Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz priti #102 üzenetére

    Elég nagy fokú munkanélküliség van hazánkban, ha az említett tanár nem tud megfelelni az új követelményeknek, akkor majd jön helyette olyan, aki igen. Ez szigorúan hangzik, de kb. erről szól a munkaerőpiac.

    Apám autószerelő, minden évben kitalálnak valamit (ez új szoftvare és / vagy mérőeszköz használata ), amit nekik kell a saját pénzükön (nem két forintos tételek) megvenni, hogy az ilyen-olyan méréseiket továbbra is el tudják végezni és azt el is fogadják tőlük. Ha nem fejlesztenek, akkor nincs munka.

    Ez átfordítva a számtech tanár esetére, bizonyos munkakörökben elvárható, hogy az adott témában képezze magát az illető. Ha erre nem képes, akkor majd jön helyette olyan, aki igen.
    Azzal egyetértek, hogy nem lehet máról holnapra elvárni egy teljesen új OS és szoftvare környezet magas (oktatható) szintű ismeretét. Viszont aki számtech tanár, az legalább hallomásból ismerjen valamit, ami nincs benne a tanrendben.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • dark100

    aktív tag

    válasz priti #102 üzenetére

    Semmit.

    Es ne alacsonyitsd le a tanarokat legyszives, az altalam ismertek joresze tobb OS-el is jol elbanik.

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz priti #114 üzenetére

    Elárulom, középiskolában mi informatikus osztály voltunk. Akkor office 2003 volt, minden elemét megtanították, körlevelezéstől accesses sql-es lekérdezésig mindent, valamint volt programozás is, és mindezek mellett nagy óraszámban tanultunk elektronikát is.
    Ezek mellett még kihelyezett ECDL oktatás is volt, kedvezményes önköltséges formában.

    Pedig ez egy tök átlagos szakközép volt, amit mellesleg "gladiátorképzőnek" hívnak.

    Alex91: az általános iskolai számtech tanárom meg külön szakköröket csinált, ahol párhuzamos porton vezéreltünk cuccokat, írogattunk egyszerűbb programokat, "ledes" képernyőt vezéreltünk, stb. Mindezt a 486, 686-os masinák korában.

    Én csak azt mondom, aki számtech tanár akar lenni, az vállalja, hogy ez egy gyorsan fejlődő dolog, nem az évszázados Pitagorasz tétel tanításában merül ki.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz priti #137 üzenetére

    Nézd, éppen ebéd van nálunk, kérlek maradj meg az irodalmi nyelvnél. Meg amúgy is, nem a kocsmában vagy.

    Az ECDL az szombati napra volt... Magam részéről annak összes vizsgáját elsőre és emelt info érettségit is csont nélkül letettem. Elektronikából tényleg sokat tanultunk, de nem éreztem elégnek így utána elmentem számtech műszerész technikusit megcsinálni, most meg a Villamosmérnökit fogom befejezni idén, mert ez érdekel.

    Aki meg gimibe ment, az tudhatta, hogy ott a humán tárgyakra gyúrnak rá, akit inkább szakmai dolgok érdekeltek, annak ott volt a szakközép.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Halálfej Joe

    tag

    válasz priti #137 üzenetére

    Van egy Kandós diplomám. 84 óta informatikával (bár akkor még ezt a tudományt számítástechnikának hívták) foglalkozom. 2010-ben elmentem GDF-re, műszaki menedzser szakra. Nem is értem miért tettem ilyen hülyeséget... Informatikai alapokból rögtön már az első félévben meghúztak, mert nem tudtam Word-ben körlevelet szerkeszteni...
    Vazze az nagy csalódás volt. Mert nem csak simán, hanem excelből vett címlistával akartam megcsinálni, azt meg nem értette a vén szipirtyó... :) Persze a könyven nem ez volt leírva.
    Lehet, hogy az volt a baj, hogy megkérdeztem a tanárt, hogy tudja-e, hogy mi az a lebegőpontos számábrázolás:)

    Az irónia az ebben, hogy 89-90-ben kb 2000 titkárnő oktatásában vettem részt. Rosytext... Mond ez valakinek valamit?

    Na. Akkor mit várunk oktatás címen a közép vagy ált-isk tanároktól?
    Látom a gyerek házifeladatain, 2 éve ez a házifeladat: csinálj sormintát wordben aláhúzással és kövérítéssel. Nyolcadikos. (Lány) Miközben itthon Linuxon nevelkedik 1 éve, mert nem voltam hajlandó vírusok miatt többször újrahúzni a gépét. És boldogul vele.

    Jöhet utána PALACSINT.. :) Fűztél te már 16 kByte-os ferritgyűrűs memóriamodult? :) http://youtu.be/mFUcJHqKRuc

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz priti #141 üzenetére

    Nem, nem kellett volna a tisztaszoftvare dolog. Vannak alternatívák, amikről akkoriban nem is hallottunk. Villmérnökin is volt informatika, Linuxon csináltunk mindenfélét, kezdve a karakterek számolgatásától egy szövegben, terminálos alkalmazásban. C programozást szintén Linuxon csináltuk.
    Egyszer került elő a Windows, mikor egyik túlbuzgó informatika tanárnő nem fogadta el az 7 modulos ECDL vizsgámat (szerinte ez kevés), meg kellett csinálnom az ECDL modulokhoz képest bitang egyszerű ZH-it. Hurrá...

    Amúgy gondolkodtam tanári dolgon, de az külön szak, a mérnöktanári, valamint ebben az alulfizetett országban, ahol az aktuális választások után jön az n+1 Hoffman Rózsa és úgy érzi, hogy neki meg kell változtatnia a teljes oktatási rendszert, nem érzek rá késztetést, hogy megtegyem. Középsulis tanáraimmal nem tudom mi a helyzet, de a mostaniaknak kb. mindnek van második állása, nem véletlen.

    Abban egyetértek, hogy a jelenlegi bérek miatt nem fogja törni magát az illető, hogy bármit megtanítson, ami nincs a kötelező tantervben.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • vadcoca

    tag

    válasz priti #102 üzenetére

    Szerinted mennyibe kerülne a pedagógusok átképzése és milyen eredménnyel zárulna?

    Miért is kell az átképzés? Csak nem a Tisztahaszon kis hozadéka ez is ? :((( Ezen a ponton abban a sűrűn emlegetett TCO-ban is milyen jó vastagon foghat a ceruza...

    Mindemellett szerintem sem túl jó ötlet a (majdnem) teljes megszüntetés. Viszont ha már beetetnek, azért a 0 Ft is sok.
    Pl. egy migrálást hogyan lehetne korrektül levezényelni, ha mostantól meg csak a "másik oldalt" ismernénk? :) Vagy komolyabbra fordítva: "valós" környezetben sokszor csak az együtt élés jöhet szóba.
    Mondjuk ezen az általános- és (nem infós) középiskola szinten max. az lehet az elvárás, hogy bemutassák, a FOSS nem ördögtől való. Értsd: az ilyen dependency hell, meg jajj ópenofisz mileszvelünk, FUD ne hasson rájuk.

    [ Szerkesztve ]

    6x9 = 42

  • bambano

    titán

    válasz priti #182 üzenetére

    ezt a mondatot akkor tudnám elfogadni, ha bizonyítottan tiltva lenne a tanároknak a továbbképzés meg a fejlődés.

    de nem, pont az ellenkezője igaz, kötelesek meghatározott időszakonként továbbképzéseken részt venni és van linuxos továbbképzés is, amire mehetnek.

    de mindegy, ettől a tény még tény marad: minél később szabadulunk meg a microsofttól, annál jobban fog fájni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #190 üzenetére

    erre csak azt tudom mondani: téves. SÚLYOSAN téves.

    egységesített tanulmányi rendszert kell kidolgozni linuxra? ez a gondolat már akkor is téves volt, amikor valakinek megfogant a fejében, hogy egységesített tanulmányi rendszert kellett kidolgozni microsoftra.

    belefutottál a vendor-lockin-be, mert már akkor sem értetted, hogy mit kell csinálni, amikor windows lett a tananyag? akkor most vezekelj.

    van linuxos ecdl, használják azt a kiindulási időszakban. utána meg szokja meg mindenki, hogy nem microsoftot meg linuxot oktat, hanem felhasználói ismereteket.

    "Tudod te milyen nehéz Magyarországon ilyen bérek mellett egy minőségi oktatást képező pedagógusig eljutni?": miért próbál meg mindenki felmentést adni a pedagógusnak a minőségi munka alól? mindenkinek kötelessége minőségi munkát végeznie, nincs mese. és ne jöjjön nekem senki a bérekkel, mert ez csak a coccializmusban működött, hogy sírunk a fizetésemelésért. A kapitalizmus úgy működik, hogyha kevesled a béred, magadnak kell kiharcolnod jobbat, vagy tárgyalás vagy felmondás útján. Ha kaptál magasabb fizetést, akkor igazad volt. Ha nem, í.j. A bérről tájékoztatást kapsz a felvételi interjún. Ott kell magasabbat követelni vagy elfogadni. De ha elfogadtad, akkor annyi, utána azért a bérért minőségi munkát kell végeznie a pedagógusnak, pont úgy, mint mindenki másnak. 23 éve volt a rendszerváltás, nem kellene már pedagóguséknál is lekövetni ezt a helyzetet? 23 éve, két év híján egy generáció!!!

    "indokként megjelölnél másfél milliárdot": volt az száz is, és nem csak az oktatásra agyatlanul elköltött másfélnek nevezett milliárddal van a baj, hanem azzal, hogy utána az egész felnőttkori életét az ms bűvöletében éli meg a felnövekvő diákság. Ez a sokkal nagyobb baj és ez az, ami nem másfél milliárdba kerül, hanem sok nagyságrenddel többe. Majd egyszer nézd meg, mennyi az ms negyedéves árbevétele és eredménye, azt a pénzt tőled meg tőlem vették el, jórészt indokolatlanul. Az ms nem szeretetszolgálat, hogy ész nélkül támogassuk, hanem vadkapitalista vállalat, ennek megfelelően kell hozzáállni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #190 üzenetére

    "szétvernéd a számítástechnika oktatását"
    "Többről szól ez, mint a Tisztaszoftver Program áráról."
    nagyon úgy tűnik, hogy ezt a számítástechnika oktatást érdemes szétverni, mert a továbbélésre méltatlan. valóban többről szól, arról is szól, hogy évtizedekig elkanászodtak a számítástechnika oktatásával foglalkozók, emiatt kupleráj lett az egészből.
    most meg itt a kényszer, hogy ideje rendet tenni. ki kell takarítani végre augiász istállóját.

    és akkor még beszélhetnénk arról is, hogy miért most kapkodva kellene megoldani a linux oktatását? A linux idén lesz 21 éves, nem kellene a tanároknak 21 évnél fiatalabb tudnivalókat is oktatni? olyan elavult a számtech. képzés, hogy nincs benne linux? jaaaa, akkor most lehet nagytakarítani, mert véget értek a szép napok. ha azok az úgynevezett minőségi oktatók követték volna a világot, már 5-7 éve lenne linux is a tananyagban. most meg nem kellene vergődni, hogy jajj mi lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz priti #190 üzenetére

    Ha meglátnák a bürokráciánkat, akkor felsírnának a Vogonok.

    Szerintem az egész nézőpont helytelen, hogy ilyen vagy olyan programot tanítsanak. Egy program alapszintű használatához egy pár oldalas útmutató és pár óra gyakorlás is bőven elég. A "hogyan" hiányzik az oktatásból, de nem az a legnagyobb probléma, hogy nem tudják melyik gombot kell megnyomni a kívánt eredményhez. Se a tanárok se a diákok nem tudják hogyan kell kinéznie egy ízléses dokumentumnak. Kaligráfiát és tipográfiát kellene tanítani.

    Amíg nem tudja valaki, hogyan lehet minőségi eredményt létrehoznia, addig teljesen mindegy, hogy drága műszert (ms office) vagy olcsó célszerszámot (ingyenes office csomagok) kapnak a kezükbe. Szakavatott kéz nem csak photoshopban tud csodát művelni, hanem akár paintben is. A program csak egy szerszám, az emberi tényező nagyobb súllyal számít a végeredménynél.

  • bambano

    titán

    válasz priti #196 üzenetére

    "Tételezzük fel, hogy nincs szükség egységesített tanulmányi rendszerre.": nyugodtan feltételezheted, mert szólásszabadság van, csak ilyet én nem mondtam. tehát ha ebből akarsz kiindulni, akkor ez terelés.

    "Megjelenik a rendszerben a szülő, mint megrendelő, aki az adójával finanszírozza a gyermeke oktatását": és megjelenik a rendszerben minden más adófizető állampolgár is, aki a *TE* gyereked oktatását finanszírozza az adójából. Azt egy másodpercig se gondold, hogy a te adód elég a te egészségügyi ellátásodra, a gyerekedére, az oktatásodra, stb. Közös kockázat és teherviselés van.

    felvételit? milyen felvételit?

    "Az a felhasználói ismeret amire te gondolsz ": köszönöm, de fenntartom a jogot magamnak, hogy én mondjam meg, mire gondolok. tehát ezt mások ne tegyék. főleg ne próbáljanak a számba tuszkolni olyan gondolatokat, amikről ez a véleményem: marhaság.

    minden további nélkül lehetne oktatni egy elvonatkoztatott, idealizált szövegszerkesztőt például, elvonatkoztatott, idealizált funkciókkal, mint elmélet, utána gyakorlati oktatás keretében az elméletet alkalmazni lehet egy vagy több konkrét szoftverre. Ha ez neked anomália, akkor valami bazi nagy körben kerüld el a matekórákat például, mert az is így működik. vagy mégsem anomália, hanem tévedtél.

    "Az árat pedig a piac dönti el, nem a kormány": erre kapásból azt is mondhatnám, hogy igaz, de van egy sajátos indok, ami miatt ez megint marhaság lett, nem igazság. Általában az árat a piac, azon belül a kínálat és a piacon megjelenő vevők döntik el. Amíg ennyit értesz a mondatod alatt, addig igazad van. csakhogy a középiskolai és a felsőoktatásban használt szoftverek piacán egy darab vevő van, ez pedig a kormány, következésképp ha elfogadjuk, hogy a piaci árat a vevő határozza meg, akkor sajnos az derül ki, hogy ezen a piacon az árat a kormány határozza meg.

    Egyébként meg fenti hasonlat szerint ez, amit most csinálnak tisztaszoftver keretén belül, teljesen normális dolog, erre a piacra a kormány behozott még egy eladót, ettől ezen a piacon verseny lett, vagyis az árakat annak megfelelően kell alakítani, ahogy a monopol piacról áttérnek a szabadversenyes piacra. Ezt kell tudomásul venni mindenkinek.

    "a tanári munkabéreddel megvásárolni őt, aki képes általad elvárt minőségű pedagógusi munkára": ezzel kapcsolatban több dolog is van:
    1. amikor aláírja a munkaszerződését, akkor eldőlt az ő piaci ára. utána tessék elfogadni ezt és ne kibúvókat keresni. mindenkinek kötelessége a legjobb tudása szerint végezni a rábízott munkát.
    2. ha nem tetszik neki a munkabére, mondjon fel.
    3. azt az anomáliát pedig, hogy a jó tanárok felmondanak, az adott munkabérért pedig nem jó tanárokat lehet csak kapni, majd a piac megoldja, az oktatásból kikerülő diákok minőségével nyomás alá helyezi a döntéshozókat, akik majd eldöntik, hogy a gazdaság többi alrendszerével közösen mi a szerintük jó megoldás.

    de az, hogy valaki aláírja a szerződést, utána pedig nem hozza a saját képességeinek maximumát bármilyen (nem csak tanári) munkakörben, az szerződésszegés.

    ugyanez zajlik egyébként az orvosoknál is. az nem törvényes, hogy az orvos nem látja el rendesen a beteget a saját legjobb tudása szerint, mert kevesli a pénzt. a kevés fizetéssel szembeni elvárást más, jogilag korrekt módon is meg lehet tenni, ez az orvosok esetében lehet pl:
    - kijárnak ügyeletet tartani
    - felmond itthon és kiköltözik
    - letétbe helyezett feltételekkel ellátott felmondás

    szerintem ez utóbbi az, ami messzemenőkig a legkorrektebb, megmondta, mit akar, mi lesz a következménye, ha nem teljesítik, adott határidőt és kész. ha teljesítik, marad, ha nem, megy és akkor a döntéshozók majd updatelt információt kapnak a munkaerőpiac valódi helyzetéről.

    félreértés ne essék, itt nem politizáltam, hanem közgazdasági szempontból írtam le történéseket.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #203 üzenetére

    "a tanárokkal kapcsolatos problémát nem oldja meg a piac": de. amit leírtál a második paragrafusodban, hogy gombokért ezeket az embereket kapjuk meg, mint tanár, mert a jobb elmegy másnak, az pont, hogy a piac. csak neked valahogy sikerült teljesen kifordítva értelmezni mindent. és már érződik a nyomás a döntéshozókon, hogy ez nincs így jól. Majd amikor a nyomás és a képzetlen gyerek által okozott nemzetgazdasági kár túl nagy lesz, majd emelnek a fizetésen és akkor a piac a jobb képességű embereket viszi a tanári pályára.

    ez pont hogy a piac működése.

    "minek tanítson fiktív, idealizált valamit, ha ott az igazi": azért, mert az az agyatlan szokás, hogy userek széles rétegeiben a pc az windows, az internet az internet explorer, digitális rabszolgaságba hajtja a felhasználókat, az országot, és áttételeken keresztül azokat is, akik nem akarnak windowsozni. Semmilyen észérv nincs amellett, hogy százmilliárdokért "bódult emberi nem, hát szabad létedre, miért vertél zárbéklyót tulajdon kezedre".

    az elméleti alapokat mindig minden esetben könyvből tanulod, azt, hogy van menü, margó, laptörés, azt könyvből, táblánál tanulod. Hogy a laptörést utána milyen gombbal kell betenni, azt tanulod konkrét szövegszerkesztőn és erre pontosan elegendő a libreoffice.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz priti #202 üzenetére

    Jó sok dolgot leírtál, aminek nem sok köze van a mondanivalómhoz. Arra csak annyit reagálnék, hogy a mostani magyar oktatási rendszer úgy ahogy van butaság: sokat markol, de keveset fog. Mindent meg akarnak tanítani, de a végén alig lesz használható tudás belőle.

    Ha már annyira az office mellett megy a propaganda érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen hasznát lehet venni annak, hogy megtanítják melyik gombbal lehet igazítani vagy fontot állítani. Ettől nem fognak tudni igényes dokumentumot készíteni. Ha tudja, hogyan kellene kinéznie egy dokumentumnak és hogy hívják a tipográfiai elemeket, akkor önállóan képes kell legyen tetszőleges eddig nem ismert szövegszerkesztőt használni.

    Taníthatnak nekem spss vagy matlab használatot, ha fogalmam sincs a statisztikáról vagy számítástudományról, akkor nem fogom tudni egyiket sem értelmesen használni.

    Gombokat nyomogatni egy majmot is meg lehet tanítani pár banán segítségével.
    Egyébként van pedagógiával kapcsolatos végzettségem is.

  • azbest

    félisten

    válasz priti #210 üzenetére

    Ha úgysem kell semmit tudni, se megtanulni, mert az elvárt színvonal a béka feneke, akkor nem is kell költeni rá. Erre ingyen is képes sok program. Meg ugye gizikének tanul mindenki... :U Komolytalan

  • dabadab

    titán

    válasz priti #210 üzenetére

    Mondjuk pont a mintakra teljesen ertelmetlen office-okat hasznalni es ha megis arra hasznalnak, az pont az agyatlan oktatas eredmenye.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz priti #214 üzenetére

    Es ezt a problemat hogyan oldja meg az, hogy MS-t tanitanak az iskolaban? Sehogy. Ha Julikat tanitottak is volna, szinte biztos, hogy valami regebbi verziora, innen kezdve meg tok mindegy, ha meg nem kepes ezredszeri elmondasra sem megjegyezni, az azert van, mert abszolut nem latja at a rendszert, azt meg szinten nem lehet azzal orvosolni, hogy bemagoltatjak vele egy adott program menustrukturajat.

    DRM is theft

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #214 üzenetére

    Tökmindegy, hányféle szövegszerkesztőd van, ha a protokollok és a formátumok nyíltak - pont ez a lényege pl. az ODF-nek. Megszűnt a cég, amelyik csinálta a szövegszerkesztőt? No problemo, más is tud teljesen kompatibilis szerkesztőt írni - többek között pl. ezért hátrányos a vendor lock-in, mert ott ilyet nem lehet.

    https://www.coreinfinity.tech

  • attila9988

    őstag

    válasz priti #209 üzenetére

    Na most akkor találjunk ki egy századikat és tanítsuk azt, mer' akkor mi lesz? Attól majd megindul a digitális szabadságharc? Nemá', hagyjuk má'. Ez nem ...

    Miért nem érted meg azt az egyszerű alapvetést, hogy ha "MS word xy" helyett "szövegszerkesztést" oktatnának, "MS excel xy" helyett meg táblázatkezelést, akkor az általad felvetett problémák nem léteznének, mert a tanulókat a későbbiekben nem hozná zavarba ha az ikon két centivel arrébb van.

    Érdekes hogy a mostani MS adó mellett a legtöbb érv pont abból táplálkozik, hogy eddig is az MS csecsein lógtunk...

    „Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

  • bambano

    titán

    válasz priti #221 üzenetére

    "De emiatt azért még nem kell szétverni az oktatási rendszert és elvenni a tanműhelyektől a kiváló MS Word névre hallgató szerszámot,": minden más szakterületen rommáperelnének mindenkit, ha ugyanez lenne, mint az informatikában. Ott miért nem?

    autószerelőt se egy típushoz oktatnak, mindegyiknek elmagyarázzák a belsőégésű motort meg a can buszt, utána a szervizben megmutatja a régebben ott dolgozó szaki, hogy abban a típusban, amit ők szerelnek, hol van az obd2-es csatlakozó. másrészt meg ha már mindenáron meg akarja venni egy cég az oktatást, akkor kőkeményen fizet. ha azt akarja (csak példa, nem valós tény) a John Deere, hogy ződ traktoron tanuljon a gyerek, akkor ad ződ traktort. Olyan a világtörténelemben nem fordult elő sehol, hogy gipsz jakab mezei paraszt megvehet 20 misiért egy ződ traktort, de az oktatási intézménynek 40-ért adják és még kötelezik is, hogy csak ződ traktort oktathat, kéket pl. nem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #221 üzenetére

    Mi az, amit számonkérek?
    Például amikor egyszer anno az egyetemen alapszintű ámítástechnikát tanítottam, akkor megmondtam a diákoknak, hogy aki meg tud írni és bead egy minden szempontból megfelelő felmentési kérelmet, az megkapja.

    Az más kérdés, hogyha ezen a gondolatmeneten megyünk tovább, az kicsit messzire vezet, például oda, hogy az informatikai érettséginek semmi értelme. mert tényleg nincs. Informatikát önmagáért felesleges tanítani. Inkább az lenne az érettségi számonkérés, összevontan, több tárgyból, hogy elképzelt helyzetekben informatikai alkalmazása mellett a maturáló mit produkál. Például hitelkérelmet ír a banknak, wordben, ehhez cash flow-t csatol excelben, esetleg egy ppt-ben 5 oldalon elmagyarázza, hogy mit akar. és ez lehetne openbook is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • floatr

    veterán

    válasz priti #221 üzenetére

    Többek közt amiatt sincsen igazad az űberalles eszközoktatással kapcsolatban, mert manapság életszerű egy olyan helyzet többek közt az állami szférában, hogy egyik napról a másikra átültetik a zembert az egyik rendszerről a másikra.

    Nyilván vannak olyan kiskapuk erre, hogy -- nagy csodák nincsenek -- egy funkciócsoportot 2-3 eszközön oktatnak párhuzamosan, sakko a delikvens egyrészt megismeri mindkét eszközt, másrészt meg talán könnyebben sajátítja el a "mérnöki" szemléletet, és nem a menüpontokat keresgéli, hanem funkciókat használ.

  • bambano

    titán

    válasz priti #225 üzenetére

    "Bocsánat, de az állam vásárolt MS terméket és nem az MS vásárolt oktatást. Nem stimmel, amit mondasz.": valóban nem stimmel, mert sokan azt hiszik, hogy az állam vásárolt ms termékeket, pedig nem, az ms vásárolt oktatást, áttételesen piacot.

    ezért tartunk ott, ahol, mert te sem látod a valós helyzetet, hát még a másik törzsbe tartozók.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • floatr

    veterán

    válasz priti #227 üzenetére

    Ne vigyük ezt azért annyira túlzásba. Most is az folyik, hogy van egy témakör pl szövegszerkesztésben, és a tanár 0 felvezetés mellett előkapja a word-öt. Vagy file rendszert, és műveletei mutatja intézőben. Szerinted akkor mit is oktat? Funkcionalitást egyetlen eszközzel, vagy az adott eszközt?

    Másik: elvileg ugyebár a tanuló eldöntheti h min szeretne érettségit tolni. Akkor -- elvileg -- a tanárnak mindenképpen le kellene oktatnia az érettségin szóba jövő eszközökön az adott funkcionalitást. Az meg egy másik kérdés, hogy hogyan lehet technikailag, és pedagógiailag kivitelezni pl két szövegszerkesző párhuzamos használatát egy órán. Ne kenjük már a trutyit mindenfelé, hogy ez mennyire kivitelezhetetlen, mert ez csak megint a kifogások sorolása. Páros lábbal rúgnám valagon, ha ennyire tutyumutyi emberek vennének körbe.

    Az meg még egy kis adalék, hogy nem fog újságot szerkeszteni az érettségi tananyag alapján, de még csak nem is arról beszéltem, hogy 5 perc alatt bárminek a kezelését el tudja majd sajátítani. Ha nem hurkolni akarnál a mondandóba, meg a ló két oldala közt ugrándozni, már rég vége lenne ennek a baromira kontraproduktív mellébeszélésnek.

    [ Szerkesztve ]

  • floatr

    veterán

    válasz priti #243 üzenetére

    Jahogy az az alapfeltevés, hogy a színvonal a nulla felé konvergál monoton csökkenőben, áj szí. Meg hogy csak egy rakat senkiházi közül lehet válogatni... Nem nézed le egy kicsit te is ezt a szakmát?

  • floatr

    veterán

    válasz priti #245 üzenetére

    Egy kicsit terelgetsz
    A bérezésekkel kapcsolatban bárminemű informatikai oktatás is legyen a vita tárgya, tudható, hogy a privát szférában jobban járhat, aki akar. Ez régóta így van, de igaz ez a többi állami pozícióra is informatikai terepen a ritka kivételektől eltekintve. Ez adott, ezzel együtt kell élnie a tanári pályát választóknak, és erről még vitázni sincsen minek, mert nagyjából egyetért itt mindenki. Hogy ennek mi a folyománya, az az oktatott anyag tartalmától független, bár megjegyzem, hogy nem lesz egy tanárnak nagyságrendileg nagyobb tudása attól, hogy libreoffice alatt is megtalálja a félkövér szedést, és ezt el is tudja mondani egy gyereknek. Nem lesz sokkal értékesebb erőforrás a privát szféra számára sem, pusztán egy olyan szemlélettel lesz több, ami inkább jellemző -- kéne h legyen -- a pedagógusra.

  • finest

    őstag

    válasz priti #247 üzenetére

    Én veled értek egyet abban, h volt itt egy elkapkodott, szabadszoftveres szabadságharcnak álcázott, rövidtávú kiadáscsökkentésről szóló bejelentés kormányzati szintről, ahol viszont az érettségirendszerről semmit nem tudnak. Egyéb következményekről nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #234 üzenetére

    Igen, megegyeztünk. Értelme volt? Nem, az eddigi rossz konstrukcióban folyik továbbra is olyan szoftverek bérlése, amelyekhez egyébként is kell jogtiszta alap.

    Szinte biztos vagyok benne, hogy Németországban nem az állam fizet a M$-nak, hanem minimum az állam szempontjából ingyen kapják a szoftvereket - ergo ott közvetve a microzsé fizet a piacért, nem fordítva.

    https://www.coreinfinity.tech

  • azbest

    félisten

    válasz priti #247 üzenetére

    Mindig azzal jössz, hogy teljesen mást kellene tanulniuk/tanítaniuk, ha más programot használnának... "Mindent kezdhet elölről a tanár. Rengeteg háttérmunka, mire újra felépíti az óráit"

    Legjobb tudomásom szerint az órákon ugyanazt kell megtanítani, érettségikor ugyanazt a feladatot kell megoldani attól függetlenül, hogy melyik programot választotta a diák a lehetségesek közül. Tehát elvileg most sem programot kellene tanítani, hanem feladatok megoldását.

    A felsőoktatásban pedig nem hinném, hogy adott programban nyomogatást tanítanának, hanem eszközként használják a gépeket. Nem hiszem hogy van ms office titkárnő szak.

    (#251) priti : a magyar microsoftnak viszont valószínűleg ez a legnagyobb üzlete, hisz ki lehetne nagyobb megrendelő, mint az állam. Hát igen, sajnos sokmindenben elmaradottak vagyunk hozzájuk képest, csak az árakban nem.

    [ Szerkesztve ]

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #251 üzenetére

    Nem én jöttem germánfölddel, hanem a Windows-os fórumtárs. Egyébként meg mint már mondtam, 1 Ft is sok a Microsoft reklámozásáért és bebetonozásáért. Normális helyeken (értsd: nem Magyarországon) a cég fizet.

    https://www.coreinfinity.tech

  • anulu

    félisten

    válasz priti #255 üzenetére

    szerintem a #241-es hsz-emre utalt, de ott egy fél szóval nem írtam az áráról, mivel lövetem nincs róla.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #255 üzenetére

    Én egy szóval nem mondtam, hogy a németeknek ingyen van, mivel nincs információm róla. Azt mondtam, hogy normális helyeken a cég fizet a piac megvásárlásáért, nem fordítva.

    anulu: "szerintem meg minden pénzt megér, hogy egy, az alapfelfogásában is baromság rendszert távoltartsunk az oktatási intézményektől."

    Alapfelfogásában a Linux kb. a megszületése óta sokkal tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés, mint egy Windows. De igazad van, olyan rendszer kell mindenhová, amelynek fingja nincs arról, hogy február 29-e 4 évente előfordul.

    De egyébként ha szerinted minden pénzt megér, akkor fizesd ki saját zsebből és menj igét hirdetni.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.coreinfinity.tech

  • bambano

    titán

    válasz priti #275 üzenetére

    olyan fájdalmas szinten nincs lövésed a linuxról, hogy kár vitába szállni veled.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #278 üzenetére

    persze, ha rávilágítok valaki tévedésére, akkor rögtön elragadtatom magam.. rotfl
    egyébként ha az amcsikat ugyanúgy kezelnék, mint mindenki mást, már régen ülne jó néhány vezetőjük.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #281 üzenetére

    hogy én mit gondolok az ms praktikáiról, nagyjából irreleváns, főleg, ha úgy fogalmazunk, hogy mit gondolok én a hivatalos bírósági határozatokkal szemben/mellett.

    Márpedig itt többször is elhangzott, hogy sok alkalommal megbüntették az ms-t. Tehát ha én törvénytelen praktikákat írok, akkor az nem az én *véleményem*, hanem jogerős bírósági *határozat*. Lehet vele szembemenni, lehet róla tudomást nem venni, de ettől még a büntetést bevasalták az ms-en.

    A hálózati hatás is egy közismert tény, azért veszel otthonra windowst vagy azért használsz otthon lopott windowst, mert a munkahelyeden is az van. Mélyebben most ne menjünk bele, mert megint csak vádaskodás lesz a válaszod.

    tájékozódj picit, mielőtt másokat próbálsz utasítgatni, annak volna értelme.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #288 üzenetére

    és mi van ha megveszed a vadi új alaplapodat/videokártyádat és azt mondják, hogy bocs, de nincs hozzá whql videodriver, nem tudunk rá windowst telepíteni? mert pl. valamelyik atomos platformmal most éppen ez a baj.
    szóval az, hogy nincs driver, bármelyik terméknél előfordulhat, de ezt már sokszor kibeszéltük.

    itt meg nem arról folyik a vita, hogy te mit használsz otthon, te dolgod, hanem arról, hogy adóforintokból ne támogassunk túlzó díjfizetéssel külföldi cégeket. közben szokásos módon előkerülnek az ms és a winfanok által terjesztett, linuxra vonatkozó fud-ok, amiket viszont meg szoktam cáfolni több fórumtársammal egyetemben.

    Ennyi. tehát ne terjessz fudot. a többi a magánügyed.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz priti #288 üzenetére

    a hálózati hatás pedig az, hogy pl. az apehnak sokáig csak windowsos programmal kitöltött nyomtatványt lehetett beadni. a bankokkal csak windowsos programokkal lehetett kapcsolatot tartani. a hatóságok windowsos programokkal készített űrlapokat követeltek. ezért a cégek mindegyike kénytelen volt tartani legalább egy windowsos pc-t, ha eleget akart tenni ezeknek az értelmetlen elvárásoknak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • floatr

    veterán

    válasz priti #288 üzenetére

    Azt már most megmondom neked, h számodra nem jó döntés a binugz. Régóta ráálltál alkalmazásokkal, játékokkal, láthatóan nem is akarsz engedni belőle jottányit sem... minek kínlódnál. Keresnéd rajta a megszokott fotosoppot, ótókeddet, skyrim-et, aztán most wannabe win power userként a telepítés első képernyőjénél elhalsz. Sőt binugz alatt drivereket is magadnak kell írnod, és minden nap újra le kell fordítanod az összes szoftvert ;)

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #288 üzenetére

    Nem, ellenben az fud, amit csinálsz.

    Ha engem kérdezel, hogyan kell videokártya-drivert telepíteni Linuxon, akkor azt mondom, hogy előszeded a grafikus felületen (mert bizony már ilyen is van a linukcban) a hardware drivers menüpontot és bekattintod a driver használatát. Ez baromira messze van az általad említett fudtól.

    https://www.coreinfinity.tech

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #293 üzenetére

    Ezzel most teljesen komolytalan vitapartnerré váltál...

    https://www.coreinfinity.tech

  • adalbert1

    veterán

    válasz priti #216 üzenetére

    Ilyen felhasználókkal már én is találkoztam. A csúcs az volt, aki megkérdezte hogy cellán belül hogy igazít középre, és hogy tud két cellát egyesíteni. Mindezt úgy hogy irodai munkára vették fel, és azért a nyugdíjig még volt vagy egy jó 20 éve (nem az a baj hogy nem tudja, hanem az hogy így felvette valaki).

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz priti #300 üzenetére

    Te rohadtul keversz és nem értesz dolgokat, úgy látom.

    Neked semmiféle szükségleted nem keletkezett azzal, hogy kvázi köteleznek egy platform használatára, ellenben rákényszerítenek egy olyan termék megvételére, amelyre az égvilágon semmi szükséged nincs, csak a "meglobbizott" hivatalnok kitalált egy piacellenes és versenykorlátozó procedúrát. Miből fakadhat ez a bizonyos "meglobbizás"? Pl. abból, hogy a magyar állam példátlanlanul idióta módon egyféle terméket támogat az oktatásban. Aztán ez gyűrűzik tovább mindenhová, ahová ebből az oktatási rendszerből kiáramlik a munkaerő - pl. a bankszektorba, meg egyéb helyekre, versenyhátrányba hozva mindenkit. Többek között ez az a bizonyos hálózati hatás, amiről bambano írt. A banknak alapvetően semmilyen információja nincs és nem is lehet az ügyfelei által használt platformról - mert ha van, az erősen büntetőjogi kategória.

    Nehéz megérteni és felfogni, mi?

    https://www.coreinfinity.tech

Új hozzászólás Aktív témák