Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szirtimorc

    aktív tag

    Ez az egész önvezető autó dolog vakvágány. Lehet, hogy belvárosokban, meg kötött pályán esetleg (újra föltaláltuk a villamost) működik, de amíg egy egyszerű dolgok nem jönnek ki bugmentesen, addig inkább hagyjuk. Meg nálunk ónos eső után két napig nem volt se villany, se net, se víz, se mobiltérerő, csak jég mindenhol... Ott döglöttünk volna éhen a csoda önvezető autókban

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz gabor.79 #47 üzenetére

    Szia!
    Hagyd, úgy se értik.
    Önvezető autó: olyan mint egy mostani + az önvezető rendszer teljes költése. És már lassan egy mostani autó garanciaidő lejárta után fenntarthatatlanná válik a botrányos alkatrész meg szervizdíjak miatt. És a szervizek is egy tehetetlenebbek az egyre bonyolultabb elektronikai hibák miatt. Vegyél másik komputert egy milláért... ja, bocs, nem is az volt a baja.
    Ismerjük az autógyárakat: Takata légzsák, páran meghaltak visszahívás, fékhiba, visszahívás, magától gyorsuló autó, páran meghaltak, visszahívás. Én ezek olyan alkatrészek miatt, amiket 50-100 éve fejlesztenek.
    Önvezető szoftverhiba, pár százan meghaltak, visszahívás.
    Meg az szép lesz, amikor az önvezető autók megállnak minden gyalogosnál, azok meg sportból sétálgatnak közöttük.
    "nem drága az elektronika". Aki így gondolja, az nem vett egy normálisabb mobiltelefont. Ami szintén tele van buggal, sokszázezerért.

    Meg azt a levelezést is megnézném, amikor egy tilosban parkolás miatt levelezik a közterület fenntartó az autógyárral....

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz opr #76 üzenetére

    Lehet, hogy így van, csak ez nem "luxus lesz", hanem erőből azzá változtatják.
    Egy mai autó, átlag egy órát megy, a többit áll. Oké. És tíz éves korában kuka. Ha 20 órát megy, és kettőt áll, akkor fél év múlva kuka. Hát ez környezetbarát jövő...

    Előre lehet kalkulálni a fenntartási költségekkel?! Ezt egy botegyszerű mostani kocsinál se megy, nem egy komolyabbal. Haverom Tuaregje, talán fél évvel gari lejárta után, nyaralásba menet, család, cucc gyerekek, a határ után reccsent, kikönyökölt a hajtókara a motorblokk oldalán. Hát nem kalkulált vele... Meg aki vett valami luxus sportverdát, az meg porig égett pár éves korában, azzal is kalkuláltak? Nem egy ilyen eset volt.
    Még a Mars szonda is leesett, mert elszámoltak valamit, pedig azt komoly emberek csinálták.

    [ Szerkesztve ]

  • Szirtimorc

    aktív tag

    10 év alatt azt nem sikerült megoldani, hogy minden Bluetooth eszköz menjen egymással...

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Habib[HUN] #86 üzenetére

    De miért csak városokkal, meg flottákkal kalkulálsz?
    Meg attól, hogy önvezető, abból nem következik, hogy elektromos. Ha ennyi elektromos autó szaladgál, érdekes lesz töltés, egy lakótelepen. Ja, eléggé fogy az akku alapanyag is a Földön, és igen csak szennyező a hozzáférés. Komoly technológiaváltás kéne. Meg így azok is autóval járnának, akik egyébként fölülnek a buszra. Meg sok lehet így az "üresjárat" is. Egy kétmilliós város, ha egymillió ember közlekedik, az dugó, tök mindegy mivel.

    "Elvégre az új belépők mindig sokkal drágábban vesznek sokkal megbízhatatlan terméket. Ez minden műszaki cikkre igaz. Van egy életciklusa a terméknek."
    Ez pontosan így van. Csak egy mobil csak akkor veszélyes, ha dührohamot kap a user, és elviszi a mentő, itt meg életekkel játsszanak. Nem beszélve a régi erkölcsi kérdésről, hogy miként választ a szoftver, a bent ülőt öli meg, vagy az óvodáscsoportot.

    Én a jogosítvány megszerzését szigorítanám, lassan minden agyhalott alanyi jogon megkapja. Fele annyi autóval megoldódna csomó gond. Napi szinten vezetek, a felének összevágnám ollóval. Tegnap előtt a hóesésben a csomó autónak tiszta hó volt a hátsó ablaka, semmit se lát rajta ki, és gyakorlatilag minden autón van hátsóablakfütés, a felének meg hátsó törlője is volt, direkt néztem.

    Összegzésem:
    A mai és a közeljövő technológiáival, a gyárak "mindent a profitért" hozzáállásával, a jól működő és napi szinten használható, sokak számára elérhető elektromos és önvezetős személyautó az álmodozás kategória.

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz opr #88 üzenetére

    Akkor elmagyarázom:

    Az önvezető autó ellen gazdasági és főleg technológiai érveim vannak. A szarul vezetés meg tény. De attól, hogy sokaknak még a jobbkézszabály (egyszer még a rendőrrel! is vitatkozni kellett) is gond, attól nem lesz kevesebb hiba egy szoftverben, és a szomszéd hülye pistike is tud celluxot ragasztani egy szenzorra.

    Viszont a szigorúbb jogosítvány sok zsúfoltságot és szennyezést egészen olcsón megoldana. Persze ez a gyáraknak nem érdeke.

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Habib[HUN] #90 üzenetére

    A repülés veszélyes üzem. Igen még mindig, pedig 100 éve fejlesztik. És amikor leesett két egyforma gép hasonló hibával, a többit se engedték fölszállni. Reggeli hírek: A mai nap az Opel és Suzuki (bocs a 2 márkától) gk-k tulajdonosai menjenek tömegközlekedéssel, szoftverhibát találtunk, a kocsikat központilag letiltottuk.
    Még az is megfordult a fejemben, hogy az egész önvezetés csak az állampolgárok fölötti totális kontroll egyik eszköze lesz.
    A "mindent profitért" alatt nem a normális haszonra gondolok, hiszen senki se azért dolgozik, hogy elfáradjon (illetve nálunk sajnos igen, de az más tészta), hanem hogy elásnak komoly fejlesztéseket, nem tesztelnek rendesen (lassan a felhasználó a bétateszter), kapkodnak a következő modellel, tök fölösleges parasztvakító újításokat fejlesztenek, csak hogy el lehessen adni a sok ipari hulladékot, és annyi a cél, hogy a garanciaidő végéig többé-kevésbé kibírja. (nem csak az autógyárakra gondolok)
    Haveromnak van Teslája. Kb. veszteségesen gyártják (de legalábbis sok arrafelé a gazdasági kétely), összeszerelés minősége csapnivaló, k jó vezetni (igen, vezetni!!!), de az sem önvezető. igaz, ez már napi használatra is alkalmas villanyautó, meg játék gazdagoknak. Egy koccanás meg egy kisebb ingatlan ára....
    És ne keverjük az önvezető autót a villanyautóval. Na megyek melózni

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz dabadab #102 üzenetére

    A nyolcvanas évek vége felé már gépi kódban programoztam, úgy 93 óta informatikus vagyok, biztos képen se biztonságos szoftvert. (Tudom, mikor nincsenek érvek, akkor jön a személyeskedés). Egyik programozónk a cégnél a TGV gyorsvasút szoftverét fejlesztette. Mikor megkapta az alapkódot, megnézte mivel megy évek óta, nem rá többet fölszállni, mutatta az életveszélyes bugokat... Előre programozott tömegszerencsétlenség volt az egész.
    Katonai cuccokat igen rendesen tesztelik, és ott is marad benne egy-egy komolyabb hiba.
    Konzumer szarokat hozunk föl példának? Persze, mivel azt kapjuk a boltban. És jövő önvezető autója is egy konzumer valami lesz, tartok tőle.
    Célhardveren célszoftver írta valaki, az mennyivel jobb. Igen. Elvileg. Nem mondok többet, IOS (Apple fanok, bocs, ez jutott eszembe elsőre). Szerinted naponta hány autót kell szoftvert frissíteni, mert hibás? Egy sima fedélzeti multimédiarendszert is képtelenek jól kihozni, tele van hibával, ami pedig nem bonyolult.
    "akkor mindig az emberek rontanak el valamit súlyosan" Igen, és pont ezek az emberek írják a szoftvereket.
    Mostan részemről már csak olvasom a topikot.

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz dabadab #114 üzenetére

    Megfogadtam , hogy nem szólok hozzá többet, mert marha fárasztó olyan embereknek írogatni, ahol komoly szövegértési gondok vannak, de kezded kihúzni a gyufát. Arra kéne reagálni amit ír valaki, és arra a fantáziáddal még hozzá képzelsz.

    Valóban, az önéletrajzomat nem fogom kirakni ide. Egy szóval sem írtam semmiféle programozói karrierről, fogalmam sincs honnan vetted, vagy miért hoztad föl példának. Ja, de tudom. Mikor az érvek elfogynak, jön a személyeskedés. Hitelteleníteni a másikat, alapvető retorikai fogás.

    Remélem, vagy annyira bátor, hogy szemtől szembe is meg mernél hazudtolni. Írtam olyat, hogy "külsős" programozó? Nem. Te képzelted oda. Írtam olyat hogy "szoktak lenni"? Nem. De itt voltak.
    "pont annyira hihető, mint a garancia után fenntarthatatlan autók" Ha úgy nézzük, ez lehet téged igazol. Kollégám Porsche Cayennje porig égett az autópályán gari lejárta után nem sokkal. Utána sok fenntartási költség nem volt vele, az igaz. Ugyanennek az embernek kettő nappal gari lejárta után lett váltócserés BMW-je, a legjobb magyar ajánlat is bőven 1 milla fölött volt, mindez 2005-6 tájékán. Igaz a gyár a közvetlen megkeresés után korrekt volt, küldött egyet, de Ausztriában volt az első szerviz, aki hajlandó volt be is szerelni.
    Meg kíváncsi lennék majd az önvezető szervizelésére is, mikor egy egyszerű motorszenzor hibát is képtelen a szerviz megtalálni, össze-vissza cserélgetnek mindent benne, hátha megjavul. Egy másik ismerősöm kocsijában úgy 900 ezer Ft-nyi alakrészt cseréltek ki (4 éves autó) mire rájöttek, hogy egy földelési pont kontakthibája okozza az egész problémát.

    Persze, tök másképp írják. Fejjel lefelé, vagy háttal a monitornak?

    "Komolyan, miért fontos fullba nyomni a hülyeséget?" Én is ezt kérdezem.

    Kérlek, ne válaszolj.

    [ Szerkesztve ]

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Ghoosty #162 üzenetére

    Túl informatikus fejjel gondolkozunk. Keresztbe áll előtte egy autó, kamion megáll, flex, lángvágó azt ennyi :)
    A másik,hogy előfordul autópályán a tengelyterhelés-mérés véletlenszerűen, hát majd kiterelik egy "ilyen" mérésre.
    Meg az is lehet, hogy tele lesz állandóan potyautasokkal - sokkal könnyebb lesz föl- le szállni rá, mint egy ember vezette jószágra - az meg ugye embercsempészet elősegítése, ami bűncselekmény. Ki lesz a felelős?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák