Új hozzászólás Aktív témák

  • GhanBuri Ghan

    őstag

    válasz #06658560 #75 üzenetére

    "Ez egy pozitív tulajdonsága szerintem. Ugyanis így nem legyinthet senki rá, hogy de itt nem is érzem a hatását."

    De lehet, hogy az a pár száz millió nagyvárosi ember, ha választhatna, akkor inkább elhinné bemondásra a káros hatásokat, ha cserébe lemondhatna a különböző bajairól - ha érted, hogy mit akarok mondani.

    "A négyszeres energiasűrűség egy dolog, a másik, hogy mennyi idő alatt lehet feltölteni, mennyi ciklust bír, hogy viseli a gyakori kis lemerítést, rátöltést, mennyire időjárás-érzékeny? Ezeket mind fejleszteni kell!"

    Természetesen a négyszeres kapacitást úgy értve, hogy a többi paraméter legalább ugyanolyan marad, vagy legalábbis nem lehetetleníti el a használatot - különben megy a "megelőzte a korát" dobozba

    "Az ideális rendszer jelenleg egyébként egy sima range extenderes megoldás lenne, a belsőégésű motor csak akkut töltene, direkt hajtásban nem venne részt. "

    Ilyesmiken én is gondolkodtam, és egy egyhengeres állómotor, ami egyetlen tartományban hatékony, a jelenlegi motorok sok kedvezőtlen tulajdonságától mentes lenne (hatékony, kevéssé szennyez, emiatt nem kell rá a rengeteg emissziójavító- és egyéb sallang, tehát olcsón is lehetne gyártani). Viszont a Chevy Voltnál is elvetették az indirekt hajtást a töltési veszteségek miatt - illetve ott van az is, hogy ha egy akkupakkot mondjuk négy óra alatt lehet teletölteni, akkor az állómotor teljesítménye nem lehet nagyobb az összkapacitás negyedénél - extendernél elég 15-20kWh, tehát a motor 4-5 kWh-t tudna - túl kevés, még a menetközbeni használatot sem tudná visszatölteni. Szuperkondezátor egyelőre nincs olyan, ami akár egy ólomsavas akksi kapacitásával bírna hasonló méretben, azaz arra se lehet támaszkodni. Attól tartok, hogy hamarabb lesz piacképes a villanyautó, mint a range extenderes.

Új hozzászólás Aktív témák