- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fix, hogy tudta. Az nem kicsi túllépés.
-
Dany007
veterán
Itt a videó az ütközésről! Durva... [link]
-
Dr. Romano
veterán
Na nálunk ez a veszély nem fenyeget.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
sziku69
senior tag
válasz Dr. Romano #4 üzenetére
Ilyen nem, de ütközés azért volt pár éve Monorierdőnél.
-
válasz Dr. Romano #4 üzenetére
Á nem, már 80-nál is úgy kattog, csörög, lötyög egy két kocsi hogy csak na.
-
válasz Dr. Romano #4 üzenetére
Ott a pont! Alapból ha meghaladja a megengedettet picsán van rúgva. (fekete doboz ami amúgy tényleg fekete). Ma volt épp egy deglett.
-
lapa
veterán
azt írták, hogy a rádióüzenetek alapján tudta, hogy sokkal gyorsabb a megengedettnél.
-
válasz Dr. Romano #8 üzenetére
Én meg úgy értettem, hogy egyszer 80-nál is katasztrófa lesz ... egyenesben.
-
sziku69
senior tag
Lehet, hogy akkor valami műszaki hiba? Épeszű ember ilyet nem csinál. Ok, lépje túl 20 km/h-val, de akkor is az állásával játszik. De aki szándékosan csinál ilyet, az inkább nevezhető tömeggyilkosnak. Vagy nagyon elmentek nála otthonról. De addig a másik vezető mit csinált? Szóval, nem értem.
-
RTL híradó - hátha többet mondanak.
-
DeFranco
nagyúr
ezt műszakilag sem volna szabad tudni megcsinálni... értem ez alatt azt, hogy működésbe kellett volna lépnie egy olyan védelmi berendezésnek, ami méri a szerelvény sebességét jó előre, még a kritikus kanyar előtt, és szükség esetén vészfékez
majd jönnek a vasutas kollégák és megszakértik, de nem lennék meglepve, ha a MÁV-nak is lenne ilyen rendszere az 50-100 éves infrastruktúrában.
-
Olyan van, hogy a vezetőnek egy gombot vagy pedált kell bizonyos másodpercenként lenyomni mert ha nem először csak idegesítően elkezd rikácsolni a hangszóró, ha azután sem lép rá akkor meg elengedi a fékvezetékből a levegőt és a vonat "fékre megy". A toronyban nem hiszem, hogy látják mennyivel megy, max azt hogy hol haladt el.
-
Igaz, valóban, de nem merülnék be a "mikorba" és a "hol tudjákba". Kint nem tudom mi van.
Minden esetre nagyon érdekel az ok, főleg mert általában a vonattal az a baj, hogy nem mozdul meg, nem pedig, hogy magától megy, bár utóbbival taliztam is. Viccesen félelmetes volt.Szerk: Ha láttok valami új infót linkeljétek be.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kolondrum #18 üzenetére
Én belemegyek szívesen, vasutas voltam jó pár évig, és konkrétan voltam ott a fejegységben, ahol az összes vonatot lekövetik
De van itt olyan a fórumon, aki ott is dolgozott, ő nálam nagyságrendekkel többet tud, majd ő megmondja, hogy mit láttak meg mit nem láttak.
Azonnal tudják, és ott tudják ahol kell.
De még egyszer mondom, én automata vészfékező rendszerről beszélek, nem arról, hogy a központban mit látnak. Általában a vasúton mindenre van egy biztonsági berendezés, amíg ki nem kapcsolják (vagy ki nem privatizálják a vasutat, mint Angliában, aztán meg a biztonságon spórol a vállalkozó először... voltak is bajok)
[ Szerkesztve ]
-
-
Heeken
tag
válasz Kolondrum #21 üzenetére
http://vonatinfo.mav-start.hu/ Elég biztos.
-
sziku69
senior tag
Az egyik mozdonyvezető az EFE hírügynökség szerint elismerte felelősségét. Állítását rádiófelvétel is bizonyítja.
– Remélem senki nem halt meg, mert akkor az egész az én lelkemen szárad – mondta az előkerült hangfelvételen a mozdonyvezető.
Ja meg egy váltó is meghibásodhatott állítólag. Az is rásegített a balesetre. De attól még a 190 km/h, az nem 80 km/h
[ Szerkesztve ]
-
total90
veterán
Durva...
Azért most belegondolva, nem rég utaztam ICE-vel, ami Köln környékén 360 km/h-val csapatta és olyan sebességnél kisiklani, ott sem maradna túl sok túlélő
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
sziku69
senior tag
Azt írják, hogy a mozdonyvezető már 10 éves vezetői gyakorlattal rendelkezett, és egy éve ismerte azt a vonalat ahol a baleset történt.
Egyre érdekesebb. Azt írják, hogy meghibásodhatott a vonat egyik sebességszabályzó rendszere. Szóval nem értem. Ezeknél a járműveknél, a legfontosabb felépítménynek, a fékrendszernek kellene lennie. Vagyis ebben az esetben, ha mondjuk elszáll a fékrendszer elektronikája akkor irány Szent Péter? -
Dany007
veterán
Nem teljesen értem hogy történhet ilyen. Az ember azt hinné, hogy ezen a fejlettségi szinten ilyen már nem nagyon fordulhat elő szándékosság nélkül.
Szvsz a dolognak úgy kéne működnie, hogy a központban egy b...nagy kijelzőn figyelik az összes vonat aktuális mozgását. GPS alapján megkapják méterre pontosan, hogy a vonat éppen hol tart és mennyivel megy. Mindezt egy térképes programon real-time-ban jelzik és figyelik is.
A rendszer ismeri, hogy melyik pályaszakaszon mennyivel lehet közlekedni maximum. Ha ezt egy vonat túllépi akkor a rendszer riasztást ad le, az operátor meg ilyenkor rányom a vonat jelére / piktogramjára amitől az szépen lefékez. És ennyi.
Ez technológiailag már rég megvalósítható lenne. -
Dany007
veterán
Bezony. Simán megvan már hozzá a technológia...
Épp az egyik légikatasztrófás dokumentumfilmet néztem, amiben mondta a pilóta, hogy már olyan komoly műszeres leszállítórendszerek vannak, amikkel egy 7 éves kislány is letudna szállni. Nyilván túlzott egy kicsit, de a lényeg érthető.
És akkor ez az ami már forgalomban van.Viszont abban is egyetértek, hogy én se szállnék fel rá! A repülőbalesetek 90%-ért ember a felelős. Vagy a pilóta vagy a karbantartó. És mindössze egy kb 10% az ami eredetileg tervezési hiba vagy nem várt esemény időjárási jelenség (microburst stb). Én mondjuk amúgy se szállnék fel többet repülőre...
Elég ha nem tökéletesen van megírva a szoftver és olyan esetben is lezuhanna a gép amit amúgy egy pilóta könnyedén lekezelne.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest