- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
1.: A Falcon 9 turbó-pumpáihoz eddig 0 baleset vagy hajtóműleállás köthető. Ez így picit furcsa, hogy emiatt áttervezésre utasítanák a hajtóművet... (a két eddigi Falcon 9 baleset mindegyike a második fokozat LOX-tartályához köthető). Persze nem bizalomgerjesztőek a repedések, de a SpaceX saját verziója szerint ettől még üzembiztosak.
2.: Ugyan a cikkben nincs említve, de egy másik téma is felmerült e mellett, mégpedig hogy a tavaly szeptemberi baleset után a SpaceX tankolási terve dugába dőlhet. A NASA eddig mindig az először feltankoljuk a rakétát, aztán szállunk be elvet követte. Furcsa picit, hogy ez a taktika van "biztonságosnak" tekintve miközben ugyebár ekkor a felszálláskor segédkezők és a személyzet is egy feltankolt rakétára másznak fel. Ha a beszállás után tankolják fel a rakétát (a szovjetek / oroszok ezt az eljárást követik), akkor a személyzetet egy baleset esetén a mentőrendszer elvben ki tudja menteni (a Szojuz T-10(a) esetében ez működött is, egy jókora adag szerencsével). Hozzá kell tenni, hogy a SpaceX-nek a közvetlenül az indítás előtti tankolásra a mélyhűtött üzemanyag és oxidálószer miatt van szükség, mert a rakéta tartályainak nincs jelentős hőszigetelése. A mélyhűtött üzemanyag pedig nagyobb teljesítményt jelent, ami többek között felhasználható az első fokozat visszatérésekor. Erre két megoldás lehet, visszatérnek a "normál" hőmérsékletű üzemanyaghoz, és vagy letesznek az első fokozat újrafelhasználásáról a CCtCap küldetéseknél, vagy pedig hosszabb Falcon 9-est építenek, több üzemanyaggal (nem valószínű).
3.: A SpaceX eleve késlekedik amiatt, mert a NASA tavaly kijelentette, hogy márpedig mind a CST-100-nak, mind a Dragon v2-nek vízre kell szállnia az első pár útnál. A CST-100 esetében ez nem para, mivel eleve úgy tervezték, hogy mind szárazföldre, mind tengerre leszállhat (ejtőernyő plusz felfújható légzsákokra érkezik). A Dragon v2 viszont a hajtóművekkel való leszállásra lett tervezve, miatt csak szárazföldi leszállásra alkalmas. Eleve ezért csinálták meg a v2-őt, mert a (nem embert szállító) v1 ugyebár tengerre száll most is... Szóval ezen döntés miatt mehettek vissza a tervezőasztalhoz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Premier előzetesen a Chicken Police – Into the HIVE!
- Autós topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- World of Tanks - MMO
- Elülsőtápos E-ATX toronyházakkal jelentkezett a Geometric Future
- Call of Duty: Black Ops 6
- Motoros topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest