Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arn

    félisten

    válasz nubreed #49 üzenetére

    ennyire nem rossz a helyzet... jelenleg a hatmagos mar jobb vetel, efelett skalazodik szarul.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • #65675776

    törölt tag

    válasz nubreed #49 üzenetére

    Csak aztán nehogy átessenek a ló túloldalára. Most, hogy az AMD a Ryzen 5-tel lehozta a középkategóriába a 4/8-as procikat, adott a fejlesztők kezébe egy olyan fegyvert, amit azok könnyedén önmaguk ellen fordíthatnak.

    A probléma meg az volt, hogy hiába van piacon négymagos proci már 11 éve, és jött le a budget kategóriába 8 éve az Athlon II-k megjelenésével, még mindig nem általános dolog, hogy ezeket ki is használják a játékok. Persze ebben benne van az intel idióta üzletpolitikája is, de ez megintcsak arra is visszavezethető, hogy látták (és gondolom támogatták is), hogy a programozók még mai napig is úgy írják a programokat, mintha egy bazi erős processzormag lenne, és szinte semmi más. Nem igazán erőltették a Multithreaded rendering-et sem, pedig az sem ma született lehetőség. Konkrétan a Win7 és a DX11 megjelenésével vált lehetővé, azaz több, mint 7 éve. Hw és API oldalon már régóta adott minden ahhoz, hogy ne egy szálon fusson minden. Olyan népszerű játékok, mint a WoT is nagyon sokáig egy egész szálat használtak (mondjuk az a motor a mai napig egy katasztrófa). Blizzard játékai detto.

    Most itt van a Ryzen, közepes árszinten 4/8 felépítésben, érdekes módon egyből előkerültek a semmiből a akár 20 szál felett is jól skálázódó motorok. Az ilyen szintű párhuzamosítás eddig hol volt? Most meg hirtelenjében ez lesz az alap? Tavaly megjelent játékok nagyrésze is nélkülözött bármiféle optimalizálást, ennek köszönhetően irreálisan elszaladtak a hw igények.

    Egyébként ezt a 20 szál felé skálázódást eleve nem értem. Szajkózzák, hogy a PC, mint játékplatform halott, nem érdemes fejleszteni rá. Erre olyan motorokkal jönnek majd elő, amelyek a mostani konzolgeneráción még az eddidgieknél is sokkal komolyabb kompromisszumot igényelnek? Pedig állítólag a konzol a fő csapásirány.

  • SaGaIn

    senior tag

    válasz nubreed #55 üzenetére

    Majd megtámogatnak néhány fejlesztőt és mindjárt lesz gépigény... mindjárt jobban fog futni új 6/12 magos intelen... ne legyünk már naívak...

    Évek óta megy ez a gerjesztett gépigény növekedés.

    "DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

  • Televan74

    nagyúr

    válasz nubreed #63 üzenetére

    Attól függ,hogy Intel bácsi mennyire fogja túlárazni a picivel jobb termékeit. :U

    (#67) 7Heads Drago Ha ilyen az Intel tábor hozzáállása,akkor egy darabig nem lesz olcsó proci.Akinek nem kell a drága gamer Intel,annak ott lesz az olcsóbb és ugyanúgy használható ryzen. :D

    [ Szerkesztve ]

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • #16939776

    törölt tag

    válasz nubreed #63 üzenetére

    Biztosra veszem, hogy azok a játékmotorok ....-re lesznek optimalizálva, amikről csak most kottyantották el az extrém-fejlett multi-trehad-support-ot. Microsoft-os barátság és egy eljövendő ryzen alapú Xbox lehet az, ami ketté k@kálhatja ezt a lobbit.

    Addig - szerintem - marad a megszokott piaci szegmentálódás.

    Én most emlékművet állítanék AMD-nek és a Ryzennek, olyan nagy dolgot vittek végbe! De az, hogy ez jelenteni fog nekik hirtelen sok-sok bevételt, azt nem hinném, inkább szépen lassan belemásznak mindenbe, beleteszik az saját megoldásaikat, szabványosítanak. Majd mikorra késő lesz mást választani, árat emelnek.

    Lehet örülni, jönnek majd azok a programok is, ami eddig nem érte meg natívan sok szálra megírni, most hogy Intelnek jó, fontos lesz, AMD is profitál belőle. De főleg a USER, azaz Mi !

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák