- Milyen routert?
- HBO Max & OD topic
- DIGI internet
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
troller
senior tag
Csodálod, hogy így levitték a követelményt? A ma érettségire szánt gyerekanyag 80%-a a "mi időnkben" ('88-ban érettségiztem) max. szakmunkásképzőbe mehetett volna. Akik meg ma szakmunkásképzőbe járnak, azok anno a "nyóc átanálost" is nehezen végezték volna el...
Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
Kékes525
félisten
-
fordfairlane
veterán
A cikk második oldalán például a 0.3-as és a 0.4-es táblázatban is a lista legalján vannak a magyarok. Sajnos.
A 0.4-es táblázatban a többi közép-európai ország szintjén állunk, az eltérés minimális.
A 0.3-as egész egyszerűen komolytalan. Azt se tudjuk, mihez viszonyítanak. Persze, oda van írva, hogy a nyomtatott szöveg értelmezéséhez képest. De miféle képességhez képest, kinek a mekkora képességéhez van ez viszonyítva?[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
atike
nagyúr
Az ismeretségi körömből hoztam fel a konkrét példát, de mint ahogy leírtam a különböző (általános iskolai és gimnáziumi) rendszergazda ismerőseim is hasonló véleményen vannak.... Nem arra alapozva mondtam azt amit, hogy az unokaöcsém és a lányom mit és hogyan csinál, hanem arra, hogy hasonló témát boncolgattunk nem túl régen egy sörözésnél és ott ezek előkerültek.
-
troller
senior tag
4600 gyerek? Nos, nem valami sok. Azért érdekes lenne, kicsit konkrétabb adatokat is kapni a bevont iskolákról.
Nagyon rosszindulatúan feltenném azt a kérdést, hogy Mo. melyik, rejtett erőforrásként is működő rétegében születik létszámukhoz képest a legtöbb gyerek, már évtizedek óta? Mert ha a tesztelt iskolák a szent PC okán úgy lettek kiválasztva, hogy kellő arányban szerepeljenek kevert osztályok, akkor mindjárt érthetőbb a romlás.Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
titán
Nem irreleváns, de a nyers adatok közvetlen, korrekció mentes vizsgálata ésszerűtlen, és egyáltalán nem mutatja a valódi állapotokat.
Ezek korrigált, vagy nyers adatok. Ha nyers adatok, akkor miért?
(#127) b0bcat
Ne legyél naiv, te is voltál 15 éves, a legnehezebben felmérhető korosztály.(#121) Kékes525
Ez így van, nem véletlenül nem linkeltem.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#95590400
törölt tag
és te tudod valójában mi ez? a cikkíró, az itt kommentelők? kitöltötted most? hozzáférhető-e ez nekem-neked? erre célzott... nesze neked szövegértés.
tudod, hogy milyen iskolákban, kikkel, mikor íratták meg? mit mondtak róla, mi ez?
én nem ismerem a tesztet. és gyanítom akkorát hasalnék most, ebben a pillanatban pl. matek-fizika-kémia-történelem-biológia érettségin, hogy ihajj. -
persze, erte
csendes tag
"Mindehhez tegyük azt is hozzá, hogy az érettségi követelmények durván lecsökkentek az elmúlt mondjuk 20 évben. Ma 25% a kettes szint. (Nemrégiben még 20% volt, de feljebb emelték.) "A mi időnkben" 60% volt. Ez durva különbség. És még így is képesek megbukni!"
Hogy ne maradjanak meg ténybeli tévedések, korrigálom. A hagyományos háztáji érettségin matematikából 80 pontos volt a feladatsor és 18 pont (22,5%) elég volt az elégségeshez, a jeleshez kellett 60 pont, azaz 75%.
" Ellentétben az iskolai érettségivel, ahol a jeles alsó határa 75 %pont, az elégségesé pedig 22,5 %pont"
http://epa.oszk.hu/00000/00011/00096/pdf/iskolakultura_EPA00011_2005_09_079-096.pdf
-
#95590400
törölt tag
azért nekem erre
http://cbasq.acer.edu.au/index.php?cmd=getCodingGuide&unitId=&unitVersionId=34
a szaglásnál aszongya "Menj a „Szagláskalauz" weblapra!"
nekem meg a kúgli: Keresési javaslat: Szálláskalauz
Viccet félretéve:
oldal infója:A szaglás szerepe, hogy információt adjon környezetünkről. Egyes esetekben szaglásunk lehetséges veszélyekre figyelmeztethet. A füst szaga például jelzi, hogy tűz van. Néha általánosabb információval szolgál, például van-e étel a közelben. Más élőlények azonosításához is adhat információt. Mindenkinek megvan a saját, egyénre jellemző szaga (egyeseké kellemesebb, mint másoké!).
A kutyák képesek szaglás alapján megkülönböztetni a kétpetéjű ikrek ruháit (de nem az egypetéjű ikrekét - feltehetően azért, mert nekik a szaguk is azonos). A gyermekek pedig képesek megkülönböztetni tesvéreiket más, azonos korú gyermekektől, megint csak a szaglás segítségével.
Úgy tartják, hogy az összes szárazföldi emlős közül az elefánt szaglása a legfejlettebb. Kifinomult szaglásukat használva az állatidomárok orvvadászok nyomonkövetéésére idomítják őket. A dolgozó hangyák szaglásuk segítségével döntik el, mikor lehet elhagyni a fészket, és élelem után nézni. Csak akkor indulnak útnak, ha elegendő, a bolyhoz visszatérő harcos hangya szagát érzik, így győződve meg környezetük biztonságáról.
Úgy tűnik, hogy az ember szaglása már nagyon korán kifejlődik. Az egynapos újszülött elutasítást jelző grimaszokat vág, ha hal- vagy záptojásszagot érez. Az ember különböző szagokra adott reakciója annyira erős, hogy egyes kutatók még azzal is foglalkoztak, vajon lehetne-e valamilyen orrfacsaró anyagot fegyverként használni.
feladat és megoldása
Menj a „Szagláskalauz" weblapra! Az alábbi állítások közül melyik fejezi ki legjobban a weblap fő gondolatát?
A A szaglás megzavarhatja a normal viselkedésmintákat.
B A szaglás figyelmezteti a veszélyre az embereket és az állatokat.
C A szaglás elsődleges célja, hogy segítsen az állatok élelemkeresésében.
D A szaglás az élet korai szakaszában fejlődik ki.
E A szaglás elsődleges feladata a felismerés.
SZAGLÁS KÓDOLÁSQ02
A KÉRDÉS CÉLJA:
Integrálás és értelmezés: Értelmezés kialakítása
Egy weblap fő gondolatának azonosítása.
Teljes értékű válasz
1-es kód: E. A szaglás elsődleges feladata a felismerés.
Rossz válasz
0-s kód: Más válaszok.Ahha. Ezt a választ köszöntem. Úgy bőcsészmérnökként.
-
-
persze, erte
csendes tag
"Sokszor nem tudom eldönteni, hogy ezek az állami oktatáson belüli változtatások az utóbbi években rosszindulatból vagy tökéletes hozzá NEM értésből fakadnak..."
Totális hozzá nem értésből.
Ennek legutóbbi példája:
"Az önértékelési kézikönyv ugyancsak szembemegy „A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról” szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendeletnek"
"Az IKT eszközök óvodás gyermekek esetében történő alkalmazására biztatás szintén az iskolásítási törekvés része, ugyanakkor ellentétes az óvodai nevelés országos alapprogramja – mint kötelező tartalmi dokumentum – szellemiségével elvárásával, rendszerével. "
http://hivatlanul.com/magyar-ovodapedagogia-egyesulet-allaspontja-az-orszagos-tanfelugyeleti-kezikonyv-ovodak-szamara-es-az-onertekelesi-kezikonyv-ovodak-szamara-cimu-szakmai-anyaggal-kapcsolatban/
-
Nekomajin
aktív tag
Ráadásul a lexikális tudás mellett illetve részben helyett azt kellene tanítani, hogy az adott információ hol, milyen összefüggésben érhető el, ha szükség merülne fel rá. És bizony a legalapvetőbb összefüggéseket kellene megtanítani, mett pont az a baj a bifláztató oktatással, hogy az összefüggések hangsúlyt veszítenek sok tanuló számára.
Ez megint csak elmélet, amivel hidd el, hogy minden normális tanár is egyetért. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy ez csak akkor működik, ha a gyerek is akarja. Ugyanis ha az adott téma nem köti le a figyelmét, akkor magától nem fogja megtanulni se az alapvető összefüggéseket, se azt, hogy mit hol talál meg. Hiába próbálsz indukív órát tartani. Ha a gyerek nem figyel oda, akkor az óra végén nem fogja tudni levonni a megfelelő következtetéseket. Tehát a tanárnak le kell diktálni, és máris a biflázásnál vagyunk.
Én egy elit gimnáziumba jártam. Tanítottam is egy másikban. Tudom azt, hogy milyen úgy tanítani, hogy a gyerek szívja magába a tudást, vagy ha éppen mégse érdekli, akkor legalább nyugton van, és a többit nem zavarja. Most viszont egy olyan középiskolában tanítok, ahol a diákok igen nagy része kifejezetten utál tanulni, egy része pedig még az órát is szándékosan zavarja. Vetíts neki úgy egy videót, hogy folyamatosan dumál. Próbáld meg úgy rávezetni valamire, hogy a padtársát dobálja. Vond be úgy egy feladatba, hogy ő előveszi a telefonját, és azt nyomkodja. Csak az marad, hogy diktálok vagy vetítek, a gyerek meg ír a füzetébe, mint a gép, mert akkor legalább nincs ideje rosszalkodni, vagy ha mégis, akkor én tudok mire egyest adni.
Na ez a valóság. Meg az, hogy sok diák egyszerűen nem hajlandó gondolkozni. Inkább azzal gyötri magát, hogy bemagolja az anyagot, és reménykedik benne, hogy a dolgozatban elég lesz azt visszahányni, és nem lesz problémamegoldó feladat. Ilyeneknek tanítsál készségeket meg gondolkodást.
És igen, ennek valószínűleg az az oka, hogy már alsóban megutálta a tanulást, mert túlterhelt meg kudarcélménye volt. De a tanítókat se lehet hibáztatni, mert a tantervet nem ők állítják össze. Azt se ők kérik, hogy az osztályban 30+ gyerek legyen, mert úgy gazdaságosabb. És sok szülő még ha akar se tud tanulni a gyerekkel, mert manapság Magyarországon még két állásból is nehéz megélni, nem hogy másfélből vagy egyből.
Szóval ne álljunk már meg ott, hogy a tanár rosszul csinálja, mert ez a probléma sokkal mélyebben gyökerezik.