Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rusi

    senior tag

    válasz ViSAS #19 üzenetére

    Nem is fogsz rálelni, mert a honlapon nincs fent az iPhone, csak a bolti árlistákon van rajta és csak a boltokban lehet megvenni személyesen (és csak előfizetéssel, kártyásan nincs).

    A "nincs LTE" sztorihoz meg annyit, hogy nem a Telenort kell szidni, hanem az Apple-t, mert miattuk van az, hogy azoknál a szolgáltatóknál, akik nem hivatalosan (értsd: nem közvetlenül az Apple-től) árulják az iPhone-t, ott a szoftverben le van tiltva (nem jelenik meg) a 4G kapcsolója. Ugyanez okozza azt is, hogy telenoros SIM-nél manuálisan kell konfigurálni a mobilnetet és az MMS-t, míg Telekom vagy Voda kártya esetén meg se jelenik a konfigurációs menüpont, a telefon automatikusan beállítja a szükséges adatokat.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz bLaCkDoGoNe #25 üzenetére

    Gratulálok, hogy az avatarom alapján minősítesz. :U

    Ha esetleg figyeltél volna, akkor leírtam, hogy az LTE tekintetében írtam azt, hogy ez nem a Telenor "bűne", nincsenek "lekorlátozva" az iPhone-ok a hálózatukon vagy bármi egyéb összeesküvés. Ezt egyébként több Apple oldalon is lehetett már olvasni, hogy az iPhone szoftvere úgy van megcsinálva, hogy csak azoknál a szolgáltatóknál megy a 4G (és pl. az automata mobilnet konfiguráció), amelyek hivatalosan (közvetlenül az Apple-től vásárolva) árulják az iPhone-t, a többieknél nem. Azaz, ha te mondjuk Németországban egy Apple Store-ban vásárolsz egy gyári független iPhone-t, majd azt hazahozva egy Telenor kártyával bekapcsolod, nem fog menni rajta a 4G és neked kell beállítanod a mobilnet konfigurációt rajta. Azért ugye te sem hiszed, hogy a Telenor kérte az Apple-t, hogy ugyan vegyék már ki a 4G kapcsolót, meg az automata konfigurációt, mert hadd szívjanak az ügyfelek.

    Az egy másik dolog, hogy a Telenor megegyezett az Apple-lel vagy sem, de ilyen alapon elég sok "bűnös" szolgáltató van a világon, hiszen vannak még páran, akik nem árulják (még úgy sem, mint a Telenor). Bocs, de nem kötelező elfogadni az Apple feltételeit, ha már ők ilyen különcök, hogy "csak úgy" nem árulhatjuk a telefonjaikat, mint a Samsung, Sony, LG, stb. esetében. :((( (mondom ezt úgy, hogy nem egy Apple termékem van, de ez nem a termékeinek szól, hanem bizonyos stratégiáknak, döntéseknek)

    #Urshini

    Mégegyszer leírnám, mi kötelezi a szolgáltatót, hogy minden létező csatornán keresztül kötelezően "reklámozza" az összes nála kapható készüléket? Azon túl, hogy mobiltelefont elég sokan személyesen vásárolnak, miután ott lehetőség van megnézni és/vagy kipróbálni a kiszemelt telefont/telefonokat. Aki meg eleve tudja, hogy mit szeretne, az nyilván utánanézett a kiszemelt készüléknek (mivel random nem sűrűn vesz az ember mobilt, főleg nem 100+ ezer forintosat) és ha történetesen iPhone-t szeretne, akkor egy nem egészen 1 perces keresés után rátalál arra az infóra, hogy ez a telefon csak személyesen vehető meg a Telenornál. Mellesleg, ha ez annyira hipertitkos dolog lenne, akkor hogyhogy én simán megírom hírben, hogy mi a szitu? Amúgy nem egy ember jött be úgy hozzánk, hogy már eleve tisztában volt vele, hogy a Telenornál kapható iPhone.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Urshini #28 üzenetére

    Értem, tehát a gyártó kitalál egy "büntetést" a készülék szoftverében azon szolgáltatóknak, akik nem hajlandóak az általa megadott követelmények és anyagi elvárások szerint árusítani a termékét, akkor ezután a szolgáltató a hibás, mert nem hajolt meg az Apple kénye-kedve előtt. :C :W

    Az összes többi gyártó készüléke a gyártóktól érkezik közvetlenül (és előre megrendelt készlet van belőle, az iPhone-ból nincs vagy minimális), az iPhone-ok nem, az (bolti) árlistában benne van. Szerinted a szolgáltató jogi munkatársai nem gondolták ezt át? Ezzel amúgy NEM arra akarok célozni, hogy egy mobilszolgáltató (és egyáltalán bármilyen nagyobb multicég) soha semmiben nem hibázhat, de tényleg nem értem, hogy mit kell ezen rugózni, ráadásul úgy, hogy amilyen áron adjuk az iPhone-t, nem állnak sorba érte (de aki mégis akar, az tud venni, ennyi). :)

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Urshini #31 üzenetére

    Talán esetleg nyomós oka(i) volt(ak) rá, hogy nem állapodtak meg, meg aztán úgy tudom, senki és semmi nem írja elő, hogy kötelező lefeküdni az Apple által támasztott követelményeknek. Ha egy szolgáltató úgy ítéli meg, hogy számára nem kedvező az Apple "ajánlata", akkor ennyi, nincs megállapodás, mint ahogy a világon számtalan olyan szolgáltató van, ahol nincs iPhone, sehogy, semmilyen módon. Igazából megtehetnék, hogy egyáltalán nem árulják, mert az sem kötelező, de mégis van. Drágán, reklámok nélkül, kártyafüggetlenül, garanciával, de van. Ennyi. :U

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Urshini #33 üzenetére

    Szerintem se te, se pedig én nem ismerjük a pontos részleteket a Telenor megállapodásairól, úgyhogy azt sem tudhatjuk pontosan, milyen megállapodás van a Samsung, Nokia stb. márkák felé, felesleges ezen rágódni, én már a kínálatban szereplő összes készüléket értékesítettem, adtam el iPhone-t, ha azt szeretett volna az ügyfél, de ugyanígy ment a Nokia, Huawei, még BlackBerry is (már ameddig ez utóbbi volt).

    Az LTE-vel kapcsolatban utoljára írom le, hátha megérted:

    Az APPLE tette bele a készülék szoftverébe azt a korlátozást, hogy ha olyan szolgáltató kártyája kerül bele, akivel nincs szerződésük, ott az LTE letiltódik, valamint a mobilnet és MMS konfigurációt manuálisan kell beletenni. Mi több, egy jó ideig a hotspot funkció se működött, most ez utóbbi már feloldásra került. Akkor most miért is a Telenor a hibás? Hálózat megvan, 4G-s SIM kártya megvan, minden további nélkül mehetne az LTE az iPhone-okon is, de az APPLE letiltotta. Hát ez van.

    Az iPhone benne van az (bolti) árlistában, ha valaki érdeklődik, akkor minden további nélkül közöljük, hogy igen, a Telenornál kapható iPhone, elmondjuk az árakat is, ha pedig úgy dönt (és van épp készleten), akkor rögtön meg is veheti.

    Ja, azért azt elárulom, hogy rengeteg ügyfél személyesen jön be információt kérni, még úgy is, hogy esetleg előzőleg megnézte az online árlistát (ami egyébként mindegyik szolgáltatónál akár 1-2-3 nap késéssel frissül akcióváltáskor, ráadásul mindegyiknél úgy el van dugva a honlapon, hogy alig találni meg, talán épp a telenoré a leghamarabb fellelhető, de pl. most a Telekomnál eltűnt az a link, aminek a harmadik aloldalánál meg lehetne találni az árlistát) vagy a netshopot (aminek a kínálata egyébként különbözhet a bolti kínálattól és vannak telefonok, amik nem szerepelnek egyik árlistában sem, mégis megvehetők online, hoppá). A piaci manipuláció pedig egy vicc, a Samsung épp eleget költ saját maga reklámozására (a Telenortól függetlenül!), ezt a többi gyártó is megtehetné (ha lenne rá pénzük, de nehogy már a Samsung legyen a bűnös, hogy világelsők és szarásig vannak pénzzel) de ha bejön az ügyfél és teszem azt Huawei Y530-at szeretne, akkor minden további nélkül eladom neki, főleg ha adott esetben tényleg azzal jár a legjobban és/vagy az felel meg a legjobban a kívánalmainak.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

Új hozzászólás Aktív témák