Új hozzászólás Aktív témák
-
lev258
veterán
Az sem megoldás. Időről-időre szükség lenne pályakorrekcióra, kisebb manőverekre magasabb pályán is. És persze ehhez üzemanyag is kell. Arról nem is beszélve, hogy ezek a hajtóművek is elromolhatnak, onnantól pedig irányíthatatlan lenne. Az újrafelhasználás akkor lenne opció, ha már kész technológia lenne rá. De jelenleg nem megoldható a használható fémmegmunkálás odafent.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
Rive
veterán
...vagy az uzemeltetesuk soran lassan, de folyamatosan emeljek oket...
Az üzemeltetésük során olyan magasságban tartják őket, ahol 'olcsón' elérhetők => a lehető legalacsonyabb pálya, ahol még nem gond a pálya magasságának fenntartásához szükséges üzemanyag.
Üzemeltetés után - nos, elvileg lehetséges, illetve nekem se különösebben tetszik, hogy amit olyan nehezen felvittünk azt csak úgy elégessük a légkörben, de:
- a megfelelő újrafelhasználáshoz szükséges hardver (ha létezne) többe lenne, mint a kinyerhető anyag.
- a klf. pályák között sokba kerül az átjárás. Nehéz az anyagot egy helyre gyűjteni feldolgozáshoz.Szóval ez egyelőre sajnos nem játszik.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Cathfaern
nagyúr
"Persze ehhez az lenne az idealis ha nagy mertekben torekednenek a modularitasra, kompatibilitasra, a kirakos elemek szabvanyositasara."
Erre mobiltelefon töltőknél, ami lássuk be faékegyszerű dolog egy űrállomáshoz képest, cirka 35 évet kellett várni. Szóval szerintem egy ilyen rendszernél nem túl életszerű -
Én is így vagyok vele, hogy érdemes lenne ezeket újrahasznosítani. Jelen megoldás rendkívül környezetszennyező és pazarló. S ami fent van, azt már nem kell felvinni.
BTW az oroszok némely katonai műholdja volt ilyen, hogy a reaktor kimerülése után felnyomta magát magasabb pályára, ahol biztonságosabban elvan.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Dare2Live
nagyúr
Rendszeresen emelik őket.
Ez (is) olyan mint a 30éves autó. Egy idő után olcsobb újat venni, mint üzemeltetni. Jelenleg a munka 25%+ karbantartás, azt tippelik ez 2025re 40% fölé emelkedik.
A légkör szennyezettségében kb 0 amit az elégő műgholdak.... okoznak.
@hcl: rorsat. De ott egész speciális okat volt ennnek. A бук
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tigerclaw #15 üzenetére
"de talan olcsobb lenne magasabb palyara emelni, mint ugyanazt a tobbszaz tonna, nagyreszt ertekes nyersanyagot felvinni."
ld korábbi hszemben: "Rendszeresen emelik őket.
"Onmagaban a beepitett anyagok, kemiai elemek se lehetnek olcsok"
mihez képest? A folyamatos karbantartás költségéhez képest olcsóak. ld még korábbi hszemben: "Ez (is) olyan mint a 30éves autó. Egy idő után olcsobb újat venni, mint üzemeltetni. Jelenleg a munka 25%+ karbantartás, azt tippelik ez 2025re 40% fölé emelkedik."
és tegyük fel az iss nagyon nem autó, hogyha bereped az üveg a 30év napon állástól akkor na bumm...Amúgy ez az egész avval, hogy az oroszok kijelentették kiszálnak eldőlt. A zvezda, zarya két fő alapmodul. Ha nincs orosz support kb lehetetlen lenne hosszú távon üzemeltetni őket ráadásul veszélyes.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...