Új hozzászólás Aktív témák
-
leviske
veterán
Nagyon valószínűnek tartom, hogy a facebook is annak köszönheti nagy részt az otthoni sikerét, mert Zuckerberg abba a korosztályba tartozik, mint a fő felhasználók. Ezzel a facebook egy fiatal arcot kapott, ami dinamikusabbnak hat, mint egy nyugdíj felé haladó, a felhasználókat nyíltan le se sz_ró öregember. Véleményem szerint pont erre, egy dinamikusabb arculatra, egy fiatalabb vezetőre van most szüksége a Google-nek.
Az, hogy ma az embereknek a Google-ről nem a "menő", "merész", "fiatalos", "újító" jut eszükbe, nagyrészt Schimdt-nek köszönhető.
MÁS: Nem értem miért hiszi mindenki a facebook-ot megfoghatatlannak. Nincs még 5 éve se, hogy mindenki azt vizionálta, hogy a Google átveszi a világ fölött a hatalmat, most meg már arról beszélnek, hogy behozhatatlan hátrányban van. Ez annyit jelent, hogy egy új ötlet kell, ami a felhasználók életébe jobban beleillik. A FB sem tökéletes, csak jelen pillanatban a legjobb.
-
leviske
veterán
(#28) moonman: A divatot diktáló szűk réteg tisztában van a nevekkel és meg van a véleménye az adott cégekről. Az, hogy a 98% mit tud és mit nem, az már ezek után édes mind1. Erre csak még rátesz, hogy azért az USA-ban gyakrabban veszi elő a média ezeket a neveket.
(#29) julius666: A FB nem tud mindent, ha tudna, nem volna hova fejlődnie.
Az, hogy melyik cég minek a fogalmával forrt össze, részlet kérdés. A Google is egy a webkeresés fogalmával, azóta mégis elnéztek más piacokra és a Microsoft pedig a saját pályájukon lecsippentett 26, vagy 36%-ot a keresőmotorjával.
-
leviske
veterán
"egy szűk réteg nem diktálhat semmit"
Rosszul látod. Nem gondolhatod, hogy csak úgy egységesen elindul a csorda, személyenként saját meggyőződéssel azonos irányba. Mindig egy-két hangadó személy vezeti a tömeget, ez IT körökben sincs másként. A geek megnevezést meg ne keverjük a tájékozott fogalmával.
És de, pont a Google és a facebook jó példa erre az esetre, mivel nem komoly tőkével rendelkező nagyvállalat szolgáltatásai voltak, így nem kaptak $500 milliós reklámkampányt a nyakukba bevezetéskor.
"név minden. de ha nem is minden, félig eladja a terméket"
És én ezt nem is cáfoltam. Azt írtam, hogy hiába forrt össze a Google a webkeresés fogalmával, a Microsoft így is tudott tőle jelentős szeletet lenyúlni. Ennek köze nincs ahhoz a témához, amit Te erre válaszul felhoztál. Például attól, hogy a Microsoft a WLS nevét átváltoztatta Bing-re, még nem forrt össze a Bing neve a webkeresés fogalmával, mivel a piacon a Google-nek jelentősen nagyobb a neve.
"de a Facebook már irányító pozícióban van. senkit nem érdekel, ha egy huszonharmadik próbálkozás bevezet valami új, amúgy remek funkciót, csak akkor lesz visszhangja, ha már a Facebook is tudja. ez egyszerűen így működik."
A Bing pontosan ilyen esélyekkel indult a Google ellen.
"amikor olyan cégek állnak be a FB mögé, mint az MS"
Biztos, hogy rosszul látom, de az én szótáramban a Microsoft sajnos nagyon messze áll a közösségiességtől. Nekik a piac megközelítéséhez az egyetlen lehetőség volt a facebook megkörnyékezése.
"vagy egy komplett mobilplatformot úgy terveznek meg, hogy egyik fő irányvonal a FB-támogatás"
A WP7 jelenleg nem egy meghatározó szereplője a piacnak. Az Apple/Nokia/HP valószínűleg nem állítana akadályt egy új SN bevezetésének, az Android meg ugye nem túl kérdéses, hogy ilyen esetben kinek a pártján állna. Szóval a mobilokba való integrálás, vagy annak hiánya nem lehetne gond egy esetleges új megoldás számára. A lényeg csak annyi, hogy ne lokális legyen, hanem globális, ebben pedig a Google-t nem kell félteni.
-
leviske
veterán
(#36) moonman:
"igen, csak azt a hangadót Steve Jobs-nak hívják"
Az előbb még arról volt szó, hogy a vásárlók annyira ostobák, hogy holmi cégvezetőket nem ismernek. Egyébként Jobs pont jó példa. Még ha nem is fiatal, de laza és ha az iTunes üzletpolitikájából indulunk ki, akkor korrektnek mondható vezető."gondolom tudsz róla, hogy a Facebook stratégiai partnere [Tudok. Ezzel pótolták, hogy a legkevésbé sem közösségiek.], a Live Spaces-t átköltöztették a WordPress-re [Ennek lehet az az oka, hogy a LS felesleges költségekkel járt és meg nem térült, de ezt csak tippelem.], a Messenger beépítve támogatja a Yahoo! hálózatát [Ettől sem lett maga a MS közösségibb.][...], minden termékből van open beta [Ennek örül is jó pár IT irányultságú fiatal. Mondjuk, hogy egy 1pont a közösségiességre.], tolják ezerrel a nyilvános fórumokat [Ennyi erővel a PH! is indíthatna egy közösségi portált a FB ellenében.], stb."
Amiket felsoroltál, többnyire nem adnak alapot egy közösségi hálózat létrehozására. Ilyen téren komolyabb induló alapja egyedül talán a XLive lehetett volna, de az meg túl kicsi felhasználóbázist szólít meg."ott a Live portál, csak belátták, hogy fölösleges egy n-edik variációval nekivágni, ha egyszer ott a Facebook"
Elhiheted, hogy ha láttak volna rá esélyt, hogy egy n-edik szolgáltatással a Microsoft előre tud törni, akkor megtették volna. Nem csupa jófejségből álltak a facebook mögé."azért építették kvázi a Facebook (és egyáltalán a közösségi hálózás) köré az egészet, mert ez most a felfutóban lévő trend és ezzel tud nagy lendületet venni az új platform."
Én pedig azért írtam, hogy a WP7 kis tényező, mert így nem mérvadó, hogy a Microsoft mivel próbálja nyomni a platformot. Attól, hogy a Microsoft a Facebook-ban látja a jövőt, nem jelenti at, hogy abban is rejlik."hidd el, most már teljesen mindegy, mit csinálnak, a Facebook ellen esélytelenek lennének."
Ha a közösségi hálózat jelenlegi formáját nézzük, akkor ez még igaz is. De a Google-nek azért jelentősen átfogóbb termékpalettája van ahhoz, hogy némi ötleteléssel valami egészen újat tudjon a felhasználóknak nyújtani. A facebook is inkább egyfajta kommunikációs központtá igyekszik válni, ezen a piacon meg még a Google is nevezhet.A Wave meg túlságosan steril próbálkozás volt, ami addig inkább a Microsoft közösségi próbálkozásaira volt jellemző. Ezért volt halva született. A Buzz meg ott bukott nagyot, hogy nem volt átgondolt próbálkozás.
(#37) julius666:
"A Google töküres piacon indult, a Facebook pedig messze kiemelkedett a konkurensek közül már akkor is szolgáltatásban, elsősorban a fiatalok körében."
Hiába indult volna a Google tök üres piacon és a facebook is hiába nyújtott volna teljeskörűbb szolgáltatást a konkurenciánál, ha a felhasználók közt nem terjedt volna a híre."Ahhoz tényleg nagyon nagy különbségek kénének (a konkurens irányába pozitív különbségek természetesen), amikre nem igazán látok már lehetőséget egy új jövevény esetében."
Pár éve, ha a sebességtől eltekintünk, sokan nem tudtak elképzelni jobb közösségi hálózatot az iWiW-nél. Az óta jött a FB és a földbe döngölte. Komoly szolgáltatásbéli különbségeket én se tudnék annyira elképzelni, de apróságokat, átgondoltabb megvalósítást, teljeskörűbbséget igen. A Google-nek azért rengeteg szolgáltatás áll a rendelkezésére és nem kevés kreatív ember. És ne feledjük, hogy ha a mindennapokba beleilleszkedő szolgáltatásokról beszélünk, akkor a Google többnyire bele szokott találni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen