Új hozzászólás Aktív témák
-
emre33
addikt
"Pont ezért durva beavatkozás az, hogy először"
igen, mert évekkel ezelőtt mindenki, NASA is hitte, hogy olcsóbban ezt meg lehet csinálni.
Meglehet, de jóval nagyobb kockázattal.És NASA belátta, hogy ha hagyja, pl: szárazföldi leszállást, hatalmas kockázatot vállall.
NASA által X évvel korábbi kockázat vállalásokat ne soroljuk ide, teljesen más biztonsági elvárások voltak X éve. Akkor teljesítmény volt a lényeg, most emberek biztosnága, és olyan áron, hogy X dolgot Y ember 100szor is átnéz, akkor is átnézni, ellenőri újra, ha ez tök felesleges.Más ha valami működik papíron, de x% kockázatot, amit egy NASA-s vállalkozásnál nyilvánosságra kerül, azt egy magáncégnél eltitkolják, felületessen terveznek, olcsóbb kevésbé túlbiztosított technikával.
Mert muszáj, cég léte, munkahelyek, és a jövőbeli profit, cég léte ezen múlik.
Nekik muszáj kockáztatni. Volt hír bőven csődközeli hír Spacex-nél, lesz is, mert nem biztonságot nézik, hanem profitot, és hazug PR sajtódumát nyomják mindenhol.Anno Kb: 20111-2012 körül űrvilág akkor még létező vendégkönyvében Német Péter-el elég sok vitánk volt pl: Falcon 9 Heavy VS SLS témakörében.
Kíváncsi lennék a mostani véleményére, Vérre menő viták voltak, akkor, hogy mennyivel hamarabb el fog startolni a Falcony Heavy rakéta mint SLS. Egész vendégkönyv része ezért is szűnt meg.
Mennyivel hamarabb startol Dragon mint Orion....
Azóta is csak a folyamatos halasztás megy.
És én még most is fenntartom azt amit akkor mondtam: 54 Tonnás teherbírás nem valós. Olyan 43-45 körül elfogathatóbb számot tartok valósnak.
Sajnos számos cikk 54 tonnával számol, és a 3 újrafelhasznált első fokozat árával kalkulál. Csak én ilyenkor nevetek magamba: Ha mindhárom visszatér, ez a cucc életbe nem fog 30 tonnánál többet alacsony földkörül pályára állítani. ÉS akkor máris ott vagyunk árba, mint a Ariane 5 rakéta esetén. (6 meg köröket ver rá)Próbáltam neki (Németh Péter), akkor elmagyarázni, Spacex-nek sose lesz pénze egy kilővő állás építéséhez Heavy részére, sose lesz pénze önnáló technika létesítésére, NASA nélkül meghalna a cég, de Ő akkor is nyomatta a Magán cég jelentőségét. Egyedül Ők mindent tudnak.. Sajtó is ez nyomja. Nincs semmi magán, semmi! Csupán az olcsóságért felvállalt kockázat felelősségét terhelték át egy külső cégre.
Csak időközben rájött NASA, hogy a felelősség, akkor is az ővék.Dragon 1-2 ne is beszéljünk inkább? Teherűrhajó mennyit hasznos terhet visz fel mondjuk 6 darab megépített európai ATV teherbírásához képest? Vagy japánhoz képest? Játékszer kb: az egész.
Dragon V2 és Orion árának összehasonlításával nem kell előhozakodni, nem egy kategória a kettő.ATV-n teljesen automatikus módba dokkolt, igaz vissza nem tért, de mininális anyagi ráfordítással folytatni tudták volna a programot.
Összefoglalva: Magán embert szállító űrhajózásnak hamar vége lesz.
1: Első emberes balesetnél egész iparág összeomlik.
2: Ha véletlen szerencse miatt nem következik be, akkor Dragon V2 és társai sehová nem fogják vinni az utasokat, mert ISS addigra nem fog létezni.
Műhold indítás iparágra ettől függetlenül fennmaradhat, csak nem ezzel a profit orientált szemlélettel.[ Szerkesztve ]
ASUS B650E-E, AMD Ryzen 9 7900, CORSAIR 64GB DDR5 6000MHz CL30 KIT CMK64GX5M2B6000Z30, ARCTIC COOLING Liquid Freezer II 360
Új hozzászólás Aktív témák
- 1000W-os Hátsó Motoros Újszerű Mountain Bike gázkarral
- Eladó LG (49UH610V) UHD TV 4K. Led hibás (Kék árnyalatúl a kép)
- Steelseries Arctis Nova Pro Wireless
- Gamer PC v4 , R5 5500 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- Gamer PC v3 , i7 10700 , RX 6700 XT 12GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest