Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Én egy megyeszékhelytől 5 km-re lakok. A busz legsűrűbb időszakban óránkét jár. A házunk teljesen átlagos távolságra van a buszmegállótól, de ez is kb 8-10 perc gyaloglást jelent úgy, hogy én viszonylag gyorsan gyalogolok. A busz menetideje a város közepéig minimum 25 perc, de sűrű időszakban sok utassal, simán van, hogy 35 perc. Aztán jön még a helyi járat, amire át kell szállni és arra is várhatsz.
Autóval a munkahelyem átlagosan 25-30 percre van, ajtótól ajtóig. Legnagyobb csúcsforgalomban se több 45 percnél.
Maradjunk annyiban, hogy nem igazi alternatíva a tömegközlekedéssel járni dolgozni.Költségekről csak annyit, hogy ha egy sofőr minimálbért kap, akkor is évente több mint 2,4 millióba kerül a foglalkoztatónak. Ez csak napi 8 órára jelent sofőrt, heti 5 napban (levonva a szabadságot és az ünnepnapokat). Folyamatos kihasználáshoz, simán kell 3 sofőr. Szóval évi 7,2 millió. Ebből 5 évente vehetsz egy új luxus kategóriás kocsit. És ez csak a magyar minimálbér. A sofőrök jellemzően nem minimálbért kapnak, ünnepnapokra kell valamennyi plusz pénzt fizetni. Szóval még 2 sofőr mellett is 3-4 évente vehetsz új luxus autót.
-
Ghoosty
őstag
Jelenleg az egyetlen forgalomban lévő önvezető autó a Tesla. (a maga korlátaival) Ha felmész a honlapjukra, akkor láthatod, hogy az önvezető extra kérése kb 2 millió HUF, így a teljes ára 20 millió alatt van. (Model S)
Ha utólag szerelteted be, akkor 2,5 millió HUF.
Ebből azért lehet következtetni, hogy nem egy extrém költséges dologról beszélünk. Ha évente egy az egyben cserélni kéne, akkor is olcsóbb lenne, mint a legolcsóbb sofőr.
Persze eleinte drága lesz a szerviz, mert kevesen fognak érteni hozzá, de gyanítom, hogy elsőnek úgyis nagy cégek fognak megjelenni önvezető flottákkal, mint taxi. Lesz majd saját szervizük, kiképzett emberekkel. Aztán lesz tapasztalat és már minden nagyobb városban lesz valaki aki ért hozzá, majd már pont annyira fognak érteni hozzá, mint a mostani kocsikhoz. -
Ghoosty
őstag
válasz Habib[HUN] #94 üzenetére
"Nem vagyok autó rajongó. Ha nem lesz több FIAT az utakon. Megvonom a vállam, lesz más..."
Nem tudom, csak random példának szántad-e, szóval csak információnak szánom, de a Fiat is beszállt az autonóm autógyártás versenyébe. A Chrísler-rel egy konzorciumba tartoznak. BMW-vel Intellel közösen dolgoznak.
-
Ghoosty
őstag
válasz Cathfaern #149 üzenetére
Azért itt félig igazat kell adnom Gábornak.
Jó eséllyel meg fog állni a kamion, ha elé állok és szépen nullára lassítom a kocsit. De egy sofőr ekkor még kekeckedhet, neked mehet, stb.
Aztán ha megállt a kocsi, csak ki kell nyitni. (Mondjuk ezt lehet nehezíteni, hogy több idő kelljen és odaérhessen a segítség.) De a lényeg, hogy nem kell az egész kocsit elvinni, elég csak 1 furgonnyit.
Tehát elé állok, megáll, 10-20 perc alatt kinyitom és átpakolok 1 raklap cuccot, aztán otthagyom és megyek tovább. A menekülés során meg már mehetek 130-140-nel is a pályán és még csak gyanús sem leszek. -
Ghoosty
őstag
Tény, hogy nincs bűnözői gyakorlatom, de nem látom akkora nagy dolognak az ügyet.
Bárki a kamion elé tud állni, bármikor és szépen meg tud állni. Az automata meg tuti, hogy nem fog belemenni. (Ilyenkor gondolom riaszt.)
Mostani kamiont kinyitni nincs 2 perc.
Leemelem a leghátsó rakományt (Tök mindegy mi az) és megyek is tovább. Vannak könnyen kezelhető kézi targoncák, ami beférnek egy nagyobb furgonba. Nem kell, ehhez 2 óra.
Persze lutri, hogy mit viszek, de ha követek egy kamiont egy TV gyárból, jó eséllyel valamilyen TV lesz.Persze, ha konkrétan valamit akarok ellopni, akkor tényleg bonyolult a szerevezés, információ szerzés.
-
Ghoosty
őstag
válasz Cathfaern #164 üzenetére
Igazából nem tudom, miért nem csinálják. De sok más bűncselekményeben sem láttam, hogy miért nem csinálnak valamit hatékonyabban.
kb 2 éve beszélgettem egy ismerőssel, hogy milyen bénák ezek a terroristák, miért nem fognak egy kocsit, azt hajtanak be a tömegbe, olcsó, nem igényel különösebb szervezést és hatékony. Rá pár hónapra megjelent a hírekben az első ilyen eset. (Nem éreztem örömöt, hogy 'Na igazam volt'.)
De van még pár ötletem hatékony mészárlásra, de inkább nem terjesztem, hátha valaki kipróbálja.[ Szerkesztve ]