Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz Malák #102 üzenetére

    Amiket én egyszer olvastam erről annak az volt a lényege, hogy egy csomó költséget meg lehet spórolni azon, hogy nem kell biztosítani a jegyárusítást (tehát személyzet, automaták, papír pótlása, biztonsági dolgok stb), a jegyellenőrzést (BP-en is több 100 ellenőr van, erre rájönnek még a biztonsági őrök, az őket kiszolgáló háttérszemélyzet stb), behajtást és a tartozás kezelést (ok, hogy itthon egy idő után eladják 1/5 áron egy haver behajtónak, de akkor is volt vele korábban egy csomó munkaóra eltöltve) és ilyen jellegű dolgokat. Amikor BKV figyelő blogon volt erről témázgatás emlékeim szerint olyan számok hangzottak el, hogy egész jegykezelés dolog majdnem 1/3-a a cég költségvetésének, kvázi nullszaldósan működik, de legalább szarul.

    Ezzel párhuzamosan felfuttatták a hirdetéseket minden járművön és megállóban (itthon ez részben működik, de sok helyen pl HÉV nincsenek kihasználva a felületek). Továbbá nem közvetlen haszonként jelentkezett az is, hogy egy csomóan váltottak autóról tömegre, főleg az elővárosi vonalakon. Kevesebb autó és kisebb forgalom haszon egy városnak.

    Amúgy az egész világon nagyjából igaz az, hogy egy ekkora város esetén a jegybevétel kb a működési költségek 1/3-t fedezik. Ezt a BKV egyébként meghaladja, tehát nem igaz, hogy a sok bliccelő miatt veszteséges a cég. Ugye ez szimplán azért van, mert rengeteg olyan vonalat kell járatni ahol relatíve kevesen utaznak kvázi "ráhordó" járatok a gerincvonalakra. Továbbá sok időszak is elég halott, de a tömegközlekedés alapszolgáltatás akkor is biztosítani kell egy elégséges szintet amikor 1-2 ember van csak.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák