Új hozzászólás Aktív témák

  • neilszab

    őstag

    válasz dezz #37 üzenetére

    A sisak azt szimulálja, mintha egy tőled néhány méterre lévő, nagy megjelenítőt néznél, ami ha jól emlékszem, 90 fokban fedi le a látómezőt. Kb. mintha viszonylag elől ülnénk egy (kisebb) 3D moziban.

    Ezzel nem vitatkozom, csak a gyakorlatban sem a vásznat, sem a TV nem ilyen közelről nézed, vagyis a Rift szerű hatást viszonylag ritkán tudod elérni, már ha önmagában ennyi elég lenne hozzá. (ezt nem tudom)

    Valójában ez a technikai részletkérdés, hogyan érik el, hogy az adott szem csak a neki szánt képet lássa. Maga a látvány lényegében ugyanaz.

    Itt viszont vitatkoznék, mert pont ez a TV-és / mozis technológia egyik rákfenéje, hogy vagy villog/vibrál a kép, vagy túl sötét és részletszegény, vagy homályos, vagy akad, gyakorlatilag a 90%-uk szerintem nézhetetlen.

    ...

    Illetve ami azért szerintem nem elhanyagolgató különbség, hogy itt a normál "vászon" és szemed közt azért van egy optika is, illetve ennek fényében eleve a kijelzőn megjelenített kép is átmegy egy torzításon, mire a fejedben a 3D-és kép megszületik. Szóval a technológia alkalmazásában rejlő "kis" különbségek véleményem szerint igencsak megdobják az összhatást és a ezeknek köszönhetően a Rift által nyújtott valóságérzet nem említhető egy lapon a ma már kommersznek számító más 3D-és megjelenítőkével. Így ki tudunk egyzeni? :B

    Bizonyára jobban értesz a témához mint én, én csak a 3D mozikban, 3D tévékkel és a Rift-tel eltöltött nem 1, nem 2 óráim tapasztalatiból és az abból szerzett benyomásokból és rám gyakorolt hatásukból tudok merítkezni a véleményemben.

    [ Szerkesztve ]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

Új hozzászólás Aktív témák