Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cintula187

    addikt

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    2. Te szívesen beültetnéd a gyereked egy ilyen gépbe? Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen?

    Már miért ne ültetném be? Az igazi taxis lehúz, lefáraszt az önsajnálkozó dumájával, külföldit átveri stb. Ez meg ha jól van tanítva egy darabban odavisz. Egyik taxist se tudom sajnálni! Pont.

    Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    "Valaki nagyon ért valamihez, mert azért tanult éveket, hogy megvalósítsa álmát. Időt, energiát, pénzt tett bele, hogy képezze magát, hogy szakosodjon."

    Ez erdekes felvetes, de nem azok a teruletek fognak eltunni amikhez tobb ev tanulas kell, szakosodas stb, hanem pont forditva. A robotizalas eddig is olyan teruleteken valtott fel munkaerot, ahol kb betanitott gyari munkas a szinvonal, repetitiv, egyszeru munkafolyamatokat valtott fel.

    Aki evekig tanul, kepesiti magat, szakosodik, az nagy valoszinuseggel nem dobozokat hajtogat 12 oraban, vagy embereket visz A-bol B-be. (Bar maga a vezetes technikailag nem bonyolult, nem kivan komolyabb szakertelmet, a szitaciok lehetnek azok, ez teny)

    "jó volt abban amit csinált, szerette azt, jól is keresett vele mondjuk"
    A munkak tobbsegenel van atfedes egyik teruletrol a masikra. Ha valaki talpraesett es jo abban amit eddig csinalt, akkor van lehetosege azt csinalni amit szeret, csak mas teruleten.
    Illetve szerintem (peldanal maradva) nem fog teljesen eltunni a szemelyi taxizas, mert lesz egy reteg, aki az preferalja.
    Plusz ezek nem ugy fognak megtortenni, hogy holnap Kinaban mindenkit hazakuldenek a banyakbol, mert megjottek a robotok. van tobb eves/evtizedes atfedes, ami alatt azt sajatitasz el amit akarsz.

    "Te szívesen beültetnéd a gyereked egy ilyen gépbe? Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen?"
    Nem akarok gyereket, tul sok melo/felelosseg :)
    Temanal maradva, hipotetikusan en siman beultetnem, szerintem a jovobeli halalozasi statisztikak pozitivabban fognak mutatni a robotpilotak koreben, mint az emberi vezetok kozott.

    Egy varatlan elethelyzetben egy emberi vezeto ugyanugy hajlamos hibakra, ugyanugy erhet baleset.
    Az embernek viszont csak "2 keze van", egy robotpilota meg tobb tucat szenzorral van felszerelve, ami olyat is lat(hat) amit egy mezei sofor nem.

    [ Szerkesztve ]

  • tothl

    addikt

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    Nem a Taxis az egyetlen szakma, ami megszűnhet sőt mi több, elég sok olyan szakma van, ami már meg is szűnt, mert a fejlődés és a gazdasági viszonyok megszüntették.
    A föld forog, tovább kell lépni.
    Attól még együttérzek mindenkivel, akinek önhibáján kívül fölöslegessé válik a munkája.

  • sanzi89

    addikt

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    "Dolgozik is benne, mert meg tudta valósítani az álmát, majd jön egy ilyen nagyszerű robotizálás és a munkavállaló akarata nélkül át kell mennie más területre dolgozni, ha nem akarja, hogy a családja és saját maga éhezzen.
    Te ezt hogy élnéd meg?"

    Megcsinálták a trafik tulajdonosokkal, a folyami halászokkal és még ki tudja kikkel. Mi történt? Semmi, a népnek tetszik a műsor.

    Amúgy elég maradi gondolkodás szerintem 2018-ban, hogy valakinek van egy szakmája, és őt már ezzel a munkával temessék is el. Tessék újat tanulni, fejlődni, nyitott szemmel járni.

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • bambano

    titán

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    a kérdés, ha rendesen elméleti síkra akarjuk terelni, akkor az, hogy az egyén érdeke a fontosabb, vagy az össztársadalmi érdek.

    mondok egy példát: szupergyors internet projekt. maradjunk politikamentesek.
    Ma Magyarországon nagyságrendileg 570 internet szolgáltató van. Ez azt jelenti, hogy mindegyikben van rendszergazda. Akik a szupergyors internet projektben nyertek, azok gyakorlatilag ingyen felújíthatják a hardverüket, nekik lesz fizikailag lehetőségük jó szolgáltatást nyújtani. A többieket záros határidőn belül bedarálja a piac.

    A példában két választási lehetőséged van:
    - a rendszergazda mellé állsz, ne legyen konszolidáció, fizetsz 12 rugó/hó díjat 5 megás netért
    - legyen konszolidáció, a nyertesek vásárolják fel a kicsiket, az 570 rendszergazdából 530 utcára kerül, neked meg lesz 2200-ér gigás neted.

    Válassz! és közben maradjunk a közgazdaságtan szintjén, ne politizáljunk.

    "Szükségét érzed, hogy egy robot irányítson egy olyan területen, ahol fogalma sincs, hogy egy előre nem betáplált élethelyzetben hogy cselekedjen": ez egy fogósabb kérdés, mert nehéz kitalálni, hogy mi lehetNE az önvezetésből. egy 2-es szintű önvezető autóban eltöltött két hónap és 4000 kilométer saját személyes tapasztalat alapján azt mondom, hogy jelenleg az önvezetés kompletten egy rakás sz.r. Az teljesen biztos, hogy ebből 2020-ra nem lesz olyan cucc, amibe kamikazékon kívül mást is beleültethetnék. Vagy marad, mint most: sofőrös. esetleg sofőrös bicikligyilkos, mint az űber. :) De megnézheted a totálkárosok önvezető autót bemutató videóját, abban kiválóan bemutatják, hogy a másikat már kiválóan tudják hibáztatni :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • emelhu

    aktív tag

    válasz Fr@nkieWilde #12 üzenetére

    Ez a "megszűnt a munkám mert...." dumát nem tudom értékelni, mert az IT-ben és SW fejlesztésben mindig is így volt, hogy újabb és újabb dolgokat kell tanulnod, átmenni oda, radikálisan kell váltani, nem sírni, hogy elment a világ mellettem.

Új hozzászólás Aktív témák