Új hozzászólás Aktív témák

  • gabor.79

    aktív tag

    válasz opr #76 üzenetére

    Ez rendben, de mi lesz a cégek által eldobott öt éves, mechanikai szempontból egyébként kiváló járművekkel? Hulladékárban dolgozzák fel őket? Cserélhető lesz a teljes elektronika? Ha szállítmányozó cégeket veszünk, kamionokkal és buszokkal, ezek tényleg nagyon nagy értékű eszközök, azaz nem igazán engedhetik meg maguknak ezt a luxust.

    És nem csak a hardver-, hanem a szoftverkérdés is fontos; gondolom, ahány gyártó, annyi megoldás, ami illeszkedik a hardverhez. Az évek során ráadásul új komponensek, szenzorok kerülhetnek be, a programnak azt is kell tudnia kezelni (meg a hiányát is, hacsak nem akarnak modellenként saját önvezető algoritmust írni).

    ---

    Ha távolabbról nézed, az összes aggodalmam amiatt van, mert az egész járműmind hardverileg, mind pedig szoftverileg túl összetetté válik. Hoztam is példákat arra az operációs rendszerekkel, hogy ezt a komplexitást nem is tudják kezelni a szoftvercégek. Ezért vannak fenntartásaim az egésszel kapcsolatban - de majd kiderül, hogy mit hoz a jövő. Lehet, hogy lesz, akinek megéri vállalni a kockázatokat.

Új hozzászólás Aktív témák