Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #26 üzenetére

    Én tudok.
    - GPU gyorsított Pixel Bender
    - sokkal fejlettebb vektorgrafika
    - hangot be tudsz tenni animációhoz szinkronizálva
    - sokkal részletesebben finomhangolható animáció-dinamika
    - kilométerekkel jobb timeline
    - grafika kevesbbet foglal (a XAML tömörítése ellenére is)
    - A Pixel Bender kompatibilis az összes idevágó Adobe termékkel, tehát, ha valami effektet egy grafikai stúdió összedob benne Photoshop, vagy AfterEffects alatt, akkor az megy Flash-ben is.
    - egyéb területeken is sokkal jobb átjárhatóság a többi Adobe progi között.

    A deepzoom nem tudom, hogy beépített fícsör, vagy sem, de Flash-ben is megírta egyik munkatársam. Még gyorsabb is a GPU gyorsított Pixel Bender miatt.

    Persze, biztos, a SL is tud sok olyat, amit a Flash nem (pl. GPU gyorsított video lejátszás), de ebből is látszik, hogy nem egyforma a megközelítése a két cégnek. A grafikusok körében (akik a Flash fejlesztők nagy részét teszik ki) még nem alternatíva a SL.

    Milyen "codecesdi"-re gondolsz?

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • FTeR

    addikt

    válasz FTeR #30 üzenetére

    + sl egy libet csak egyszer tölt le a kilensre, így még ha rakat 3rdpty vagy saját cuccost is használsz, akkor is csak az első alkalommal tölt többet.
    pl vki veszi a fáradságot és teszemazt ír egy .flv (flash video) codec-et, akkor sl azt csak az első alkalommal tölti le, bárhol is hivatkozannak rá újra.
    + az asztali futtatás is jobb lett, egy sl appnak úm. tudomása van arról ha asztalon fut és ennek megfelelően lehet befolyásolni működést.

    a kodekesdi példának okáért egy olyan terület, amiben a flashnek van mit behoznia. sl-ben volt előbb hd videó (H264), amit aztán adobe villámgyorsan pótolt, erre ms most kijött +5 beépített kodekkel és egy apival, amire bárki megírhatja a sajátját.

    vagy amit sosem fog beérni, az az hogy bármilyen .net nyelven lehet programozni (ezt többszáz nyelvet jelent), ha épp azt akarod akkor ruby vagy pyton-ban.

    [ Szerkesztve ]

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #30 üzenetére

    - Nem, a SL3-ban nem GPU gyorsított a HLSL
    - a vektorgrafika fejlettségét nehéz elmondani. Több funkciója van; többféleképpen lehet egy vonal simítását beállítani, ez pl. rajzceruzánál fontos. Emellett többféle gradiens-t tud, nem csak kör alakút, és lineárisat. Tud többféle blending módot. És a vektranimáció közben is rugalmasabban viselkedik a Flash, mint a SL. Utóbbi sok esetben "befázisolja" az animációt, vagyis képkockánként eltárolja, mert nem tudja leírni a mozgást - főleg az alakváltozásoknál jön elő.
    Használat közben derül ki, én már évek óta nyomom mindkettőt (SL3-at is a béta óta).
    - nem az animációval akarom indítani a hangot, hanem azt akarom, hogy a bonyolult animáció processzor erőtől függetlenül szinkronban maradjod, szükség esetén az FPS csökkenés képkocka kihagyással menjen, és nem lassított animációval. SL-ben gyenge proci esetén kiesik a szinkronból. Ez 10-15mp-es bonyolulut anim esetén már észrevehető. Pláne, egy rajzfilmes videoklip esetén.
    Flash esetén van kétféle mód, beállítható, hogy melyiket akarom.
    - a timeline grfaikusoknak, animátoroknak való, ne programozóknak. Ők lestoppolják az animot, és onnantól el is lehet rejteni a timeline-t, mehet a programírás ugyanúgy, mint SL-ban. Aki erre nem képes, az menjen kapálni.
    - Ja, a SL/XAML programozás oldalról valóban jobb, de grafikai téren rosszabb.
    - A SL3/E.Blend PSD/ai kezelése még nagyon hiányos, de legalább van, ez pozitívum.

    A SL pozitívumokkal egyetértek, pl. a html integrálódás nagy gyengéje a Flash-nek.

    A DeppZoom elkészítése marha egyszerű:
    Kipakolod a képeket egymás mellé gombként, megírod, hogy az egér gögővel nagyítson ki-be és X időközönként lefuttatsz egy Lanzos3 szűrőt Pixel Benderrel - Aftereffects-ben benne van alapból, tehát ezt nem kellett megírni.

    A +5 codec micsoda a SL3-ban? Erről lemaradtam. :B

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #33 üzenetére

    Többek között innen veszem.

    "Normally, pixel shaders are done using the GPU (video card), but currently in Silverlight 3, Pixel Shaders are rendered using a software-based algorithm. This means that Pixel Shaders in Silverlight aren’t nearly as fast as they might be using the GPU."

    Ok, akkor a deepzoom-os dolgot benéztem. Nem tudtam, hogy szerveroldali része is van. :B Akkor akolléga csak egy böngészős verziót írt.

    Ja, még egy dolog a legújabb Blend is nagyon bénán kezeli a jobb fajta rajzcerkákat. pl. a nyomásérzékenység és a felbontás elég durva, nem lehet többféle funkciót rendelni a ceruza végéhez, csak a vonal szélességét.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #35 üzenetére

    Nem tudok róla, majd megkérdezem. Csak próbaként csinálta, mert hallott a deepzoom-ról.

    Azt láttam a DZ demóján, hogy nem folyamatos a szűrés/élesítés, hanem szakaszos, tehát nem minden pillanatban egyformán éles a kép.

    Amit a munkatársam csinált, az annyiszor futtatja a szűrőt, ahányszor beállítod neki, vagy ahogy megmozdul a kép akár zoom, akár oldalirányú mozgás miatt, tehát folyamatosan a lehető legélesebb a kép.
    Hátránya, hogy elő kell tölteni az összes képet.
    Persze, lehet finomítani, és csinálni minden képből több méretet.

    Amúgy a DZ hogy műxik? Mit csinál a szerver? Dinamikusan generálja a kisebb felbontású képeket zoom-tól függően, vagy simán el vannak tárolva statikusan? Mert utóbbi esetben ugyanaz megoldható simán Flash-ben is.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #39 üzenetére

    Oks, értem, ezek alapján a DeepZoom tényleg egyedi cucc.

    Ja, láttam már ilyen sávszélfüggő SL demót valamikor. Tényleg poénos, közben állítgattam egy torrent sávszél limitjét, és folyamatos maradt a video.
    Viszont számomra hátránya, hogy ha akár egyszer is bele kell nyúlnia a sávszélbe, akkor már a Cache-be kerülő ideiglenes fájl nem lesz lejátszható semmivel, mert a WMV (és még sok másik) konténer alapból nem támogatja az időközbeni bitrátaváltoztatást (egyedül a .mov tudja).

    De elismerem, ez nem éppen egy fontos tulajdonság a legtöbb ember számára.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák