- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
b0bcat
addikt
Az embereket sokkal több inger és információ éri, mint korábban, ezért közömbösebbek és kevésbé figyelnek. Ma már a legtöbben a kifejezetten rövid szövegeket sem olvassák el a neten, mert nem képesek annyi ideig sem egy helyre koncentrálni. A "multitaszking" nagyon nem tesz jót az embereknek, és az internet folyamatos, mindennel párhuzamos használata nagyon durván megosztja az emberek figyelmét.
Csak baromira nem mindegy, hogy valaki csak később szokik hozzá ehhez (amikorra már mondjuk a szövegértése megfelelő szintre fejlődött) vagy ebbe született bele.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
-
Kékes525
félisten
"újabb generáció ingerküszöbe is rohamosan zuhan, hogy a mai fiataloknál másfélszer annyi érzéstelenítőt használ mint 15-20 éve" Ezt nem értem. Mitől? Genetikailag gyakorlatilag ugyanazok. Az orvostudomány fejlődése miatt kialakult szelekciós különbségeknek nem lehet még ilyen erős hatása. "Az orvostudomány fejlődése miatt kialakult szelekciós különbségek" alatt értem, hogy nő a gyenge, beteg szervezetek túlélési és ezzel együtt a szaporodási esélye is.
Szerintem az is közre játszik, hogy számítástechnika oktatása sohasem volt kiemelt. Egyáltalán az oktatás sem. Másrészt az egész IT szektor sem kap prioritást, sőt különadókkal sújtják. A döntéshozók számítástechnikai ismeretei pedig...
Megoldás: Tartsunk nemzeti konzultációt a digitális kultúra fejlesztéséről!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
-
CyberPunk666
senior tag
Az a probléma, hogy az alapvető készségek közé nem csak a szögfüggvények megértése tartozik, hanem a megértéséhez szükséges képesség is.
Nem csak a szögfüggvényt magát kell tudni, hanem meg kell tanulni elképzelni, meg kell tanulni absztrakt módon gondolkozni önállóan!
A szögfüggvényeket sokkal könnyebben és gyorsabban meg fogja tudni tanulni vizuálisan megjelenítve, de később gondja lesz olyan elvont esetekben, amiket nem lehet így megmutatni.Ez azért nagyon jó példa, mert miután megértette, le lehet ellenőrizni könnyen, és lehet korrigálni, mert megjeleníthető, de később egy csomó olyan dolog van, ahol ezt nem lehet megtenni és csakis a saját absztrakciós képességére támaszkodhat.
Én azt gondolom, hogy pont ez lehet talán az oka, hogy a közepes mennyiségű számítógépes oktatás a legjobb. Mert a vizualizáció túlzott alkalmazása rontja az absztrakt gondolkodás fejlődését, a képzelőerőt. A megfelelő mennyiségű viszont képes kijavítani a hibás képeket, részleteket, amivel magát a konkrét anyagot is jobban fogják érteni, de meglesz közben az absztrakt gondolat is. A túl kevésnél pedig ezek nem kerülnek kijavításra, így elszalasztott lehetőség.
Az iskolának az ilyen készségek fejlesztése még fontosabb feladata, mint bármi más. A konkrét anyag inkább csak egy eszköz ehhez.
[ Szerkesztve ]