Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Habib[HUN] #14 üzenetére

    Szerintem nem lesz olyan meglepoen gyors a valtas sajnos. :N

    Gondolj bele, eloszor megjelenik az abszolut felso kategoriaban, abszolut felsokategorias extrakent, mondjuk 2020-22-ben.
    Aztan eggyel lejjebb csuszik, ~5 evvel kesobb.
    Mire eleri azt a szintet, hogy barmilyen autohoz lehet venni, az szerintem ~15ev.
    Mire elerheto/alapextra lesz, az inkabb 20-25.
    Mire eltunnek az utakrol a nem onvezeto autok, az meg vagy 50.

    De kettonk kozul en annak orulnek jobban, ha neked lenne igazad, es par ev alatt brutalisan elterjedne az egesz, es hirtelen csak azt vennenk eszre, hogy a forgalomban a kocsik feleben almos/ingerult/bena/telefonozo marha/akarmi helyett automata vezetne. :)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Habib[HUN] #77 üzenetére

    De pont ezt irom, hogy gyakorlatilag irrelevans a 15 eves hasznalt (onvezeto) auto kerdeskore szerintem. :U

    szerk #79: Egyebkent igen, nem felek ettol oszinten szolva, ugyis vagy az lesz, hogy lesz neki akkora piaca, hogy megerje foglalkozni vele, es akkor fognak foglalkozni vele, vagy nem lesz akkora piaca, hogy foglalkozzanak vele, akkor meg olyan keves ilyen forgalomban levo auto van, hogy irrelevans a kerdes. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • gabor.79

    aktív tag

    válasz Habib[HUN] #75 üzenetére

    Köszönöm. Hát, majd keresek független méréseket is, mert ez így kicsit olyan, mint amikor egy politikus azt mondja, hogy "dübörög a gazdaság".

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Habib[HUN] #86 üzenetére

    De miért csak városokkal, meg flottákkal kalkulálsz?
    Meg attól, hogy önvezető, abból nem következik, hogy elektromos. Ha ennyi elektromos autó szaladgál, érdekes lesz töltés, egy lakótelepen. Ja, eléggé fogy az akku alapanyag is a Földön, és igen csak szennyező a hozzáférés. Komoly technológiaváltás kéne. Meg így azok is autóval járnának, akik egyébként fölülnek a buszra. Meg sok lehet így az "üresjárat" is. Egy kétmilliós város, ha egymillió ember közlekedik, az dugó, tök mindegy mivel.

    "Elvégre az új belépők mindig sokkal drágábban vesznek sokkal megbízhatatlan terméket. Ez minden műszaki cikkre igaz. Van egy életciklusa a terméknek."
    Ez pontosan így van. Csak egy mobil csak akkor veszélyes, ha dührohamot kap a user, és elviszi a mentő, itt meg életekkel játsszanak. Nem beszélve a régi erkölcsi kérdésről, hogy miként választ a szoftver, a bent ülőt öli meg, vagy az óvodáscsoportot.

    Én a jogosítvány megszerzését szigorítanám, lassan minden agyhalott alanyi jogon megkapja. Fele annyi autóval megoldódna csomó gond. Napi szinten vezetek, a felének összevágnám ollóval. Tegnap előtt a hóesésben a csomó autónak tiszta hó volt a hátsó ablaka, semmit se lát rajta ki, és gyakorlatilag minden autón van hátsóablakfütés, a felének meg hátsó törlője is volt, direkt néztem.

    Összegzésem:
    A mai és a közeljövő technológiáival, a gyárak "mindent a profitért" hozzáállásával, a jól működő és napi szinten használható, sokak számára elérhető elektromos és önvezetős személyautó az álmodozás kategória.

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Habib[HUN] #90 üzenetére

    A repülés veszélyes üzem. Igen még mindig, pedig 100 éve fejlesztik. És amikor leesett két egyforma gép hasonló hibával, a többit se engedték fölszállni. Reggeli hírek: A mai nap az Opel és Suzuki (bocs a 2 márkától) gk-k tulajdonosai menjenek tömegközlekedéssel, szoftverhibát találtunk, a kocsikat központilag letiltottuk.
    Még az is megfordult a fejemben, hogy az egész önvezetés csak az állampolgárok fölötti totális kontroll egyik eszköze lesz.
    A "mindent profitért" alatt nem a normális haszonra gondolok, hiszen senki se azért dolgozik, hogy elfáradjon (illetve nálunk sajnos igen, de az más tészta), hanem hogy elásnak komoly fejlesztéseket, nem tesztelnek rendesen (lassan a felhasználó a bétateszter), kapkodnak a következő modellel, tök fölösleges parasztvakító újításokat fejlesztenek, csak hogy el lehessen adni a sok ipari hulladékot, és annyi a cél, hogy a garanciaidő végéig többé-kevésbé kibírja. (nem csak az autógyárakra gondolok)
    Haveromnak van Teslája. Kb. veszteségesen gyártják (de legalábbis sok arrafelé a gazdasági kétely), összeszerelés minősége csapnivaló, k jó vezetni (igen, vezetni!!!), de az sem önvezető. igaz, ez már napi használatra is alkalmas villanyautó, meg játék gazdagoknak. Egy koccanás meg egy kisebb ingatlan ára....
    És ne keverjük az önvezető autót a villanyautóval. Na megyek melózni

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Habib[HUN] #94 üzenetére

    "Nem vagyok autó rajongó. Ha nem lesz több FIAT az utakon. Megvonom a vállam, lesz más..."

    Nem tudom, csak random példának szántad-e, szóval csak információnak szánom, de a Fiat is beszállt az autonóm autógyártás versenyébe. A Chrísler-rel egy konzorciumba tartoznak. BMW-vel Intellel közösen dolgoznak.

Új hozzászólás Aktív témák