Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nubreed

    veterán

    válasz #65675776 #45 üzenetére

    Eddig nem az volt a mantra, hogy mikor jönnek már a több szálasított játékok, amik hatékonyan kihasználják a több magos/több szálas procikat? Mert mindenhol szembejön már hosszú évek óta az, hogy minek van több magos cpu-m ha a játékok túlnyomó többsége a mai napig 2 - max 4 szálat használ ki.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #65675776 #45 üzenetére

    Ne aggódj, attól, hogy felfele jól fognak skálázódni a játékmotorok, még nem jelent semmit. A kérdés az lesz, hogy a játékokat hány magra optimalizálják. Ha maholnap úgy döntenének a játékfejlesztők, hogy akkor holnaptól min. 8 szál, akkor elvágják magukat a felhasználók cirka 90%-ától.

    Legalább 3-5 év kell, hogy a 8+ szál az alsó-közép kategóriás játékgépekbe is leszivároghasson (olvasd: i3 és társai). Szerintem...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • nubreed

    veterán

    válasz #65675776 #54 üzenetére

    Ez nekem is szemet szúrt, hogy ami a cikk elejében szerepel szerintem erős túlzás, alapul véve azt, amit te is mondasz, hogy mi volt eddig a fejlesztők hozzáállása a témához, részben az Intel hatására, hiába van már meg hardware és szoftver szinten is a lehetőség a többszálasításra már hosszú évek óta.
    Nem hiszem, hogy félnünk kéne attól, hogy most hirtelen befutnak nagy mennyiségben olyan játékok, az Intel bullshit jóslata ellenére, amikhez minimum 6 vagy 8 magos cpu kell majd. Én ezt nem tartom másnak az Intel részéről mint egyszerű marketing fogást, valahogy mégiscsak el kell majd adni az új cpu -kat. És bedobnak egy ilyet, hogy ráharapjon a nép.

    [ Szerkesztve ]

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #65675776 #54 üzenetére

    Régóta nagyon jó az egyes modernebb motorok skálázódása. Konzolra mindenképpen. PC-n az fogja vissza a helyzetet, hogy támogatni kell a legacy rendszereket is, és úgy már nehéz skálázni.

    A DX11-nek a multi-thread rendszere használhatatlan volt. Lehet, hogy a parancslistákat több szálon lehetett csinálni, de a parancsok parancspufferbe való beírása nem volt párhuzamos. Emellett a kernel driver szerver szálai elvették az erőforrást a program szálaitól.
    A DX12 és a Vulkan hozott explicit párhuzamos modellt, amilyenekkel a konzolok korábban is dolgoztak. Itt már a parancspufferbe való írás is párhuzamos, és nem volt kernel driver sem, ami extra szálakat generálna. Óriási különbség.

    A 20 szál igazából nem nagy kunszt ezzel a modellel. Maga a szimuláció nem igényel majd továbbra sem két magnál többet. Viszont a rajzolási parancsok kreálását annyira szét lehet osztani, hogy tulajdonképpen a határ nagyon tág. A Nitrous fejlesztésénél volt róla szó, hogy elmentek 16 logikai processzorig és skálázódott. Majd elmentek 24-ig és skálázódott. Elvben a maximálisan támogatott logikai processzorok száma attól függ, hogy meddig bírod tesztelni, és annyit érdemes beállítani, viszont kód szintjén elméletben semmi akadálya, hogy 64 logikai processzormagig skálázódjon, csak tesztelni nem tudják, még.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • csatahajós

    senior tag

    válasz #65675776 #54 üzenetére

    "Olyan népszerű játékok, mint a WoT is nagyon sokáig egy egész szálat használtak (mondjuk az a motor a mai napig egy katasztrófa). "

    Ugyan a World of Warships jóval kevésbé ismert mint a WoT, azt is elég sokan játsszák és az alatt a BigWorld updatelt verziója van. Most hogy az új patch-csel dobták végre az XP és Vista supportot egész szépen skálázódik 6-8 szálra a játék. Szerintem előbb utóbb a WoT-nál is meglépik ezt, sőt van szó Dx12-ről is (ha jól tudom a 11 az már most is támogatott).

    Ami a hirtelen előkerülő 20 szálat is támogató játékokat szvsz: elképzelhető, hogy az Intel érdekeltsége miatt ezen a téren is "pénzelte" a nagy feljesztő cégeket, hogy lassítsanak; illeőtleg nem is volt megfizehtető (tehát széles körben elterjedt) jó teljesítményű sokmagos CPU amire írhattak volna ilyen programokat. Hiába volt már 4-5 éve is 6-8 magos desktop CPU ha az a HEDT kategóriában 1000 USD-ért csücsült, az emberek 1%-át érintve. Most idén várható sok év után mindkét CPU gyártótól új HEDT platform, nagyon sok maggal (12 ill 16) tehát árverseny ott is valószínű, ráadásul ezzel a 6-8 magos megoldásokat tényleg lenyomják az elfogadható consumer árszintre (most megint ne Mo-ot vegyük itt alapul hanem az USA meg nyugat EU piacokat). Így gondolom, hogy most látják elég érettnek a hardware kínálatot ahhoz, hogy kihozzák ezeket a fejlesztéseket szoftver odlalon is.

  • arn

    félisten

    válasz #65675776 #54 üzenetére

    dehogy a semmibol kerultek elo... [link] tobb jatek skalazodik mar 4 mag fole. a hat mag most epp jo lesz.

    (#70) Laraxior: szvsz a 7700k helyett jon (arban) a leggyorsabb "budget" platformos proci.

    [ Szerkesztve ]

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • csatahajós

    senior tag

    válasz #65675776 #88 üzenetére

    Azt nem mondom h a használt szálakat 100%-ra terheli, de nálam konstans 6 szálnak ad terhelést (van ahol ilyen 10% körüli ez igaz).

    2 magnál mindenképpen többet használ mert a két mag 4 szálas laptopon kb 70%os CPU terhelést ad nekem csak a load screennel (igaz persze itt kisebb az órajel).

    Szóval ez nem a holy grail még de a WoT-hoz képest nagyságrendekkel jobb.

    OFF: "A bullshit aránya etúllépte benne a 90%-ot. A "játékmenet" meg totál no comment." - mire gondolsz? eléggé népszerű a játék ahhoz képest h a WoT árnyékában van, persze nem hibamentes a dolog.
    Ráadásul a 3D modellek epic jók benne (ehhez némi közöm jómagamnak is van :D

  • arn

    félisten

    válasz #65675776 #88 üzenetére

    az orajel is szamit persze, de azonos orajelen nyilvanvalobb lenne a dolog - de meg igy is gyorsabb volt 6-8 magon, mint negy magas orajelun. lapozd vegig, hogy melyik engine hogy skalazodik.

    nem ertek hozza, de valszinuleg nem olyan egyszeru skalazni egy ilyen motort tetszoleges szamu szalra, mint egy rendert, vagy videokodolast.

    a magas orajelu hatmagos epp jol fog teljesiteni.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • csatahajós

    senior tag

    válasz #65675776 #103 üzenetére

    OK, respect, más véleményen vagyunk a szakmai részét illetőleg.

    Ez viszont factual error, nem kicsi: "Fahajók esetén sem volt ennyire jellemző a tűz, és az amiatti elsülyedés (acélhajók közül meg egy sem süllyedt el emiatt a hadtörténelem során)." Legutóbb 1982-ben Falklandnál volt nem is egy ;), a II Vh-s lista meg túl hosszú h ideírjam, no de ez már téényleg way off topic itt :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #65675776 #103 üzenetére

    A realitásnak kb. semmi köze egyik Wargaming játékhoz sem, ezt jól tudjuk.

    De valahol érthető ez a döntés, ők a tömegeket akarják kiszolgálni, márpedig a tömegek az FPS játékokban is inkább a Counter-Strike-ot keresik, vagy legalábbis a Battlefield-szériát, és nem az Armed Assaultokat.

    Itt is ez van.

    De egyébként ajánlom figyelmedbe a Cold Waters-t, multi nincs tervben, de ha minden igaz végre egy normális taktikai hadihajós játék csak elkészül...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • csatahajós

    senior tag

    válasz #65675776 #112 üzenetére

    Uram! Ha gondolod szívesen megvitatom veled ezeket offline, sok téves infot írsz, ne a wikipediat olvasd pls. hanem adj meg rendes forrásmegjelölést (rendes alatt értem h minimum másodlagos de inkább elsődleges forrásokból dolgozó NYOMTATOTT könyveket, vagy olyan online dokumentációt/weboldalt amit valaki névvel és forrásmegjelölésekkel ellátva adott ki nem pedig csak a levegőbe böfögve írt) ne vedd magadra kérlek, rngeteg téves info van a neten, szörnyű mennyiségben, megértem hogy ez a perception, és most nem csak hajós témára gondolol.

    A Kirishima meg végképpen nagyon nem jó példa pont a tűzre, ott majdnem kizárólagosan a struktúrális sérülések és főleg a vízbetörés végzett a hajóval. Erről meglehetősen jó és részletes reportot olvashatsz a navweaps oldalon lévő tanulmányban. Alább linkeltem,javaslom a 19-20 oldal környékét:http://www.navweaps.com/index_lundgren/Kirishima_Damage_Analysis.pdf

    Ezzel ellentétben pl. a Midway-nél elsüllyedt hordozók közül legalább 2 (Kaga, Soryu) elég masszívan megsérült ugyan a bombáktól, de tisztán szénné égtek, konkrétan a Kaga elolvadt - lásd Tully/Parshall Shattered Sword grafika (oldal számot nem tudok fejből.) sajnos ezt nem tudom linkelni de beszkennelem szívesen ha érdekel.

    Ami a falklandi hajókat illeti, maradjunk abban, hogy a Sheffieldnél az Exocet fobbanófeje nem működött, a rakétában maradt hajtóanyag gyulladt be és az így kialakult tűz végzett végül a hajóval. A hajót azért hagyta el a legénysége mert az konkrétan kiégett: 6. oldal aljától érdemes olvasni
    [link]

    Azért ennek a két képnek a megnézése után vicces az a kommented, hoyg a 4 hajó egyike sem gyulladt ki :) (mindkettő a Sheffield):

    A többibe az off topic jeleg miatt nem mennék bele, maradjunk annyiban, hogy a tűz által elveszett hajók listája nem rövid az acél hadihajók időszakából. Természetesen legritkább esetben volt ez a tűz magától, de ez a játékban sincsen másképpen :) :R

    [ Szerkesztve ]

  • csatahajós

    senior tag

    válasz #65675776 #120 üzenetére

    Daa-Raa, Cifu, köszi a válaszokat, meglesem majd. Várjuk a Cold Waterst (a könyvet olvastátok, mármint a Red Storm Risingot? ajánlom ;)!)

    Sheffield ügyben szívesen fogadok konkrét forrást, ha lehet preferably könyvet vagy más nyomtatott anyagot akár privátban.

    WoWS: rengeteg dologban nem realisztikus, sőt, viszont szvsz elég jó balanszot ad a realitás meg a játékélmény közt. Ha reális lenne akkor eleve órákig tartana egy ütközet amiből 90%ban nem csinálna sok mindent az ember. Persze, hogy kit mi szórakoztat az szubjektív, úgyhogy ezen a ponton agree to disagree.:R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák