Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kaiku
senior tag
-
Madárpók
aktív tag
Az első megoldás igazából nem is olyan rossz. Kivédi azt a problémát, hogy a teló folyamatosan bázisállomást keres, felcsatlakozik és lenyugszik. Ha jól tudom a telefonok automatikusan lecsökkentik az adóteljesítményt ha jó a kapcsolat. Ezen kívül még az utasoknak is szívesség, ha esetleg föld felett repülnek és véletlen felcsatlakozik a mobil egy külföldi bázisállomásra abból szép (adat)roaming számla lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Béééla
őstag
A szubharmonikus létezik, nem kizárt, hogy egyszerre 300 vadul tornyot vadászó telefon véletlenül összeinterferál és egy-egy pillanatra bezavar. De az sem lehetetlen, hogy bármelyikünk elvigye az ötöslottót.
Inkább az, hogy a felszállást követő percben megszűnik a szolgáltatás, és ne keressen feleslegesen tornyot. No nem a telefonok mW-ja fogja megsütni a sztyuik agyát hanem a megnövekedett háttérsugárzás, de akkor se sírjanak szolgáltatót kutatva.
Bélabá
-
And
veterán
"A légi forgalomban MHz-es tartomány alsó részén működnek a rádiók, a telefonok meg a GHz-es tartományban."
A hangátvitel sem a MHz-es tartomány alsó szélén zajlik, hanem URH-n, a klasszikus 108...137 MHz-es sávon (érdekes módon AM-ben), de ez sem kizárólagos. Egy modern utasszállító egyébként rengeteg kommunikációs rendszert használ, itt egy ábra például arról, hogy az egyes rendszerekhez tartozó antennák hol helyezkednek el a gépen: [link]. Ezek a legkülönfélébb rádiósávokon működnek, szóval nem csak arról van szó, hogy az általános beszédkommunikációt zavarná a mobiltelefon (azt nem igazán tudja), de a felhasznált spektrum így is elég széles a rövidhullámú sáv aljától egészen a mikrohullámú tartományig. -
And
veterán
A közvetlen veszélyeztetést csak nagyon nehezen tudnám elképzelni, a kezdetektől erőltetettnek tűnik ez a tiltás. Akkoriban nyilván úgy voltak vele, hogy jobb a lehetőséget is kizárni. Más kérdés, hogy mennyi az értelme a bekapcsolt mobilnak (mármint a mobilhálózat engedélyezésének) egy repülő fedélzetén. Ilyen alapon a repülőgépek szórakoztató multimédiás rendszerét is teljesen el lehetne tüntetni, hiszen az - illetve annak elektromos hálózatából kiinduló tűzeset - már bizonyítottan okozott végzetes katasztrófát, lásd az SWR 111-es járat katasztrófáját.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Android szakmai topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VoLTE/VoWiFi
- LEGO klub
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- További aktív témák...
- Dell Latitude 3390 2in1/I5-8350U/16GB/256GB SSD/13.3"FHD touch garanciás laptop eladó
- Samsung Galaxy A52 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 4. - 6. generációs i7 / xeon Mini Tower gépek RAM 8-64 Gb, ssd/hdd, akár 8 Gb VGA kedvező áron
- Lenovo X1 Carbon 7th - i5-8265U 1.6GHz 512GB SSD 16GB 14" WQHD (2560 1440) Kijelző
- ZTE Blade A31 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- Asus TUF A16 Ryzen9 7845hx/ 4060 rtx 140w
- G.SKILL Aegis 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz F4-3200C16D-32GIS
- Lenovo ThinkPad E15 GEN4 (512 GB NVMe SSD, 16 GB DDR4, Ryzen 7 5825U) - Gyári garanciális
- Lenovo ThinkPad E15 G3 (512 GB SSD + 250 GB SSD , 16 GB DDR4, Ryzen 7 5700U) + Lenovo Dock Gen 2
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen