Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #234 üzenetére

    Az órajel határra helyezése DVFS rendszerrel nem annyira jó dolog. Az NV-nek előbb érdemes átállnia teljesen hardveres AVFS-re, de az elég nagy fejlesztés, tehát nem biztos, hogy egy lépcsőben bevállalják. Az AMD is igazából három lépcsőben csinálta meg (Beema->Carrizo->Polaris 1x). De két lépcsőnél kevesebből nagyon nem ajánlott megcsinálni, mert könnyű elrontani és generációk mennek a kukába.

    Az NV sokkal többet nyerne azzal, ha végre leordítaná a Microsoft fejét, hogy miért nem írják meg normálisan az SM6 wave intrinsics specifikációját, mert ha a Khronos képes a SPIR-V-be olyan függvényeket rakni, amelyek nincsenek a végletekig egy architektúrára szabva, akkor az MS-nek is tudnia kellene. Az NV azzal nyerne igazán sokat, ha az MS-t ráébresztenék, hogy nem csak az Xbox létezik a világon, és nem jó az Xbox-hoz szabott shader specifikációkat PC-re hozni. Már csak azért sem, mert ettől a fejlesztőknek sem lesz jobb. A copy-paste jellegű munka így csak erős illúzió, mert az Intel és az NV hardvereire ugyanúgy kellenek alternatív shaderek, tehát végeredményben ugyanott vagyunk. Erről egyébként még a wave intrinsics első előzetesekor is felhívta a figyelmet az akkor még Intelnél dolgozó Andrew Laurizten, hogy marhára GCN-centrikus az egész. Nem kizárt egyébként, hogy az Intel emiatt is megy az AMD GPU-s MCM felé. Ha a Microsoftot nem tudják meggyőzni arról, hogy ostobaságot csinál, akkor más lehetőségük nincs, mint követni ezt a marhaságot. A háttérben az Intelnek és az NV-nek nyomni kell a SPIR-V-t és a Vulkan API-t a fejlesztők felé, mert az legalább valóban hardverfüggetlen.

    Szerk.: közben szerkesztetted. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák