- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ZNET Telekom
- Windows Insider Program
Új hozzászólás Aktív témák
-
NomadND1
senior tag
Most tényleg egy olyan országgal pedálozol, ahol az út közepén hagyják a kocsit? Ne már...
Hidd el rengeteg baleset történik a lassabb haladásból, de vegyük egy egyszerű példát a mostani szabályozással.
Főút 90km/h enyhe kanyarral erdős oldalsávval. Tegyük fel, már van tempomat, beállítod 90-re, jön a kanyar tartod az ívet szemből forgalom. A kanyar közepén van egy autó ami 40-el megy. Szerinted mi lesz belőle? Ki lesz a hibás? Egyértelműen a hátulról haladó. Ha tapasztalt vagy és jó fékek vannak alattad, akkor el tudod kerülni, de ez a sofőrök 5%-ra igaz.Sokkal élhetőbb egy olyan szabály, hogy a belső sávbaan (autópályán) a minimum tempó 160-180, aki nem érzi biztonságban magát ennél a sebbességnél, annak irány a jobb oldal. Üres úton nincs korlátozás, mert max magadat veszélyezteted, de forgalom esetén kötelező felvenni a többiek sebbességét és csak biztos helyzetben lehet előzni.
A jogosítványt meg vezetéstechnikai tréninhez kötni. Aki 3x megbukik nem kap. Soha, mert nem alkalmas rá. 60 év felett ugyanez évenként.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Én meg a te jogsidat vonnám be azonnal
Ha te 130-al szeretsz menni akkor más se menjen ám gyorsabban mert hát mégiscsak te vagy a valaki.
Németországban működik hogy helyenként nincs sebességhatár, itt is azt kellene.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
#56573440
törölt tag
Amerikában a 2x2 sávos utat alig ismerik. Nálunk azért kell, mert tempóval cikazni a hülyék között, jobbról előzni nem igazán jó. Lenne itt is 2*6 sáv, eloszlana a tömeg. Egyébként 2*2 sávon kint is külson megy a kamion és a tokolo pickup is...
Mi a gyorshajtás? Én üzemszerűen óra 140-el megyek. Az a nyári gumival pont 133 valos nálam. És? Siman a nyakadra esek ha óra 130-al mész... Egyébként meg közöd nincs hozzá, engedd el és húzz ki jobbra, vagy költözz usába. Mindenki azért felel amit tesz majd ő fizeti a gyorshajtasert. Mutasd meg hogy lehet normálisan is közlekedni, tedd ki az indexet és engedd el.
Konkrétan nekem az jön le, hogy téged szarul érint ha megeloznek. Miért?
[ Szerkesztve ]
-
spirit007
senior tag
"Azért nem gyakran hallani, olvasni vagy tapasztalni azt hogy a lassabb haladásból jelentős probléma adódna."
Igen mert a szinte csak gyorshajtást értékelik pénzbüntetéssel az autistáink.
Azt nem verik nagydobra hány olyan eset van, amiben a kilométereken keresztül oktalanul és agyatlanul főúton (akár) 90 helyett 57-tel vitorlázó vadmarha mögött felgyülemlő 40-50 autóból a leggyengébb idegzetű mikor fog pont rossz ütembe előzni és balesetet ""okozni"".
Egyébként érdekes, de a gyorshajtók kevésbé irritálóak.
Villog-nyomul-kielőz? 5 másodperc és elhúzott a francba - egy rendes káromkodás se fér bele.
A lassú hajtó miatt viszont lehet 5-10 percet cumizni.
Hármat kifogsz pl. melóba menet -már késtél is 20 percet.
A nagy Demagóg szerint persze: "Korábban kell elindulni"
Nem.
A lassú hajtó nyomorultnak egyáltalán NEM kellene elindulnia! -
-
bambano
titán
"az hogy milyen jogon villogtat le valaki egy 130al haladó személyt a belső sávban?": ezt én sem értem, a kresz szerint ilyenkor ugyanis nem levillogni kell, hanem ledudálni.
"Milyen jogon előzől jobbról egy 130al belső sávban haladó autót?": nem előzök, elhaladok mellette.egyébként szerintem mostanra mindenki megértette, hogy lövésed sincs se a kreszhez, se a közlekedéshez, úgyhogy szerintem ne csináld tovább az énmárkád leépítését.
"Van jogköre bárkinek aki 130al megy annak joga van a belsőben haladnia.": amíg nem érted meg, hogy nincs, addig csak szócséplés az egész.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#56573440
törölt tag
Nem kell válaszoljak mert már megtettem. Többször leírtam, követési távot tartani kell és nem lenne baj ha be is tudnák tartatni a szervek mint pl a németeknél. Ott hiába esik be mögéd Jürgen az x800-as vesékkel az orrán, megvárja hogy lehúzódj, majd tolja tovább ahogy kell. Nem azért mert nálunk értelmesebb, hanem mert a gatyáját is kifizettetik vele. Meg mert ott le is húzódnak, mert azért is kiszednek a sorból. Meg az irányjelzés elhagyása miatt is. Simán civil autóval jönnek mögötted, és ha összeszedtek pár ilyet mentek csekket írni a pihenőbe. Konkrétan a trafizó rendőröket civil autóval ki kéne küldeni itthon is a forgalomba, és megoldódna a költségvetés minden baja.
A gyorshajtás mint olyan ahogy te itt beállítod az kb a Rezesova szint... Attól még nem hal meg instant senki, hogy ha bárki bármiért 150-160-ra áll rá ott ahol lehet is. Amíg nem jön ki valaki figyelmetlenül belső sávról. Én sem szoktam eltolni a trafipax határ fölé a történetet, de ettől még figyelek magam mögé is, és ha látom hogy valaki még jobban siet, okos enged kategóriát játszunk. Meg ha lehet így is lehúzódok külső sávra... Ott vannak a németek, ott miért nem hal meg mindenki is az autópályán? Látod...
Jobbratartásnál nem az számít hogy hány autó tud stabilan 130-at menni, hanem hogy hányan mennek annyit. A sofőr a kérdés, egy Corsát is eltolsz 150-160-ig ha arról van szó. És? 70 éve szól a következőképpen a szabály: "Járművel az úttesten – az előzés és kikerülés esetét kivéve – annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Tehát visszatérünk az első pontra, várja meg a siető, én is meg szoktam, hogy le tudjon húzódni a kevésbé siető kolléga, és utána haladjon mindenki tovább a dolgára.
Segítek, nem normális hogy a seggedbe áll és villog. Ahogy az sem, hogy ha én mennék, ő meg le tudna húzódni arra a 10 másodpercre se, akkor se teszi meg, mert ő oda született.
-
DigitXT
félisten
130al halad emberünk kamionok mellett milyen jogon villogja le egy autó?
Hát, ha olvastad volna, amit írtam, egy ilyen szituban nyilván az barom, aki villog.
Nem látja a fától az erdőt, nevezetesen, hogy nem tud előzni (tele van a két sáv).Azért én ilyen helyzetben is inkább megpróbálom kicsit nyomni neki, ha nagyon
tolakodik. Feltéve, hogy van hova mennem! Az a legalja, amikor annyira vakegér,
hogy annak ellenére tol lefelé*, hogy tisztán láthatja, hogy előttem is halad a sor.Milyen jogon előzől jobbról egy 130al belső sávban haladó autót?
Már ne haragudj, de ha valaki meg tud előzni jobbról, akkor ugye ott nem megy
egy egész kamionsor, tehát visszakérdeznék: te miért nem húzódtál már le?
(Vagy a te stílusodban: milyen jogon vezetsz, ha a szabályokat sem ismered?)*: vki egyszer rákérdezett erre is, hogy az mit jelent. Hát azt, hogy nem tart
követési távolságot, pár méterre autózik mögötted 130-as tempónál, így bármi
van, nem fog tudni elég gyorsan lefékezni, garantáltan megtol => veszélyeztet.
És ugyanúgy szabálytalan, mint neked indokolatlanul a belső sávban maradni.
Ha a kamionsort előzöd az nyilván nem indokolatlan. Párhuzamos közlekedés
részt olvasd el ezen a linken: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 36. § -
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
Amerikában 4000km alatt semmi problémám nem volt.
Sokkal sűrűbb az úthálózatuk és a forgalom mértékéhez képest is sokkal több sáv alkotja, nem probléma akár jobbról is megelőzni. Valamint általában betartják a sebességhatárokat (nagymennyiségű rendőrautó van, egy része nem is matricázott).Az, hogy kint nincs jobbratartás, az itthon nem releváns, itthon kell.
H már annyira átvennék valamit onnan a jó utakon kívül, az inkább a jobbra kisívben pirosnál lenne, de nem általában hanem egy külön táblát rendszeresítve rá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Anime filmek és sorozatok
- Projektor topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...