Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hankpoke

    tag

    válasz #56573440 #6 üzenetére

    Kocka Ladában nem volt még ECU, és ez nem volt még olyan régen... ;]

  • prmcsk

    addikt

    válasz #56573440 #6 üzenetére

    Ez a kezdet és a ló legalja. Meríteni nem innen kell, ez nem ellenérv. A kényelmi, elektronikai kütyük és egy hülye ideológia szabadította ezt a "megváltó chiphitet" olyan helyeken is, ahol csak még több problémát és hibalahetőséget generált, mint amit megold.

    Még a fingelemzés fejlesztését várom egy autótól, hogy ne csak érezzem, hogy büdös is, de azt is tudnom kell, miért ? Hogy mi köze a vezetéshez tudja tokom, de kit érdekel ? :DDD

    Közben egy alap vízhőfok mérőt kihagynak tízen milliós autókból, nehogy láss egy folyamatot, csak egy led gyullad ki, mikor már forr, de vele a motor is. Ez aztán a csapásirány, de chip, az fontos...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Reggie0

    félisten

    válasz #56573440 #12 üzenetére

    Mondjuk olajszint meres nem is volt olyan elterjed, mint a hutokozeg homersekletenek merese.

  • Reggie0

    félisten

    válasz #56573440 #18 üzenetére

    Nivopalca csak van, meg olajnyomasra ugyis panaszkodik. Az teny, hogy nem kenyelmes, de szokasos megoldas, azert nem az ordogtol valo. Ha meg elektromos szintkijelzes lenne, akkor az lenne a baj, hogy minek ennyi elektronika es ugyis csak arra jo, hogy tonkremenjen es meg az olajcsere is macerasabb.

    [ Szerkesztve ]

  • Reggie0

    félisten

    válasz #56573440 #20 üzenetére

    Eddig sem volt a belterben palca, az az olajnyomas csokkenesebol is kiderult.

  • Reggie0

    félisten

    válasz #56573440 #22 üzenetére

    Persze, hogy konnyebb. Olajnyomas meres(igazabol nyomaserteket nem mer, csak binaris, vagy elegseges vagy elegtelen), kb. 50-40 eve van az autokban, mig szintmeres a felsokategoriabol kezdett lecsorogni az elmult 15 max 20 evben. Nekem az elso autom amiben volt szintmeres egy audi, elotte a hetkoznapi kis/kozepes autokban csak nivopalca volt.

    [ Szerkesztve ]

  • SRC

    junior tag

    válasz #56573440 #25 üzenetére

    Teljesen egyetértek prmcsk-el. Nekem egy Audi50 volt az első saját autóm és egyáltalán nem lehetett érezni, hogy nincs benne szervó, simán lehetett egy kézzel is kormányozni. Egy kisautón meg lehet csinálni jól egy kormányművet szervó nélkül is. Akkor meg minek? A második sarkon vissza lehetett nyomni a szívatót, egyáltalán nem volt terhes, hogy nekem ez dolgom. Manapság meg…
    Egy városi kisautóba, amiben 5-10 perceket ülsz minek ülésfűtés? Nem kamion, akkor meg minek? Elektromos tükör? Egyszer beállítom, utána ott szövi be a pók, minek? 10 éve nem nyúltam az elektromos tükör kapcsolójához. Te igen?
    Egy okosmobil rendre meghaladja az autó beépített szolgáltatásait 1-2 éven belül. Egy BT hangszóró kéne az autóba meg egy univerzális mobiltartó középre. Onnan a mobil zenél, navigál, amit akarsz. A klíma az egyetlen, amire azt mondom, hogy van értelme. Ha van klíma az elektromos ablaknak sem marad sok értelme, mert nem kell hátul lehúznod vezetés közben, max ha a kp zár felhúzza záráskor magától az ablakokat is akkor lesz értelme, de ezt meg a legtöbb autó nem tudja. Egyszerűen nem a praktikumról szólnak ezek a dolgok, hanem arról, hogy legyen. Mert csak.
    A gyártókat érdekelje hogy itt mi a minimálbér? Mert? Alkotmanyos jog az autó? Miva?

    Óriási eltévedés van itt fogalmi szinten. Ez nem jogi kérdés, hanem piaci kérdés. Közöspiac van és nyugatEUs árszínvonal, ami ellen nem tudsz mit tenni, mert nincs hozzá iparod, még a joghurt ára is EUR-ból van átszámolva.
    Egyszerűen meg kell értetni a gazdaságilag képzetlen magyar emberekkel, hogy minél több a szegény ember annál rosszabb az életed.
    Egyszerű példa: Valaki egyéni vállalkozóként mondjuk festő. Tönkremegy az autója, nem tud kiszállni. Elmegy alkalmazottként festeni napszámba egy vállalkozóhoz. Nem igényes tovább a munkájára, mert nem érdeke, hogy legközelebb is a vonatkozó vállalkozót hívd. Minden pillanatát utálja, kedvetlen. Rosszabb minőséget ad neked.
    Te viszont a vállalkozón keresztül alkalmazod, tehát többet fizetsz a munkájáért. Drágábban veszel rosszabbat. Neked is vacakabb lett az életed.
    Ha még menne a saját autója jobban megcsinálná, mert fontos lenne neki, hogy máskor is őt hívd és másoknak is javasold és még tán árban is alámenne a másik vállalkozónak. Szóval ez a „aki szegény dögöljön éhen, mert nem alkotmányos jog a munkáért munkabért kapni, elég lesz neki a havi 400EUR, oldja meg.” ez egy butaság. Az meg végletesen szomorú, hogy Magyarországon kb. 50%-os a munkanélküliség, mert akinek van munkabére annak nincs szüksége munkára, másod- és harmadállásra. Akinek szüksége van rá az mind munkakereső, ergo munkanélküli. El lehet nevezni munkavállalónak mindenkit, akinek egy hónapban egyszer volt valami jövedelme, de te nem élsz majd jobban tőle.

  • prmcsk

    addikt

    válasz #56573440 #28 üzenetére

    Még mindig nem akarjuk érteni egymást. Nem a kényelmi, új technológiás dolgokat fikázom egy autóban, hanem a teljesen feleslegesen agyonbonyolizált motorvezérléseit és egyéb agyf.sz mechanikai megoldásait. Ezt írod:

    Maradjunk abbna, hogy az alap felvetés miszerint csipmentes autót lenne jó vezetni már nem lenne reális, ha másért nem a kibocsájtási normák miatt sem. A többi rizsa.

    Éppen a kibocsátási normák...Semmi realitás alapja, hogy nemsokára bevezetik az euro7 normát, mert szinte teljesíthetetlen. Egyes ázsiai gyártók komolyan fontolgatják, hogy kiszállnak európa piacairól, mert idióták a döntéshozók. Az megoldás, hogy az üzemanyag mellett már el kell égetni a normamegfelelés miatt egyéb anyagokat is ? Lassan négy tankja lesz egy kocsinak és ne mondja senki, hogy ez így összességében, egészséges. Egy dolognak megfelel az autó, mert csak azt nézzük, a többi meg le van sz.rva.

    Hihetetlen fa..kalap lobbista döntéshozók elvárnák egy géptől, egy motortól, hogy szennyezett levegőt szívjon be és miután dolgozott belőle, hegyilevegőt pöfögjön ki. Mint az ember ugye ? Miután levegővel lélegzik tiszta oxigént írnánk elő, a kilélegzésre. Vagy a szarvasmarha. Metánt zabálna és oxigént fingana, mert ezt írnák elő az autók esetében a főidióták.

    A toyota talán marad, de olyan árakkal, hogy ihaj. Európa döntéshozói már tönkretették saját kontinensük gyárait és piacát, hát ázsia nem akarja ezt...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • SRC

    junior tag

    válasz #56573440 #28 üzenetére

    Mindig és mindenhol lesz szegény, a németeknél is van
    Nem az a baj, hogy van, hanem hogy mennyi van. 2012-ben vettem egy G500-as egeret 15.000-ért. Utolsó ismert ára 2016-ban 30.000Ft. Ezermilliárdos nagyságrendben szórják a kormányok éppen a dollárt és az EUR-t most csomag címén, sosem látott inflációja várható ezeknek a devizáknak, amikhez képest a béka feneke alá el vagyunk szegényedve. Mennyi lesz egy jobb egér? 50.000 vagy 70.000 ??? Megdöglünk nettó 180k-ból nem érted? Nem. A buborékodban mindenki kussoljon, aki alkalmazott, mert csak. 2009-ben több volt a nettó jövedelmem állami alkalmazottként, mint most, mert abban az évben vették el a nettó juttatásomat, ami még1x nettó volt. Bérleteket vettem belőle, a maradék meg Sodexho, azaz kaját vettem belőle, nettó pénz volt. Most inkább adnak 150mrd-ot egy fasiszta köztévére, mint hogy visszaadnák a 100mrd-nyi munkabért a közalkalmazottaknak, amit 2009-ben átmeneti megszorítás címén elvettek. Nekem 2009 óta válság van egyfolytában és a fasiszták csak ezt a dalt nyomják, hogy aki alkalmazott az megérdemli, hogy gazdasági menekült legyen UK-ban vagy beledögöljön a magyarországi életébe 180k-ból. Ez nem egy álláspont, ez egyszerűen akkora butaság, hogy vitázni sem érdemes vele. Ki kéne látnod a buborékodból. Itt nem ezrek szegények, hanem milliók.

    Ami a chip-eket illeti már régen nem rajtuk múlik, hogy mikor rentábilis az autógyártás. Helyette normákon. Piaci szabályozáson. Vámon. Globális termékláncokon stb... Én köszönöm szépen, ha szegény vagyok "mert csak" akkor látom hogy mikor esik az eső, nincs szükségem rá, hogy csak olyan autót lehessen venni amiben van esőszenzor. Kisarkítom, de a lényeget aki akarja, érti.

  • SRC

    junior tag

    válasz #56573440 #32 üzenetére

    Tehát ha ki akarok járni a vasútállomásra (azért autóval, mert a szegények minden mást ellopnak onnan) akkor ehhez egy olyan tárgyra van szükségem, amiben a jövőben legyen vagy 6 légzsák meg turbós motor számát nem tudom hányféle vezérléssel, de már ha 3 hengeres benzines kisautót keresek, az is turbós, mert a turbó az kell és az állomásig mással nehogymár el lehessen már menni. Világos. :R
    Olyan autók között válogatunk 20 évesen, amiket 7 évre gyártanak. Egy városi kisautó, pl. egy 18 éves Honda Jazz már 1.250.000 Ft, tehát túlkorosan is elérhetetlen amikor mi 400.000-ért keresnénk éppen valamit az állomásra kijárni.

  • SRC

    junior tag

    válasz #56573440 #40 üzenetére

    Régi swift 200-ért? Nézz már meg legalább 10db-ot. Mind péppé van rohadva, de életveszélyesre. Egyesével vehetnéd le a rendszámot mindegyikről, ha kiállnál az út szélére egy felülvizsgálatra alkalmas holmival. Azzal ha koccansz is meghalsz. Nekem ónos esőben is menni kell. Nem kell 6 légzsák, de azért ne essen a motor az ölembe.

Új hozzászólás Aktív témák