Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    válasz floatr #7 üzenetére

    +10

    Mint két gyerekes apa, nekem is pont ugyanez jutott eszembe. Totálisan érdektelen és életszerűtlen iskola, ami nagyszerűen felkészít arra, hogy ha majd féreglyukon keresztül visszamegy a múltba a gyerek 200 évvel korábbra, akkor helyt tudjon állni jobbágyként. :D

    Nem csoda, hogy nyomkodnák a telefont, ha egyszer az összes felnőtt is ezt csinálja körülöttük, még vezetés közben is, és a nagy részük a valóság helyett a Facebook-ban él. De azért a gyerekeknek tiltsuk már meg, mert ha leszabályozzuk akkor felnőttként biztosan nem lesznek olyan képernyőbe bambuló agyhalottak, mint azok akik épp meg akarják tiltani nekik. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz btprg #62 üzenetére

    "Elég megkérdezni bármilyen alsós tanító nénit, hogy látsszon, hogy manapság futószalagon gyártják a személyiségzavaros, viselkedési problémás érzelmi fogyatékos kölyköket. És pont ez a hozzáállás az oka, hogy "legyen mindent szabad, ne korlátozzunk semmit", erkölcsi és érzelmi nevelés nulla. Tisztelet a kivételnek."

    Ezt most úgy mondod, mintha a jelenlegi felnőtt generációban (akik még ugye "erkölcsi meg érzelmi nevelést" kaptak) bármilyen erkölcsi tartás lenne, vagy ne lenne tele frusztrált, erőszakos, személyiségzavaros, törtető vagy épp ostoba egyedekkel. Tele van. Nem elvétve látni, hanem tömegével. Csak régen a tanító néni odaverhetett a vonalzóval, meg ment a körmös és csend volt. Tüneti kezelés.

    Megjegyzem ha lett volna mobil már akkoriban, akkor a mostani generáció is ugyanúgy azon lógott volna. :)

    Persze ez a bizonyos mai "liberális nevelés" sem feltétlenül jobb mint a régi volt, csak talán kevésbé képmutató. Szerintem a legnagyobb gond amúgy a példával van. Ugyanis a gyerek minták alapján tanul, az alapján amit lát a valóságban maga körül. Ez a felnőttekre is igaz. Tök mindegy mit akarsz "belenevelni" aszerint fog alakulni az értékrendje, aszerint fog cselekedni, hogy milyen mintát lát a valóságban. És hát legyünk őszinték, ez a minta elkeserítő minden szinten.

    Lehet prédikálni erkölcsről, meg szabályokról, meg a másik tiszteletéről ha egyszer nap mint nap az ellenkezőjét látjuk magunk körül. Azt, hogy mindenki hogyan szegi és kerüli meg a szabályokat (aki meg betartja az ugye lúzer), hogyan veszi semmibe a másikat, sőt még látványosan keresztbe is tesz neki, hogyan hazudoznak, ferdítenek az emberek, hogyan mutatnak mást magukról mint amik... erről szól az egész világ. A magánélet, az üzleti élet, a közélet... És a gyerekek nem hülyék, pontosan látják és már egészen fiatalon leveszik, hogy a felnőtt társadalom alapvetően hiteltelen, hiszen nagyrészt a hazugságra épül.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz updog #69 üzenetére

    Csak mint harmadik lehetőség a "lexikális tudás" és a "mobilnyomkodásos szabad foglalkozás" között, esetleg szóba jöhetne a készségek, képességek fejlesztése. Hiszen végül is ez a legfontosabb az életben, munkában is. Az a képesség, hogy felismerj egy tetszőleges problémát, kiszűrd a lényeges információt a lényegtelenből, megoldási tervet tudj alkotni és utána véghez tudd vinni. Vagy az a képesség, hogy megtanulj olyan dolgokat, amiket még nem ismersz. Szerintem nem olyan emberekre van szüksége a jövőnek, akik fejből felmondják a tananyagot, hanem olyanokra akik képesek látni az összefüggéseket és magas fokú problémamegoldó képességgel bírnak. Ezt kellene "tanítani" az iskolában első sorban szerintem.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák