- Windows 11
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz illum1n4ty #276 üzenetére
Nem az egymillióból kell kifogyni, hanem a 128-ból...
-
dezz
nagyúr
válasz agressiv #281 üzenetére
[moderálva]
(#282) Jack@l: Lehet, de valahogy elfutnak Intelen is. Bár ismertek hibák, de nem minden programban. Azt hogy csinálják? És egyébként mennyi a limit a DX-ekben? Nincs?
(#283) satz18: Most akkor onnan kellene kezdeni, hogy mi az a textúra?
[ Módosította: crey ]
-
-
dezz
nagyúr
Te sem sokat értettél az egész cikkből, az tuti... Illetve eleve tisztában lehetnél pár alapvető dologgal (pl. hogy miért értelmetlen a direkt hw összehasonlítás), de sajnos nem vagy. Vagy csak úgy teszel itt most?
(#297) Crytek: Eleve nem lehet olyan gyorsan avuló, mert 6-8 évig direkt ezekre a hw-ekre fognak fejleszteni. PC-n ez kicsit másként van... Ott a hw időközben többször lecserélődik és a "réginek" gyorsan esik az értéke.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
"a videojátékok szót természetesen rövid o-val írjuk..."
Mármint kik? A szórárakban
hosszú ó-val szerepel a videó, videójáték, stb.Ja nem, mindkét alakban. Innentől kb. olyan, mint a hardver/hardware.(#305) Jack@l: Nem tud nem jobban futni megegyező teljesítményű hw-en, hiszen 1. sokkal kisebb a sw-es overhead, 2. alacsonyabb szinten kezelik a hw-t, 3. egyedileg optimalizálnak az adott hw-re.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz < CyberBob > #325 üzenetére
2014 végére 256-bites GDDR5-ös vagy ugyancsak 256-bites DDR3 (mint pl. LGA2011 platform) + eDRAM-os, 768-1152 shaderes APU lesz minden PC-ben? Nem hinném... (Összehasonlításul Kaveri: 128-bites DDR3, 512 shader.) Szerintem APU-ban gyengébb lesz, megtámogatva természetesen egy diszkrét VGA-val. De ez nem ugyanaz. Bár sok multiplatform címet úgy készítenek majd, hogy számára kvázi mindegy legyen. De lesznek, amik majd egy erős APU-ra építenek, ahol sokmindent együtt csinál a CPU és a GPU.
-
dezz
nagyúr
"Hát a fix hardver magában hordozza x évig a fejlődés hiányát."
Ez csak az életciklus későbbi időszakára igaz! Első körben egy nagy előrelépést hoznak az új konzolok, hiszen jópárszoros teljesítménnyel rendelkeznek az előzőhöz képest, még ha eleinte nem is tudják kihasználni az egészet. Aztán jó ideig egy felívelő pályán egyre jobban ki tudják használni. És éppen mert fix, megéri ráoptimalizálni.
"Ma már elég olcsón lehet kapni passzív polarszűrős 3D TV-t, az új konzol generációnál megmarad a 2D és talán az Anaglif, de rendes passzív szemüveges 3D támogatás nem lesz."
Ezt meg honnan a fenéből veszed? Semmiből sem áll támogatni a stereo-3D-t (tök mindegy, hogy a tévé aktív vagy passzív, az már az ő dolga, hogy neki megfelelően jelenítse meg a két nézetet, amit szabványosan kap HDMI 1.4-en vagy esetleg 2.0-án).
Szerintem pár évbe bele fog telleni, amíg igazán elterjedhet a 4K. Mindenesetre a 10x nagyobb teljesítménybe azért belefér egy kis 4K is, a maihoz hasonló vagy némileg jobb képminőség mellett. Bár nem ezt tekintik fő célnak, hanem a képminőség javítását Full-HD mellett.
(#347) pakriksz: A Kaverinél már meglesz ez, csak persze az jóval kisebb teljesítményű, mint az új konzolok APU-jai. Viszont az megtehető, hogy bizonyos dolgokat a Keveri számol, a hagyományosabb grafikai műveletek pedig külső GPU-ra vannak bízva.
(#356): Szerintem nem vagy tisztában vele, mit lehet kihozni a stereo-3D-ből, ha igazán jól csinálják.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz pakriksz #452 üzenetére
"ha nagyon elterjed a HSA lehetővé tenné hogy a processzor valós utasításkészletétől elszakadjanak a programok"
A HSA jelenleg alapvetően a GPU specifikumaitól való függetlenedést és kezelésének könnyebbé és gyorsabbá tételét célozza. Ennek CPU-ra való kiterjesztése csak távlati terv, jónéhány év múlva lehet belőle valami.
Bár a HSA már most is némileg nagyobb veszélyt jelent az Intelre és az x86 dominanciájára nézve, mint pl. az OpenCL, de egyelőre csak az általános számítások GPU-ra ültetésének nagyobb elősegítésével.
(#453) ddekany: Elég nagy nyomást fog kifejteni az Intelre, hogy a konzolokon előbb-utóbb eléggé ráállnak majd a HSA-ra, hiszen abban nem csak az egységes szoftver a lényeg, hanem a GPU jobb és könnyebb kihasználása is általános számításokra (mégpedig jobban megférve a hagyományos grafikai műveletekkel).
Ráadásul ARM vonalon is terjedőben van a HSA, így sok erre alapozó multiplatfom fejlesztés születhet. (Itt szolídabb programokra kell persze gondolni, ami ARM alapú gépeken is elfut.)
Ha az Intel nem akarja, hogy lassan leszokjanak a játékfejlesztők az alapvetően konzol alapú, de multiplatform fejlesztések PC-re való kiterjesztéséről, be kell majd adnia a derekát.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Az új konzolokban lévő APU-k elvileg HSA compliantok. Más szóval, mindent tudnak, amit a HSA szabvány előír. Legalapvetőbb dolgok pl. a közös és koherens (CPU és GPU cache-ei sem akadnak össze) memóriakezelés, akár apróbb feladatok egyszerű és gyors átadása a GPU-nak, stb.
A HSAIL egy közvetítőréteg valamely magasabb szintű nyelv és valamely HSA compliant hw között. (Kb. mint a Java bytecode.)
A normál grafikát többnyire továbbra is libgcm vagy full assembly alapon fogják lekódolni (könnyű portolhatóságra való törekvés esetén persze OpenGL ES). Az általános számításokat pedig vagy OpenCL-lel (ami vagy HSAIL-re fordítódik, vagy közvetlenül gépi kódra), vagy C/C++-szal (úgyszintén), vagy talán ezt is libgcm-mel, illetve esetleg szintén full assembly. Megint csak elsősorban a portolhatóság igénye dönti el.
Mindenesetre, így vagy úgy, de kihasználásra kerülnek a HSA fícsőrök.
-
dezz
nagyúr
A "PC"-nek két vonatkozó jelentése lehet:
- personal computer (személyi számítógép): ez lényegében bármi lehet, amire áll pl. az itteni definíció.
- x86 PCAz utóbbi kb. 30 évben alapvetően az utóbbit jelentette... Pedig nem ezt kellett volna jelentenie, de az IBM, Intel és a Microsoft kisajátították a fogalmat. Egy Macintosht, Amigát, stb. senki sem nevez PC-nek...
-
dezz
nagyúr
1. De azért az egyes CU-k futtathatnak más kódot, nem?
2. A cikkben sem ártana odatenni, hogy a teljes értékűséghez a Kaveri + megfelelő VGA kell (hiszen a Kaveri kevesebb, mint fele annyi CU-val rendelkezik és a memóriasávszélessége is sokkal alacsonyabb, mint a PS4 APU-jának).
Van egy ilyen mondatrész is: "ami nem mellesleg pontosan azokat az újításokat vezeti be, amelyeket az új generációs konzolok APU-i kínálnak a fejlesztőknek." Én úgy tudom, hogy a Sony kért még néhány extrát, ami csak nála van meg. És talán a MS is így járt el. Bár ezek valószínűleg áthidalhatóak, illetve elsősorban teljesítménynövelő hatásuk van.
-
dezz
nagyúr
válasz aprokaroka87 #483 üzenetére
Mert az valójában nem ugyanaz a feladat. Legalábbis, ami a videót illeti. A H.264 sokkal jobb tömörítést tesz lehetővé, megegyező képminőség mellett, mint a korábbi formátumok, de ehhez sokkal több számításra is van szüksége. (Bár ha rosszul vannak beállítva a tömörítési paraméterek a videofile elkészítésekor, akkor feleslegesen sok számításra lehet szükség és nem hogy kisebb lesz a file, hanem nagyobb. Egy bizonyos bitráta fölött nem lesz észrevehetően jobb a képminőség, de több számítás kell a lejátszáshoz.)
Egy mai operációs rendszer feladatainak nagy része a CPU-nak fekszik jobban. De amit lehet, a GPU-ra bíz, pl. a GUI (grafikus felhasználói interfész) kezelés.
Inkább úgy mondanám, hogy az erősebb GPU mellé kell erősebb CPU. Nem nehéz kitalálni, miért: az erősebb GPU hamarabb végez a feladataival, ezért hogy hamarabb kaphassa az új feladatot (pl. új képkocka grafikai elemeinek kiszámolása), erősebb CPU kell, hogy időben előkészítse a kiszámolandó feladatot.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Sokmindent meg lehet oldani, csak nem mindegy, milyen nehézségek árán. Az adatmásolgatástól való mentesség mellett elég komoly tényező lehet, hogy itt már koherens a közös memória, azaz a CPU és GPU cache-ei sem akadnak össze!
Még egy fontos tényező van, hogy sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá vált a GPGPU-s műveletek indíthatósága is! Így kisebb műveleteket is érdemes már indítani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó iPhone 14 Plus
- Samsung 850 EVO 500GB 2,5" SATA3 SSD,HD Sentinel kép mellékelve!
- Toshiba 3.5 1TB 7200rpm 32MB SATA3 (DT01ACA100),hibátlan,HD Sentinel kép mellékelve!
- Eladó Samsung DB10D Edge-Lit LED, 10 colos monitor különleges funkciókkal! (Hdmi, USB, LAN, RS232C)
- Jó állapotú Dormeo Comfort matrac eladó (180x200)!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen