Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kasya

    nagyúr

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Az utolsó pontod üti az első hármat.

    Érdekelne a vásárlói kör...

  • aerosmith

    őstag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    5. számomra a legfőbb probléma. Ezért most azonnal kicsengetnék 4misit de ennyiért bármelyik ekkora villanyautó egy vicc kategória.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Ez "tetszett"! Pl.: a műtrágyához szükséges foszfátot honnan hozzák? Afrika. Szintén vitatható erkölcsi, morális módszerekkel. Gyanítom mégsem fogsz holnaptól 2-3x áron bio-oragnikus zöldésget vásárolni, vagy ilyen termelőtől húst, tejterméket vásárolni. Így vagy úgy, de sokszor az mutatkozik, hogy mi a nyugaton azért is élünk ilyen jól, mert kihasználjuk a 3-ik világ szegénységét/korrumpálhatóságát, így olcsó munkaerejét és értékes nyersanyagait. És így, közvetetten mi is vétkesek vagyunk. Tudatlanul vagy tudatosan, mindegy. Vásároljuk a termékeket amik részei nagy rendszernek és élvezzük a kényelmet. Még akkor is, ha ezt itt keleten kevésbé érezzük, mint nyugaton. Még mindig kis királyok vagyunk, egy átlag afrikaihoz képest. A sors ironíája, hogy egy afrika látogató ismerősöm szerint átlagban jóval boldogabbak az emberek ott, mint itt.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Kasya

    nagyúr

    válasz aujjobba #6 üzenetére

    Hollandoknal tapasztaltam leginkabb, hogy masodik autonak kis autot vesznek. Viheti a gyerek is, asszony bevasarlasra, nincs ra ado (vagy elenyeszo) és elfér a haz elott a csaladi/ceges auto mellett. Tehat egy koltseghatekony, de hasznos dolog.
    Namost melyik csalad fog ezek után ennyit kolteni egy kis autora, nem tudom. Gondolom az az elenyeszo szazalek, akik az elektromossagot preferaljak...de nem lesz egy nepauto.

    Az e-auto amugy messze nem eletkeptelen. Mutatja ezt a Tesla és hogy a nagy autogyartok is raallnak a modellekre. Valaki tenylegesen kolt a fejlesztesre, valaki csak nevlegesen, hogy elmondhassa "o mindent megtesz".

    A kornyezetszennyezés elkerulhetetlen. Hogy rosszabb e az e auto, nem tudom, errol nem lattam tanulmanyt. Nem hiszem, hogy tobb CO2 kibocsatast okozna az auto gyartasa es eletciklusa alatt a hasznalata, mint egy benzinesé/dizelesé. Mas teren is vizsgalhato, de ellehet merulni benne evekig egy rendes anyag kidolgozásában, ami csak elemzes...

    A harmadik vilagot meg megneznem, hogy mi lenne veluk, ha a multik kivonulnanak es bergyartast sem kernenek. Ido kerdese, hogy alkalmazkodjanak es szep lassan felfele iveljen a gazdasagi mutatojuk.

    [ Szerkesztve ]

  • Örni

    senior tag

    válasz aujjobba #10 üzenetére

    Na, ez a friss videó pont neked szól:

    [link]

    There's too many men, too many people, making too many problems!

  • Nartaas

    tag

    válasz aujjobba #10 üzenetére

    A lényeg az lenne, hogy ne az orrunk alá pöfögjenek az autók és tisztuljon a városok levegője. Ilyen szempontból igenis jó az elektromos autó. Persze mint mindennek a legyártása, ennek is van környezet terhelése de ezt fölösleges felroni mivel a benzinesnél is meg van ez továbbá az olaj kitermelésnek és finomításnak is.
    Más részről, hogy őszinte legyek engem nem érdekel, hogy a villanyt a kocsimba egy 500km-re lévő szén erőműben termelik meg. Engem az érdekel, hogy a város ahol élek élhető legyen, és ne dögöljek bele a szmogba a zajszennyezésről nem is beszélve. Majd fejlődnek a megújulók és az akkumulátor technológia/újrahasznosítás is és kevésbé lesz környezetterhelő. A lényeg hogy el kellene már felejteni a belső égésű motorok városi használatát.

  • Bdanyy

    addikt

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    5. Melyik felsőkategóriás benzines kombi van ennyiért?

    http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

  • Uzi74

    senior tag

    válasz aujjobba #18 üzenetére

    Egyedül közlekedő városi-elővárosi embernek már kitalálták az elérhető árú elektromos mobilitást: pedalec-nek, esetleg elektromos robogónak hívják (a havas, jeges vagy a nagyon esős napokon meg ott az autó) Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át.
    Ezt a hatótávot az is tudja - pedalec fogyasztás 1Kwh/100km.

    Ma vittem az autóm szervizbe, pedalec fent volt hátul, hogy haza tudjak jönni valahogy. Odafele autóval 50 perc, vissza 30 pedaleccel...

  • Bdanyy

    addikt

    válasz aujjobba #21 üzenetére

    Tényleg érdekelt. Egyébként megnéztem, alap mondeo van 7-ert már újonnan is. Csak egy jobban felszerelt alsó középkategóriás benzines (nem alapmotorral) 20 éve is ennyi volt.

    [ Szerkesztve ]

    http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

  • Bdanyy

    addikt

    válasz aujjobba #23 üzenetére

    20 éve is simán volt már ekörül egy alsó közép is, ezért csodálkoztam, hogy most felső lenne ennyiért már. Persze az előbbi jóval magasabb felszereltséggel.

    .Szaki.:
    Igen, azokbol van a kínálat nagyobb része ennyiert. Nekem egy plugin lenne a legjobb alternatíva, hogy ne kelljen fizetni a parkolásért, vagy garazsert 🙂 meg a mostani belvárosban 12-14l közt fogyaszt, de annyit nem megyek, hogy a fogyasztás miatt váltsak.

    [ Szerkesztve ]

    http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,"
    Ezeket a ****ságokat elég felesleges terjeszteni mert rohadtul nem igaz. Magát a lítiumot 80%-ban dél-Amerikából azon belül is Chilében termelik, a világ termelésének 90+ százaléka onnan jön, ráadásul ez állami monopólium mellett, úgy hogy próbálják a lehető lehető legtöbbet kisajtolni pénzügyileg. A bányászat 99%-ban sivatagi felszíni lepárlók.
    Az egyéb ritka fémek kiterméséhez és előállításhoz több millió tonna földet kell megmozgatni, és elég nagy ipar kell hozzá, amit rohadtul nem egy tál rizsért csinálnak. Ezeket állami gigacégek végzik iszonyatos haszonért.
    Afrikában kitermelés gyakorlatilag nincs(elenyésző a többihez képest), a politikai instabilitás, és infrastruktúra hiánya miatt.

    "az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani"
    Hát a szénerőművel már elég ritka 10% alatti(Kínán kívül), gáz a többség, és többnyire olaj van, ami nem nukleáris vagy víz.
    Norvégia 100%-os vízenergiából termeli, Svédeknél is 50% feletti és sorolhatnám. De nyilván csak M.o.-ra készülnek ezek. :)

    "az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék"
    Az elhasználódott aku autók esetében 100%-ban újra lesz hasznosítva meg iszonyat értékes alapanyag, amit sokkal olcsóbb újrahasznosítani, mint kitermelni megint, lásd fentiek.

    "el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával"
    El tudsz, ha megfizeted, de nem akarod megfizetni.

    Valahogy az jön leg a hozzászólásodból, hogy egyáltalán nem vagy tisztában a világ dolgaival. :(

  • pengwin

    addikt

    válasz aujjobba #6 üzenetére

    Van elég pénze ahhoz, hogy második autónak ilyet vegyen, és azt gondolja valami nagyon környezettudatos dolgot tesz azzal, hogy ilyet használ.

    Bizony, és ebben nem kis logikai bukfenc van:
    Az a baj ezekkel a villanyautókkal, hogy rettentő környezetszennyező a gyártásuk, és jelen formában a többségük csak városi második autónak jó.
    És második autót tartani városban aztán baromira környezetkímélő dolog.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • yerico

    senior tag

    válasz aujjobba #21 üzenetére

    Ne a 7.2-es árral kalkulálj már, mert senki sem annyiért veszi. Legyen az 5.8. Ez kb. egy 1.4-es, sima szívó, de jobban felszerelt Ceed kombi ára. Az meg nem felső közép, csak alsó. És abból is az alsó árkategória. Felsőkategóriás kombik eladási ára jellemzően a 9 milliós tartományban vannak.

    "A lényeg: családi autónak a méret és a hatótáv miatt használhatatlan, második autónak rohangálni pedig luxus."

    Ez így viszont nem igaz, második kocsinak városba tökéletes. Éjjel lehet tölteni, 100 km-t nem nagyon autózik senki sem városban, akár ingyen is lehet üzemeltetni (napelem a tetőre, vagy éppen közterületen), parkolásért, átírásért nem kell fizetni, és könnyedén kijöhet egy olyan szám, hogy 4 év alatt benzinben megspórol 2 milliót a tulajnak. Sőt nincs rá cégautóadó sem, ami cégeknek mindjárt más dimenzióba helyezi a dolgot.
    Szóval 4 év alatt, amíg egy felsőkategóriás benzines kombi bukik az értékéből 4 millát, elfogyaszt másik 2 milliót üzemanyagban, és a szervízekre is otthagy az ember másik fél-1 millát, plusz átírás 200E, addig ez a kis kocsi 4 évig el tud üzemelni 100-200E forintnyi szervízköltséggel. Értékvesztése ennek is lesz, kb. 1.5-2 millió. Akkor úgy jön ki a matek, hogy 4 év alatt spórolt a kocsi kb. 5 milliót. Hogy is volt azzal a luxus mondással?

    Ja, és 3 millióval olcsóbban is vettük, azt se kell elfelejteni. Az a pénz megmaradt, el lehetett másra költeni, vagy akár kamatoztatni is. És matek megint nem a benzines kombi felé billen.

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani"
    Azt még hozzátenném, hogy rohadtul nem mindegy, hogy a káros anyagot egy erőmű termeli a semmi közepén, vagy a város közepén pár millió autó és csökkentik az élhetőséget szinte 0-ra. De gondolom téged nem zavar, hogy szívod nap mit nap a dízel szennyet.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz aujjobba #43 üzenetére

    Én személy szerint gyűlölök tömegközlekedni.

    A car-sharinggel pedig az a probléma, hogy addig amíg nincsen rendes lefedettség, normál méretű flottával (itt megint előjön az, hogy az elektromos autóknál télen a hatótáv mennyire jó, ugyanis jelentősen csökkent a bérelhető autók száma).
    Na meg megint csak jön az, ami miatt soha a büdös életben nem fog működni ez az egész, hogy a felhasználók mennyire is törődnek azzal az eszközzel, ami nem az ő tulajdonukat képzi.

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #43 üzenetére

    Még egyszer nem vagy tisztában azzal, hogy az erőművek jelenleg milyenek és milyen szennyezést okoznak. Egy erőmű 1000x környezet kímélőbb összességében, és sokszorosan hatékonyabb, mint a dízel égetése a belvárosban. Rövidtávon, azzal is rengeteget nyerünk, hogy közvetlen környezetünk megtisztítjuk. Az erőműveket úgyis úgyis 20-30 évig üzemeltetik és nem tűnnek el csak úgy rövidtávon. Ha meglesz az igény az áramellátásra akkor meg lesz az igény a megfelelő forrásból származó energiára.
    Pont te vagy az aki kicsiben gondolkodik és nem globálisan, pont te vagy így a probléma része.
    Ha el se kezdjük akkor soha a büdös éltben nem fog változni semmi és bedöglünk a fosszolisba. Ahogy nagyon sok más technológia az elektromos autó is drágán kezdte, aztán egyre olcsóbb lesz, ahogy egyre többet gyártanak.

    Tesla a kezdeti 55e-s árat 7év alatt küzdötte le 35e-re, úgy hogy infláció is volt útközben. (most nem megyek az eddig összehozott közel 5milliárdnyi veszteséget.)Mások már 25e-ért kínálják és megy egyre lejjebb. Azt azért hozzátenném, hogy legtöbb gyártó kis és középautó mind-mind veszteséggel árulják. GM teljesen belebukott a Voltába, nem tudták kielégíteni a keresletet, de akkora volt a gyártó vesztesége rajta, hogy inkább kivezették a fenébe, mert marketingnek jó, de üzletileg nem.
    De az elektromos autó árának 60+% az aksi adja és ez nem lesz olcsóbb a kereslet felfutásával. Azt hiába várod, hogy lényegesen olcsóbbak legyenek még hosszútávon se.

    [ Szerkesztve ]

  • stefi76

    tag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Na megjött a szokásos főokos a témában, aki olvasott valahol valamit és odahányja egy cikkben, hogy lássák, mekkora penge.

    Egy kiragadott:
    "2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,"

    Ez már maga egy csoda.
    - utána néznél, hogy mennyi a fosszilis jelenléte az áramtermelésben?
    - hogy mik a célok a fosszilis energiatermeléssel a jövőre nézve?
    - szerinted az olajfúrót, a finomítót, az üzemanyagtöltő állomásokat mivel üzemeltetik?
    - utánanéznél, hogy csak ebben az évben milyen csodás tankerbaleset történt már?
    - hogy milyen környezetbarát az olajfúrás és az egész olajipar úgy egészében?

    "3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,"
    Na, még egy hülyeség az aktuális megmondóembertől, tessék, egy példa:
    "Amúgy az elektromos autók akkumulátorait a mobiltelefonok akkumulátoraival szemben nem is szükséges teljesen újrahasznosítani: ha ugyanis 8-10-12 év alatt az akkucsomag kapacitása annyira lecsökken, hogy az elérhető hatótáv már kevés, akkor az akkukat majd fel lehet használni fixen telepített, sziget üzemű napelem-rendszerek mellé. Egy régi akkucsomag esetében pl., amely 24 kWh volt újkorában (Leaf első generáció), még ha 66%-os szinten is van, akkor is maradt 16 kWh kapacitás, ami egy átlagosnak mondható háztartás átlagos 1,5 kW-os elektromos fogyasztását 10-11 órán át is biztosítja, azaz egy egész éjjelre bőven elég. Ha kellő számban „keletkeznek” bontott akkumulátor-csomagok, akkor szerintem erre is ki fog alakulni egy újfajta iparág, és az akkumulátor-cellák tényleges bedarálása és az anyagaik kinyerése csak jóval később lesz esedékes"

    Egyébként javasolnám a "veszélyes hulladék" fogalmának is a megkeresését és értelmezését.

    Illetve javasolnám még a témában való továbbképzésedet, mert ez nulla.

  • flexxx2

    őstag

    válasz aujjobba #38 üzenetére

    "Olvastam már pár megtérülési számítást a napelemre, érdekes módon amortizációval, karbantartással, javítással egyik sem számol, és úgy jön ki cirka 20 év."

    Hol olvastad, a 1990-es Népszabadságban?
    Komolyan amit itt összehadoválsz hülyeséget, nem tudok erre mást mondani.

    Nekem 12 év lesz, és 2.6kwos rendszer. Minél nagyobbat telepítesz annál kevesebb év. És nem a legolcsóbb rendszerem van.

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #52 üzenetére

    Nem csettintésre cserélődnek le az autók hanem vagy 30-40év alatt.
    Az hogy belsőégésűt vagy elektromosat gyártasz ezalatt édes mindegy.
    Az egyéni közlekedésre nincs túl nagy befolyásod, a tömegközlekedés bizonyos országokban max. szitokszó nem alternatíva. Személy szerint utálok vezetni, de még én is inkább az autót választom ha van rá lehetőségem, a tömegközlekedés helyett, mert annyival kényelmesebb, hogy egyáltalán nem éri meg vesződni a tömegközlekedéssel még ha olcsóbb is.

  • vicze

    félisten

    válasz aujjobba #57 üzenetére

    Sajnálom de egyénileg az ég világon semmi befolyásod nincs a környezet védelemre. Még egy egész ország is egy nagy semmit tud elérni önmagában. Nézd meg mi történik a szemét "újrahasznosításával", szelektív hulladék gyűjtéssel. Gyakorlatban, vagy elégetjük vagy megy Kínába és Távol-Keletre, ugyan olyan szemétdombokra rohadni, meg az óceán fenekére(jó esetben). Sok minden történik vele, de újrahasznosítva rohadtul nem lesz.

    Nem az próbálom magyarázni, hogy az elektromos autó a világ megváltója, mert hatalmas hülyeség. Senkit se akarnék rábeszélni, hogy használja. Pusztán engem a rövidtávú jótékony hatásai érdekelnek, mert számomra mint egyénnek ez a fontos.
    A környezet védelmen kormányok és országok tudnak változtatni, és helyes irányba vinni, egyének semmilyen formában. Valós gazdasági érdeke kell legyen a környezet védelemnek, különben senkit se fog érdekelni valósan.
    Tudod miért vannak most hirtelen elektromos autó, mert világszinten megkötötték a kiotói egyezményt, ennek egyik következménye, hogy Kaliforniában törvénybe iktatták a károsanyag kibocsátás csökkentését és ez egy olyan lassú láncreakciót váltott ki, amivel szép lassan eljutottunk mostanáig. Az államok adókedvezményekkel támogatják az elektromos autót, célzottan terelik az embereket ebbe az irányba, különben mindenki úgy gondolkodna mint te: drága, és nem megy vidékre meg vissza 1 töltéssel.
    Ezekhez neked mint egyénnek semmi közöd és semmi kihatásod rá.
    Tudod mi történt mikor Spanyolországban túl sok napelem került a házakra olyan szinten, hogy a normál áramellátás nem tudta felvenni a megtermelt áramot? Elkezdték adóztatni a napelemeket, aminek az eltörléséhez egy kormányváltás kellett.

    Azt meg hogy nem látod, hogy a tömegközlekedés nem megoldás pontból pontba való eljutásra a lakosság úgy 80+%-ka számára az elég szomorú. Tömeg közlekedtem én 8évig, mert olyan helyen éltem, ahol az autó totál értelmetlenség, de ahol jelenleg lakok akár 1-2óra differencia lehet tömegközlekedés és autó között. Tömegközlekedésnek most is, ha az a praktikus olcsó és viszonylag gyors, de ez ritkán van, mert nincs elég magas népsűrűség ahhoz hogy fenntartható legyen a kényelmesebb/sűrűbb tömegközlekedés.
    Nem muszáj eljutom A-ból B-be 30perc alatt eljuthatnék 2,5óra alatt is, de teljes önzés miatt az autót választom...

    Sajnálom de nem látom a kommentjeidben azt a nagy környezet védelmet. Nem célom az elektromos autóval a környezet védelme és inkább agymosott hipszter aki erre hivatkozva vásárol. Én azért akarok elektromos autót, mert olcsóbb a fenntartása, nincs rá adó, az igényeimet kiszolgálja 95%-ban, és megengedhetném magamnak. Az hogy nem püfög gázokat csak egy extra semmi több. Hosszútávon lehet, hogy lesz a környezetre jótékony hatása az elektromos autósának, de az valószínűleg én nem fogom megélni.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz aujjobba #10 üzenetére

    Nomád vagy vegán mezőgazdász életen kívül kb. minden környezetszennyező. Ha nem akarunk változtatni az életmódunkon, akkor a lehető legkisebb környezetszennyezést érdemes eszközölni. A finomított olaj egyetlen előnye, hogy kiforrot ipara és logisztikája van, illetve, hogy energiasűrűsége sokkal jobb egy akkujéhoz képest. Minden másban alulmarad. Mindig elmondom pont emiatt, hogy nem hiába kísérleteznek az autógyártók elektromos autókkal. Már 1985-ben voltak kis sorozatok nagy márkáktól. Az első modern elektromos autók a 60'-as években jelentek meg. A legelsők pedig még 1900 előtt. Már akkor tudták a mérnökök, hogy érdemes EV-ben gondolkozni és nem véltelen, mert nem hülyék a mérnökök. Mára pedig a klímaváltozás miatt pedig azon agyalunk, hogyan szorítsuk vissza az üvegházhatású gázok kibocsátását. Helyesen. Először invesztálnak, akik megtehetik, aztuán a többiek, ahogy olcsósodnak a termékek. Mellette nem ártana, ha az állam is serkentené a befektetési hajlandóségot. Amit én pedig nem látok elégségesnek. A jogszábolyákoat is lazítani kellene, hogy több helyen építhessünk az országban szélerőműveket. A k**va konzervatív vezetőink miatt túl szigorúak a szabályok és ezért kvázi ellehetetlenítik a józan és gazdaságosan üzemeltethető szélfarmok telepítését is...

    Jevons paradox

  • axioma

    veterán

    válasz aujjobba #6 üzenetére

    Hat pedig barmikor vallalom, hogy nem ilyen de masodik autom villany boven kornyezetbaratabb a dugoban, mint a benzines vagy foleg feketen fustolo dizel.

  • axioma

    veterán

    válasz aujjobba #38 üzenetére

    Igen, boven megtermeli a napelem a teton a ket villannyal ingazo autot es a teljes haztartast. Eppen folyamatban van az elmu fele a bovites es az arajanlatok bekerese: 10kW rendszerbol minden meg lesz oldva, eves nulla koruli vegszamlaval. Rendszer ara kb. 4M, MFB tamogatott 0% hitellel, 20% onerovel. A ket(!) autonk ara 6M, az egyik hibrid hogy videkre is lehessen menni. Ez egy fe'l lakas ara es teljesen zold a kozlekedeseunk. Ne felejtsd el, minel nagyobb napelemrendszerrol van szo, annal jobb a megterules, raadasul meg most is esnek az arak.

  • bagkri01

    őstag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    A bányaszos részhez nem tudok hozzászólni.
    Az áramot mondjuk Magyarországon pont nem szénerőművek állítják elő.
    A lítium aksik ezekben a kocsikban kimondottan jól bírják. Pont pár hónapja olvastam egy cikket amiben egy tesláról írtak, ami amerikában taxi volt vagy még mindig az. 200ezer nérföld volt benne és 5 %-ot csökkent az aksi hatásfoka.
    Sokkal már eltudsz menni vidéke is, igaz azok drágábbak, de egy teljes értékű autót kapsz.
    Felsőkategóriás családi kombi? Ugye viccelsz. Egy insignia vagy egy passát simán van 10 millió és akkor még nincs benne minden extra.
    Mindezt úgy mondom, hogy nincs elektromos autóm, de nagyon erre megy a világ, ez lesz a jövő ha belátjuk, ha nem.

    [ Szerkesztve ]

    samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

  • rozsgyi

    tag

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    "Majd amikor
    1. az akksikhoz szükséges ásványokat nem a harmadik világbeli gyerekek fogják bányászni az életük kockáztatásával és óriási környezetszennyezés mellett egy tál rizsért,
    2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,
    3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,
    4. el tudok majd vele menni vidékre rokonokhoz 250-300 km-t három gyerekkel plusz csomagokkal, fűtéssel/klímával
    5. egy szigorúan csak városban használható 2-4 személyes kis vacak nem egy felsőkategóriás benzines kombi árába fog kerülni."

    Erről van szó! Hihetetlen hogy "zöldnek" állítanak be egy elektromos autót, és arról egy szót sem szólnak, hogy az áram/aksi mégis honnan kerül bele...

    Mindenesetre ez a jövő! Már ha lenne még olyanunk, de így már csak halottnak a csók...

  • holozis_HUN

    veterán

    válasz aujjobba #3 üzenetére

    Így is kb 50%kal kevésbé szennyező egy elektromos auto, mint egy benzines/dízeles. Ebben benne van az előallítástól kezdve áz olajcserék stb... Mivel egy szénerőmű ugyan azon co2 kibocsáltás mellett több energiát tud előlláítani, mint egy belső égésű motor, utóbbinak igen rossz a hatásfoka. Emellett olajat sem kell cserélni (csak a fékben), az üzemanyag szallítása sem üzemanyag felhasználásával törtenik, hanem vezetékeken, stb. Össz vissz 50% körül szennyez kevésbé egy elektromos auto. És ez csak javul, ahogy egyre fejlődnek az erőművek, illetve egyre több megújuló energiaforrást használunk.

    Illetve a legnagyobb baj az autókkal a helyi légszennyezés, amitől szmog alakul ki a városokban, na ez elkerülhető. A zajszennyezésről nem is beszélve. Jó irány ez 😊

    El errar es humano y el perdonar, divino.

Új hozzászólás Aktív témák