Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz pengwin #31 üzenetére

    "rettentő környezetszennyező a gyártásuk"
    Pont annyira környezet szennyező, mint bármilyen más autóé, semmivel se jobban vagy kevésbé.
    Továbbra is kíváncsi lennék az általatok hitt lítium kitermelés környezeti káraira, úgy hogy nem vagytok tisztában vele, hogy ez élettelen sivatagokban történik 90%-ban.

  • yerico

    senior tag

    válasz pengwin #31 üzenetére

    "És második autót tartani városban aztán baromira környezetkímélő dolog."

    Bocs, de ezt indokold már meg. Miért is jobb egy 10-15 literes városi fogyasztást produkáló benzines kocsival közlekedni városban, avagy az miért is környezetkímélő? Csak mert aki ilyen elektromos kocsit tud venni második kocsinak, annak az elsődleges utazó autója sem lesz kismotoros benzines.
    Hol szennyezi a környezetet, ha árammal üzemel a kocsi? Egyfelől tölthetem napelemmel táplált árammal, akkor full zöld az autó. Másrészt ott a benzines jószág, ami eléget 3000-5000 liter benzint a városban pár év alatt. Tuti erre kell ráragasztani a környezetbarát díjat?

    Egy villanyautó gyártása során nem szennyez többet. Azonos anyagokból épül fel, mint a sima kocsi. Az akksik újrahasznosítása már elgondolkodtató ebből a szempontból, de ott meg a másik oldalon ott lesz 5-10 sima akksi azonos élettartamon a benzines autóban, mert cserélni kell, és ma már jellemzően nem 1 akksi van egy kocsiban.
    Elektromos autóban nincs olajcsere, míg a benzines kocsi élete folyamán elhasznál 50-100 liter kenőolajat. És annak a gyártása meg rettentően környezetbarát.
    Azt is tegyük hozzá, hogy maga az olajbányászat is teljesen zöld folyamat, aztán a nyersolajat betöltik hajóba, utaztatják pár ezer km-t (dízelmotoros hajón, mert az is környezetkímélő), majd teljesen zöld módszerekkel finomítják (az egyik legkörnyezetszennyezőbb folyamat a világon), majd kamionokkal elviszik a benzinkúthoz. Erről a folyamatról mindenki igyekszik elfelejtkezni, pedig ezek is komoly környezetterheléssel járnak. Az 5 köbméter benzin elégetése meg a ráadás.
    Talán ezért is van, hogy amikor az ember autózik Százhalombattta 20 km-es közelében, a levegőben ott érződik az olaj szaga. Tudom, környezetbarát.
    Apróság, de egy villanyautón a fékbetét, féktárcsa gyakorlatilag kiszolgálja a kocsi élettartamát, mert nem kopik el, Egy sima kocsin annyi idő alatt lesz jópár betét + tárcsa csere. Ezek gyártása megintcsak nem környezetbarát.

    Ráadásul a benzines kocsi a városba füstöl, az emberek közvetlenül szívják be (ezért nem veszünk ugyebár út mellett felállított zöldségestől semmit), a villanyautó esetén, ha erőmű termeli is az áramot, azt a várostól sok km-re állítják fel, és a kibocsátott füstöt igen kemény előírások alapján szűrik. És mivel fix a lokációjuk, könnyebb hatékonyabb szűrési módot kiépíteni, nem úgy, mint 1 millió mozgó, és kisméretű kocsi esetében.

  • vicze

    félisten

    válasz pengwin #35 üzenetére

    "Az sem fair, hogy erre a kocsira nem számolsz semmilyen szervízköltséget: bármi elromlik rajta, azt sokkal drágább lesz javítani."
    Természetesen ez se igaz, csak épp nem tudja a sufni megcsinálni, ahogy a modern autókat se. De cserébe nincsen semmilyen folyadék és kopó alkatrész, motorral vagy meghajtással szinte soha nem lesz probléma. Amit cserélni és karban tartani kell a gumi és a fékek az azonos bármilyen autón.

  • vicze

    félisten

    válasz pengwin #35 üzenetére

    Még egyszer egy elektromos autó olyan egyszerű mint a faék, mondom nincs benne ami elromoljon. Ha pedig a 3db (!!!) fő alkatrész egyike akkor mindegy, hogy elektromos vagy más típus, az milliós lehet az ár.
    Szervizelés. Direkt kiemeli maga a szerviz, hogy sokkal kisebbek ezek a költségek.
    Pont, hogy az elektromos autók az szervizelési igénytelenségük miatt rengeteg szervizes munkahelyet szüntetnek meg idővel.
    Egyszerűen ahhoz vagy szokva, hogy a benzines tönkremegy, de pont ez az egyik probléma amit az elektromotor megold, mert egyszerűen nincs kopó alkatrész.

  • bagkri01

    őstag

    válasz pengwin #113 üzenetére

    Szerintem a hidrogén cella egy nagy zsákutca. Valamelyik autós portálon volt is róla cikk, hogy a hidrogén előállítás olyan szinten energia igényes folyamat, hogy akkor inkább már dízel vagy benzin. Ugyanúgy szállítani kell, ráadásul nyomás alatt és a tárolás is nagy nyomáson történik. Véelményem szerint az elektromos autóé a jövő.

    samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note

  • vicze

    félisten

    válasz pengwin #118 üzenetére

    "Csak meglepően sok akksi kell azokba is"
    Kell persze mert az cella maga az áramot termel és nem feltétlen olyan egyenletesen, amit ahogy szükséged van rá épp gyorsításnál, vagy lassításnál, ezért kell bele az aki ami köztes egyenletes áramforrásként szolgál, lényegében a felesleges +termelt áramot bele töltöd és felhasználod hogy hatékonyabb legyen.
    Nagy most ugye ennek van egy olyan hátulütője, hogy aksi súlya, a cella súlya + hidrogén súlya, így igazából korlátozva van maga a megtehető távolság.
    Valósan egy egyetlen előnye az egésznek a gyors utántöltés.

    És én is pontosan egy olyan zöld energiás jövőben tudnám elképzelni, ahol a felesleget használjuk fel elektrolízises hidrogén termelésre(ezt amúgy én településenként tudnám elképzelni 1-1 töltő kúttal X emberre leosztva), de ennek is van egy olyan hatékonysági kérdése, hogy az elektrolízis nagyon sok energiába kerül hatékonyság szempontjából, akkor nem jobb-e esetleg valamilyen hatékonyabb tárolásba fektetni?

    Illetve inkább szállítmányozásban tudnám elképzelni, ahol fontos a gyors megfordulás és az eszköz kihasználtsága. Egyéni személyszállításra csak nagyon kevés esetben használható.

    Amúgy a jelenlegi közlekedésnek van egy olyan része, ami jelenleg teljesen elképzelhetetlen szénhidrátok nélkül és az a repülés, és a hajóközlekedés mellett ez az egyik legnagyobb CO2 termelő globális viszonylatban.

  • axioma

    veterán

    válasz pengwin #118 üzenetére

    Ja hogy akkor ez egy villanyauto rex-szel? Hat annak meg mi ertelme vna, hogy a rex motor hidrogennel menjen benzin helyett... tehcnologiailag is meg elerhetosegileg is erdemesebb akkor mar egy sima benzines robogomotor, mint pl. az i3-ban.

Új hozzászólás Aktív témák