Új hozzászólás Aktív témák
-
sztanozs
veterán
Amerikában a Volkswagen egy EU cég, amitől az USA piacot meg kellett védeni. Az emisszió pont egy jó eszköz volt erre. Viszont, hogy egy minősített hazai céget így megszívassanak (akinek egyébként nincs minősített hazai konkurense), arra nagyon kicsi az esély. Egy-két ember elviszi a balhét, és kapnak majd egy nagynak hangzó (de egyébként jelképes) büntetést, amit majd kompenzálnak állami megrendelésekkel.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont ezt akartam mondani, hogy baromi káros az a gyakorlat (nem csak az USA-ban, de az EU-ban is), hogy ilyen és ehhez hasonló esetekben nem fenyegetik börtönnel az emberáldozatokat követelő hibákat ismerő és elhallgató személyeket. Vagyis elvben igen, minden országban létező tényállás a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény, ezen belül is a légiközlekedés veszélyeztetése. Szeretik is alkalmazni azokon a részeg íreken, akik miatt kényszerleszállást kell végrehajtani, de repülőgépgyártók vezető tisztségviselői ritkán állnak bíróság elé (ha volt már egyáltalán ilyen a történelemben).
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát meg most már a piros eleje az új sárga. Közben annyira debilek, hogy fel sem fogják éppen emiatt jutnak el lassabban A-ból B-be, mert a lámpákat egyre nagyobb ráhagyással kalibrálják és minél tovább kell a keresztező irányoknak egyszerre pirosat mutatni biztonsági okokból, annál rosszabb az áteresztő képessége egy kereszteződésnek. Nyernek 30-40 másodpercet egy piros elején átcsúszással, cserébe a többszörösét seggelik végig ott, ahol már tényleg meg kell állniuk.
-
Ghoosty
őstag
Erre mindig is kíváncsi voltam, hogy hogyan készülnek ezek a statisztikák. Hogyan állapítják meg, hogy csak relatív gyorshajtás történt?
Pl.: Megyek 90-nél 130-cal, jön a kanyar. Észreveszem, hogy valami gáz van, elkezdem nyomni a féket, de csak közepesen, így nem blokkol, nincs féknyom. Mikor már csak 80 körül megyek, mikor rájövök, hogy végleg elszámoltam, beletaposok a fékbe, lesz féknyom, de irány a fa.
Itt ki fogja tudni kitalálni, hogy valójában abszolút gyorshajtás okozta a problémát, de nyomok csak relatív gyorshajtás után maradt?Illetve amit már mondtak, előzőm 130 a sort 90-nél, aztán csatt a vége. A beleset igazából az előzési szabályok megszegése miatt történt, de ha betartotta volna a sebességre vonatkozó szabályokat akkor bele sem kezd az előzésbe, tehát a gyorshajtás szerves része a balesetnek. Ilyen eset vajon belekerül az abszolút gyorshajtás statisztikájába?