Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alevan

    őstag

    válasz Abu85 #4 üzenetére

    Holnap érheti a fejlesztőket meglepetés a Microsoft sajtótákékoztatóján ezügyben?

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • Reggie0

    félisten

    válasz Abu85 #4 üzenetére

    Ez nem kifogas, linuxot sajat szajizuk szerint ugy irhatjak at, ahogy akarjak:D

  • Jack@l

    veterán

    válasz Abu85 #4 üzenetére

    Akkor mért nem a pofonegyszerűen programozható és végtelen erőforásokkal felvértezett konzolokra csinálják? Kereslet biztos lenne rá...

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Jack@l

    veterán

    válasz Abu85 #10 üzenetére

    Sony-ék is küzdenek már vagy háromnegyed éve vele. (akkor volt az első bemutatója) Azt azóta sincs végleges termék.

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Jack@l

    veterán

    válasz Abu85 #12 üzenetére

    Mindenesetre kívánbcsi leszek rá, hogy májusban ki fog életképesebb megoldást kiadni...

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • cacasz02

    aktív tag

    válasz Abu85 #15 üzenetére

    Ha esetleg építenének egy sima pct linux alapon és együtt adnák az oculusszal játékokat erre a spec rendszerre írnák, szerintem még akkor is megvennék ha drága lenne. Mintha konzolt csinálnának. A vr biztos hasítana.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #15 üzenetére

    Viszont nem lehet textúrából másolni, mímelni sztereo esetben a dolgokat (normal map, height map, stb), egyszerűen KELL a geometria. Ez megint eltolja egyirányúvá az igénybevételt...

    és ne felejtsd el, hogy jön a dx12 és már van mantle, amivel várhatóan mindkettővel fényévekkel nő az hardver elérhetőség. már lesz dx12, amikor a jelenlegi konzolgeneráció az élettartanának a felénél (se) fog járni. Vagy komolyan azt gondolod, hogy annyi tartalék van fizikailag ennyi hardverben (amik ugye magukat a számításokat és egyebeket végzik, szóval kőkemény hardver limit), hogy tartani tudják a tempót a következő mondjuk 5 évben, tehát kb 2019-2020-ig? Ne vicceljünk már.

    Szóval lehet hogy nem számít semmit a tflops, ha nem lehet kihasználni, DE:
    1: épp most ugrik fényéveket a téren a PC. Tehát sokkalta effektívebben lehet majd kihasználni
    2: akkor sem ér semmit egy rendszer, ha van mondjuk 1,2 tflops-a (xbox one), és az élettartama végéig ez bizony ennyi is marad. És lehet hogy pc-ből csak 25%-ot lehet kihozni mondjuk, de ez már most több, mint amennyi a one-ban van. Érted, MOST. Jövőre ez nő. Jövő után is. Az után is. Az után is. Az után is. És a konzol még marad ugyanitt akkor is.

    A fizikai korlát az fizikai korlát. Ezen nincs mit szépíteni. Szép dolgok a szoftveres dolgok, de a végén mégiscsak ki kell majd számolni a dolgokat. A vége akkor is csak matek. Hiába spórolod meg a számítások felét, ha még így is fizikailag a limithez érsz... Persze tegyük hozzá, hogy hány csapat képes ténylegesen mindent kihajtani ilyen szinten a konzolokból. Nem gondolnám hogy tolonganak.

    Szóval ennek az első lépcsőfoka az Uncharted 4 lesz. A legdurvább legnagyobb tudású csapat fejleszti, de még ők is elkezdtek kissé óvatosan fogalmazni a kezdeti "istenbizonyhogyfullhd60fpslesz"-hez képest, hogy "ha a játékmenetet nem befolyásolja, meglesz a 60 fps". Szóval ha nekik valami oknál fogva nem sikerülne a 60 fps, már most lehet temetni a rendszert. Ha sikerül, akkor adok még nekik 1-2 évet, aztán megáll a "nagy" fejlődés. Elkezdenek jönni a kifogások.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #21 üzenetére

    Abban ugye azért egyetértünk, hogy akármilyen low level szinten is trükközöl, nem lesz egy 100 lóerős kocsiból 10 ezer.

    "A fizikai korlátokra láttunk már példát a PlayStation 3..."
    Jah, láttunk... a TLoU esetén pár elől lévő modell kivételével mindenhol nevetségesen low res textúrák, low res dof, 720p @ 30 fps. Valóban azt látni, mennyi mindent sikerült kipréselni, és nem azt, hogy milyen korlátok és kompromisszumok árán (mindamellett hogy a játék ettől függetlenül nagyon szuper lett, de most nem is erről beszélünk). Ekkor már nagyon sok pc-s játék fullhd-ban 60 fps-sel tolt ennél részetesebb elő és háttérrel rendelkező grafikát, fizikát, stb. Nagyon dícséretes hogy képesek voltak erre egy ps3-ból, de ettől látni kell hogy bizony erre akkor már pc is képes lett volna, nagyobban, részletesebben, gyorsabban. Szóval lehet hogy nagy ugrás volt, de látni kell mellette a másik platformot is, mire jutott.

    Mert ha azt vetíti elő a jelenlegi generáció is is, hogy 1 (!!!) csapat (a több tucatnyiból) képes lesz valami hasonló grafikai növekedésre , csak épp 1080p 30 fps-sel 2020-ban, akkor köszi, nem kérem. 2020-ra én már 4k-t várok 60 fps-sel, meg második generációs vr-t hasonló felbontással nagyobb sebességgel és extrákkal. Ezt tudja garantálni a jelenlegi ps4? Kötve hiszem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    De kitértél a kérdésem elől. Látod-e vagy sem a jelenlegi konzolokban, hogy 4k-t 60 fps-sel ki tudjanak tolni az élettartamuk vége felé, amikorra a pc várhatóan ki fogja tudni (sőt bizonyos játékokban már most is megy a 3x4k @ 30 fps a pocsék kihasználással). Képes lesz-e vagy sem a morpheus feletti értékekkel (tehát 90 fok fov, 1080p 60 fps feletti) renderelni, mert azt követeli meg a vr (carmack és abrash is elmondta, hogy a 60 fps a nagyon nagyon minimum, ennél jócskán több kellene mind felbontásban mint sebességben, plusz olyan dolgok mint szemkövetés, stb).

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Jack@l

    veterán

    válasz Abu85 #15 üzenetére

    ŐŐ, nem akarok hülyeséget mondani, de a geometria pont az a dolog, amit a kamera nézőpontjából számolunk... :)

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #30 üzenetére

    Szóval már most jön a "nem ez volt a cél", meg a "majd AA-val mímeljük negyedannyi felbontásból és felskálázzuk" szöveg. És még csak egy éve vannak kinn :) Arra meg ugye nem kell hogy felhívjuk a figyelmet, hogy nem csak tévés 4k-ról van itt szó, hanem mindennemű felbontásnövekedésről, ami hasonló terhelést igényel (vr terén még bőven nőni kell, de vicc hogy már a telefonok fullhd felett operálnak nem ritkán, beleértve nem rossz grafikájú játékok megfelelő sebességgel való futtatását egy p*csányi gpu-n)

    Szóval nekem inkább egyre több mutat afelé, hogy a legjobb esetben is azt érhetik el a konzolok, hogy növekvő grafikai minőség mellett elérjék stabilan az 1080p-t és a 60 fps-t. de ekkor már nagyon eleresztettem a fantáziámat. 1440p és feletti 90hz-en? ne vicceljünk már.

    "A 1080p 60 Hz VR-nél nem lehet probléma"
    Aha, akkor talán erre hívd fel a figyelmét Carmacknak és Abrashnak is, mert ők egy hangyányit máshogy látják. Mármint problémának nem probléma, első lépcsőfoknak már nem annyira fájó. Érted, első (!) lépcsőfoknak.

    "de nyilván teoretikusan beépíthető a 4K, ha a Sony úgy gondolja, hogy szükséges."
    Persze, ma is vannak játékmotorok, amik képesek 16k-ban is megjeleníteni, csak épp diavetítésben. Ezzel sokra nem megyünk.

    Amint ezzel ellentétes tendenciát fogok LÁTNI (értsd, nem elmesélés, pletykák, hanem leszállított termékek terén), akkor majd talán elkezdek hinni benne. Addig viszont nem. Mesét és marketing szöveget hallgatok már sok sok éve, kezd "kissé" elegem lenni belőle, hogy mindig van valami "de" meg "amúgy így akartuk", és sosem kapjuk meg amit híresztelnek.

    Márton: a Crescent bay-nél talán 100 fok a fov, és 1440p a kijelző. Ott már azt mondták, hogy ha az ember koncentrál rá, akkor még láthatja, de már semmiképp sem zavaró a screen door effect.ű

    btw egy helyen olvastam hogy 1440p-re tervezik a morpheust is (ugyanúgy 90 fok fov mellett). És hát 1440p 60 fps-t is szívesen várjuk konzolon :P Nem kevés munka elé állítja majd a fejlesztőket :P

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #61 üzenetére

    gondolom a textúrákkal, egyéb effektekkel, világítással kapcsolatos dolgokra ez nem igaz, csak a geometria-leképzésre, tehát hogy a sokszázezer vagy millió polygonnyi drótváz milyen helyzetben áll a kamerához képest.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Jack@l

    veterán

    válasz Abu85 #61 üzenetére

    De hogy a csába, mikor más helyen lesznek pl a kocka sarkai a monitoron? Mások lesznek a vertexeken a shaderek eredményei (szinek, tükröződések) amiből aztán majd valamikor sokára raszterizál...
    Nekem ne meséld be hogy ezt megspórolja a konzol, mert akkor gyakorlatilag egy fake "3d"-t csinál.

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #65 üzenetére

    Szóval a 0 erőforrásból való duplikálás valójában a feldolgozás első fázisára vonatkozik? Tehát az első fázist megspórolja, de a többivel ugyanúgy matekoznia kell? majd én is jobban utánaolvasok a témának, köszi a nevet.

    illetve ez alapján a maxwell 2-ők is tudnak ilyet, nem csak az amd-k illetve konzolok (persze más kérdés hogy perpill elérhető-e, de gondolom az nvidia sem véletlen tette be a lehetőséget)

    "De konzolra akkor is jobban lehet optimalizálni."
    Ezt senki sem vitatta. Azt vitattuk, hogy ez elég lesz-e 2020-ig való folyamatos meredek minőségemelkedéshez vagy sem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Abu85 #67 üzenetére

    No igen, de azért igencsak kemény egyéb munka is van még utána, tehát összességében messze nem mondható hogy gond és extra erőforrás nélkül tudna két szemnek két félképet renderelni a ps4. Csak kevesebbe kerül, mintha még a geometriával is foglalkozni kellene. Szóval erős extra energia kell a sztereóhoz a normálhoz képest.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák