú fiatal. Mondjuk, hogy egy 1pont a közösségiességre.], tolják ezerrel a nyilvános fórumokat [Ennyi erővel a PH! is indíthatna egy közösségi portált a FB ellenében.], stb."
    Amiket felsoroltál, többnyire nem adnak alapot egy közösségi hálózat létrehozására. Ilyen téren komolyabb induló alapja egyedül talán a XLive lehetett volna, de az meg túl kicsi felhasználóbázist szólít meg.

    "ott a Live portál, csak belátták, hogy fölösleges egy n-edik variációval nekivágni, ha egyszer ott a Facebook"
    Elhiheted, hogy ha láttak volna rá esélyt, hogy egy n-edik szolgáltatással a Microsoft előre tud törni, akkor megtették volna. Nem csupa jófejségből álltak a facebook mögé.

    "azért építették kvázi a Facebook (és egyáltalán a közösségi hálózás) köré az egészet, mert ez most a felfutóban lévő trend és ezzel tud nagy lendületet venni az új platform."
    Én pedig azért írtam, hogy a WP7 kis tényező, mert így nem mérvadó, hogy a Microsoft mivel próbálja nyomni a platformot. Attól, hogy a Microsoft a Facebook-ban látja a jövőt, nem jelenti at, hogy abban is rejlik.

    "hidd el, most már teljesen mindegy, mit csinálnak, a Facebook ellen esélytelenek lennének."
    Ha a közösségi hálózat jelenlegi formáját nézzük, akkor ez még igaz is. De a Google-nek azért jelentősen átfogóbb termékpalettája van ahhoz, hogy némi ötleteléssel valami egészen újat tudjon a felhasználóknak nyújtani. A facebook is inkább egyfajta kommunikációs központtá igyekszik válni, ezen a piacon meg még a Google is nevezhet.

    A Wave meg túlságosan steril próbálkozás volt, ami addig inkább a Microsoft közösségi próbálkozásaira volt jellemző. Ezért volt halva született. A Buzz meg ott bukott nagyot, hogy nem volt átgondolt próbálkozás.

    (#37) julius666:

    "A Google töküres piacon indult, a Facebook pedig messze kiemelkedett a konkurensek közül már akkor is szolgáltatásban, elsősorban a fiatalok körében."
    Hiába indult volna a Google tök üres piacon és a facebook is hiába nyújtott volna teljeskörűbb szolgáltatást a konkurenciánál, ha a felhasználók közt nem terjedt volna a híre.

    "Ahhoz tényleg nagyon nagy különbségek kénének (a konkurens irányába pozitív különbségek természetesen), amikre nem igazán látok már lehetőséget egy új jövevény esetében."
    Pár éve, ha a sebességtől eltekintünk, sokan nem tudtak elképzelni jobb közösségi hálózatot az iWiW-nél. Az óta jött a FB és a földbe döngölte. Komoly szolgáltatásbéli különbségeket én se tudnék annyira elképzelni, de apróságokat, átgondoltabb megvalósítást, teljeskörűbbséget igen. A Google-nek azért rengeteg szolgáltatás áll a rendelkezésére és nem kevés kreatív ember. És ne feledjük, hogy ha a mindennapokba beleilleszkedő szolgáltatásokról beszélünk, akkor a Google többnyire bele szokott találni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák