Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz opr #12 üzenetére

    Pedig elég hamar ez lesz a jövő. Talán azzal a különbséggel, hogy nem a saját autóba ülsz, hanem egy közösségi darabba. A lovaskocsit is védték a robbantómotoros autókkal szemben. Itt is meglepően gyorsan lesz váltás. Biztonságosabb, kényelmesebb lesz a közlekedés, sőt szerintem még gyorsabb is.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz nemlehet #23 üzenetére

    Mentem én úgy már havas úton a semmi közepén, hogy azért kapcsoltam be a gps-t hogy hozzávetőleges fogalmam legyen róla merre megy az út :)

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz pilóta #28 üzenetére

    Hát igen, a Taxi az egy kihaló szakma. Még hálásak lehetnek a sorsnak, hogy ezt előre lehet látni. Van idejük átképezni magukat.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    Bocs de ezt te se gondolod komolyan

    "Ami elromolhat, el is romlik, azaz előbb-utóbb költeni kell rá. Így az eszközöd értékét csökkenti, mert többet kell rá költened. Egy példa: veszel egy autót tíz évesen egymillió forintért. Ha elromlik a tolatóradarod, akkor a cseréért fizetsz ötvenezret, így kevesebb pénzed marad. Ha olyan autót veszel, amibe nem kell tolatóradar, az el sem tud romlani, így többet ér, mert több pénzed maradt meg."

    Ezzel a logikával a full fapad autóknak kellene drágábbnak lennie. Szívesen eladtam volna neked a fapad Fábiámat 2x áron. A fene se érti miért vettem utána közel full extrás autót Nem is értem miért voltak drágábbak a jobban felszerelt darabok. Mert ugyebár felesleges "civilizációs" kütyü van benne, így azok nem is romolhatnak el. Ergo nem kell megjavítani X év után. Folyománya fizess most többet, mert ennél nem kell szervizre költened. Tényleg tök logikus. Közben persze elfelejti az ember, hogy kap az ember mondjuk egy tolatóradart. Ami egy extra felszerelés. Cserébe kapsz egy sokkal kényelmesebb parkolási rendszert, amivel neccesebb parkolási szituációkat meg lehet oldani kevesebb fejvakarással. Sőt már az se nagy dolog, hogy az autó magától beálljon. Egész egyszerűen azért mert az érzékelőknek köszönhetően jobban látja a határait mint az ember bármikor is fogja.

    Az alkatrész utánpótlás miatt nyavalygást pedig nem értem. Most is lehet mindenféle gyári és után gyártott, bontott alkatrészt kapni minden típushoz. Ha egy típushoz nem biztosít majd egy gyártó pótalkatrészt, akkor hidd el lesz olyan cég aki ráugrik erre a piaci résre. Lesz olyan szerviz, akinek meg fogja érni az adott típusnak a szerelése. Olcsó lesz? A fene se tudja. Most se olcsó egy jobb autót szervizeltetni.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz gabor.79 #72 üzenetére

    Egy részecskeszűrő se olcsó egy Mercibe vagy BMW-be. Ha valaki felső kategóriás autót vesz, az ne vakarózzon hogy költséges az üzembe tartása.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz opr #76 üzenetére

    Egy problémája lehet a 15 éves használt autóknak. Sanszos, hogy ezek már nem kapnak "terméktámgatást" Tehát ha valami bug bent maradt a szoftverben, az már benne is fog maradni. Tehát nem lesz meg az önvezető autók egyik legnagyobb ígérete, hogy egy hibát csak egyszer követ el. Mert utána az egész flotta tanulhat az esetből.
    Ez már a törvényalkotók feladata, hogy egy kötelező szoftveres terméktámogatási időszakot írjanak elő a gyártóknak. Bár vannak gyártók akik most is 7 év garit adnak egy új autóra, ami gyanítom a szoftveres frissítésre is vonatkozik.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz opr #78 üzenetére

    Ha elterjedt típus lesz, akkor tuti hogy lesz hozzá okosító szett. Ami felhozza az aktuális színvonalra a hardveres/szoftveres részt. Nem nagyon félek ettől.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #81 üzenetére

    Gondolj utána egy kicsit:
    Tehát egy autó naponta 20 órát gurul. Egy átlagos usernek napi 2 órára van szüksége egy autóra. Számoljunk némi elfekvő idővel. Tehát nem 10 embert szolgál ki aznap a jármű, hanem mondjuk 6-7 főt. Átlag 3 óra/fővel kalkulálva. Tehát ez az autó fél tucat másikat helyettesít a városban. Ez szerintem már eleve jól indít a környezetbarát besorolásban. Mivel a legyártott technika jóval hatékonyabban kerül felhasználásra. (Nem csak a garázsban áll, hogy hétvégén egy Tesco bevásárlást megejtsenek vele)
    Nézzük az előnyeit:
    - Kevesebb autó a városokban.Csökkenhetnek a dugók, nem lesz annyi felvert por. Át lehet dolgozni a közlekedési rendszert. Több park, kerékpár út stb.
    -Bizonyos területen drágább lesz a szerviz. Érzékelők, akkuk stb. Más tekintetben viszont olcsóbbak. Az elektromos motor kevésbé bonyolult és érzékeny mint egy benzines. Nem kell különböző károsanyag szűrőkre költeni. Automata autókról van szó, így statisztikailag jóval kevesebb balesettel kell számolni. Ami szintén csökkenti a költségeket, ezáltal a biztosítási összegeket is.
    - Egy maximális kihasználtsággal futó autónál azért a fél év becslésed több mint túlzó. Elvégre a Pesten egész nap bóklászó taxikat se zúzzák be 1 év alatt. Pedig ők csak napi 10 órát vannak az utakon. Simán el fognak menni ezek az autók is a standard 4-5 évet. (Tovább úgy se tartják meg a cégek a flottákat) Utána mennek a zúzóba, és amit lehet újrahasznosításra minden kis darabja.) Vagy kapnak egy felújítást. Új akkuk, elektronika stb. Ha a vázszerkezet sértetlen, akkor költséghatékony lehet a felújítása. Kb mint a repülőknél az üzemóra hosszabbítással egybekötött nagygenerál.

    Az új technológia mindig is luxus volt. Utána szépen beérik, és a tömeggyártásnak köszönhetően olcsóbb lesz. Elvégre az új belépők mindig sokkal drágábban vesznek sokkal megbízhatatlan terméket. Ez minden műszaki cikkre igaz. Van egy életciklusa a terméknek. (Pici közgáz? Életciklus görbe?)

    [ Szerkesztve ]

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #87 üzenetére

    -A polgári repülés is veszélyes üzem, mégis statisztikailag sokkal biztonságosabb mint az autóval való közlekedés. (2017 kifejezetten rekord év volt.) Ott is a balesetek jó része emberi hibára vezethető vissza, a munka nagy részét már ott is az automatika végzi. Akkor a repülőtől is féljünk? Mert ott egy hiba és több száz ember hal meg. Mégis egyre jobbak. Hogy lesznek veszteségek? Persze. Viszont még mindig kevesebb várható, mint az általad lenézett mazsola sofőrökkel.
    -A buszozó tömegek nem feltétlenül állnának át a közösségi autó modellre. Elvégre a tömegközlekedés még mindig jóval olcsóbb. Ha kötött pályás közlekedésről beszélünk, akkor még gyorsabb is. A sofőr is elég hamar lecserélhető. Nem lesz rá szükség. Néhány nálunk fejlettebb országban már gondolkoznak az ingyenessé tételéről.
    -Akkumulátor? Na az kemény menet lesz. Viszont a cégek milliárdokat költenek most is arra, hogy valami jó alternatívát nyújtsanak a jelenlegi helyzetre. A robbanómotorokat már el kell felejteni. A töltést is meg lehet oldani. Napelemparkok a panelek tetején, azok táplálhatják az éppen töltődő autókat. Nekem éppen az atomenergiával sincs komoly bajom.

    "mindent a profitért"
    Szerintem meg pont az erős verseny fogja előrevinni itt a piacot. A Tesla akkora fricskát adott a hagyományos gyártóknak, hogy kb mostanra tértek magukhoz. Rájöttek, hogy elszállt felettük az idő, és ideje komolyan változtatni. Mert a szemtelenül gyorsan fejlődő tech cégek képesek elvenni az általuk nagyra értékelt profitot. Ezért nem is hibáztatom őket. Elvégre nem szociális intézmények. Gazdasági társaságok, akiknek az a feladatuk hogy pénzt keressenek a tulajdonosoknak. Az autóipar most kezd felébredni az évtizedes egy helyben topogásból. Voltak persze fejlesztések, de semmi földrengető. Minden új generációban egy kis apróság. Na most ez kicsit fel fog gyorsulni.

    A környezetbarát problémára visszatérve. A Nissan pl a már nem megfelelő akkumulátorotokat (70-80 százalékos kondíció) házi energia tárolókba építi be. Mert oda a teljesítményük még tökéletes. Így hasznosítják újra az autókba már nem megfelelő telepeket. Mindezt természetesen a sokat szidott profit miatt. Pedig milyen jól megfér egymás a kettő mellett. Profit-újrahasznosítás.

    Azért városokkal kalkulálok, mert ott várható a rendszerek tömeges elterjedése első körben. Ott a költséghatékony. Relatív rövid távon közlekednek az emberek, hamarabb megtérülő befektetés, kiváló tesztkörnyezet. (Nem véletlenül nem Hatvanban vezették be a közösségi autókat nemrég.) Nem beszélve arról hogy a világ urbanizálódik. Egyre több ember él városokban, egyre kevesebben falvakban.

    Vidék az más meccs lesz. Én is vidéki vagyok, viszont nem tiltakoznék ha nálunk is elérhető lenne egy ilyen rendszer. Ez viszont nem ma lesz. Erre a piacra is rá fog ugrani szinte biztosan tömeggyártású önvezető autó. Biztosra veszem, hogy meglesz ennek a piacnak is a Suzuki Switje, amit a tömegek megvásárolhatnak maguknak.

    "A mai és a közeljövő technológiáival, a gyárak "mindent a profitért" hozzáállásával, a jól működő és napi szinten használható, sokak számára elérhető elektromos és önvezetős személyautó az álmodozás kategória"
    Nálunk gazdagabb országban egy Tesla már nem elérhetetlen egy középosztálybeli embernek. Egy 2017-es elégedettségi kutatásban a Tesla vezetett toronymagasan. Nekik már most is elég használható önvezető funkcióik vannak. Nem tökéletes de az irány jó.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Szirtimorc #92 üzenetére

    Mindenki tudja, hogy a Tesla ezen üzletága még veszteséges. Pillanatnyilag pénztemető, mégis be vannak tőle szarva a nagy autógyárak. Könnyen lehet belőle olyan cég, ami most a telefon világban az Apple. A semmiből jött, és letarolja a piacot.
    Szoftver hiba esetén lesznek valószínűleg letiltások? Nem kétlem bár nem ebben a formában. Elvégre az irányító rendszer még jó pár évig velünk fog maradni. Kb az lesz, hogy bocsi, gáz van. Az elkövetkező napokban az automata rendszer le fog állni. Sajnos most vezetned kell, vagy tömegközlekedésre ülni. Abból az autóból fog több fogyni, ami ezt minimalizálni fogja. Azok a gyártók akikkel sok hiba lesz, szépen mennek a süllyesztőbe.

    Koccanás egy ingatlan ára? Ne vegyen az ember olyan autót amit nem tud fenntartani, szervizeltetni. Ha olyan autót vesz az ember, ahol vakarózni kell a szerviz miatt, annak el kell árulni egy apró titkot. Túlköltekezte magát, a pénztárcájánál drágább autót választott. Így járt. Nem az eszére hallgatott a vásárláskor.

    Ésszerű nyereség? Nem azért de én vállalkozó vagyok. Igazából semmi közöd hozzá, hogy számomra mennyi az elfogadható nyereség. Ha túl drágán adom a szolgáltatásomat, akkor nem fogják megvenni tőlem. De ha van olyan dolog amit 300% árréssel adok el, és találok rá elégedett vevőt. Az is az én dolgom
    Elárulom, hogy a konzumer autógyártók közül a Skoda dolgozik a legnagyobb üzemi árréssel. 9,6%. Opel 1,7% [link] Ez aztán a "pofátlan" extra profit....
    Neked mint vásárlónak kell felettük ítélkezned. Ha úgy látod hogy az új modell nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, akkor nem kell megvenni. Kell nézni másikat, ami jobb. Bármilyen piacon. Ha az emberek nem veszik meg a szart, akkor nem fogják gyártani.
    Ha egy két nagy múltú gyártó ki fog esni az automatizálás során fokozódó versenyben, hát nem fogom sajnálni. Valaki nem bírja a tempót, akkor megy a történelem szemétdobjára, mint annyi más márka már korábban.

    Nem vagyok autó rajongó. Ha nem lesz több FIAT az utakon. Megvonom a vállam, lesz más...

    "Még az is megfordult a fejemben, hogy az egész önvezetés csak az állampolgárok fölötti totális kontroll egyik eszköze lesz."
    Erre meg mi a fészkes fene szükség lenne? Mindenki zsebében ott a mobiltelefon, ami bőven többet tud már rólunk, mint amit az autó valaha is fog. Összeesküvés elméletekkel kérjük a mindmeghalunk.hu-ra fáradni.....

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz Ghoosty #96 üzenetére

    Csak egy random autógyártó volt. Lehetett volna bármi más is... Szerintem nincs is olyan gyártó, aki nem fejleszt őrült tempóban.

  • Habib[HUN]

    senior tag

    válasz gabor.79 #98 üzenetére

    Ez a veszély esetén átadja az irányítást szerintem egy kissé máshogy működik. Vagy pontatlan a fordítás. Egyértelmű hogy egy baleset során gyorsabban képes reagálni a rendszer, mint egy ember. Amúgy sincs idő átadni az irányítást.
    Úgy vélem akkor adja át a rendszer a kormányt, amikor olyan helyzetbe kerül amikor "tanácstalan mint egy kisközség" Teszem azt egymásnak ellentmondó táblák vannak az út menténk. (Jobb a szeme a rendszernek, jóval hamarabb észreveszi mint az ember) Jelenleg a Tesla automata rendszere csak akkor működik, ha az ember fogja a kormányt. Eredetileg ez nem volt benne, de kénytelen voltak módosítani a szoftvert.

    "Mi védi meg az autókat, hogy ugyanúgy feltörjék őket, mint egy átlag PC-t?" És az atomerőműveket, elektromos hálózatot, a kormányhivatalokat, bankokat? Nyilvánvaló, hogy ez egy probléma a mai világban. Bármilyen hálózatra kötött eszközt feltörhetnek. (wifi-s izzót is) A programozók feladata hogy minimálisra csökkentsék ennek a veszélyét. Minden lyukat lehetetlen befoltozni. Aki az ellenkezőjét állítja az hazudik. Aki ettől fél nulla 24-ben, az meg paranoiás.

    A nem kompatibilis bluetooth rendszerek nem tudom, hogy jönnek ide. Egy autó össze van rakva, az magával kompatibilis. Ez inkább egy olyan kérdés, hogy két nem azonos gyártótól származó önvezető autó hogyan fog kommunikálni egymással. Itt talán győzni fog egy egységes kommunikációs szabvány. Vagy versengeni fog 2-3 rendszer. Jövő zenéje.

Új hozzászólás Aktív témák