Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • jeni

    félisten

    Ép itt az ideje,hogy megint nagyot dobjanak!
    Múlt században a Japán innovációkról ,a termékükről ,a technológiák sokaságáról szóltak a hírek, aztán a világ változásaival szép lassan eltűntek.
    Nem tudtak megújulni!
    Remélhetőleg nem Kínáról fogok többet olvasni és hallani majd.

  • Dr. Romano

    veterán

    Árvíz, földrengés, tűz.... megint tűz??

    Évek óta mondom hogy zombiapokalipszis nem volt, miért nem sütik már el azt is? ;]

    Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

  • scansat

    tag

    válasz jeni #1 üzenetére

    Bognár SzabolcsNe feledjük, hogy az a Japán hype ami a második világháború végétől datálható, az ugyanaz az út volt amin most Kína jár. Távol Keleti közmondás, hogy: -A jót másolni erény!Ennek szellemében lopkodta össze Japán az akkori Amerikai és Német szabadalmakat és kezdett a lavórgyárban tranzisztorokat gyártani. Ennek második lépcsője, hogy az innen onnan összelopkodott és ezért a fejlesztésen milliárdokat spóroló gyártás magával hozta a technológia megismerését, és míg pl. az USA a saját fejlesztéseiből tudott csak tőkét kovácsolni, ők több különböző irányú fejlesztést láttak amiből értelemszerűen összeollózták első "saját fejlesztéseik" . Majd a második körben az addigra profi szakember gárdával simán lekörözték mind az USA mind a német elektronikai ipart az addigra toronymagas és tényleg saját fejlesztésekkel. Ehhez járult mindkét esetben a nyugati kapitalizmus mohó nomád jellege, ami úgy él, hogy oda viszi legelni a gyártást ahol olcsóbb és zöldebb a fű. Majd miután lelegelte megy máshová. A mai Japán a nyugati világ tagjaként már a zárt forráskód kötelékében vergődik. Ma Kína az új japán.

  • prmcsk

    addikt

    Vissza kell térni a chip nélküli autókhoz. Ezek nélkül is volt élet. Tegyék inkább a tenger és óceánjáró hajókba. Azokból nagyságrendileg kevesebb van és ha már arra esküsznek, hogy jelenléte "tisztíccsaazokszigént". :DDD

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz prmcsk #5 üzenetére

    0 chip? Tmodel? ;]

    Egy csőves rádiós euro 6-os trabit mondjuk adnék

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • hankpoke

    tag

    válasz blackrulz #6 üzenetére

    Kocka Ladában nem volt még ECU, és ez nem volt még olyan régen... ;]

  • prmcsk

    addikt

    válasz blackrulz #6 üzenetére

    Ez a kezdet és a ló legalja. Meríteni nem innen kell, ez nem ellenérv. A kényelmi, elektronikai kütyük és egy hülye ideológia szabadította ezt a "megváltó chiphitet" olyan helyeken is, ahol csak még több problémát és hibalahetőséget generált, mint amit megold.

    Még a fingelemzés fejlesztését várom egy autótól, hogy ne csak érezzem, hogy büdös is, de azt is tudnom kell, miért ? Hogy mi köze a vezetéshez tudja tokom, de kit érdekel ? :DDD

    Közben egy alap vízhőfok mérőt kihagynak tízen milliós autókból, nehogy láss egy folyamatot, csak egy led gyullad ki, mikor már forr, de vele a motor is. Ez aztán a csapásirány, de chip, az fontos...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz prmcsk #8 üzenetére

    "Közben egy alap vízhőfok mérőt kihagynak tízen milliós autókból, nehogy láss egy folyamatot, csak egy led gyullad ki, mikor már forr, de vele a motor is."

    Azt nem hagyjak ki, csak a kijelzot. Viszont az olajhomerot szeretik kihagyni, ami eleg gaz.
    A vizhofokot azert nem jelzik ki, mert sok idiota ember vesz autot es elkezdenek panikolni meg telefonalgatni, ha mozog a mutato es nem ertik meg azt, hogy a 90 fok csak nevleges es terheles/allapotfuggoen leng korulotte.

    [ Szerkesztve ]

  • prmcsk

    addikt

    válasz Reggie0 #9 üzenetére

    Ez nem indok, ez "píár". Megmagyarázása annak hogy százezres tételeknél ezer forintos dolog hiánya miatt milliós kára lehet, a méglaikusabbaknak...

    Az élet ezernyi területén találkozhatunk azzal, hogy megmagyaráznák, neked mi a jó, közben meg nem is...

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz prmcsk #10 üzenetére

    Ez nem PR, mar a mutatos kijelzoknel is megvolt ez a korlatozas, csak siman 90-re vagta a mutatot aztan jonapot. Pedig az plusz munka leprogramozni, hogy mast mutasson, mint amit kiolvas, ami arra utal, hogy ez igenis egy problema miatt szuletett megoldas. Most, hogy megszoktak az emberek, hogy ugysincs miert nezni a mutatot azt el lehet hagyni.

    Ez teny, ezert nem hasznalok winfost se :)

    [ Szerkesztve ]

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz prmcsk #8 üzenetére

    A vízhő egy dolog, van hogy olajszint mérés sincs... Bimmer is húzott ilyet nem is oly rég...
    Te csipmentes autót mondtál, most meg kényelmi extrákról beszélsz meg kütyükről. Akkor most motorvezérlés, kipörgés és blokkolás gátlás se legyen, vagy tolatókamera, fűtött hűtött, programozható, elektromos ülések, meg gesztusvezérlés amit ki akarsz dobálni?

    Nem mindegy

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • SRC

    junior tag

    válasz prmcsk #10 üzenetére

    Egy hibás bajuszkapcsoló miatt nem lehet beindítani az autóm. Éljen a multiplex hálózat. Na, nem ezért. Azért éljen, mert találok 20 olyan szerelőt, aki nem jön rá, hogy a bajuszkapcsoló miatt van égéskimaradás a motorban önindításkor. Nem laikust. Szerelőt.

  • prmcsk

    addikt

    válasz SRC #14 üzenetére

    Remélem, a nagy chipes királyságban legalább ezt kiolvasta a hibakód olvasó... :DDD

    Cseszhetsz te ma 48 szerelőt is, ha a motornak elektromos eredetű hibája van. A motorüzemhez annyi bizbaszok, kütyük, szolenoidok és érzékelők vannak jelen, a mai autókban (és erre mondom, hogy indokolatlanul sok és felesleges és nem arra, hogy "kéktóth" van a kocsiban), hogy az egyébként kiváló szerelő is, csak "pingvinezik".

    A diag konkrétan nem írja ki (akkor minek?), vagy olyan általánossággal fogalmaz, hogy üzemanyag rendszer hiba. Igen bazzeg, de mi, mikor csak a tanktól a porlasztóig, ma már 23 helyen lehet...

    És nem utcaműhelyről beszélek. Unokaöcsém toyota márkaszervízben dolgozik. Sokszor a gyári program megszopatja őket, vagy általánosít. Ha chip, legyen chip, de akkor tudjon már annyit, hogy konkretizál, ha elektronikai hibáról van szó, hiszen őmaga is az...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz prmcsk #15 üzenetére

    "Cseszhetsz te ma 48 szerelőt is, ha a motornak elektromos eredetű hibája van. "

    Ma már mindenki szerelő aki le tud húzni hülyéket olajcserével... Egy rendes műhelynek van villamos embere aki tudja hol tárolja a szkópot... Vidd oda ahol értenek hozzá és ne oda ami olcsó... Markaszerviz se javít, cserél... Szóval ha a szakemberek szerinted ott vannak van egy rossz hírem.

    Sok esetben könnyen rá tud mutatni az elektronika a hibára, és van aminél meg nem... Nem minden hiba olyan amit egyszerűen ki lehet mutatni, simán lehet több hiba láncolata. A kipuf oldalon látható hiba simán lehet szívó oldali mérési hiba eredménye is...

    Szóval csodát ne várj, de támpontot ad annak akit érdekel és hajlandó foglalkozni vele, és nem olajcseréből él...

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz blackrulz #12 üzenetére

    Mondjuk olajszint meres nem is volt olyan elterjed, mint a hutokozeg homersekletenek merese.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz Reggie0 #17 üzenetére

    Mondjuk semmi magyarázat nincs arra hogy egy PSA Prince motorjába ki van alakítva a helye, de dugót vett bele a BMW mert minek szóljon ha elfogyott... Mi baj lehet. Minden ;]

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz blackrulz #18 üzenetére

    Nivopalca csak van, meg olajnyomasra ugyis panaszkodik. Az teny, hogy nem kenyelmes, de szokasos megoldas, azert nem az ordogtol valo. Ha meg elektromos szintkijelzes lenne, akkor az lenne a baj, hogy minek ennyi elektronika es ugyis csak arra jo, hogy tonkremenjen es meg az olajcsere is macerasabb.

    [ Szerkesztve ]

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz Reggie0 #19 üzenetére

    És menet közben kezd el fogyogatni akkor beltérben is legyen egy pálca?

    Nem szint jelzés kell, egy nyominger alsó szint figyelés viszont nem atomfizika, nem igazán hibaforras, de ha el lehet spórolni ezek nem viccelnek...

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz blackrulz #20 üzenetére

    Eddig sem volt a belterben palca, az az olajnyomas csokkenesebol is kiderult.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz Reggie0 #21 üzenetére

    Nyilván nem volt, ahogy pl az említett motor nem panaszkodott olajnyomasra se... Egyszerűen csak elzabálta csöndben és megolte magát.

    Egyébként nyomast könnyebb érni mint szintet? Nem mellesleg olajnyomás jellemzően meg van akkor is a mikor már a szóró olajozas az alacsony szint miatt már rég nincs...
    Pedig kéne...

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz blackrulz #22 üzenetére

    Persze, hogy konnyebb. Olajnyomas meres(igazabol nyomaserteket nem mer, csak binaris, vagy elegseges vagy elegtelen), kb. 50-40 eve van az autokban, mig szintmeres a felsokategoriabol kezdett lecsorogni az elmult 15 max 20 evben. Nekem az elso autom amiben volt szintmeres egy audi, elotte a hetkoznapi kis/kozepes autokban csak nivopalca volt.

    [ Szerkesztve ]

  • SRC

    junior tag

    válasz prmcsk #15 üzenetére

    Tudod mi van benne?
    "segédlevegő befecskendező - hiba az áramkörben vagy alacsony jelszint"
    A BSI (ami az a rendszerinterfész, ami a hálózatok közötti kommunikációt kezeli) nem ad áramot oda, így égéskimaradás lesz a amotorban az önindítás alatt és bekerül ez a hibakód az ECU-ba.
    Pl. a bajuszkapcsoló miatt, ami viszont egy tök más hálózaton van az autóban.
    Biztos lehet(ne) persze szkóppal jelalakokat nézni, nyilván lenne értelme egy több millás műszerrel forogni egy kétszázezres autóban képtelen helyeken. Egy komolyabb mérővezeték annyiba kerül, mint egy komplett BSI+motorvezérlő+immo hármas bontottan együttvéve. Fogják nekem méregetni.
    Mert ami szerintem felháborító az értelmetlen elektronikai túlbonyolításon kívül az a szerelhetőség. Amikor egy fűtőradiátor cseréje miatt le kell bontani egy komplett műszerfalat például.
    Emlékezzünk, hogy az egész chipezésnek az volt az indoklása, hogy ettől "egyszerűbb" lesz, mert nem kell mindent mindennel összehuzalozni, csak ülnek párhuzamosan egy hálózaton a cuccok egy címen és bármi küldhet nekik csomagot a címükre, így ha új cucc kerül a kocsiba csak programozni kell és egy frissítéssel megoldható a telepítés, nem kell behuzalozni sok-sok vezetékkel át a fél autón.
    Ez volt a duma. Na, most jól nézzük meg. Ez, ami most van. Ez az egyszerűbb. Nekik, akik azzal elintézik, hogy egy 20 éves autónak a bontóban a helye. Oké, csak akkor a politikusoknak meg kötélen? Vagy hol a helyük, ha 180k lehet itt a havi munkabér? Nem segély. Munkabér. Több millió magyar embernek. És akkor még tapsoljuk is meg.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz SRC #24 üzenetére

    Hát igazából ha a mostani szolgáltatási szintet akarod megcsinalni külön kábellel meg relékkel mindenhova, ahhoz képest egész egyszerű valóban... Hibalehetoseg is kevesebb...

    A gyártókat érdekelje hogy itt mi a minimálbér? Mert? Alkotmanyos jog az autó? Miva?

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz SRC #24 üzenetére

    Szerencsere a muszereket es a merovezetekeket nem kell autonkent ujra megvenni, szoval nem ertem hol itt a problema. Jo hogy nem azzal jossz, hogy hany millioba kerul egy egybeallos muhelyepulet es mi az, hogy valaki 200ezres autoval be akar oda gurulni...

    [ Szerkesztve ]

  • SRC

    junior tag

    válasz blackrulz #25 üzenetére

    Teljesen egyetértek prmcsk-el. Nekem egy Audi50 volt az első saját autóm és egyáltalán nem lehetett érezni, hogy nincs benne szervó, simán lehetett egy kézzel is kormányozni. Egy kisautón meg lehet csinálni jól egy kormányművet szervó nélkül is. Akkor meg minek? A második sarkon vissza lehetett nyomni a szívatót, egyáltalán nem volt terhes, hogy nekem ez dolgom. Manapság meg…
    Egy városi kisautóba, amiben 5-10 perceket ülsz minek ülésfűtés? Nem kamion, akkor meg minek? Elektromos tükör? Egyszer beállítom, utána ott szövi be a pók, minek? 10 éve nem nyúltam az elektromos tükör kapcsolójához. Te igen?
    Egy okosmobil rendre meghaladja az autó beépített szolgáltatásait 1-2 éven belül. Egy BT hangszóró kéne az autóba meg egy univerzális mobiltartó középre. Onnan a mobil zenél, navigál, amit akarsz. A klíma az egyetlen, amire azt mondom, hogy van értelme. Ha van klíma az elektromos ablaknak sem marad sok értelme, mert nem kell hátul lehúznod vezetés közben, max ha a kp zár felhúzza záráskor magától az ablakokat is akkor lesz értelme, de ezt meg a legtöbb autó nem tudja. Egyszerűen nem a praktikumról szólnak ezek a dolgok, hanem arról, hogy legyen. Mert csak.
    A gyártókat érdekelje hogy itt mi a minimálbér? Mert? Alkotmanyos jog az autó? Miva?

    Óriási eltévedés van itt fogalmi szinten. Ez nem jogi kérdés, hanem piaci kérdés. Közöspiac van és nyugatEUs árszínvonal, ami ellen nem tudsz mit tenni, mert nincs hozzá iparod, még a joghurt ára is EUR-ból van átszámolva.
    Egyszerűen meg kell értetni a gazdaságilag képzetlen magyar emberekkel, hogy minél több a szegény ember annál rosszabb az életed.
    Egyszerű példa: Valaki egyéni vállalkozóként mondjuk festő. Tönkremegy az autója, nem tud kiszállni. Elmegy alkalmazottként festeni napszámba egy vállalkozóhoz. Nem igényes tovább a munkájára, mert nem érdeke, hogy legközelebb is a vonatkozó vállalkozót hívd. Minden pillanatát utálja, kedvetlen. Rosszabb minőséget ad neked.
    Te viszont a vállalkozón keresztül alkalmazod, tehát többet fizetsz a munkájáért. Drágábban veszel rosszabbat. Neked is vacakabb lett az életed.
    Ha még menne a saját autója jobban megcsinálná, mert fontos lenne neki, hogy máskor is őt hívd és másoknak is javasold és még tán árban is alámenne a másik vállalkozónak. Szóval ez a „aki szegény dögöljön éhen, mert nem alkotmányos jog a munkáért munkabért kapni, elég lesz neki a havi 400EUR, oldja meg.” ez egy butaság. Az meg végletesen szomorú, hogy Magyarországon kb. 50%-os a munkanélküliség, mert akinek van munkabére annak nincs szüksége munkára, másod- és harmadállásra. Akinek szüksége van rá az mind munkakereső, ergo munkanélküli. El lehet nevezni munkavállalónak mindenkit, akinek egy hónapban egyszer volt valami jövedelme, de te nem élsz majd jobban tőle.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz SRC #27 üzenetére

    "Egy városi kisautóba, amiben 5-10 perceket ülsz minek ülésfűtés?"

    Nem tudom milyen városban laksz, de pesten melóbajáráshoz simán lehet másfél két órát menni egy irányba reggel -najó most pont nem de érted- anélkül hogy várostáblát látnál... Nyilván nekem nincs rá szükségem csak szökőévete.

    "A második sarkon vissza lehetett nyomni a szívatót, egyáltalán nem volt terhes, hogy nekem ez dolgom. Manapság meg…"

    Neked. Más meg csak autómata autót tud vezetni. Nem neked csinálják hanem a tömegeknek, a tömegek meg közlekednek és leszarja hogy miben ül, nem akar érteni hozzá. És nem is fog.

    "Egyszer beállítom, utána ott szövi be a pók, minek? 10 éve nem nyúltam az elektromos tükör kapcsolójához. Te igen?"

    Ketten vezetünk otthon két autót random. 2 méter vs 170 centi. Ezek mellé tolatva állok be a garázsba és nem egyenesen, a terasz csempe meg drága volt. Minden nap használom.

    "Onnan a mobil zenél, navigál, amit akarsz."

    Utólag is megoldható, nekem xiaomi autós töltő tud konkrétan ilyet, bt-n telefon, utána fm rádió, tök jól is szól...

    "Ha van klíma az elektromos ablaknak sem marad sok értelme"

    Sokkal hatékonyabban szellőztetsz ha egy oldalon le tudod húzni mindkét ablakot akár csak résnyire is. Egy átforrósodott autó hamarabb szellőzik így... Sokkal...

    Ezek az extralisták nyilvánvalóan azért vannak, hogy az autógyártó keressen rajta. Egy fapados új autón alig realizál valami hasznot, viszont a pipálható tételeken jelentős bevétele keletkezik. Innentől egyértelmű, hogy a kényelmi extrák ezért -is- vannak. Van ami hasznos, pl a tolatóradar egy csapatszállító hombárban a feleségemnél életeket ment. Ha manuális lenne a tükör át se érne oda hogy állítsa.. Vannak nyilván extrák amik nélkül én is el tudok létezni, meg nem is hiányzik, ettől függetlenül csipmentes autóra reagáltam, és az a világ elmúlt. Réges rég.

    "Egyszerűen meg kell értetni a gazdaságilag képzetlen magyar emberekkel, hogy minél több a szegény ember annál rosszabb az életed."

    Az élet soha nem mondta hogy igazságos lesz... Mindig és mindenhol lesz szegény, a németeknél is van, hollandiában is van, amerikában is van, sőt képzeld dubai-ban is van... Dubai-ban is csinálnak olyan munkát a melósok hogy sírni támad kedved. Úgy szerelik a ferrárit ahogy itthon kokánybt se a kettes corsát.

    Az egyszerű példád meg a tipikus fusiszta hungarisztáni gyökér ékes példája, és nem fogom telesírni miatta a párnát, hogy a csúnya gonosz autógyártók mennyire alátettek szerencsétlennek... 1: vállalkozóként ha nem tud tartalékot képezni pont az ilyen problémákra amik bármikor beüthetnek akkor ott komoly gond van, le kéne ülni egy kockás füzet mellé, és leírni hogy mennyi a bevétel, kiadás, mennyi meló volt, kiszállás, etc, és utána megtalálni hogy hova ment a lé... 2: most tényleg leírtad azt,hogy a festő mivel kell neki a pénz, elmegy egy vállalkozónak dolgozni hogy talpra álljon, de telibe szarja mert hát akkor legközelebb is a vállalkozó fog festetni nem ő és ez így tök okés... Hogyamiafszom? Talán ha odateszi magát és gyönyörűen gyorsan dolgozik, a vevő is látja hogy Gáborka mekkora fsza ember, és legközelebb nem a vállalkozót hívja hanem Gáborkát direktben, mert a számla nélkül kérhetem mellett ez a másik népi sport... Mert ha hozzám eljön egy kivitelező és a festő gány takony szart ad ki a kezéből, privátba biztos nem hívom vissza meg adom tovább a nevét, azt így most borítékolom... Nem mellesleg ha rábólint a napszámra akkor azért dolgozzon rendesen, tök mindegy hogy miért, vagy mondja azt hogy főnök ennyiért nem jövök ide.

    Maradjunk abbna, hogy az alap felvetés miszerint csipmentes autót lenne jó vezetni már nem lenne reális, ha másért nem a kibocsájtási normák miatt sem. A többi rizsa.

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Balika911

    nagyúr

    válasz SRC #27 üzenetére

    "Egyszer beállítom, utána ott szövi be a pók, minek? 10 éve nem nyúltam az elektromos tükör kapcsolójához. Te igen?"

    A jobb autókban ezek memóriásak (10 éve is azok voltak), így szerencsére tényleg ritkán kell hozzányúlni, ha egyszer az ember beállította magának. :D

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz Balika911 #29 üzenetére

    En folyamatosan allitgatom a tukrot is es az ulest is, mert nem mindig ugyan ugy kenyelmes vagy szukseges. Pl. magas padka melle parkolasnal azert lebillentem a jobb oldalit.

  • prmcsk

    addikt

    válasz blackrulz #28 üzenetére

    Még mindig nem akarjuk érteni egymást. Nem a kényelmi, új technológiás dolgokat fikázom egy autóban, hanem a teljesen feleslegesen agyonbonyolizált motorvezérléseit és egyéb agyf.sz mechanikai megoldásait. Ezt írod:

    Maradjunk abbna, hogy az alap felvetés miszerint csipmentes autót lenne jó vezetni már nem lenne reális, ha másért nem a kibocsájtási normák miatt sem. A többi rizsa.

