- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Windows 11
- Gmail
- Sweet.tv - internetes TV
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
Jó sokára derült ki. Ez az egyik dolog amire nem gondolnak akik önvezető autót akarnak... annak is vannak hibái és nem lesz olyan tökéletes világ tőle mint amit várnak. Sőt lehet jobb se lesz statisztikailag mint az ember és nem, most se az. (mert egyesek azzal szoktak jönni, hogy már jobb)
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Kasya
nagyúr
Mint laikus. Miért csak ilyen keson jonnek ra a hibakra? Nem az elso eset, hogy regebbi modellnel hallok ilyen visszahvisarol, ami mar nincs is piacon.
-
őstag
"arról van szó, hogy „ritka esetekben” a hibridrendszer egyes hibák észlelésekor nem vált át előírásszerűen biztonságos üzemmódba, hanem lefullad a motor, és bár a fék és a szervókormány továbbra is működőképes marad, bizonyos szituációkban ez veszélyes lehet."
Ilyenkor más cég is visszahívja az autóit.
Toyota meg pozitív példaként a gázpedálos hajcihő és tagadás után.
Ott azért meghaltak páran. És a Toyota tudott a problémáról egy ideje.Minden gyártó mérlegeli, hogy mi kerül nekik többe. Hogy visszahívják, vagy próbálják szőnyeg alá söpörni, sunnyognak és esetleg kártérítéseket fizetnek. Amikor már a márka imidzsét rontja, akkor érdekes hogy gyorsan képesek reagálni.
-
-
Kasya
nagyúr
Tavaly egy akkor 7 eves, 380.000 km-es Hiluxom hivtak vissza legzsak cserere, mert nem biztos hogy kinyilik. Tavaly mar nem azt a modellt gyartottak, arultak.
Ezert lepodok csak meg rajta, hogy kivarnak, hatha kevesebbet kell kesobb visszahivni, vagy mi lehet a kesedelem oka.
De a Toyotanal tobb modellnel is belefutottam mar ebbe ceges kornyezetben. -
hardzsi2
aktív tag
Persze, mert pl. a BMW visszahívja, igaz?
... és ott nem arról van szó, hogy "bizonyos szituációkban veszélyes lehet", hanem ha műszerfali figyelmeztető háromszög megjelenésekor nem sikerül villámgyorsan félreállni és kiugrani, akkor bennég a család... A BMW hibázott, de a te autód ég ki : "Ha tehát az önök BMW-je is 2011. és 2017 augusztus közt gyártott dízelmotoros modell, hívjanak fel egy márkaszervizt most. Hátha kiderül, hogy az autót javítani kell, mert különben kiéghet. A BMW kezdetben bagatellizáló, a tűzeseteket elszigetelt esetként kezelő stratégiája a szemünk láttára üt vissza, ... "
Napjaink autói (is) kellően bonyolult eszközök ahhoz, hogy ne lehessen hibátlanra megtervezni és legyártani, és persze többnyire egy halom beszállító cuccát rakják bele, amelyek szintén lehetnek hibásak/veszélyesek (pl. hibás légzsákok esete), továbbá a kocsi tele van elektromos kábelekkel, benzin/dízel és fékolajvezetékekkel ill. van egy felforrósodott motorterünk, fékpofáink és kipufogórendszerünk is, így ha bármi okból (baleset, kilyukadás, anyagok fáradása/kopása) ezek érintkeznek, durva dolgok történnek.
Épp emiatt a kocsik életciklusa alatt mind a "hardvert", mind a szoftvert ugyanúgy újabb revíziókkal próbálják javítani, ill. kevésbé veszélyesre faragni.
...és ekkor érkezünk el ahhoz, hogy egy felelős autógyár nyomon követi a forgalomban lévő típusait, a beazonosított problémák esetén pedig visszahívja és saját költségén javítja/cseréli a veszélyesnek ítélt alkatrészeket.
Ha így tesz, az mindenkinek jó (a kiadások ellenére hosszabb távon feltehetően még az autógyárnak is), szóval nagyon helyes, hogy a Toyota ezt az utat járja. A problémák szőnyeg alá söprése visszaüthet.flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
-
#06658560
törölt tag
Nem minden hiba derül ki azonnal. Vannak, amelyekhez kell az alkatrészek öregedése, kopása is. Plusz mire sikerül kideríteni, hogy pontosan mi a hiba: alkatrész, annak tervezése, gyártása, anyaghasználata, esetleg a beépítési környezet által okozott valami, vagy időjárási (pl. sok év alatt behordja a menetszél a hókását, ami megül egy szenzoron, a só és a retek pedig szépen megeszi), a gyakoriságát tekintve egyedi, kis szériás, csoportos, javítási módot tekintve cserével, új alkatrésszel, újratervezéssel, újratervezett környezettel lesz megoldható, mennyi autót érint, hány országban, ezt mindet végigzongorázni nem kevés meló. Másik lépés, ha már lejárt a garancia és az autót nem márkaszervizbe hordja a tulaj, akkor egy csomó hiba nem is érkezik vissza a gyártóhoz.
