Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #7 üzenetére
"A susnyásból jött ki szabálytalanul, full sötétben"
Mire az autó elütötte, már keresztülment jópár sávon.
Full sötét meg nem volt, valójában elég jó közvilágítás van arra (0:33-nál), csak az uberes dashcam képe szar.
És persze az autó érzékelői (amik egyébként tök sötétben is működnének, mert a LIDAR-nak nem kell külső megvilágítás) már rég észrevették, csak szar volt a szoftver, ezért fékezés nélkül elgázolta.
Újra: az autó észlelte a gyalogost és ezek után meg se próbálta se kikerülni, se megállni, hanem simán elgázolta.
Nem tudom, hogy ennél miképp lehetne egyértleműbb a dolog.
Az Uber szoftvere szar, ezt tudta a vezetőség is, tudták a "segédpilóták" is, mivel nagyon gyakran be kellett avatkozniuk vagyis az uberesek egy erősen alpha szoftvert szabadítottak az utakra. Ez teljesen nyilvánvalóan komoly probléma.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WinstonWolf #15 üzenetére
"Picit örülnék, ha elterjednének ezek az önvezető autók... lehet akkor a gyalogosok se úgy lépnének le a gyalogátkelőhelyre úgy, hogy körül se néznek."
Én is, mert akkor végre eltűnnének az útról az olyan hülyék, akik a gyalogátkelőhelyet úgy közelítik meg autóval, hogy ott ne tudják megadni az elsőbbséget a gyalogosnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #36 üzenetére
"The videos show that the pedestrian crossed in a section of roadway not directly illuminated by the roadway lighting."
Ott van fenn a videó. Valóban nincs közvetlen megvilágítás, de attól még egyáltalán nincs is az az áthatolhatatlan sötétség, ami az Uber videóin látszik.
"A szoftver nem hibázott, vészfékezett volna"
1. De nem vészfékezett.
2. Már bőven a vészfékezés előtt kellett volna valamit csinálnia.Elég abszurd azt állítani, hogy a szoftver rendben van úgy, hogy egy amúgy elég könnyen megakadályozható, halálos balesetet okozott.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #38 üzenetére
"Nem saját magát tiltotta le a szoftver, ezt valaki ember beállította így."
???
Sőt, a szoftver nem is saját magát írta, hanem emberek írták, így aztán meg főleg nem lehet hibás a szoftver, nem?...
Az Uberék kiengedtek valós forgalomba tesztelni egy olyan önvezető szoftvert, aminek annyira megbízhatatlan volt az ütközéselőrejelző rendszere, hogy jobb ötletnek tűnt kompletten kikapcsolni a vészfékezést benne.
Ez így nincs rendben egyáltalán, sehogyan, semmiképpen. Ha ennyire nincs kész, akkor teszteljek zárt tesztpályán.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #41 üzenetére
Egy olyan önvezető szoftvert, ami annyira szar, hogy ki kell benne kapcsolni a vészfékezést, nem szabad utcára engedni.
Pont.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #48 üzenetére
Összefoglalva: van egy szoftver, ami annyira szar, hogy semmi keresnivalója az utcán és melléraknak egy minimálbéres embert, akiről bármelyik itteni fórumozó is megmondja, hogy baromi gyorsan lankadni fog a figyelme, mert más vezetését sokkal fárasztóbb felügyelni, mint ténylegesen vezetni (és ha a random fórumozó nem elég megbízható forrás erre, akkor a témát vizsgáló szakemberek is ugyanerre a - nem túl meglepő - következtetésre jutottak), hogy hirtelen előálló helyzetekben teljesen képben legyen és közbeatvatkozzon, úgy, hogy ehhez a szoftvertől nulla segítséget kap.
Nem vagyunk hülyék, ismerjük a helyzetet és ez tényleg kimagyarázhatatlan.
Rossz volt a szoftver.
Rossz volt az a hekk, amit beleraktak.
Rossz volt az az elképzelés, amivel a szoftver hibáit ellensúlyozni próbálták.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Tommmysun #49 üzenetére
"Én úgy értelmeztem, hogy az ütközés előtt figyelmeztette az operátort, hogy vész-fékezni kéne, de lehet én értettem félre"
Félreértetted, az Uber szoftverében nem csak kiszedték azt, hogy vészfékezzen, hanem helyette nem is csinál semmit - kicsit sem fékez és az operátort sem figyelmezteti, hogy most helyzet van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #58 üzenetére
Akkor megpróbálom nagyon egyszerű szavakkal leírni, nehogy félreértsd:
A szoftver nem volt abban az állapotban, hogy valós forgalomban lehessen tesztelni. Az erre irányuló kísérletek egészen nyilvánvalóan közveszélyesek voltak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #60 üzenetére
"A nő azért halt meg, mert ő is hibázott."
Ez egészen konkrétan nem igaz. Ha ragyogó napsütés lett volna meg zebra, akkor is pont ugyanígy elcsapja az Uber, mert ezek olyan paraméterek, amik nem játszottak szerepet az esetben.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #83 üzenetére
"Nem játszott szerepet az, hogy simán kigyalogolt elé a nő?"
Igen, nyilván ha egy bunkerban lapult volna, akkor nem lesz baja, de nem erről beszéltem, hanem arról, hogy ha mindezt egy zebrán teszi meg teljesen szabályosan, az autó akkor is elüti.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #85 üzenetére
Az a baj, hogy mindez abszolút nem változtat azon, hogy azt a szoftvert nem lett volna szabad kiengedni forgalomba.
Pont.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz MasterMark #87 üzenetére
"A szoftver pont ezért volt tesztüzemben"
A szoftver nem volt olyan állapotban, hgoy éles forgalomban lehessen tesztelni, vagyis [link]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Dark Archon #120 üzenetére
"Márpedig így lesz, az önvezető rendszer hibázni fog, a sofőrnek meg arra sem lesz ideje, hogy felfogja, mi történik."
Ez teljesen reális helyzet (leszámítva a "sofőr" szó indokolatlan használatát), a valódi kérdés viszont az, hogy a gép kevesebbet fog-e hibázni, mint az emberek. Na jó, ez igazából nem egy valódi kérdés, mert hosszú távon teljesen egyértelmű, hogy igen, kevesebbet fog.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Dark Archon #123 üzenetére
"Nem vagyok biztos benne, hogy kevesebbet fog hibázni"
Meglátjuk, a jelenlegi adatok alapján úgy tűnik, hogy a Waymo már most is ott tart (ott inkább a túlzott óvatosságra panaszkodnak a publikus béta alapján, hogy pl. nem mer bevágni a másik sávba és emiatt elvéti az autópályakihajtót), viszont a szoftverek (az emberekkel (így, többes számban, nem egyénenként) ellentétben) képesek arra, hogy felhalmozzák a tapasztatot és folyamatosan javuljanak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ezzel szerintem le is írtad azt, hogy hol van a kutya elásva: "túlzott" óvatossággal biztosan nagy mértékben csökkenthető a balesetek száma"
A dolog még mindig tesztüzem, vannak olyan esetek, amin még dolgozni kell, de ha lehet választani, akkor az ilyen eseteket a szoftver a biztonság oldaláról közelítse meg, vagyis inkább menjen le a következő lehajtónál, minthogy balesetet okozzon, nem? Aztán majd ahogy faragnak rajta, ez javulni fog.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azt honnan sikerült megálmodnod, hogy az önvezetéshez tényleges MI kellene? Minek?
Ja, tudom, várjál, mivel a fejlesztés alatt lévő SW nem tökéletes (no shit, Sherlock, különben miért kellene még fejleszteni?), ezért soha nem is lesz az, sőt, még csak elég jó sem, ha jól értettem a logikádat.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"szám, amit az autóm számlájának jobb alsó sarkában láttam, qrvára nem azt sugallja, hogy béta tesztes sw van benne."
Ja, már megint az Opelod gyorsan kereskedelmi forgalomba dobott vezetéssegítő dolgaiból próbálod meg megsaccolni, hogy hol tart az önvezetés? Ne tedd, a kettőnek kb. semmi köze nincs egymáshoz.
"nem ezt sugallja minden hír?"
Nem.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia