Új hozzászólás Aktív témák

  • RAMBÓ

    aktív tag

    Sziasztok.

    Nem írtam még a topikba, így elérkezettnek láttam az időt, hogy megtegyem.
    Februárban váltam egy Sony Z2 boldog tulajdonosává. Alapos vásárló vagyok mérnök végzetségemből adódóan, körül szoktam járni vásárlás előtt a dolgokat. Ezzel is így tettem: tetszett a formája, a tudása, jó kis telefonnak tűnt.
    És ennyi nagyjából, ami pozitívumot el tudok modani róla. Vannak a telefonnak nem kis hibái!
    Augusztusig az egyetlen probléma, hogy 4K videót kb 2-3 percig tudott felvenni, azután a kamera alkalmazás leállt túlmelegedés miatt. Ez néha jelentkezett full HD-ban is, de ott 15-20 percet is simán bírt és csak a melegebb napokon volt probléma nyáron.
    Augusztusban történt, hogy a telefon egy nagyon rövid vízzel találozás során bepárásodott/beázott (igen, zárva voltak az ajtók, sőt mikor a telefont vettem, vettem hozzá dokkolót és mágneses töltőkábelt is, hogy ne kelljen az ajtót nyitogatni minden nap). Azonnal kikapcsoltam, amint észre vettem, azután otthon SIM és SD ajtók kinyit és 2-3 napig szárítkozás, hátha túlélte.
    Bekapcsolás után úgy tünt, semmi baja, azonban a kijelző maradandó károsodást szenvedett: egy 1-2 cm-es csíkban nem érzékelt semmit, illetve elkezdte úgy érzékelni, mintha össze vissza nyomkodnám a kijelzőt.
    Sajnos ez nem múlt el.
    Visszavittem szervízbe, ahol 3 hetet töltött, de kicserélték egy új Z2-re, amit szeptember elején kaptam meg.
    Ezzel már szinte azonnal jeletkeztek problémák, 4K videó max fél perc, de egy melegebb napon már a fullHD vagy a sima HD videózás is csak 2-3 percig ment. Utána túlmelegedés miatt leállt. Ez kezdett egyre jobban idegesíteni, azonban a végső döfést az adta a telefonnak, hogy a jobb oldalán a bekapcsoló és hangerő gomboknál a keret elvált a kijelzőtől és kipúposodott (feltételezem, teljesen vízálló is maradt, de ezt nem akartam kipróbálni). Ez történt november elején. Mondanom sem kell, hogy itt elszált minden bizalom a telefonnal kapcsolatban és visszavittem megint a szolgáltatóhoz garanciába. Jeleztem a hibákat, és kértem őket, hogy semmi esetre sem kérek egy újabb ilyen típusú készülket. Mondták, hogy ők sajnos tehetetlenek, a készülék megy a gyártóhoz, majd ott eldöntik mi lesz vele (javítják vagy cserélik), de ne számítsak semmi olyanra, hogy adnak valami más típust.
    Itt tartunk most, ma megyek a szolgáltatóhoz, mert lejárt a 15 nap már majdnem egy hete. Kíváncsi leszek, mit mondanak, de azt jeleztem előre, hogy az első az lesz, hogy a megkapott telefont kipróbálom kamerázás közben és ha nem képes túlmelegedés nélkül videót készíteni, nem fogadom el a javítást vagy cserét. Jeleztem nekik, hogy ez anno a készülék leírásába és hírdetésében nem volt benne, hogy nem képes normálisan videót készíteni, illetve nem vízálló az IP65/IP68-as szabvány besorolású telefon.
    Anno a reklámban minden azzal volt tele, hogy így vízálló, meg úgy vizálló, meg medencébe ugráltak vele, meg ennek volt a világ legjobb 4k-s kamerája. Azt nem reklámozták, hogy ezeket sajnos nem tudja a készülék, vagy ha igen, erős megkötésekkel. Most meg jönnek a magyarázatok, hogy hát ők nem úgy gondolták a vízállóságot, meg csak csap alatt lehet leöblíteni, meg örüljek neki, hogy a telefon megvédi magát a túlmelegedéstől. Ja, köszi! Csak így meg bizonyos számomra nagyon fontos funkciói használhatatlanok, és sajnos a szabvány sem így írja le pl a vízállóságot, így ez akárhogyis nézem a vásárló félrevezetése!
    Kíváncsi leszek, mi lesz ma a szolgáltatónál, egyáltalán van-e előrelépés a garanciáztatásban?!

    Tehát számomra a Z2 eddig sajnos igen nagy csalódás! :(((

    Majd leírom, mi lett a szervízben.

Új hozzászólás Aktív témák