Minél később hívják vissza az autókat, annál drágább a mutatvány a gyártónak, mert futó modell esetében annál többet érint, kifutott modellek esetén annál kevesebb információ van a fejekben, annál nehezebb legyártatni az új alkatrészeket a beszállítókkal. Egy visszahívási akciónak az autógyár szempontjából nem a 10k, vagy 100k közötti különbség lesz a gond. -
Necroman_Mk2
őstag
Csak finoman jelezném, hogy ilyen visszahívásos történet nem csak az automatizált, hanem a régi "buta" rendszerekben is előfordult már. Lásd a 8. hsz-ben leírtakat, vagz kb. egy évtizede amikor Suzukikat hívattak vissza ellenőrzésre.
Egyébként a helyes kérdés az, hogy ha az automata rendszerek leszenk többségben az utakon, akkor hogyan fog alakulni a balesetek száma. Részeg sofőrök legalább nem gázolnak halálra senkit többé..."Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
#06658560
törölt tag
válasz Necroman_Mk2 #10 üzenetére
Az öregedés miatti meghibásodás ki fog esni, önvezető autók esetén a Ford négy éves élettartamot számol.
-
#93448704
törölt tag
válasz #06658560 #15 üzenetére
Más a fenntartható és más az olcsó. Általában pont az olcsóbbnak vannak olyan mellékhatásai amitől nem fenntartható. Nem tudom ez a konkrét Volvók példánál mit jelent, de részemről az tűnik fenntarthatóbbnak ha egy autót sokáig használok. De lehet, hogy valamit én látok rosszul.
-
#06658560
törölt tag
válasz #93448704 #16 üzenetére
[link] Döntsd el, megveszel egy új autót, vagy inkább ilyenbe fizetsz be? Anyagilag melyik éri meg jobban?
Az autót addig lehet használni, ameddig akarja az ember, lesz egy gazdaságosan fenntartható futásteljesítménye. Na a Ford azt mondja, hogy az önvezető szolgáltatás alapú autók esetén ez a futásteljesítmény négy év alatt lesz elérve. -
gabor7th
addikt
válasz #06658560 #19 üzenetére
"A logikád alapján az embert nem lehetne engedni vezetni harmincöt éves kora felett."
Lehet, hogy te is már egy AI vagy, mert azok tesztelése során szoktak előjönni ilyen bizarr és az emberi várakozásokkal szembenálló eredmények.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
btprg
senior tag
válasz #06658560 #18 üzenetére
Aki jelenleg is pár évente új autókat vásárol magán célra (vagyis vagy milliomos, vagy állandó adósságspirálban nyögi az urizálás hitelét), annak lehet hogy jobban megéri. De az átlagember számára biztos nem jó buli.
(Annyira nem olvastam végig, de akkor most az övé az autó vagy nem? Ha tönkreteszi fél év alatt, amíg csak az autó értékének töredékét fizette be persze, akkor mi van?)De akárhogy is van, aki nem pénzügyi analfabéta, az tudja, hogy az éveken át tartó bérlés sose lehet gazdaságosabb egy gyorsan avuló dolog esetén, mint a megvásárlás, mert a bérbeadó nem akar az X millió értékvesztést elkönyvelni mialatt X/3 pénzt fizetnek be neki.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#06658560
törölt tag
Szándékos károkozás esetén gondolom fizethet. Egyébként semmi. Nem az övé az autó, három hónap felmondási idővel használja komplett szolgáltatásként. Biztosítás mindenkire, aki vezeti, teljes szervíz, baleseti segélyszolgálat benne van. Számold ki, mennyibe kerülne egy ilyen autót három évig így használni, és mennyibe kerülne ha megvennéd, akár egyben, akár részletre, majd három év alatt eladnád. Egy 1000€-s esetben ez 36k€, plusz a tankolás.
-
gabor7th
addikt
válasz #06658560 #23 üzenetére
Csak önmérsékletet akarok, mert több ok miatt se lehet annyira megbízni ezekben a rendszerekben, hogy emberi életeket bízzunk rájuk. Az emberiség nagy részének kell pár durva katasztrófa, hogy eljusson ugyanide.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 5
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Erősítő, hangfalak
- Gurulunk, WAZE?!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T495 Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FULL HD garanciás laptop eladó
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen