Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • priti

    addikt

    válasz sh4d0w #15 üzenetére

    Ennyire nem végiggondolni. Megdöbbentő. Szerinted a megszerezhető versenyképes tudást ki adja át a gyereknek? Ahhoz hogy át tudja adni, ahhoz először birtokolnia is kéne azt nem?
    Szerinted mennyibe kerülne a pedagógusok átképzése és milyen eredménnyel zárulna?
    Ennyi erővel ne csak a tisztaszoftverért ne fizessünk, hanem élből szüntessük meg a számítástechnika oktatását minden középiskolában és mindenki autodidakta képezze magát, aztán érettségizzen ahogy akar, mert úgy lesz versenyképesebb nem? :W Tisztában vagy te egy középiskolai számítástechnika tanár MS termékeken kívüli ismeretanyagával? Asszed látott már életében egy Slax vagy egy Ubuntu cédét? Há' kilépni nem tud egy Ubuntuból ember! Gondolkodj már egy kicsit! Mit tanítson?

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz CPT.Pirk #107 üzenetére

    :) Ha én megeszem két szelet rántott húst te meg egyet sem , akkor átlagosan 1-1 szeletet ettünk, csak te ettől még éhes maradsz. A munkanélküliek száma maga statisztikai "nyers" voltában nem korrelál a főiskolai/egyetemi szinten képzett pedagógus kiváltásának lehetőségével. Ez az egyik. A másik hogy több dolgot kevertek.
    1, A középiskolákban nem informatikusokat képeznek. Nem az a cél, hogy a diák a számítástechnika érettségijével versenyképes legyen egy rendszergazdával, hanem az, hogy egy átlagos irodai munkakör ellátásához szükséges alapfokú, esetleg középfokú szoftverismerettel rendelkezzen.
    2, Nem te, vagy az állam dönti el, hogy egy munkakörben mi várható el, hanem a piac. Ha egy versenyszférában is elegendő háttértudással rendelkező ember úgy dönt, hogy ő számítástechnika tanár lesz egy középiskolában, akkor lehet elvárni a többitől az olyan minőségű önképzést hogy azzal akár a versenyszférába is mehetne, különben ha valakit az önképzés hiánya miatt elküldesz nem találsz helyette jobbat.
    A közalkalmazotti bértáblában 122000Ft bruttót látok kezdő bérként főiskolai végzettséggel, erre jön rá a pótlék ha van, ha nincs akkor ennyi. Az iskolákban 6 éve nem volt "béremelés", tudod az a valami ami az inflációt igyekezne kompenzálni. Most volt a gazdaságpolitikai intézkedéseket kompenzáló valami. Hagy ne mondjak semmit. Minden harmadik évben kötelező, azaz 3 évente egyszer ún. átsorolás, egy-egy fizetési fokozat közötti feljebblépés. 14 fizetési fokozat van és két egymás alatt lévő fizetési fokozat közötti különbség egy szorzószám növekedése. Az első szorzó 3 év után 1,035, tehát immár 122000*1,035=126270Ft-ot keres a főiskolai végzettséggel dolgozó tanárnő. 6 év után 122000*1,0725=131150Ft-ot keres. A 14. fokozatban, rendkívüli átsorolások után élete csúcsán 1,6075 a szorszó, azaz a bére 196115Ft bruttó ha nem kap más pótlékot, juttatást. Eddig volt juttatás pár középiskolában, a Fidesz kormány elvette. Szerinted tud ezzel a bérrel versenyezni a versenyszféra? Segítek. Tud. Informatikát ne akarj középiskolában versenyképesen tanulni. Örülj ha megtanítanak az Office-ra és csapkodd a feneked a földhöz. Szerintem.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz CPT.Pirk #118 üzenetére

    És? Egyről beszélünk. Ha ti ezt tanultátok meg akkor gondolhatod mit tanulnak meg egy gimiben.
    Megtanították tisztességesen az Office-t. Hurrá, ez a cél. Az meg, hogy a tanár belevett egy pár dolgot a tematikába amit éppen ő is szeretne megtanulni mélyebben, hogy végre elhúzhasson a rákba külön öröm. Elektronikából valszeg szart se tudtok, mert én csak azt tanultam, mint elektronikai műszerész annó a szakközépben nyilván a tiéteknél jóval nagyobb óraszámban és még így is vajnyi kevés volt. Az meg hogy valakivel kibéreltette a diri a suli termeit ECDL-re, hogy valami essen már rá a szaron kívül is meg a számtechtanárok tudjanak tartani egy pár +órát, hogy ne húzzanak már el az első lehetőségnél még időben, hanem ragadjanak bele az oktatásba nemtom hogy jön ide. Most ha a KATEDRA kibérli egy gimi termeit BP-n akkor az a gimi emelt nyelvi szakos egyből? Ne keverjük össze ezeket szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz CPT.Pirk #138 üzenetére

    Kiváló Pirk. De most ebből mi következik szerinted? :) Ahhoz hogy ezt megtanulhasd kellett a Tisztaszoftver Program. Te ugye azt mondod, hogy ezt szüntessük meg a tanárok meg oldják meg, hogy versenyképes tudáshoz juttassák a diákot a program nélkül is, mert elvárható az önképzés tőlük ... mert édesapád is mennyit tanul autószerelőként. Az iskolák gazdálkodják ki a szoftvereket, vagy használjanak ingyenes szoftvereket, fizessék a pedagógusok átképzését vagy alkalmazzanak a jelenleginél képzettebb embereket nyilván magasabb munkabérért akkor, ha jelenlegi munkavállalóik erre az önképzésre, átképzésre nem hajlandóak. A pénzt adod hozzá?
    Értem hogy próbálod bebizonyítani, hogy mára alkalmas az oktatási rendszer a tisztaszoftver programcsomagban megvásárolt MS Office szoftverek megtanítására, csak ezt senki nem vonta kétségbe. Pont ezt mondtam, hogy örüljünk ennek és verjük a fenekünket a földhöz, hogy ezekkel a bérekkel ezt sikerült elérni, mert az az ember aki ezt elérte nem miniszter, hanem egy jedi. De remélem a villany után majd te elmész egy szakközépbe tanítani így mutatva példát. Hajrá!

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #152 üzenetére

    Egy dolog használni tudni és egy másik (teljesen más dolog) tanítani tudni valamit.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #183 üzenetére

    "van Linuxos továbbképzés is, amire mehetnek"

    Ez így nem a mi kérdésünkre adott válasz, mert nem az a kérdés, hogy "Van elegendő Linuxos továbbképzés a jelenlegi kínálatban, ami a jelenlegi keresletet kielégíti?" Nem ez a kérdés.

    Ha minden mást figyelmen kívül hagyunk (pedig nagyon nem kéne) még akkor is olyan kérdések jönnek, hogy minden szaktanárnak egyszerre lehet e képzést tartani, azaz van e rá elég szakember, mennyi idő ez, mennyibe kerül és mi az amiért fizetünk? Mi a képzés eredménye? Úgy kell a képzést megszervezni, hogy az eredmény elég jó legyen. Mikor elég jó? Hoppá, nem tudjuk. Egységesített tanulmányi rendszert kell kidolgozni előtte Linuxra. Azt ki dolgozza ki, mennyi idő, mennyibe kerül? Ezután az egységesített rendszer követelményeit kielégítő képzést kell szervezni a tanároknak. Ki tarthat ilyen képzést, hogyan szerez erre jogosítványt, megszerzik e elegen ezt a jogosítványt? Majd visszacsatolni, azaz a tanároknak mondjuk szakvizsgát kell tenni, de leteszik e elegen és mennyi idő mire a rendszer működéséhez elegendő számú szaktanár leteszi? stb. stb. stb.

    Lehetne folytatni, de ez egy részletkérdése egy problémának. Túl azon hogy nem az a kérdés amire választ adtál még a probléma sem stimmel. Hiszen te végsősoron egy gazdasági problémát vetsz fel. Egy olyan gazdasági kérdést, amire nem bizonyított, hogy adekvát válasz az ingyenes programok oktatása.
    Közhely, hogy az oktatás rövidtávon veszteséges, hiszen aki főállásban tanul, az nem dolgozik, nem teremt értéket.
    Tehát, mint befektetés csak akkor profitábilis ha gazdaságot tudsz rá szervezni. Te, magad és nem más! Akkor kezded el képezni a gyáradban a gépkezelőt, amikor már pontosan tudod, hogy te, magad fogsz vásárolni és mikor fogsz gépet vásárolni, azaz mikorra lesz szükséged arra a képkezelőre. Ha nem tudod, akkor a képzése mint befektetés nem több, mint egyszerű spekuláció "hátha kelleni fog" jeligére.

    Tudod te milyen nehéz Magyarországon ilyen bérek mellett egy minőségi oktatást képező pedagógusig eljutni? Egy egyszerű, semmi által alá nem támasztott spekuláció miatt szétvernéd a számítástechnika oktatását és indokként megjelölnél másfél milliárdot azzal a magyarázattal, hogy ez egy felesleges költség? Azért észnél legyünk gyerekek! ...és ha nem jön be a spekulációd és a Magyarországra jövő cégek MS termékeket fognak használni? Vagy te magad létrehozol 1000 vállalatot, akik Linuxos szoftverismerettel fogják alkalmazni az embereket?
    Többről szól ez, mint a Tisztaszoftver Program áráról.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #191 üzenetére

    Rendben, csak a vita kedvéért. Tételezzük fel, hogy nincs szükség egységesített tanulmányi rendszerre.
    Megjelenik a rendszerben a szülő, mint megrendelő, aki az adójával finanszírozza a gyermeke oktatását. Mivel az oktatási rendszer nem egységes, így előfordulhat, hogy a gyermeked jeles eredménnyel elsajátította az oktatott tananyagot, majd a megszerzett tudását felhasználva ír egy elégséges felvételit. Ezzel nem kerül be a felsőoktatásba. Elégedett leszel, mint szülő? Nem. Elvárod, hogy a gyermeked adottságát, képességét, tehetségét, tudását megfelelő eszközökkel mérjék le a felvételin, azaz legfeljebb pár óra alatt. Ha a rendszer nem egységes középfokon a felsőfok nem talál megfelelő eszközt a mérésre.

    nem microsoftot meg linuxot oktat, hanem felhasználói ismereteket.

    Az a felhasználói ismeret amire te gondolsz az valójában szoftverspecifikus szinten megszerzett mély, azaz oktatott, célirányosan megtanult tudás képezte rutin. Az ember emlékeket használva keresi az ismeretlen szoftverben az opciót, mert tudja, hogy kell, hogy legyen olyan opció. Ha nincs emléke, akkor lövése sincs mit tegyen. A rutint nem lehet oktatni. Az egy anomália, amiről beszélsz.

    miért próbál meg mindenki felmentést adni a pedagógusnak a minőségi munka alól?

    Nem felmentésről van szó, hanem egy lehetőség meglétéről. A lehetőség gazdasági értelemben azt jelenti, hogy ár. Az árat pedig a piac dönti el, nem a kormány. A "minőségi pedagógusi munka" - ahogy fogalmazol - egy jó szellemi kvalitású szakembert feltételez aki a piac információi alapján szubjektív dönt, hogy eladja e magát tanárnak. Ha nem tudod a tanári munkabéreddel megvásárolni őt, aki képes általad elvárt minőségű pedagógusi munkára, akkor csak olyat tudsz megvásárolni aki attól egy picit elmaradó minőségű munkát tud végezni. Ez nem felmentés. Ez lehetőség, ez ár, ez pénzkérdés. Nem menti fel őket senki. A belüket kitapossuk a jó eredmény érdekében ha lehetőségünk, ha pénzünk van rá.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz azbest #193 üzenetére

    Szerinted kaligráfiát és tipográfiát kellene tanítani x óraszámban. Megindoklod, hogy miért. Valaki szerint biológiát kellene tanítani 3x ennyi órában. Megindokolja, hogy miért. A gyerek a 7. órában már csak szenved és nem tanul, de ha 14 órája lenne, akkor is kimaradna valami, ami valaki szerint fontos.
    Egy állandó, véget nem érő szakmai vita és egyeztetés eredményeképpen kialakul az iskolákban egy tantárgyfelosztás. A középiskolák a felsőoktatásra történő felkészítésre hegyezik magukat, mert azzal tudnak versenyezni a gyerekért, hogy "innen 10-ből 9-et felvesznek ide-oda amoda". Próbálták a röghöz kötést középfokon, hogy mindenki oda járjon középiskolába ahol lakik. Ezerrel kapta a pofonokat az elképzelés minden irányból. Most az a helyzet van, hogy egy nevesebb budapesti gimibe ötszörös túljelentkezés van, máshol meg úgy kell vadászni a gyereket és emiatt a jó pedagógust is el kell küldeni. Nincs gyerek.

    A legnagyobb baj, hogy a legjobb pedagógust nem lehet még időben végetérő képzéssel sem kiváltani, de már a képzés is el van csúszva, mert a képzés maga az ami a bérek miatt nem jut elég képezhető adottságú gyerekhez, akiből majd jó vagy rossz tanár lehet. Így nem képez elég tanárt fizika, kémia stb. szakokon már főre se, nem hogy minőségre. Egyre kevesebb az olyan ember aki aktív tanárként olyan lelkesedéssel tud munkát végezni, ami ahhoz kell, hogy elérjen arra a szintre, hogy 32/32 legyen az a gyerekszám aki érti is, hogy mit tanít. Ezt nem a tanárképző éri el. Nem taníthat a tanár helyett és nem mindenki alkalmas tanárnak sajnos a végzettek között sem.
    A minőségi munka eredménye a képzett gyerek, de ha ez a szám 32/27 akkor hiába mondjuk, hogy ez a tanár már igen jónak számít, hiszen 5-ből már biztosan nem lesz képzett gyerek. A maradék 27-ből meg majd a családi körülmény, a szorgalom és ezer külső hatás után kiderül hogy lesz e.
    A tanár szintjén viszont 1 gyerek is sok ha pocsékba megy, főleg ha pont ő a te gyereked. Van elég - a tanártól független - baj így is.
    Nehéz a szakmától távol okosnak lenni. Ötletek mindig vannak, de újabban több ötlet születik a szakmán kívül, mint azon belül és ez nem túl jó dolog ám.
    Először tanuljon meg valaki tanítani és utána ötleteljen arról, hogy mi legyen az oktatással. Szerintem.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #200 üzenetére

    Fiktív szövegszerkesztőt oktatni? Ez a nagy ötleted? Könyvből tanuljanak számítástechnikát? (mert ugye a fiktív szövegszerkesztő nekem nincs meg a HDD-n, meg neked sem, meg az iskolai rendszergazdának sem, így nehezen teszi fel a gépekre gyakorloni)
    Meg minek tanítson fiktív, idealizált valamit, ha ott az igazi, amivel gyakorolni is lehet? Azt akarod mondani, hogy egy MS Word mély gyakorlattal egybekötött oktatása után nem igazodik ki egy másik szövegszerkesztőn a gyerek az emlékeire támaszkodva? Azt, hogy egy fiktív idealizált valami oktatása után, amire a gyerek vagy kiváncsi vagy nem, ( mivel nem látja át a hasznosságát, így legfőképpen utálja) több használható emléke lesz a gyereknek, mint egy valós szoftver megismerését követően?
    Neked lövésed sincs az oktatásról szerintem.

    Idézgetések nélkül még annyit, hogy
    a tanárokkal kapcsolatos problémát nem oldja meg a piac, mivel eleve már a képzésükben jelentkezik a probléma, ami a munkabérükre vezethető vissza. A piac nem tud szabályozni. Nem vonzó a pálya. Mondhatni a biztos nyomor általánosban, középiskolában tanítani. Az állam annyit tud fizetni, amennyi pénz jut és nem annyit amennyit akar vagy kéne, tehát nem a kormány dönti el kit tud megvenni.
    Amikor a munkaszerződését aláírja nem a tanár piaci ára dől el, hanem azé az emberé akit a tanár helyett meg tudott venni az állam, mert a tanár nem írja alá. Azért nem, mert elmegy más szakra már az egyetemen és nem lesz tanár belőle. Hiába ölöd meg az alkalmatlan embert. Nem fog jobban tanítani és nem lesz helyette jobb a piacon.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #204 üzenetére

    Rengeteg dolog múlik magán a gyereken. A gyerek játszani szeretne. Elég sokat várunk el tőle és egyre többet. Sokszor már nem használható tudásról beszélünk, hanem használható emlékről. Egy pislákoló fényről, hogy valami volt, de egy egész, kerek mondatot nem tudna róla mondani. Nincs tudása, csak emlékszik, hogy valami volt itt. Hogy is volt? ...és elkezd kattintgatni. Igazából nem is tudja mit keres, de legalább felismeri amikor megtalálja. Vajnyi kevés ez, de legalább nem a semmi. Egy elméleti dologból ,ami nem érdekli 1-2 év és semmi nem marad. Egyszerűen törlődik.
    Meg mi az ideális tudod? Ki mondja meg? Az akinek lövése sincs a szoftverfejlesztésről? Az hülyeségeket fog tanítani. Ha meg szakember tervezi akkor meg szvsz. A maga megjelenési idejében a vontakozó szoftverfejlesztők szerint az az ideális szövegszerkesztő, amit készítettek. Mindent beletettek, ami szerintük abba kellett.
    Én a 6.0-ás Word-ben kezdtem illetve azt tanultam meg rendesen először, mert előtte csak egy 9 tűs nyomtatóra tudtam beruházni, amivel horror volt nem txt-ből LPT-re másolni hanem betűtípusokkal nyomtatni. Azóta kijött egy pár verzió csak az MS-től, hát még a többivel együtt. Mindegyik úgy jött ki, hogy az előző is tuti, de ez most aztán hűű + ha. Meglátod megőrülsz.
    Na most akkor találjunk ki egy századikat és tanítsuk azt, mer' akkor mi lesz? Attól majd megindul a digitális szabadságharc? Nemá', hagyjuk má'. Ez nem ... nem értek egyet.
    Lehetne rugózni a többin is még, de szerintem annyira nem értjük egymást, hogy nincs értelme. Amennyibe a Tisztaszoftver Program kerül annyit megér. Bár ez lenne a legrosszabb beruházása az államnak én azt mondom. Amit ott az órán "áhá élmény" formájában elkap a gyerek az legalább már valami ami talán eszébe is jut majd, amikor kell.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz azbest #206 üzenetére

    Szívesen tanulnék magam is kaligráfiát és tipográfiát, de az idejét nem tudom, hogy mikor írtam tele utoljára kézzel egy teljes oldalt. Ez az egyik. A másik hogy a gyakorlatban az megy, hogy telefon:
    "Jajj! Julikám! Küldjél át egy közigazgatási határozat mintát, mert el kell utasítani egy kérelmet aztán jajj Istenem! Hogy kell ezt megírni? Jajj Istenem! A Jegyző Úr itt állt fölöttem. Azt hittem összeszarom magam Julis. Gyorsan!"
    Aztán 1 perc múlva jön az e-mail, hogy ezt szedd le Mariskám. Írd át, de vigggyázzááá a helyi önkormányzati rendeletekben foglaltakra, nehogy elqrd ujujujj. Na rohanok, puszillak. Csók-csók. :))

    Gondolod oldalttörnek, stílust formáznak meg ilyenek ? Pehhrsze, csakis :DDD Minták vannak mindenre. Ha rossz a minta, akkor rossz az is amit ír. Kész.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz azbest #211 üzenetére

    Valahol egyetértek. Komolytalan. De ha egyszer az egy gyakorlati probléma, hogy egy docx megnyitásán elakadunk, mert azt külön oktatni kell, hogy hogyan kell menteni másként, mert különben olyan docx file érkezik hivatalos csatornán, aminek megnyitásakor az első üzenet az, hogy a file sérült és kívánja e javítani (amit az Office2007 megtesz, de a 2003 elhasal rajta hiába van fennt az MS által biztosított kompatibilitási csomag néven futó converter)
    ...szóval ha már két MS Word között napokkal megcsúszik egy hivatalos ügyintézés amiatt, hogy ő szól a rendszergazdának, aki miután elkaparta a sebeit elmeséli ezredszerre, hogy mentse a Julika másként és akkor jó lesz őt meg hagyják már békén az ilyen szarságokkal mert szeretne végre érdemi munkával foglalkozni, Marika meg besérül, hogy őt lerázták és a szarban hagyták a problémájával, a Julit már nincs bőr az arcán felhívni és napokat trónol rajta, mert egy mintán a név meg cím átírásába összeszarta magát a másik ügyintéző aztán nem jutott energiája arra, hogy elmentse másként, akkor mit akartok 20 féle szövegszerkesztővel kezdeni, amit ha meg is nyit ne adj Isten máshol lesz mondjuk valami a nyomtatásban és ott fog rajta rugózni fél napot, te meg az ügyfél a hajadat kitéped, hogy hol a csába van már a leveled amit xy hivataltól vársz... hát ott van az asztalán, ő meg egy határozat kinyomtatásával szenved. Nem lehet kirúgni, mert ő a Matyika nővére, a Pistike felesége, a Gézuka unokahúga...

    Nyugi van. Várjátok ki. Nem kell ahhoz digitális forradalom, hogy generációváltás legyen a hivatalokban. Az idő nekünk dolgozik.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #215 üzenetére

    Nem tanították. Gépírást tanulhatott annó kb. és mindenre az a válasza, hogy neki már csak 3 éve van a nyugdíjig és őt már hagyják békén az ilyenekkel. Aki mellette ül annak meg 6 éve van a nyugdíjig és kb. ugyanez a helyzet vele is.
    Amikor ő elmegy végre és a helyére bekerül a szintén nem fiatal másodhegedűs aki 15 éve arra vár hogy már végre mittomén titkárságvezető legyen és ezért a szemét kikaparja mindenkinek ha kell neki is már csak 3 éve lesz a nyugdíjig mire odakerül ugye. Na amikor ezek végre bekerülnek mind egy szálig a nyugellátásba akkor lehet érdemi következtetést levonni arról, hogy az oktatás mit oldott meg és mit nem és az az igazság, hogy egy fiatalabb korosztály maga a felüdülés. Egyáltalán nem látszik, hogy ez az állapot újraképezné önmagát. Ha egyetlen fiatal ügyintézőt be tudsz tenni végre 2 öreg mellé, akkor már a két öreg is sokkal jobban összekapja magát. Ha 20 "ugorj ide-ugorj oda" gyereket felvesz az informatikai osztályvezető, hogy tehermentesítse a rendszergazdát a felhasználói támogatás alól, de az összes ügyintéző öreg hiába mondják el nekik százszor, egyik fülükön be a másikon ki. Majd ha nem tudok beszúrni két sort a táblázatba, akkor felhívom a Matyikát, aztán majd ő megcsinálja. Matyika meg szalad és ez neki qrva kényelmes így. Mi meg két embert fizetünk a hivatal közpénzből történő finanszírozása okán egy helyett csak azért, hogy a Marist ne kelljen kirúgni. That's all Folks!

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz attila9988 #218 üzenetére

    Miért nem érted meg, hogy ha "rókafarkú fűrész használata" helyett fűrészelést tanítanának...

    Egy szakma okatatása elméletből és gyakorlatból áll. Az állam igyekszik a legjobb szaktanárt képezni, majd megvásárolni, a legjobb szerszámmal felszerelni a tanműhelyeket a gyakorlati képzéshez és a legjobb tankönyveket biztosítani az elméleti képzéshez. Többet nem tehet, mert a többi a pedagóguson múlik. Amin te rugózol, az a szaktanár munkavégzésének a minősége. Azt kérdezed, hogy az elméleti percekben átadott tudás mennyire fér össze az MS Word-ön kívül más szövegszerkesztőkkel. Ha a szaktanár használ és ismer 5 félét lehet hogy másképpen magyaráz, mint abban az esetben ha csak az MS Word-öt ismeri és annak használatára készít fel.
    A támadható pont az, hogy a szaktanár az érettségire, vagy egyéb vizsgára készít fel, azaz, hogy abban ami van, na az elég e. Megfelelően mér e vagy az is ötöst kap, aki csak a Word-öt ismeri. Mi az amit számonkérsz egységesen mindenkitől? Mit jelent mindenki számára az, hogy valaki rendelkezik azzal a képzettséggel amit annak a vizsgának a letétele jelent. De emiatt azért még nem kell szétverni az oktatási rendszert és elvenni a tanműhelyektől a kiváló MS Word névre hallgató szerszámot, mert mellé lehet akasztani egy (akár ingyenes) másik szerszámot is meg egy harmadikat is meg egy századikat is.
    A vizsga, mint mérés kötött időkeretben zajlik. Nincs idő megvárni, amíg a gyerek kikeresi a szoftverben, aminek a grafikus felületét még életében nem látta a megfelelő opciót így mérve le, hogy mennyire MS specifikus az ő tudása.
    Szerinted nem jó így a mérés? Más vizsgára van szükség? Találj ki jobbat először és aztán támadd meg. Azaz szakmán belül kritizálj és ne kívülről. Szerintem.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #222 üzenetére

    Bocsánat, de az állam vásárolt MS terméket és nem az MS vásárolt oktatást. Nem stimmel, amit mondasz.
    Annó az Informatikai és Hírközlési Minisztérium küldött a Tisztaszoftver Program keretein belül egy Microsoft CD-csomagot, kvázi egy szerszámkészletet az iskoláknak támogatás formájában azzal a céllal, hogy az iskolákban oktatott szakma gyakorlati képzésének a színvonalát fokozza (Nem azzal a céllal, hogy az elméleti oktatást meghatározza!!!), kvázi a tanműhelyt jó minőségű szerszámmal lássa el.
    Az MS semmit nem akar megvenni. Nem az MS dönti el, hogy a vonatkozó vizsgán mit kérjünk számon és azt hogyan kérjük számon, hanem mi. Az MS szerszámok jó minőségűek, ezért megvásároljuk őket az oktatáshoz és pont. Ettől még az oktatás lehet zöld is, piros is, kék is. Ha nem vásároljuk meg az oktatáshoz akkor is lehet zöld is, piros is, kék is. Nem ezen múlik, hogy a képzés végén a gyerek tudása mennyire specifikus.

    Az autószerelő sem ismeri az összes típust az oktatás végén. Azt a típust ismeri a legjobban, amin tanult. Nincsenek csodák.
    Lehet változtatni a képzés végén a mérésen. A szaktanár egy egységesített vizsgára készíti fel a gyereket középfokon. Ha megfeszülsz is ez a helyzet.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz floatr #224 üzenetére

    Nem eszközoktatásról van szó, hanem oktatásról eszközökkel.
    "egy funkciócsoportot 2-3 eszközön oktatnak párhuzamosan"
    Azaz 2-3x annyi óraszámban 2-3x annyi költséggel. Így is lehet. Van rá pénzed? Kiváló. Akkor a forrás megjelölésével tegyél javaslatot. Azt mondod, hogy ebből fizeted ki a tanárt, ebből fizeted ki a villanyszámlát, a fűtést stb. stb. stb. és a végén ilyen egységesített oktatási rendszerre térsz át, aminek a része egy olyan mérés a végén, ami igazolja, hogy a kedves eredményes vizsgát tett nebulót akárhová ülteted, akármi elé, ő 5 perc latt újságot szerkeszt neked. Ez a droid, mint humán erőforrás ilyen és ilyen extra profitot fog neked termelni itt és itt. Ezt mind elmondod és boldogság van. Mindenki örül és megcsináljuk.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #228 üzenetére

    Te láttál olyan szerződést amiben az állam kötelezettséget vállalt arra, hogy csak az MS termékeit oktatja az oktatási rendszerében?
    Ha lenne ilyen szerződés, akkor lenne igaz az, amit mondasz. Akkor lehetne szó arról, hogy az MS fizessen nekünk és mi a pénzért cserébe kötelezettséget vállalunk.
    Jelenleg az állam fizet azért, hogy MS terméket is használhasson oktatási célra. Semmi többről nincs szó. Ha ezt képtelen vagy elfogadni akkor teljesen meddő a vita.
    A valós helyzet az, hogy egy profitérdekelt vállalat a piaci környezet adta előnyeit kihasználja. Nyilván ha mi MS terméken vizsgáztatunk azzal az MS számára kedvező környezetet teremtünk és azt megpróbálja kihasználni. Naés? Ha OpenOffice-on vizsgáztatunk, akkor meg annak teremtünk kedvezőbb környezetet a piacszerzésre, azaz a későbbi fizetőssé tételre.
    Teljesen mindegy. Minket nem ez érdekel, hanem a képzés minősége. A képzés minősége pedig korrelál a képzésben használt szerszámok minőségével is. A szaktanár munkájának minőségével is, hagy ne soroljam, hogy még mivel. Baj van az MS termék, mint szerszám minőségével? Nincs baj. Ki tudjuk fizetni? Ki tudjuk fizetni.
    Dobtunk egy kormányzati kommunikációt a célból, hogy jobb tárgyalási pozícióba kerüljünk az MS-el szemben és olcsóbban vásárolhassuk meg a programban szereplő szoftverek használati jogát? Dobtunk, a csapból is a Linux folyt. Meg tudtunk egyezni az MS-el? Meg tudtunk. Javul a munkavállalóink szoftverkezelői képessége? Javul.
    :F

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz floatr #229 üzenetére

    a tanár 0 felvezetés mellett előkapja a word-öt

    Ez a tanár 0 felvezetés nélkül elő fogja kapni az OpenOffice-t vagy bármit, ami a vizsgán lesz. Tökmindegy min változtatsz Páros lábbal valagon rúgod. Oké. Felveszel helyette egy másikat. Az is ezt csinálja. Azt is valagon rúgod páros lábbal. A negyedik után meg elgondolkodsz, hogy ennyi pénzért kapsz e olyan embert aki jobb és már vissza is kanyarodtunk az előző témára.

    Arra hogy egy tanár az tanár. Egy orvos az orvos. Egy jogász az jogász. Egy mérnök az mérnök stb. és attól nem fogod tudni olcsóbban megvenni az okos embereket, mert egységesen szarul fizetsz egy életpályát. Ezek az emberek vannak olyan okosak, hogy ezer felé képezhetik magukat .
    Ha egységesen alulfizeted a tanári pályát és eléred hogy a képzésükben ennek ellenére a végzettek száma főre ne csökkenjen, akkor azt érted el, hogy gyengébb képességű emberekre cserélted le a tanáraidat. Olyanokra, akik a nyomott áron is hajlandóak eladni magukat.

    Egyszerre várod el egy tanártól, hogy legyen olyan okos, hogy kiváló munkát végezzen (amihez ugye ész kell) de legyen olyan hülye, hogy tanárnak tanuljon? Hülye is legyen meg okos is legyen? :))

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz floatr #244 üzenetére

    Nem. Egy kicsit sem. Mélyen tisztelem a jó tanárt. A jelenlegi bérek mellett meg pláne. Csak amikor elkezdik kritizálni az informatika oktatásának az eredményét - ha nem is tudatosan, de - rávilágítva arra, hogy a tanárnak a szerepe sokkal nagyobb annál, mint hogy megnyitja a word-öt és megmutatja hová kell klikkelni, azaz elismerik, hogy a tanári szakma képességet igényel, akkor azt is meg kellene nézni, hogy ezzel a képességgel mennyit lehet keresni máshol informatikusként és a bérrel arrafelé konvergálni monoton növekvőben. Ezzel szemben béremelés nulla, 2010-ben nettó (nem bruttó!) 300.000Ft-al többet keresett, 2011-ben nettó 200.000Ft-al keresett többet egy infótanár mint 2012-ben és ez csak a juttatás, amit elvettek. Tudod az étkezési jegy meg a többi. Béremelés meg zéró 6-7 éve. Azaz a bérrel az ellenkező irányba távolodnak monoton.
    Ha nincs pénz, akkor nincs minőség. Ez az alapfelvetés és ez qrvára igaz mindenre.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz floatr #246 üzenetére

    Világos. Tiszta beszéd.
    Én ezt úgy mondanám, hogy az oktatott anyag tartalmától függetlenül is lehet javítani vagy rontani a minőségen. Átfogalmazva: A vonatkozó szervezeten belüli piaci mechanizmusok bevezetésével lehet motiválni a munkavállalót nagyobb mennyiségű vagy jobb minőségű munka elvégzésére. Erre már rájöttek egy páran.
    Valahol azt érzem ki a sok hsz-ből, hogy ti azt gondoljátok, hogy
    ha megszüntetjük a Tisztaszoftver Program működését az ceteris paribus csak egy az oktatási rendszerből történő forráskivonás, ami megtakarításként jelentkezik.
    Ha igaz lenne sem gondolhatná senki komolyan, hogy forráskivonástól minőségjavulást vár, de csak elvileg igaz, gyakorlatilag nem igaz.
    Nem igaz, mert a gyakorlatban nem megtakarítás lesz, hanem +költség, de
    1, Nem tanítjuk a legelterjedtebb szoftvereket könyörgöm :F , deeee, jó ... legyen igazatok. Elég az ingyenes. (Szerintem egy nagy frászt, de majd meglátjuk.)
    2, Amit tanítunk annak a minősége... (Ami jó az előbb-utóbb fizetős lesz, mer' nincs ingyen semmi. Akkor meg szvsz. Sok értelme volt, ha ott fogunk tartani ahol most.)
    3, Ahogy tanítunk annak a minősége... (Mindent kezdhet elölről a tanár. Rengeteg háttérmunka, mire újra felépíti az óráit. Közben csak szenved, de a bére is csökken. A töke tele van, így aki az új rendszerbe belép, mint diák, az szív ezerrel, de biztos jobb minőségű oktatást fog kapni.)
    4, A programcsomag árának, mint forrásnak a többszörösét rá kell költeni egy új egységesített oktatási rendszer kiépítésére, hogy az minden részletében működőképes legyen MS szoftver nélkül is.

    Ha ez senkit nem érdekel, akkor oldjátok meg az átálláskor a régi rendszerben MS-el indult diákok esélyegyenlőségét! (Na az fincsi lesz.) Aztán ha megfeszültetek és elköltöttetek pár milliárdot arra, hogy legalább sokkal rosszabb ne legyen, mint volt, akkor gondoljátok végig, hogy miért is kellett ez a nagy digitális szabadságharc. Szerintem ha +pénzt szeretnétek elkölteni az infó oktatására, akkor azt egyszerűbb lenne a Tisztaszoftver Program meghagyása mellett rákölteni. Nagyobb valószínűséggel hozna minőségjavulást ha az lenne a legnagyobb gondunk, hogy mire költsük a +pénzt nem? De ti tudjátok. Végülis meg lehet szüntetni a programot. Nem olcsó, de megoldható.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz finest #248 üzenetére

    Én azt egy tudatos, az MS-el szemben folyó tárgyalásban kialakult tárgyalási pozíciónk javítására lefolytatott kormányzati kommunikációnak látom. Én merem remélni, hogy az volt.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz sh4d0w #249 üzenetére

    "A Microsoft szoftverek tavalyelőtt 1,5 milliárd, tavaly 1,13 milliárd forintba kerültek az adófizetők számára, az elmúlt 12 évben pedig összesen 12 milliárd forintot költött erre az állam."

    Dobd már át dollárba. Jelképes összeg. Most az komoly, hogy Németországhoz hasonlítjuk Magyarországot tárgytól függetlenül? Ne! Légyszi csak azt ne!

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz azbest #252 üzenetére

    Ha az ember beszél valamiről csak ír egy vázlatot előtte, amit kidob a projektorral a falra, hogy eleje meg vége legyen annak az előadásnak és ne ide-oda kapjon követhetetlenül. Ha gyakorlatot kapcsol hozzá, akkor csak beszúr egy két képet abba a vázlatba akár több programból is dob egy szkrínsátot stb. legyártja a kis diavetítéseit, ne adj Isten videokat készit egy-egy műveletsorról a gyakorlathoz, ami megy kinnt a falon végtelenítve arra az esetre ha valki elakad, hogy ne neki kelljen mutogatni és így amíg a többiek dolgoznak addig odasétálhat valakihez, aki beteg volt és külön foglalkozhat vele. Mint aki szeret dolgozni, mint aki szeret tanítani. Egy gimiben picik is vannak még, akikre oda kell figyelni, pláne ha 6 osztályos...

    (#254) sh4d0w

    Kiváncsi lennék azért, hogy hogy megy náluk. Az összes tartományi oktatási minisztériummal megegyeznek külön vagy hogy mehet ez :F Kitől hallottad, hogy ez a németeknek ingyen van?

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #264 üzenetére

    Most ha az én router-emen Linux van akkor én Linuxos felhasználó vagyok, amikor éppen az Internet Explorer-ben konfigurálom a router-t? Nemá'! De tovább megyek. Szerintem még akkor sem, ha egy gépre semmi mást nem telepítek, csak egy SmoothWall-t úgy, hogy a CD-t win alatt írom, aztán ha bedobtam egy 2. hálókarit a vasba és telepíteni kezdem, akkor közben egy wines gépen nézem a pdf-ben hogy mit, hogy, merre, meddig, végül szasz, ha kész többet bottal nem nyúlok hozzá és számolom, hogy mennyit spóroltam... Nekem nincs bajom a Linux-al félreértés ne essék, ez nem Windows kampány, csak ez a nagy digitális szabadságharc ott bűzlik egy kicsit, hogy amikor az ember foglalkozni kezd a Linux-al az első dolog amibe belefut az alapvető logikai gáncsok már a szintaxisok szintjén. Félreértés ne essék nem arról van szó, hogy logikátlan lenne, de nem is arról, hogy aki annak idején látott DOS-t annak a pofonnál is egyszerűbb legyen és éljen a szabadság. Sokkal inkább arról, hogy volt egy szegregációs szándék mögötte és a cél egy fizetős szoftver kifejlesztése lehetett. Mára egy Windows klón látszik cseperedni. Egy mai Linux alapú cucc grafikus felületét látva az embernek az jut eszébe, hogy ez egy elég béna Windows másolat ... és meddig is jó újratelepítés nélkül? Ugyanazon az úton halad, mint annó a Windows. Egyre inkább hajlok afelé, hogy a Windows-ért nem kell senkinek kardoskodni. A termék magáért beszél.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz dabadab #268 üzenetére

    Ez picit olyan, mintha sofőrnek hívnánk az utast is. Én támadtam nem is olyan régen talán a legélesebben az MS-t, hogy abba az irányba fejleszt, hogy a felhasználónak lövése se legyen mi folyik a gépén és ahelyett, hogy mindenre gyorsindítót meg keresőt fejlesztenek talán az ablak fejlécébe függetlenül a language pack-től oda lehetne tenni zárójelbe, hogy mit hív meg, pl.: Lemezkezelő (diskmgmt.msc), hogy az új user úgy használja a wint, hogy win+r gyorsgomb=futtatás, aztán be az msc-t és durr, ott az ablak és nem kell kétszázezer gyorsindító, meg talán file szinten is megismerne emiatt ezt azt, de a Linuxnak talán még sokkal jobban fog sikerülni ez a tudattalanságban tartás, ha rászoktatják a régen winen cseperedett felhasználókat a Linux grafikus felületére... Aztán az marha nagy szabadság lesz, ha a lábát levágják se veszi észre, hogy éppen nem úgy fut valami.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #272 üzenetére

    Elragadtatod magad. Elég gyakran. Vigyázz ezzel, mert ha mértéktelenül teszed nevetségessé válsz. Nézd meg korunk háborúit. Ennyi erővel az összes amerikait csukjuk le, mert támogatásuk okán tettestársak az olajért, azaz nyereségvágyból elkövetett gyilkosságokban. Amennyire én látom a Linux alapú üzlet se különb.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #279 üzenetére

    Mindenkinek van egy szubjektív fogyasztói értékítélete ami alapján dönt. Teljesen mindegy, hogy ezt mi befolyásolja.
    "a hálózati hatás beszippantja őket" meg "törvénytelen praktikák". Ennyi erővel az összes marketingest le kell csukni, mert a jog szerint a tévedésben tartás is a csalásnak egy formája és én nem azért vettem a mosóport, mert az a jobb, hanem azért, mert "beszippantott a reklám hatása" pedig az nem is jobb és Úr Isten "törvénytelen praktika" hogy azt mondják, hogy az intelligens és a botom tudja hogy mos.
    Picit vegyél vissza ebből a revolutionary style-ból. Semmi értelme.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #287 üzenetére

    Én mi van ha (hogy is mondtad?) Olyan fájdalmas szinten nincs lövésem a Linuxról, hogy amikor megkérdezem a boltban, hogy mit tegyek, hogy működjön az új kártyám és erre azt mondják a boltban, hogy hááát "ha a driver működik modulként, és a kernel API az adott esetben nem változott - azaz fordul és működik a régi kernellel is - , akkor én modulként hozzáfordítanám a "gyári" kernelhez, és azt használnám. Ezt meg lehet oldani úgy, hogy csak az adott modult fordítod, így percek alatt fordul, nem kell mindennek az újrafordítását végigvárni." Én meg ezután azt mondom a boltban ott állva tök hülyén magamat szégyelve, hogy köfi, majd otthon bűnözve, az MS oligarchák kegyeit szolgálva, a Windows alatt rámegyek, hogy tovább-tovább-tovább-befejezés.
    Ez hálózati hatás? :DDD Csak azért kérdezem, mert a rendelkezésemre álló segédprogramok, játékok, célprogramok arzenálja picit sem változtat a Windows hasznosságán és tényleg csak amiatt nem használok otthon Linuxot, mert fájdalmas szinten lövésem sincs róla, de ezerrel képzem magam és alig várom, hogy a Windows-t végre elfelejthessem, mert a Linux jobb döntés számomra otthonra.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #290 üzenetére

    Kezdem érteni. Tehát ha egy fejlesztés okán +elektronikus lehetőséget teremtünk egy mindenki által elérhető (papír alapú vagy személyes) lehetőség mellé, ráadásul közpénzből, akkor mi azzal kötelezettséget vállalunk arra, hogy azt bingusz alapon is elérhetővé tegyük, különben nem lehet másról szó, csak Nokiás dobozokról.
    Tehát ha autópályát építünk közpénzből és immár nem csak vonattal hanem a vonat mellett kocsival is lehet menni arrafelé, de egy Istenverte hálózati hatás okán, amit szabályozásnak hívnak én arra az aszfaltcsíkra nem hajthatok fel robogóval, mert az balesetveszélyes akkor tuti fix, hogy a General Motors tejelt a Strabag Hungária Rt.-nek aki megkente a politikust, hogy ne legyen robogóknak sáv rajta (pedig elférne én tudom, mer' értek hozzá és lemértem) és így most kénytelen vagyok autót is venni. Ez pedig egy teljesen értelmetlen elvárás, mert már van egy motorom, amivel ugyanúgy végig tudnék menni rajta stresszmentesen és csak egy kicsit tenném ezzel veszélyesebbé a közlekedést.. meg különben is kezeljék úgy az autópályát, hogy ez rendben legyen.

    ..de mi van ha holnap jön egy ingyenes csigusz ARM-re mer' a bingusz ARM-en fizetős lett és a csigusszal meg nem lehet, de a wingyózzal meg bingusszal meg lehet? Hogy lehet ezt a hálózati hatást kivédeni? Javaslom, hogy állítsunk fel egy állami hálózati hatás figyelő szolgálatot az odófizetők pénzén, mer' a cégeknek sokba kerül a lopott windóz, meg különben is aktát rájuk a torrentes durva mindenit neki!

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz sh4d0w #294 üzenetére

    Szóval szerinted is létezik hálózati hatás ebben a vonatkozásban? [(#290) bambano]

    Mert szerintem csak piac létezik ebben a vonatkozásban. Kereslet és kínálat. Ha pedig nekem nem Windows-os alapon van kényszerem adatot szolgáltatni, de csak Windows-on van lehetőségem rá, akkor nekem keletkezett egy szükségletem, ami cselekvésre késztet és elkezdem keresni a lehetőséget és már meg is érkeztünk a kereslethez. Ahhoz a kereslethez, amit kb. mindenki ki akar elégíteni, de mindenki a másiknál jobb akar lenni. Következésképpen ha a kereslet elég nagy az iránt, hogy ne csak Windows alapon történjenek a dolgok, hanem másképpen is, akkor abban a pillanatban másképpen is fognak történni.
    Átfogalmazva szerintem az, hogy egy pl. totál üzleti alapon működő profitorientált kereskedelmi bank milyen szolgáltatásokat biztosít az ügyfeleinek gyönyörűen tükrözi azt, hogy az ügyfeleinek milyen szolgáltatásokra van szüksége. Ha nem ad lehetőséget nem Windows-os alapon bankolni, akkor az ügyfelei Windows-t használnak valszeg, vagy elmennek oda bankolni, ahol adnak lehetőséget.

    (Ha most az jön, hogy az összes bankot megkente az MS, hogy kartellben egyik se adjon lehetőséget én most pusztulok el a röhögéstől.)

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz Barthezz2 #342 üzenetére

    Pedig a Tisztaszoftver szükségességét az ingyenes programok lététől teszik függővé sokan, így a kettő szorosan összefügg.

    Mivel egyetlen közgazdász sem (akinek tanai ismeretében sokan úgy hiszik joggal érzik magukat önteltnek) sem vizsgálta úgy a piacot, hogy az ott jelenlévő termékeket ő maga végtelen mennyiségben termelni képes anélkül, hogy erre +pénzt költene úgy gondolom önálló gondolkodásra van szükség, mert nincs könyv ami a problémára adekvát választ ad.
    Ez teszi érdekessé a témát.
    Olyvást tűnik, hogy az ACTA kudarca után már múlt időben lehet arról beszélni, hogy a jogtudomány nem tud úrrá lenni a helyzeten és a jogrendszer a digitális világban összeomlott, így a jog, mint társadalmi norma viselkedést megváltoztató ereje monoton konvergál a nullához. Mindenki másol, azaz termel minden terméket a szoftverpiacon arctalan és pofátlan és egyre többen félnek attól -olyvást tűnik, hogy joggal-, hogy a jogrendszer összeomlása után a piac összeomlása lesz a következő a digitális világban, ami már húsbavágó lesz, mert egzisztenciák, nem kevés ember élete függ attól a piactól amiről beszélünk. Az ingyenes programok a szóban forgó piacot -elméletben irányítottan- szűkítik, de a károkat vajon minimalizálják ezzel, vagy csak felgyorsítják a piac összeomlását mégnagyobb kárt okozva a szoftvercégeknek?
    A tiszta szoftverek vajon csak lecserélhető programok vagy egy olyan piac termékei, amely piac nélkül már komoly társadalmi problémával nézünk szembe? Alternatíva az ingyenes szoftver, vagy csak egy hibás válasz egy megoldatlan problémára?

    Ez érdekes téma és szerintem attól mert páran lehülyéztek engem még nem kell személyeskedéstől tartanod. Engem nem zavar. Olyan ember mindig lesz, aki a másikat hülyézi gondolkodás helyett. Én nem veszem magamra, ha valaki így fejezi ki, hogy nem tud hozzászólni egy témához.

    Hardverlesen

Új hozzászólás Aktív témák