- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ubuntu Linux
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
Új hozzászólás Aktív témák
-
apatyas
Korrektor
Van olyan transzatlanti járat, ahol a fedélzeti wi-fi-n rendes net hozzáférést lehet venni.
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A másik, hogy a teljes erővel kapcsolódni próbáló készülék zavarhatja a legénység és a központ közötti kommunikációt. Minél több utas hagyja figyelmen kívül a cabin crew kérését, annál nagyobb lesz az interferencia a vonalban, ami miatt elméletileg előfordulhat, hogy valamilyen fontos információt félreérthetnek, vagy elmulaszthatnak.
Érdekes. A légi forgalomban MHz-es tartomány alsó részén működnek a rádiók, a telefonok meg a GHz-es tartományban. Nem zárom ki, hogy az interferencia lehetséges, de valamilyen tanulmányt megnéznék a témában.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
Kaiku
senior tag
-
BonFire
veterán
Ha valóban veszélyes lenne, eleve nem is engednék felvinni a fedélzetre, vagy elkoboznák. Nem kockáztatnák, hogy a kérés ellenére valami ütődött mégis bekapcsolva hagyná. A tény, hogy az utasnál hagyják, miközben egy szájvizet vagy üdítőt sem engednek fel a fedélzetre, bizonyítja, hogy teljesen veszélytelenek ezek az eszközök a repülésre nézve.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
dementor
senior tag
Ha veszélyesek lennének akkor semmiből sem tartana blokkolni a mobilok által használt frekvenciákat a fedélzeten.
"Mert az éj sötét és tele van iszonyattal."
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz andras1024 #3 üzenetére
Hmm, érdekes. Viszont ez egy kb. védhetetlen helyzet, műholdaktól kezdve a gps adásán át bármivel előfordulhat.
Kaiku: alucső alatt a géptestre gondolsz? Mert akkor a zavarforrás és az elektronika egyazon térben van. Ott az érzékeny elektronikát kell védeni helyileg.
poolcafe: Nem. Két módon lehet egy mobilt zavarni.
Az egyik nem a telefon adását blokkolja, hanem egy kamu bázisállomást hoz létre, amire felcsatlakoznak a telefonok, csak aztán hívást nem fognak tudni indítani vagy fogadni onnan.
A másik meg valamilyen söprő jel generátor megfelelő erősítővel, ami a teljes sávtartományban zavarást hoz létre. Ez utóbbi elég nagy teljesítményt igényel a megfelelő hatáshoz, amivel megint ott vagy, hogy egy (nem is kicsi) zavarforrást raktál a gép közepére.Szóval nem, egyáltalán nem járható út a blokkolás egy repülőn.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
WildBoarTeam
aktív tag
Végül is a témaindító írás fő kérdésére - ami egyben a íme is - a cikk nem adott választ egyértelműen, de azért érdekes volt erről is olvasni.
blabla
-
#58450688
törölt tag
Most megy a Non Stop című repülős film a tv ben, és mindenki orba szájba mobilozik benne
-
Madárpók
aktív tag
Az első megoldás igazából nem is olyan rossz. Kivédi azt a problémát, hogy a teló folyamatosan bázisállomást keres, felcsatlakozik és lenyugszik. Ha jól tudom a telefonok automatikusan lecsökkentik az adóteljesítményt ha jó a kapcsolat. Ezen kívül még az utasoknak is szívesség, ha esetleg föld felett repülnek és véletlen felcsatlakozik a mobil egy külföldi bázisállomásra abból szép (adat)roaming számla lehet.
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
válasz WildBoarTeam #9 üzenetére
„Végül is a témaindító írás fő kérdésére - ami egyben a íme is - a cikk nem adott választ egyértelműen, de azért érdekes volt erről is olvasni.”
Ha egy cím kérdés, akkor arra a válasz mindig nem. Újságírói eszköztár.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
noPublicFG
senior tag
Tudom, hogy minden repülő egyszer földet ér, de szeretném ezt épségben kivitelezni, szóval inkább betartom az előírásokat...
plus ça change, plus c'est la même chose
-
veterán
-
-
macskea
őstag
"A tény, hogy az utasnál hagyják, miközben egy szájvizet vagy üdítőt sem engednek fel a fedélzetre, bizonyítja, hogy teljesen veszélytelenek ezek az eszközök a repülésre nézve."
http://a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-kompozicio-vagy-felosztas
[ Szerkesztve ]
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
Béééla
őstag
A szubharmonikus létezik, nem kizárt, hogy egyszerre 300 vadul tornyot vadászó telefon véletlenül összeinterferál és egy-egy pillanatra bezavar. De az sem lehetetlen, hogy bármelyikünk elvigye az ötöslottót.
Inkább az, hogy a felszállást követő percben megszűnik a szolgáltatás, és ne keressen feleslegesen tornyot. No nem a telefonok mW-ja fogja megsütni a sztyuik agyát hanem a megnövekedett háttérsugárzás, de akkor se sírjanak szolgáltatót kutatva.
Bélabá
-
And
veterán
"A légi forgalomban MHz-es tartomány alsó részén működnek a rádiók, a telefonok meg a GHz-es tartományban."
A hangátvitel sem a MHz-es tartomány alsó szélén zajlik, hanem URH-n, a klasszikus 108...137 MHz-es sávon (érdekes módon AM-ben), de ez sem kizárólagos. Egy modern utasszállító egyébként rengeteg kommunikációs rendszert használ, itt egy ábra például arról, hogy az egyes rendszerekhez tartozó antennák hol helyezkednek el a gépen: [link]. Ezek a legkülönfélébb rádiósávokon működnek, szóval nem csak arról van szó, hogy az általános beszédkommunikációt zavarná a mobiltelefon (azt nem igazán tudja), de a felhasznált spektrum így is elég széles a rövidhullámú sáv aljától egészen a mikrohullámú tartományig. -
batmanéhes
tag
nemtom ki emlékszik a klm jumbo tragédiájára, ott csupán annyi történt (minden más nehezítő körülmény mellett), hogy egyszer egyszerre mondtak be a rádióba valamit. szóval ha a tipikus töttötő-töttörő megjelenik valahol, az már elméleti veszélyforrás lehet.
-
Keem1
addikt
Már a kérdéskört se értem igazán. A példa én magam vagyok: évente 2-8 alkalommal repülök, már jó ideje úgy, hogy a telefont használom (pl. zene), de repülő módban. Miért? Az egyik, hogy elvileg tilos. A másik, fönt nincs térerő, úgyse tudnék netezni, telefonálni, ha meg hálózatkeresésen maradna a telefon, vélhetően jobban merülne. Nincs gyakorlati haszna, hogy ne legyen repülő módban. Eddig egyetlen alkalommal se szóltak a sztyuik a használt készülék miatt, pár éve az egyik talán picit buzgóbb volt, kérte, mutassam a kijelzőt. Látta a kis repülő ikont, békén is hagyott. Akkor szóltak rám egyedül, mikor felszállás előtt használtam, szólt az utaskísérő, hogy ezt majd utazómagasságon tegyem.
Persze, természetesen legyen meg egy bizonyítható tanulmány arról, veszélyes-e vagy sem, de ha bebizonyosodna, hogy nem veszélyes, akkor is repülő módba tenném.Ja, még valami: a repülés a dolog sajátosságai miatt túlbiztosított. Épp a minap néztük meg a Tu-154-et az Aeroparkban. Ott megmutatták, hogy csak egy egyszerűnek tűnő dolog, a futómű kiengedése háromszorosan biztosított. Van a sima kiengedés, van a kézi, és még van rá egy harmadik megoldás is. Ahhoz, hogy a futókat tényleg ne lehessen kiengedni, mindhárom megoldásnak, egymástól függetlenül kéne bekrepálnia. Mindez egy, a 70-es években kifejlesztett szovjet repülőnél, nem egy mainál.
Egy példát tudok erre elképzelni: van egy kisebb szakadék, ami fölött egy korláttal ellátott híd vezet át. És arról folyik a vita, levegyék-e a korlátot. Még senki nem esett le, elvileg le tud, de ha leesik, se hal meg, mert nem olyan mély. De ha levehetnék, lehet, akkor se igényelnék az emberek, mert nem szeretenének guruló módban leérni az aljára, még akkor sem, ha nem halnak bele.
[ Szerkesztve ]
-
malnabokor
senior tag
Pont ma reggel utaztam két órát repülővel (ezt már kintről írom ) és a telefonomat (BB Z10) benne hagytam a kézipoggyászomban (nem akartam használni). Felszállás közben jutott eszembe, hogy nem raktam repülő üzemmódba. Most vagyok 81%-on, úgy hogy reggel 3:30-kor vettem le a töltőről. Szóval annyira nem vészes a hálózatkeresés
köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
Vertic
aktív tag
Nem is olyan rég erről a témáról láttam valami műsort, ahol vizsgálták ezt és persze kiderült, hogy semmi káros hatása nem lehet a repülésbiztonságra, és, hogy ezt tudják a repülésügyi szakértők is. Viszont egészen prózai oka van, hogy eltetetik az elektronikai eszközöket és kikapcsoltatják a le- és felszállás idejére, sőt még a fedélzeti szórakoztatást is kikapcsolják ekkor: ez a két legveszélyesebb művelet és ha valami gond van, azt akarják, hogy minden utas odafigyeljen, ha a személyzet utasításokat ad nekik, ne pedig a kütyüket nyomkodják. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
And
veterán
A közvetlen veszélyeztetést csak nagyon nehezen tudnám elképzelni, a kezdetektől erőltetettnek tűnik ez a tiltás. Akkoriban nyilván úgy voltak vele, hogy jobb a lehetőséget is kizárni. Más kérdés, hogy mennyi az értelme a bekapcsolt mobilnak (mármint a mobilhálózat engedélyezésének) egy repülő fedélzetén. Ilyen alapon a repülőgépek szórakoztató multimédiás rendszerét is teljesen el lehetne tüntetni, hiszen az - illetve annak elektromos hálózatából kiinduló tűzeset - már bizonyítottan okozott végzetes katasztrófát, lásd az SWR 111-es járat katasztrófáját.
-
hunyadymarci
csendes tag
Hát, ez manapság már nem így van. Lufthansánál pl. felszállás közben repülő módban nyugodtan nyomkodhatod a telefonodat, nézhetsz videót a fedélzeti rendszeren, felszállás után pedig a repülő módot is kikapcsolhatod, csatlakozhatsz a fedélzeti wifire, illetve a mobilhálózatra is, ha wifiképes eszköz helyett végtelen elköltendő pénzed van (Pl. Telenornál 1600 Ft/perc körül van a roamingköltsége egy repülős hívásnak, 4 perc árából mondjuk simán veszel fedélzeti wifit 24 órára...).
-
fene_vad
senior tag
-
Vertic
aktív tag
válasz hunyadymarci #28 üzenetére
Akkor lemaradtam. A legutóbb mikor mentem transzatlanti járaton, leszállásnál már összeszedték a fejhallgatókat és kikapcsoltatták az összes elektronikai eszközt (szintén lufthansa).. de az is igaz, hogy az már egy éve volt
'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
BonFire
veterán
Szvsz, ha valami a transzatlantin veszélyes, akkor a kontinentálison is az. Ha ilyen kockázatot megengednek, az arra enged következtetni, hogy valójában a hatása elenyésző. Túl van dimenzionálva a téma picit. Először valóban azért tiltották, mert nem ismerték a lehetséges hatásokat. Azóta azonban milliószor lett tesztelve. Eltelt vagy húsz év az első mobiltelefonok megjelenése óta. Változott a mobileszköz is, meg a repülőgép is nagyon sokat.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Vertic
aktív tag
Persze, csak azért írtam, hogy transzatlanti, mert kontinentálison nem szokott lenni onboard szórakoztatórendszer amihez osztogatnak fülest mindenkinek, nem azért mert más lenne a kockázati szint.
És szerintem is túl van lihegve - de nekem hihetőnek tűnt az a magyarázat, hogy az utasok figyeljenek oda, hogy mit mondanak nekik. Viszont ha nem kapcsoltatják ki az utasok cuccait, akkor ez a magyarázat sem állja meg a helyét.'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Yeffy
veterán
válasz hunyadymarci #28 üzenetére
(Pl. Telenornál 1600 Ft/perc körül van a roamingköltsége egy repülős hívásnak, 4 perc árából mondjuk simán veszel fedélzeti wifit 24 órára...).
jééézus atyaúrissten, ezek az árak OMG...
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
Új hozzászólás Aktív témák
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Eredeti játékok OFF topik
- Fűnyíró topik
- Óra topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest