- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wesder
félisten
Itthon ebből 50 év múlva botrány lesz.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
nagyúr
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Vajon TB-t és adót is fognak fizetni? (Nem csak a robotizált taxik, hanem minden más terület "munkavállalói", ahonnan az emberi munkaerő ki lett űzve).
Szerintem nagy ára lesz még ennek a kurv@ "kényelmes" jólétnek, ha egyszer kiteljesedik a világon...
Nem lehet nékem nagyobb tolvajom, mint aki az én időmet eltolvajolja!
-
nagyúr
-
Picco
addikt
válasz Fr@nkieWilde #3 üzenetére
gondolj bele mennyi minden van mar most automatizalva, ezek ellen is volt hoborges, meg geprombolas stb es megis van az embereknek munkaja....sot marha nagy munkaerohiany van jelenleg majdnem minden europai oszagban
#4) pilóta franc tudja, de a szamitogepemre valo koltekezesbol szerintem osszejonne egy magyarorszagi TB hozzajarulas, ez szamit?
[ Szerkesztve ]
It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
nagyúr
válasz Fr@nkieWilde #6 üzenetére
Ahhoz képest, hogy hány embernek vették el munkáját, igen. 1000 ember munkáját megcsinálja 1, mióta van szövőgép, az önjáró taxi csak 2-3 ember munkáját fogja megcsinálni...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
tibaimp
nagyúr
Előbb utóbb az tuti, hogy eljutunk ide is! Sőt, önvezető kamionok is lesznek. Persze lehet kell még neki olyan 20-30 év.
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
hemaka
nagyúr
Kit erdekel, a taxisok mind naplopok amugy is.
-
bitblueduck
senior tag
válasz Fr@nkieWilde #6 üzenetére
nem, csak kb annyira mint az önvezető autók
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Busterftw
veterán
válasz Fr@nkieWilde #3 üzenetére
Az emberek dolgoznak majd mas/uj teruleten es fizetnek ott adot.
Vagy ha teged mint taxist mondjuk kirugnak, akkor te eleted vegeig segelyen fogsz elni, mert nincs mar taxizas?
-
Fr@nkieWilde
senior tag
válasz Busterftw #11 üzenetére
Nem fogok tengődni.
De ez a kérdésed "Vagy ha teged mint taxist mondjuk kirugnak, akkor te eleted vegeig segelyen fogsz elni, mert nincs mar taxizas?" már sokkal több más kérdést is megteremt, minthogy egy egyszerű igennel ,vagy nemmel meg lehessen válaszolni.
De most akkor határolódjunk el a taxizástól egy kicsit.
Valaki nagyon ért valamihez, mert azért tanult éveket, hogy megvalósítsa álmát. Időt, energiát, pénzt tett bele, hogy képezze magát, hogy szakosodjon.
Dolgozik is benne, mert meg tudta valósítani az álmát, majd jön egy ilyen nagyszerű robotizálás és a munkavállaló akarata nélkül át kell mennie más területre dolgozni, ha nem akarja, hogy a családja és saját maga éhezzen.
Te ezt hogy élnéd meg?
Majd jön a következő: jó volt abban amit csinált, szerette azt, jól is keresett vele mondjuk. De utána nem találja helyét, nem úgy alakul az élete, mint azelőtt.Szerintem az ilyen döntések, újítások sokkal mélyebbek és bonyolultabbak attól, hogy este csupán azt mondom a feleségemnek: jól van asszony, majd holnap dolgozom máshol...
2. Te szívesen beültetnéd a gyereked egy ilyen gépbe? Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen?
Nem lehet nékem nagyobb tolvajom, mint aki az én időmet eltolvajolja!
-
cintula187
addikt
válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére
2. Te szívesen beültetnéd a gyereked egy ilyen gépbe? Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen?
Már miért ne ültetném be? Az igazi taxis lehúz, lefáraszt az önsajnálkozó dumájával, külföldit átveri stb. Ez meg ha jól van tanítva egy darabban odavisz. Egyik taxist se tudom sajnálni! Pont.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Busterftw
veterán
válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére
"Valaki nagyon ért valamihez, mert azért tanult éveket, hogy megvalósítsa álmát. Időt, energiát, pénzt tett bele, hogy képezze magát, hogy szakosodjon."
Ez erdekes felvetes, de nem azok a teruletek fognak eltunni amikhez tobb ev tanulas kell, szakosodas stb, hanem pont forditva. A robotizalas eddig is olyan teruleteken valtott fel munkaerot, ahol kb betanitott gyari munkas a szinvonal, repetitiv, egyszeru munkafolyamatokat valtott fel.
Aki evekig tanul, kepesiti magat, szakosodik, az nagy valoszinuseggel nem dobozokat hajtogat 12 oraban, vagy embereket visz A-bol B-be. (Bar maga a vezetes technikailag nem bonyolult, nem kivan komolyabb szakertelmet, a szitaciok lehetnek azok, ez teny)
"jó volt abban amit csinált, szerette azt, jól is keresett vele mondjuk"
A munkak tobbsegenel van atfedes egyik teruletrol a masikra. Ha valaki talpraesett es jo abban amit eddig csinalt, akkor van lehetosege azt csinalni amit szeret, csak mas teruleten.
Illetve szerintem (peldanal maradva) nem fog teljesen eltunni a szemelyi taxizas, mert lesz egy reteg, aki az preferalja.
Plusz ezek nem ugy fognak megtortenni, hogy holnap Kinaban mindenkit hazakuldenek a banyakbol, mert megjottek a robotok. van tobb eves/evtizedes atfedes, ami alatt azt sajatitasz el amit akarsz."Te szívesen beültetnéd a gyereked egy ilyen gépbe? Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen?"
Nem akarok gyereket, tul sok melo/felelosseg
Temanal maradva, hipotetikusan en siman beultetnem, szerintem a jovobeli halalozasi statisztikak pozitivabban fognak mutatni a robotpilotak koreben, mint az emberi vezetok kozott.Egy varatlan elethelyzetben egy emberi vezeto ugyanugy hajlamos hibakra, ugyanugy erhet baleset.
Az embernek viszont csak "2 keze van", egy robotpilota meg tobb tucat szenzorral van felszerelve, ami olyat is lat(hat) amit egy mezei sofor nem.[ Szerkesztve ]
-
tothl
addikt
válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére
Nem a Taxis az egyetlen szakma, ami megszűnhet sőt mi több, elég sok olyan szakma van, ami már meg is szűnt, mert a fejlődés és a gazdasági viszonyok megszüntették.
A föld forog, tovább kell lépni.
Attól még együttérzek mindenkivel, akinek önhibáján kívül fölöslegessé válik a munkája. -
Fred23
nagyúr
Remélem, olvassák ezt a magyar taxis hiénák is!
-
sanzi89
addikt
válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére
"Dolgozik is benne, mert meg tudta valósítani az álmát, majd jön egy ilyen nagyszerű robotizálás és a munkavállaló akarata nélkül át kell mennie más területre dolgozni, ha nem akarja, hogy a családja és saját maga éhezzen.
Te ezt hogy élnéd meg?"Megcsinálták a trafik tulajdonosokkal, a folyami halászokkal és még ki tudja kikkel. Mi történt? Semmi, a népnek tetszik a műsor.
Amúgy elég maradi gondolkodás szerintem 2018-ban, hogy valakinek van egy szakmája, és őt már ezzel a munkával temessék is el. Tessék újat tanulni, fejlődni, nyitott szemmel járni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Dare2Live
nagyúr
"kb. 3600 forint"
vááá arghhh grrr.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Fr@nkieWilde #3 üzenetére
Azon túl, hogy ezek a hírek általában mindig csak techdemo célokat szolgálnak, a Tokiói olimpián tényleg megvan annak az esélye, hogy nem lesz elég kiszolgáló személyzet a turisták számára (akár taxis, akár más), mert egyszerűen elfogytak a japánok és más területekről kell elszívni az embereket. Persze tudom, hogy Kelet-Európából nézve nehéz megérteni egy súlyos munkaerőhiánnyal küzdő nemzet problémáit, de nekik hosszú távon nem az a kérdés, hogy Robot Robi taxisszoftver fog-e TB-t fizetni a turisták fuvarozása után, hanem hogy egyáltalán lesz-e olyan, aki elviszi a turistát A-ból B-be, vagy ott ragad és kiesik egy csomó bevétel/GDP (mondjuk ott nyilván nem ragad, de ha nincs elég sofőr, akkor lehet, hogy csak ritkított buszjáratokkal tudják fuvarozni a VIP-eket, ami annyira nem menő és nem teremt annyi értéket).
-
Busterftw
veterán
Az az o dolguk lett volna, ahogy az en eletem az enyem.
Ha nem akartak volna gyereket, akkor nyilvan nem bannam, mert nem lennek.
Ez ilyen tipikus "buntudat" duma, de ertelme nincsen.Nyilvan az ok igy leirva eleg feluletesen hangzik, de ez nem mas mint egy konkluzio, pro and con gyerek mellett/ellene. Na meg baratok/ismerosoktol latott dolgok akik gyereket vallaltak, milyenek voltak elotte es utana. Vagy eleg gyerekes parokat megnezni barhol az utcan, etteremben akarhol.
Nekem ez siman nem eri meg. -
válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére
a kérdés, ha rendesen elméleti síkra akarjuk terelni, akkor az, hogy az egyén érdeke a fontosabb, vagy az össztársadalmi érdek.
mondok egy példát: szupergyors internet projekt. maradjunk politikamentesek.
Ma Magyarországon nagyságrendileg 570 internet szolgáltató van. Ez azt jelenti, hogy mindegyikben van rendszergazda. Akik a szupergyors internet projektben nyertek, azok gyakorlatilag ingyen felújíthatják a hardverüket, nekik lesz fizikailag lehetőségük jó szolgáltatást nyújtani. A többieket záros határidőn belül bedarálja a piac.A példában két választási lehetőséged van:
- a rendszergazda mellé állsz, ne legyen konszolidáció, fizetsz 12 rugó/hó díjat 5 megás netért
- legyen konszolidáció, a nyertesek vásárolják fel a kicsiket, az 570 rendszergazdából 530 utcára kerül, neked meg lesz 2200-ér gigás neted.Válassz! és közben maradjunk a közgazdaságtan szintjén, ne politizáljunk.
"Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen": ez egy fogósabb kérdés, mert nehéz kitalálni, hogy mi lehetNE az önvezetésből. egy 2-es szintű önvezető autóban eltöltött két hónap és 4000 kilométer saját személyes tapasztalat alapján azt mondom, hogy jelenleg az önvezetés kompletten egy rakás sz.r. Az teljesen biztos, hogy ebből 2020-ra nem lesz olyan cucc, amibe kamikazékon kívül mást is beleültethetnék. Vagy marad, mint most: sofőrös. esetleg sofőrös bicikligyilkos, mint az űber. De megnézheted a totálkárosok önvezető autót bemutató videóját, abban kiválóan bemutatják, hogy a másikat már kiválóan tudják hibáztatni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kékes525
félisten
válasz Fr@nkieWilde #3 üzenetére
"Szerintem nagy ára lesz még ennek a kurv@ "kényelmes" jólétnek, ha egyszer kiteljesedik a világon..."
Milyen ára? Nem több, mint más technikai újításnak.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
nemlehet
őstag
Nehéz veled vitatkozni, lévén nekem nincs hasonló saját tapasztalatom, de úgy tudom már most jobbak statisztikailag az önvezető autók mint a humán sofőrök.
Igen megrázó látni amikor az Über kocsija lassítás nélkül kivasal valakit, de pl pont tegnap volt a városomban egy olyan baleset ahol az ittas sofőr elvétette a kanyart, elcsapott 2 járdán sétálót majd bepánikolt és ahogy próbált elhajtani még a szembesávba is átment és frontálisan ütközött egy másik autóval. Akkor tiltsuk be a humán sofőröket is?
Én úgy látom hogy igen erős kettős mérce van jelenleg az önvezető autókkal szemben. Ne foglalkozzunk vele vagy tiltsuk be mert nem tökéletes, közben meg az, hogy töredéke hibaszázalékkal dolgozik mint egy humán sofőr az meg smafu...Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
-
-
Parson
addikt
válasz #21346560 #29 üzenetére
Na ez egy érdekes téma.
Az még szebb, mikor vki azt mondja/irja, h pl rossz családba született. Ha ez 'igaz' lenne, akkor azt jelentené, hogy valóban a gólya hozta egy külsö helyszinröl, holott az ok-okozati viszony pont forditott: senki nem választhatja meg, hogy hova születik, az a szülei cselekedetei okán történik meg, ezért adott egyéntöl független. Csak valszeg sokaknak nehéz megértenie, hogy vannak dolgok, amik 100%-osan befolyásolhatatlanok egy adott nézöpontból.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
nihill
őstag
Az ittasság egy állapot, attól még ugyan úgy humán sofőr, és nem is szükségszerűen fog emiatt balesetezni. Sőt lehet az adott sofőr akkor is menekülőre fogta volna ha nem lett volna ittas, mert emberileg olyan a természete. Az meg hogy be van tiltva? 30as táblánál se lehet 60al menni, meg telefont nyomkodni sem szabad vezetés közben stb stb aztán mégis, de elég ha csak ideges valami miatt a sofőr és már nem úgy reagálja le az adott helyzetet.
Ezekre (is) lehetne megoldás az önvezető autó, csakhát még nagyon messze vagyunk attól hogy vakon rá lehetne bízni a dolgokat. "A japánok megcsinálják 2020-ra".... inkább csak meg akarják csinálni, fogalmazzunk úgy. -
-
Fred23
nagyúr
Közgazdászok, jogászok, stb. is veszélyeztetve vannak/lesznek, ahogy fejlődik a világ. Nem csak a kétkezi munkások lesznek majd tömegesen állás nélkül. Viszont tény, hogy a fejlődés útjába állni hülyeség lenne; szerintem majd betömik apróval a leszakadó, elszegényedő réteg száját, illetve olyan munkák is elterjednek, amikből jelenleg sokkal kevesebb van.
-
RexMaximus
aktív tag
Nem lesz. Legalabis nem olyan jellegu. Uber miatt azert volt mert az egesz hazai iparagot erintette. Viszont az automatizalas csak a soforoket fogja. Nem nekik van lobbierejuk. Ha a matek azt mutatja, hogy ez a model megeri a taxis vallalatokat uzemelteto tuljadonosoknak akkor meglepik.
(#34) Fred23
Pontosan ez fog tortenni. Orvosokat is nyugodtan belevehetjuk.
Egyfele valtozasnak kell tortennie a rendszer mukodeseben az biztos. Hogy hogyan kezelik azt meg majd meglatjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Egy jogász, közgazdász... munkáját összességében sokkal nehezebb automatizálni.
Az elmúlt 100+év tapasztalata az, hogy emiatt nem lesz hudesokan állás nélküli. Más állások keletkeznek. pl 200éve+ még a munkaerő 80+% a mezőgazdaságban dolgozott. Jelenleg 2%.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
RexMaximus
aktív tag
válasz Dare2Live #36 üzenetére
Kozgaszdaz olyan adatokkal dolgozik amiket a big data vilagaban mar nem sok lepsbol allana kivaltani.
Jogasz - szemely szerint bo 80%-ban olyan ugyekben igenyeltem oket amik szinten automatizalhatoak. Torvenyi valtozasok adasvetelek meg olyan folyamatok ahol gyakorlatilag csak az altalunk megadott adatokat irja be, alair, pecsetel... automatizalhato.
Nem mindenkinek szunik meg a munkaja, csak alulrol folfele a konnyen automatizalhato folyamatokat kezdik el kivaltani.
Meg egy dolog ami baromira automatizalhato lenne - az allami aparatus nagy resze. Ugyanigy az oktatas.
A technika mar adott, csak ahogy felepul a rendszer, na az nem tud egyik pillanatrol a masikra atallni.
-
válasz MasterDeeJay #37 üzenetére
"Jogászt lehetne automatizálni, egész jó random generátorok vannak. ": végülis a fóccvágen már tudott csaló szoftvert írni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Dare2Live #36 üzenetére
ha a jogi pályára nem engednénk jogászt, csak matematikust, akkor le lehetne írni a törvényeket meg rendeleteket formális nyelven.
jogász ténylegesen csak a vitás kérdésekhez kell, viszont ha le lenne írva a törvény formálisan, akkor automatikus tételbizonyító rendszerrel lehetne dönteni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mepet
addikt
válasz Dare2Live #26 üzenetére
"harmadára esnek a taxidíjak"
Ez már megtörtént volna az über érkezésekor, csak ugye a taxismaffia elvette ezt tőlünk felhasználóktól.Ha már úgysem lesz munkánk, mert elveszik a gépek, szerintem érdemes lenne valami értelmesebb dologgal foglalkozni az emberiségnek végre, mint a munka.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz RexMaximus #38 üzenetére
"Kozgaszdaz olyan adatokkal dolgozik amiket a big data vilagaban mar nem sok lepsbol allana kivaltani."
olyan állás, hogy közgazdász nincs. Ellenben közgazdász végzettséggel/affinitással millió teljesen különböző állás létezik. És még amit imo lehetne is ott meg az a probléma, hogy minden cégnél erősen más és más egy pl demand planer dolga.
és külön szépség még a törvényi háttér. 30éve rögzítve van gépen, daily backupok 10évre megvannak de meg kell lennie papíron is. Ezalapján aztán...
"Meg egy dolog ami baromira automatizalhato lenne - az allami aparatus nagy resze."
Egy része automatizálható, más része meg fölös... De nézz itt is bele milyen archaikus rendszerek vannak. Probáltál már anyakönyvi kivonatot szerezni?
"Ugyanigy az oktatas."
Sztem az ember-ember oktatást 0-16(18)éves korig nem lehet kiváltani. pl kedvéért: Nem lehet lerakni a 6évesek 99%át a gép elé, hogy itt ez az olvasó/írást tanító program akkor egy év múlva találkozunk addigra tanulj meg írni/olvasni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hardzsi2
aktív tag
válasz Busterftw #23 üzenetére
OK, nem konkrétan a szüleidről van szó, hanem a gondolkodásmód(od)ról, bár u.ezt az érvelést sajnos sokaktól hallani manapság. Erre persze a "felelős" média is rájátszik a "Hány millióba kerül egy gyerek felnevelése" típusú egyoldalú megközelítésükkel /segítek: akármennyi is lesz, kigazdálkodható, tehát talán mégsem ezen múlik/. Ha pedig egy ország teljes lakossága így gondolkodna, az adott ország 1 generáción belül kihal...
Bár egész más témakörben írta, de részben ideillik Bambano (#24) hozzászólása is, ezért idecitálom: "a kérdés, ha rendesen elméleti síkra akarjuk terelni, akkor az, hogy az egyén érdeke a fontosabb, vagy az össztársadalmi érdek."
Eggyel hátrébb lépve: egy adott társadalomba születünk bele annak minden törvényével, adott jogával és kötelmével egyetemben. Lehet, hogy ez nekünk nem tetszik (főleg a törvények és kötelességek/társadalmi elvárások része), de ettől még ez a helyzet és szükséges ehhez alkalmazkodnunk - vagy megfelelő módon tehetünk is ezek megváltoztatásáért, ha nagyon irritál.
Nyilván a Te dolgod ez, nem szeretnék beleszólni, és elnézést is kérek, hogy így beletrollkodtam egy nem az önvezető kocsikkal kapcsolatos visszajelzéssel, de titokban azért azt remélem, hogy idővel átgondolod és esetleg meg is változik a hozzáállásod ehhez a témához - és talán ez a bejegyzésem is hozzájárulhat ehhez.
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
-
dabadab
titán
-
RexMaximus
aktív tag
válasz Dare2Live #42 üzenetére
Allami aparatus - ott felelmetes eredmenyeket lehetne elerni hatekonysagban. Node mit kezdunk utana azzal a sok emberrel akinek nem lesz allasa? Jameghogy ezek szavazok is egyben. Ajjajj. Erdekes a rendszer mukodese
Ugyanez van oktatasnal, egy akkora magatehetelen tomeg, hogy nem nagyon lehet vele mit kezdeni. Legalabis ugy ahogy a dolgok ma a nyugati vilagban mukodnek, nem. Igy az marad ami volt az elmult 150 evben kb.
"Sztem az ember-ember oktatást 0-16(18)éves korig nem lehet kiváltani. pl kedvéért: Nem lehet lerakni a 6évesek 99%át a gép elé, hogy itt ez az olvasó/írást tanító program akkor egy év múlva találkozunk addigra tanulj meg írni/olvasni."
Hmm.. ez valoban igaz lehet, jo megoldast en sem tudok most arra, hogy 0-rol egyre hogyan lehetne jutni. De az alapokat azert boven 16 ev alatt felszivja az ember. 10 evesen mar boven total autodidakta modon tanultam azt ami erdekelt. '90.-es evek nagyon elejen jarunk es akkor nagyon nehez volt barmihez jutni, ha a mai viszonyokkal hasonlitjuk ossze.
Nem is beszeltunk meg olyan oldalakrol mint a coursera ahol olyan eloadasokat kovethet az ember (pl. Stanford-bol), ami a mi korunkban csak egy kivaltsagos, elenyeszo kissebsegnek jutott.
Tudasmegosztasban ez a kor maga a kanaan, felteve, hogy jol hasznaljak a digitalis halot (amugy nem, de a lehetoseg adott )
-
hardzsi2
aktív tag
Én nem a munkahelyek elvesztésétől tartok, mindaddig, amíg nem gépek termelik ki a gépek építéséhez szükséges nyersanyagokat, nem gépek tervezik, építik, szervizelik és fejlesztik tovább saját magukat - vagyis mindaddig, amíg nem nem valósul az az "önellátó" vízió, amelyet a Terminátorból ismerünk (és többnyire SkyNet-ként hivatkozunk) vagy a Mátrix-ban láttunk.
Addig ugyanis a fenti feladatokat is el kell végeznie valakinek...
Szerintem inkább az ad némi aggodalomra okot, hogy a repretitív feladatok gépesítésével egyre nő az a tudásmennyiség (belépési küszöb), amelyre szüksége lesz egy jövendőbeli munkavállalónak ahhoz, hogy az új generációs munkaterületeken eredményesen elhelyezkedhessen és érvényesülhessen (pl. robotok tervezése, szervizelése, továbbfejlesztése, genetika, nanotechnológiai kutatások, AI stb.).
A társadalmak nagy része eddig olyan munkavállalókból állt, akik életük nagy részében egyszerűbb (könnyen/gyorsan betanítható) munkákat végeztek és pont ezek a területek fognak a gépesítés következtében idővel beszűkülni ill. elfogyni. Márpedig nem mindenkinek van/lesz meg sem a képessége, sem a hajlandósága arra, hogy magasabb fokra továbbképezze magát.
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
-
"úgy tudom már most jobbak statisztikailag az önvezető autók mint a humán sofőrök": ha a saját tapasztalatomból indulok ki, akkor ez úgy néz ki, hogy:
- egyik halmaz az átlag humán sofőr, segédlet nélkül, vezet, ahogy vezet.
- a másik halmaz az önvezető autó, amiben ül egy jobb képességű humán sofőr is, merthogy tudtommal felügyelet nélkül még nem mehet önvezető autó, és ez a humán sofőr korrigálja az önvezetés hibáit.így amikor az önvezető autó statisztikáiról beszélünk, akkor az egy humán+önvezető statisztika.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nemlehet
őstag
Azt hiszem a google autóiról van statisztika, hogy hányszor kellett beavatkoznia a humán sofőrnek és ha nem csalnak az emlékeim ez a vezetett km-hez képest elenyésző.
De mondjuk azt, hogy magától ugyan azt tudja az önvezető autó hibahányadban mint a humán sofőr. Akkor is ott van az autók közötti kommunikáció lehetősége és az, hogy az autó nem alszik be, nem ittas, nem lesz ideges, nem görcsöl be a gyomra a rossz kínaitól a hazaúton, nem hamuzza tökön magát. Tehát ha amúgy "tudásban" nem jobb, egy csomó hibalehetőséget eleve kizár, mivel gép.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Darla77
csendes tag