    Éppen a kibocsátási normák...Semmi realitás alapja, hogy nemsokára bevezetik az euro7 normát, mert szinte teljesíthetetlen. Egyes ázsiai gyártók komolyan fontolgatják, hogy kiszállnak európa piacairól, mert idióták a döntéshozók. Az megoldás, hogy az üzemanyag mellett már el kell égetni a normamegfelelés miatt egyéb anyagokat is ? Lassan négy tankja lesz egy kocsinak és ne mondja senki, hogy ez így összességében, egészséges. Egy dolognak megfelel az autó, mert csak azt nézzük, a többi meg le van sz.rva.

    Hihetetlen fa..kalap lobbista döntéshozók elvárnák egy géptől, egy motortól, hogy szennyezett levegőt szívjon be és miután dolgozott belőle, hegyilevegőt pöfögjön ki. Mint az ember ugye ? Miután levegővel lélegzik tiszta oxigént írnánk elő, a kilélegzésre. Vagy a szarvasmarha. Metánt zabálna és oxigént fingana, mert ezt írnák elő az autók esetében a főidióták.

    A toyota talán marad, de olyan árakkal, hogy ihaj. Európa döntéshozói már tönkretették saját kontinensük gyárait és piacát, hát ázsia nem akarja ezt...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz prmcsk #31 üzenetére

    "Még mindig nem akarjuk érteni egymást."

    Ebben egyetértünk, de ennek mondjuk oka van.

    "hanem a teljesen feleslegesen agyonbonyolizált motorvezérléseit és egyéb agyf.sz mechanikai megoldásait"

    pl ez. Most akkor akarsz arról beszélni amire rákérdeztem és azóta se derült ki hogy mire gondolt a költő amikor azt írta hogy idézem "Vissza kell térni a chip nélküli autókhoz", vagy most egy ilyen bonyolult az autó és drága és otthon nem tudom javítani topikban akarunk beszélgetni, mert egyáltalán nem mindegy.

    Az autógyártók spúr fszok akik elspórolnak 20 centet akár mert azzal éves szinten milliós tételt sprórolnak. A politikusok hülyék mert termodinamikai alaptörvényeket képtelenek értelmezni. A mérési ciklus egy vicc.

    mire gondolt a költő amikor azt írta hogy "Vissza kell térni a chip nélküli autókhoz" Ennyi volt a kérdés az elejétől fogva, és még mindig. A többi lelki probléma nem igazán érdekel ha nem haragszol.

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz prmcsk #31 üzenetére

    A realitas alapja az, hogy a tudorak es a globalis felmelegedes nem vicc. Ha nem tudja teljesiteni, akkor lehet elektromos autot fejleszteni helyette, vagy atterni a biciklire es kesz.
    Vagy amit meg tamogatni lehet, hogy az autozast annyira megdragitani, hogy kevesebbeknek teljen ra es azok is kevesebbet hasznaljak.

    [ Szerkesztve ]

  • SRC

    junior tag

    válasz blackrulz #28 üzenetére

    Mindig és mindenhol lesz szegény, a németeknél is van
    Nem az a baj, hogy van, hanem hogy mennyi van. 2012-ben vettem egy G500-as egeret 15.000-ért. Utolsó ismert ára 2016-ban 30.000Ft. Ezermilliárdos nagyságrendben szórják a kormányok éppen a dollárt és az EUR-t most csomag címén, sosem látott inflációja várható ezeknek a devizáknak, amikhez képest a béka feneke alá el vagyunk szegényedve. Mennyi lesz egy jobb egér? 50.000 vagy 70.000 ??? Megdöglünk nettó 180k-ból nem érted? Nem. A buborékodban mindenki kussoljon, aki alkalmazott, mert csak. 2009-ben több volt a nettó jövedelmem állami alkalmazottként, mint most, mert abban az évben vették el a nettó juttatásomat, ami még1x nettó volt. Bérleteket vettem belőle, a maradék meg Sodexho, azaz kaját vettem belőle, nettó pénz volt. Most inkább adnak 150mrd-ot egy fasiszta köztévére, mint hogy visszaadnák a 100mrd-nyi munkabért a közalkalmazottaknak, amit 2009-ben átmeneti megszorítás címén elvettek. Nekem 2009 óta válság van egyfolytában és a fasiszták csak ezt a dalt nyomják, hogy aki alkalmazott az megérdemli, hogy gazdasági menekült legyen UK-ban vagy beledögöljön a magyarországi életébe 180k-ból. Ez nem egy álláspont, ez egyszerűen akkora butaság, hogy vitázni sem érdemes vele. Ki kéne látnod a buborékodból. Itt nem ezrek szegények, hanem milliók.

    Ami a chip-eket illeti már régen nem rajtuk múlik, hogy mikor rentábilis az autógyártás. Helyette normákon. Piaci szabályozáson. Vámon. Globális termékláncokon stb... Én köszönöm szépen, ha szegény vagyok "mert csak" akkor látom hogy mikor esik az eső, nincs szükségem rá, hogy csak olyan autót lehessen venni amiben van esőszenzor. Kisarkítom, de a lényeget aki akarja, érti.

  • SRC

    junior tag

    válasz blackrulz #32 üzenetére

    Tehát ha ki akarok járni a vasútállomásra (azért autóval, mert a szegények minden mást ellopnak onnan) akkor ehhez egy olyan tárgyra van szükségem, amiben a jövőben legyen vagy 6 légzsák meg turbós motor számát nem tudom hányféle vezérléssel, de már ha 3 hengeres benzines kisautót keresek, az is turbós, mert a turbó az kell és az állomásig mással nehogymár el lehessen már menni. Világos. :R
    Olyan autók között válogatunk 20 évesen, amiket 7 évre gyártanak. Egy városi kisautó, pl. egy 18 éves Honda Jazz már 1.250.000 Ft, tehát túlkorosan is elérhetetlen amikor mi 400.000-ért keresnénk éppen valamit az állomásra kijárni.

  • SRC

    junior tag

    válasz Reggie0 #36 üzenetére

    Próbálj közlekedni egy ilyen átlagos magyar út szélén e-rollerrel a hullám tetején esőkabátban. Ha nem esel vagy ütnek el a kékruhás útonállók akkor is kirabolnak. Anyagilag ugyanaz, mint amikor ellopják a biciklit és kapsz egy levelet pár hétre rá, hogy megszüntették a nyomozást. A fasizmusban ne keress megoldást, az csak arról szól, hogy amíg nekem jó, mindenki más kussoljon.

  • Reggie0

    nagyúr

    válasz SRC #37 üzenetére

    Ha tudnad milyen utak vannak bp-en, akkor visszasirnad a kepen levot.

  • SRC

    junior tag

    válasz Reggie0 #38 üzenetére

    A világon semmi probléma nincs a pesti utakkal. Miről beszélsz? Kapcsold már be a köztévét ha nem tudod, hogy BP-n épült-szépült a legtöbb út az egész világon. Teljesen irreleváns, hogy én közben nézhetem a kertben a Citroent, amin vizsga van, csak nem indul be, a villamosságis meg vissza se ír, mert az csak az én hibám. Gyalogolni attól még tudok.

    Ha nem tudom megbeszélni a fogammal, hogy ne ugyanabban a hónapban lyukadjon ki, amikor a cipőm elszakad akkor lehet, hogy simán megdöglök a havi 180k-ból, de ez a legnagyobb rendben van. Nincs gond ezzel, mert így, ahogy most van vezetve az ország, nekem így a legjobb csak én nem értem, mert hülye vagyok. Az, hogy 2009 óta nem kapok juttatást az nekem nagyon jó. Így lettem versenyképes.
    Amikor kaptam akkor volt nekem rossz, csak nem emlékszem már rá milyen rossz volt nekem akkor. Most viszont minden szuper, növekedik és bővül. Egyedül a migránsok jönnek állandóan, de a hősök visszafordítják őket a kerítésnél és betemetik a rókalyukakat a kerítés alatt.
    Az átok Soros fizette hazaáruló ellenzéki politikusokkal van baj. Róluk sokat hallani, hogy már megint hazudnak, de amúgy minden más itt a legnagyobb rendben van. Járványt szóba se hozd, mert Cili néni mindent kézben tart és 16.000 gépet vettünk. Hazudozó orvosok vannak sajnos, akik nem vallják be, hogy lélegeztetőgép nagyhatalom vagyunk, helyette azt hazudják, hogy nem győzik a munkát, pedig a vásárolt 16.000 gépből még 1.300 darab sem megy. Nyilván hazudoznak,
    mert nem vettünk volna 16.000db-ot a hiányban a nagytétel miatt darabját ötszörös áron, ha 2000db is sok lenne. Őket is csak a Soros fizeti, hogy azt hazudják hogy sok a beteg. Ki ne derüljön, hogy itt minden szuper. Van egy pár millió ilyen barom alkalmazott, mint én, aki nem érti, hogy neki most milyen jó, de hülye az meg mindenhol van. Nincs itt semmi gond. Nézzünk inkább egy kismamát, aki elmondja, hogy milyen jó neki és most éppen 5 gyerek után felújítják a tetőteret, de hogy miből fizeti ki a vállalkozót 5 gyerek mellett azt nem tudom meg, csak azt, hogy ha gyűjti a számlákat, akkor majd esetleg visszakaphatja a felét HA s.gget nyal.
    Soha ilyen jó még nem volt a családoknak, mint most. Hogy én most élem meg először, hogy egy gazdasági totálkáros roncs áll a kertemben az nem a valóságomat tükrözi. Azt én csak álmodom. Aztán arra ébredek, hogy nekem van állásom tehát örülök. Boldog vagyok, mert meg vagyok védve. Jó nekem most. Most nekem nagyon jó, mert jó kormányom van. Ha más kormányozna pocsék lenne nekem, de így, nos így minden a legnagyobb rendben van.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz SRC #34 üzenetére

    És eljutottunk az autóktól a politikáig. Gratulálok. Valóban ők a hibások hogy egy 20 éves Citroen szar. Meg a csippek.

    Bele se kezdek hogy honnan jöttem és mit tettem hogy ide jussak, a hatalmas luxusba, hogy két müködő használt autót is nevemen tudhatok, amiből a fiatalabb is épp 10 éves, biztos úgyis káder voltam és arany kanállal a számban születtem, így nem érthetlek meg ... Tuti akkor is a narancsra szavaztam amikor még vikotor oviban ült, úgyhogy ja. Lehet utálni, mert attól jobb lesz. Másképp nem is lehet, ekkora vagyonra nem lehet szert tenni másképp. Egyébként meg nem is hazánk jelenlegi területén születtem alapvetően, szóval én is csak migráltam. Minden egyes nap biztos azért sétáltam 10km-et kb melóba meg vissza, mert edzésben kellett lenni a hétvégi golfozáshoz.

    Maradjunk abban, hogy SOHA nem volt szempont az autógyártás történelmében, hogy tartós, könnyen szerelhető, mindent kibíró konstrukciókat gyártsanak. Najó egy ember próbálkozott ezzel meg az is hamar sittre került mert kokainárulásból próbált pénzt szerezni. Az biztos mondjuk, hogy a jelenlegi merci kínálatból sose lesz nagybani piacos zöldségnepper szállító és nyeli majd el a lángossütőből kieső olajat 30+ évesen, továbbá nem fognak melósokat hurcolászni benne építkezésre. Ettől még tény a tény, mikrokontroller nélkül se voltak tartósak, pláne nem megbízhatóak az autók. Mondjuk tény hogy nem kellett a trabinan új ima kódot kérni a bosch szerverről a lakótelep garázssorán kalákában hengerfejező fusizó szomszédoknak...

    A használt piac beárazza magát, semmi köze ehhez a kormánynak vagy az autógyártóknak. Annyiért árulják amennyiért megveszik, ha valami kotvány szar, akkor az olcsó lesz, ha meg 18 évesen is rentábilisen üzemeltethető, keresett, pl a jazz, akkor az meg drága. A piac így működik, és ez egy önszabályozó kör. Innentől nem a gyártó és a politikai elit hibája hogy egy jazz ennyi, ha nem lehetne eladni és a nepperen meg a magánemberen rohadna, hamar beesne a csakviddmárinnen filléres kategóriába. Minden másra ott a régi swift, 200 alatt már van piacon olyan ami elvisz az állomásig meg vissza, és otthon is meg tudod szerelni ha akarod. Mondjuk a rejtett erőforrások valszeg azt is ellopják.

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

  • SRC

    junior tag

    válasz blackrulz #40 üzenetére

    Régi swift 200-ért? Nézz már meg legalább 10db-ot. Mind péppé van rohadva, de életveszélyesre. Egyesével vehetnéd le a rendszámot mindegyikről, ha kiállnál az út szélére egy felülvizsgálatra alkalmas holmival. Azzal ha koccansz is meghalsz. Nekem ónos esőben is menni kell. Nem kell 6 légzsák, de azért ne essen a motor az ölembe.

  • blackrulz

    nagyúr

    válasz SRC #41 üzenetére

    cimbinek is az van még, fél éve néztem alá tök más miatt, még a kipuff sem vészes... vannak értelmesek. De ignis és társaiból is akad, kis szerencsével gen 1 vasaló swift is akad értelmes beltartalommal kívülről mondjuk közepesen lestrapálva körbekoccolva... Kispénzből bármit veszel kompromisszumos lesz, de milla alatt is lehet találni olyat amire érdemes költeni és rendberakni... corsa is akad olcsón jellemzően, szóval...

    Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök végre a gép elé és csináltok valami értelmeset?

Hozzászólok Aktív témák