Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz neilszab #38 üzenetére

    "csak a gyakorlatban sem a vásznat, sem a TV nem ilyen közelről nézed, vagyis a Rift szerű hatást viszonylag ritkán tudod elérni"

    Nyilván a tévét nem olyan közelről nézzük, hogy 90 fok legyen a látótérlefedés (ehhez az átlójánál kisebb távolságból kellene nézni), de pl. a moziban már meg tud lenni a 90 fok a nézőtér első részéről.

    "már ha önmagában ennyi elég lenne hozzá. (ezt nem tudom)"

    Mi kellene még hozzá? Nem tudom, miért kezdesz vitába olyan témában, aminek nem vagy tisztában a technikai hátterével?

    "Itt viszont vitatkoznék, mert pont ez a TV-és / mozis technológia egyik rákfenéje, hogy vagy villog/vibrál a kép, vagy túl sötét és részletszegény, vagy homályos, vagy akad, gyakorlatilag a 90%-uk szerintem nézhetetlen."

    Szerintem ez így nagyon erős túlzás (*), másrészt ez amúgy is az a része a dolognak, hogy hogyan oldják meg, hogy a két szem más-más képet lásson.

    * Az aktív stereo-3D szemenkénti 60Hz-cel villogása zavaró lehet egyesek számára (egy sötét szobában jóval kevésbé az, mint az áruházban), de számos egyéb technika is létezik két nézet megfelelő szemekbe való eljuttatására. A tévés passzív polarizációs nem villog, nem sötét, és a színek is jók, ott a függőleges felbontás feleződik. Mozinál a legjobb a két vetítős passzív polarizációs, ott a felbontás sem feleződik, szerintem teljesen jó. Homályosnak az látja, akinek eleve nem áll rá a szeme (vagy nem hagyott magának rá elég időt) a stereo-3D-re. Az akadozás valamilyen eseti technikai probléma lehet. A 90%-os megállapítás teljesen irreális.

    Sok múlik még a 3D felvétel vagy generált kép 3D beállításain. A filmesek most tanulják ezt, egyes filmekben nem az igazi. A VR sisak esetén, ahol real-time történik a képgenerálás, (jó esetben) van lehetőség a megfelelő beállítások megtalálására, akár a játékkészítők, akár a user részéről.

    "itt a normál "vászon" és szemed közt azért van egy optika is"

    Ami, főleg olcsó lencsék esetén csak ront a képen és nem javít. (Aktív fókuszszabályzás pedig nincs és még egy pár évig nem is lesz.)

    A VR sisakok (melyek közül a Rift csak az egyik, nem is a legjobb) által keltett valóságérzetet a látszólagos kép mérete, illetve látótérkitöltése, továbbá a head-tracking adja.

    "Így ki tudunk egyzeni?"

    Nem tudtam, hogy politizálunk. ;)

    "én csak a 3D mozikban, 3D tévékkel és a Rift-tel eltöltött nem 1, nem 2 óráim tapasztalatiból és az abból szerzett benyomásokból és rám gyakorolt hatásukból tudok merítkezni a véleményemben."

    Nálam ugyanezek megvannak (2 hónapot töltöttem el egy VR sisak közelében korábban, éveking használtam PC-s 3D szemüveget, min. 15 éve voltam először 3D moziban, többféle 3D tévével volt már dolgom, itthon is szoktunk 3D filmeket nézni), csak még a technikai hátterét is ismerem.

    Ez így egy kicsit álságos, hogy a tévés, mozis 3D úgy szar, ahogy van, de bezzeg a Rift maga a világ 8. csodája. Ennél azért közelebb vannak egymáshoz, főleg hogy ugyanaz az alapelv. Nem tudom, milyen 3D moziban voltál és ott milyen technikát használtak, de menj el pl. hozzájuk és garantálom, hogy rá fogsz csodálkozni, hogy ez ilyen is lehet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák