Új hozzászólás Aktív témák

  • siriq

    őstag

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    Ezzel semmi gondja nincs az AMD-nek. Itt ugyan API kérdésről van szó, de a hardver szempontjából még mindig a GCN a legokosabb architektúra. Azzal, hogy az MS az X1 API-jának alapjaira készít egy PC-s verziót lényegében ugyanazt a hatást érik el, amit az AMD akar a Mantle-lel. Innentől kezdve az AMD-nek édes mindegy, hogy a fejlesztő DX Nextet vagy Mantle-t használ, a GCN-re írt konzolos optimalizációkat átmenti a PC-s portba, vagyis automatikusan optimálisan fut a játék GCN hardveren PC-n is. A konkurens hardverekre optimalizáció meg nem érdeklik őket. Lesznek stúdiók, amelyek figyelnek majd minden elérhető architektúrára és lesznek amelyek ... hát nem. Utóbbi esetben csak a GCN-re képesek jó kódot írni, mert azt tanulták meg a konzolon.

    Ez elég valószínűtlen. A Mantle közelebb áll a PS4 libGNM API-jához. De leginkább azt lehet mondani, hogy eléggé sajátos a Mantle, még ha a strukturális működése hasonlít is a konzol API-khoz. PC-n sajnos nem lehet olyan alacsonyra helyezni az absztrakciós réteget, mint konzolon, szóval néhol mindenképp szükséges némi kompromisszum. Ugyanezeket meg fogja kötni a DX Next is. Sőt, ennek igazából a több architektúra miatt picivel magasabb szintre helyezett absztrakció kellene, de valszeg úgy sem egyeznének meg a gyártók egy szabványos virtuális GPU-ról, ha a HSA-ról is képtelenek megegyezni, szóval az MS is a Mantle-höz hasonló szintet célozhat meg, aztán az NV és az Intel majd tanítgatja a fejlesztőknek a saját architektúráik működését.

    Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája. A Mantle pedig kvázi teljesen, illetve mondjuk úgy, hogy a pár fejlesztő azért segített, hogy olyan legyen, amilyet elképzeltek. Az, hogy gyorsan lehet rá portolni szándékos. Ez egy fejlesztői igény volt. Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.
    A DICE tudja milyenek ezek az API-k. A PS4-ről portolták a BF4 Mantle verzióját, annak ellenére, hogy a Mantle HLSL-t használ és nem PSSL-t.

    Természetesen a mindhárom API-ban vannak olyan részek, amelyek nem különböznek egymástól. Ettől viszont ezek még külön API-k, csak nagyon hasonlók.
    Tudtommal külön előadást tart a DX-re Johan és Dan. Szóval ennek nem lesz köze az MS-hez. Legalábbis a slotot az AMD bérli nekik. Ettől függetlenül nyilván elmondják ugyanazt, mint a Mantle-nél, hiszen ők low-level API-t akartak PC-re. Sok évnyi könyörgés után rögtön kaptak kettőt. Ők most a paradicsomban érzik magukat.

    Siman bemasoltam a hsz-t. Egyikben ezt a masikban azt irja a delikvens. Magyaraz es magyaraz. A viccet felre teve nem en irtam a hsz-t csak bemasoltam.

    Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

Új hozzászólás Aktív témák