Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz azbest #57 üzenetére

    "részben a pilóták felkészületlenségén is múlott"

    Na ez az, hogy miből jött a felkészületlenség? Abból, hogy erre a hibára nem kaptak továbbképzést.

    "Ez viszont mcas nélküli gépeken is bekövetkezhet és volt a régi gépekre is checklist hozzá."

    Ez oké, és valószínűleg el is kezdték végigpörgetni az ilyenkor - számukra is - ismert megoldásokat, csak ugye ezt az opciót nem (vagy hiányosan) ismerték. Nyilván nem az volt a gond, hogy nem ismerték fel időben a gép rendellenes működését, hanem a rendellenesség megszüntetésére nem volt információ és idő.

    (#55) Snoop-y Én ennyire nem ástam bele magam, hogy mi volt az első gépnél az előzmény. De valahol számomra ez is visszavezethető a megfelelő továbbképzés hiányára. Meg én valami olyasmiről is olvastam korábban, hogy amikor azt hitték a pilóták, hogy kikapcsolták a rendszert, igazából akkor sem kapcsolódott ki teljesen és akkor is beavatkozott, ami meg persze váratlanul érte a pilótákat (de ez nem tudom mennyire megbízható infó volt).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz azbest #57 üzenetére

    Közel sem biztos, hogy elromlott az MCAS, az eddigi infók alapján inkább az AoA szenzorral voltak gondok és a tőle kapott hibás adatok miatt csapta földhöz a gépeket az MCAS, a kikapcsolására meg azért van (vagy lett volna) szükség, hogy a pilóta így felülbírálhassa..

    A Boeing két dolog miatt van nagy szarban:

    1.) Kapták a kritikát, hogy az AoA szenzor nem redundáns, amire azt reagálták, hogy ez teljesen megszokott az iparban, ami igaz is, csak az iparban meg az kevésbé megszokott, hogy pilóták ne kapjanak megfelelő képzést egy típusra, mondván az MCAS majd megoldja.

    2.) Az MCAS puszta létezésére is azért van szükség a 737 MAX-en, hogy a 737 NG-ről átülő pilóták egy pár órás gyorstalpalóval munkába állhassanak. Ez volt az egyik key selling point a típusnál, mert a Boeing azzal házalt a légitársaságoknál, hogy nem csak olcsóbb lesz, mint az A320neo, alacsonyabb lesz a fogyasztása, de még a pilóták átképzésével sem kell bajlódni, ami nem kis szó a polgári légiközlekedés legnépszerűbb típuscsaládja esetén. Ebben segít az MCAS, amire azt mondja a Boeing, hogy ha valami nem kerek repülés közben, csak kapcsold le és vedd át az irányítást egy olyan típus felett, aminek az MCAS nélküli manőverezésére nem is kaptál ki- vagy átképzést. Jópofa gyerekek ezek.

Új hozzászólás Aktív témák