Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz old_artist #4 üzenetére

    "Viszont a felbontást illetően, ha valaki ki akarja használni a 12bit LUT belső feldolgozást és a 16bit színinformációk megjelenését, akkor egy igen erős profi grafikus kártyára lesz majd szüksége ennek a CG303W típusú EIZO monitorhoz!"

    Ezzel vitatkoznék, ugyanis egy átlagos videokártya esetén is nagy hasznát lehet venni ezeknek (egyébként 16 bites belső feldolgozás és 12-14 bites megjelenítés, per csat.): a precizitás ahhoz is fontos, hogy a belső műveletek se okozzanak minőségromlást a megjelenített képen (hogy annak legalább az a nem túl sok, 256 intenzitási szintje megmaradjon, mégpedig szép egyenletesen). A gamma finomszabályzásához is min. 10, jobb esetben 12-14 bit kell csatornánként.

    Összehasonlításul, a CRT monitorok analóg képmanipulálása kvázi a 16 bit/csat. feldolgozásnak felel meg...

    Amúgy is kérdéses, hogy átmegy-e itt 3x8 bitnél több DVI-on. Bár az Eizo-nak van olyan monitora, ami támogat egy bizonyos szabványon kívüli 3x10 bites átvitelt DVI-on, de ezt csak spéci, kimondottan erre a célra készült videokártyák támogatják. Éppen ezért valóban hasznos lenne a DisplayPort, ami szabványosan támogatja ezt, ill. akár még több bitet (már ha a monitor tudja fogadni). Azt nem is csak egyes 3x10 bites képkezelési lehetőséggel rendelkező professzionális kártyák tudnák kihasználni, hanem olyan újabb, de kommersz kártyák is, amik a belső LUT-juk kimenő adatát már több, mint 8 bit/csat. tudják küldeni. (Igaz, ha ez nem adott, akkor dithereléssel teszik rá a plusz 2 biteket a 8 bites kimenő adatokra az újabb kártyák [legalábbis az ATI-k], és az majdnem úgy néz ki, mintha 10 bites lenne, de egy Eizo-nál célszerűbb lenne natívan csinálni -- főleg, hogy különféle feldolgozásokon is átesik az adat.)

    Egyébként már korábban is azt az utat követték (a CG családon belül), hogy egy adott méretben kihoznak egy S-PVA-s modellt, majd kicsivel magasabb számozással egy kb. ugyanolyan tech. paraméterekkel rendelkező, de IPS alapút (persze ez drágább). Magyarán, az IPS alapúak az abszolút high-end, de alternatívaként ott van az S-PVA-s változat is.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz KőkorSzaki #33 üzenetére

    "nekem is, hiába az okés betekintési szög, nem sokkal tovább marad színhelyes a kép, mint akár egy TNfilmen"

    Nem-e? Akkor nézd meg talán ezt...

    "ellenben egy elég bosszantó lilás árnyalatot kap oldalról, na az mindenre jó csak profi munkára nem."

    1. Ne az olcsóságra hajtó egykori LG monitorodból indulj ki... Az IPS panelek sem teljesen egyformák, ezek is fejlődtek. Pl. a H-IPS panelon eleve enyhébb ez a hatás és nem annyira színezett, ezen kívül a komolyabb monitoroknál valamilyen speciális plusz réteg is tovább csökkenti a hatást.
    2. Csak a fekete részeken jelentkezik ez a dolog. (Ezért is hívjuk pl. "fekete felfénylés"-nek.)
    3. Nem oldalról, hanem rézsútos szögből, amilyenből a profibb monitorokat nem is igazán lehet nézni a kámzsa miatt.

    "Erről a Sony Trinitronos korszak jutott eszembe, mindenki az ilyen monitorok előtt hajlongott, sokan azt hittük hogy ez a tuti választás, közben meg pont nem: a két vizszintes merevítőszál miatt, ami a képen szépen végigfutott egy-egy sötétebb csík formájában, pont a profi grafikus, CAD munkára nem voltak ezek jók."

    Ezen nevetnem kell... :D Azt a két halvány vonalat kb. 2 nap volt megszokni, hogy utána észre se vedd, sokkal fontosabb volt nála a kisebb pixelek, jobb geometria és színek. Annyira nem voltak jók profi grafikus és CAD munkára, hogy pl. Silicon Graphics monitoraiban is ilyen képcső volt.

    "Egyébként egyetlen monitorom eddig, ami panelhibával elszállt, az IPS-es volt (LG, és nem olyan nagyon régen). Szerencsére a 3 év gar lejárta előtt 1 hónappal. Most akkor gondoljunk arra a helyzetre, amikor egy 900k-s eizón elszáll a panel a garancia vége után egy kicsivel."

    Ahh, akkor innen fúj a szél... Az Eizo monitoroknál 5 év garancia van pl. a panelra és a háttérvilágításra (utóbbinál hogy a fényereje nem csökken egy bizonyos szint alá). És nem arról híresek, hogy utána egy hónappal romlanak el...

    tetrix: Az S-PVA-k éppen hogy jobbak feketében (bár egy ideje nem annak mélységében, csak az a bizonyos fekete felfénylés nem jelentkezik). Egyéb szempontból viszont nem olyan jók, mint az IPS.

  • dezz

    nagyúr

    válasz madgie #38 üzenetére

    Éppenséggel a 24" fél méterről még nagyobbnak is tűnik (jóval).

  • dezz

    nagyúr

    válasz tetrix #54 üzenetére

    Igen.

    A Diamondtron 20 évvel később jelent meg, mint a Trinitron, mivel ekkor járt le az utóbbira, pontosabban az aperture grille megoldásra vonatkozó szabadalmi védelem... ;) Szóval, gyakorlatilag ugyanaz. Egyébként mindkettőből készültek jobb és kevésbé jó monitorok is.

    KTTech: Hát izé, nekem eszembe jutott, amikor teszteltem egy CG243W-t, és az a vicc, hogy teljesen jól ment vele a HD-s kábeltunerem (és persze nagyon szép volt rajta a kép... :) ), miközben a mai középkategóriás EIZO-k egyszerűen nem hajlandók fogadni az 50 Hz-es képet, sem digitálisan, sem analóg bemeneten...

    Sőt, pl. a HP ugyancsak félmillkós DreamColor LP2480zx-esén HDMI, komponens, s- és kompozit videobemenet is van... :)

Új hozzászólás Aktív témák