Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MZsoltee #27 üzenetére

    Lesz nagyobb teljesítmény, amit majd a játékgyártók "felhasználnak"

    Vagy nem. Eleve ott a probléma, hogy nagyon ritka az a játék, amely akár a te 2500K-dat is 100%-osan le tudná terhelni. Egy több, mint 6 éves processzor, ami a megjelenése pillanatában se volt a legerősebb (lévén ott voltak a i7-es procik).

    Félreértés ne essék, én is örülök annak, hogy az i5-3570K-m ilyen jól tartja magát, de ahogy kinéz, gyakorlatilag még évekig elég lehet, hiszen továbbra is csak néhány AAA játéknál fordulhat elő, hogy 4 fizikai mag 4+ Ghz-en futtatva kevés lenne. Márpedig azok jó része (legalábbis engem) nem érdekel.

    Szóval nem értem a problémádat.

    Az, hogy jönnek erősebb procik? De hát eddig is voltak erősebb procik (az X-es végű Intelek Core procik ugye), mégse szálltak el a játékok igényei CPU terén.

    Érdekes módon úgy tűnik, hogy ma azon a szinten vagyunk, hogy egy Sandy/Ivy Bridge proci akár 6-8 évig is kihúzhatja erőlködés nélkül. Gyakorlatilag hasonlóan "tartós" procik a játékra használt PC-k történetében alig-alig akadnak, talán a 386DX-et lehetne felhozni példának.

    Szóval nem értem a problémádat... Ma, amikor már egy játékkonzol sem húzza ki 10 évig, mégis mit vársz...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • bunfi

    őstag

    válasz MZsoltee #39 üzenetére

    Ez a dolog nem ilyen fekete-fehér, hogy vagy az erőforrás követelményeket növeled vagy optimalizálsz. Főleg nem a játékok esetében, ahol a futásteljesítmény kritikus (értsd. egy videorenderelésnél holt mindegy, hogy a feldolgozásban, kódolásban vannak tüskék vagy épp 10 perccel tovább tart).

    Elkezdődött az átmenet, mint anno a 2 mag - 4 mag között és néhány év múlva a minimum 4, de inkább 8 mag lesz a standard. De az nem egyik napról a másikra lesz. A 2500K-val még vidáman elleszel addig, mint ahogy pl. én is elleszek a 4690-el. De addig ki kell hozni ezeket a procikat és a fejlesztők is számolni fognak azzal, hogy kérhetnek többet. Erre persze tekinthetünk úgy is, hogy kib@szás, meg úgy is, hogy kikényszerítik, hogy növekedjen a 8 szálas processzorral szerelt gépek aránya.

    szerk: Eddig sem volt opció a fejlesztésre, mert az első i5-nél még i7-et sem tehettél a lapba, aztán pedig tik-tak és foglalatváltás. ÉS nem volt nagy differencia a Sandy-Ivy, Haswell-Broadwell vagy épp Skylake-Kaby Lake procik között. De most még pofátlanabbak, mert már foglalatváltás sincs, mégsem lehet majd a Z270-es lapba Coffee Laket rakni, pedig alapvetően a hozzá való Z370-es chipset csak egy minimálisan kozmetikázott Z270.

    [ Szerkesztve ]

    János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MZsoltee #35 üzenetére

    Most hogy van erősebb, felhasználják ezt "fejlesztésre", ami nem valódi fejlesztés, hanem erőforrás pazarlás, optimalizálásra fordított munka megspórolása.

    Még 1x: eddig is volt erősebb processzor. Pont az volt a probléma, hogy nem volt érdemes 4 magnál többel bíró procit vásárolni, mert legalábbis játék fronton nagyítóval kellett keresni, ami kihasználta volna. Sőt, nem is olyan rég már az is meglepő volt, ha egy játék egyáltalán képes volt 4 darab magot kihasználni.

    Tehát fizetsz a semmiért, fejlesztesz a semmiért (nagyobb profit a proci gyártónak és a szoftvergyártónak).

    Mióta vagy a PC fronton? :D
    Ez megy már vagy 30 éve. :)
    Vettél egy Adlib hangkártyát, majd cserélhetted le SoundBlaster 16-ra, mert sokkal több minden támogatta. Vettél GUS PnP-t, mert sokkal jobban szólt, de két év után megdöglött a gyártó és a kártya támogatása a béka feneke alá zuhant, tehát válthattál vagy SB AWE32-re, vagy Aureal Vortex 2-re. Az utóbbi jobb hangminőséget és térbeli hangzást biztosított, de a Creative felvásárolta a gyártót, a kártya onnantól gyakorlatilag dettó elveszett, mert a Creative ügyködésének hála normális térhangzás csak EAX alatt volt.

    Lehet sorolni a példákat, MMX, 3Dfx/Glide, S3 Savage 2000 esete a HW T&L-el, a PS2.0 támogatás kanosszajárása, DX9/DX10, DX11, huhúúúú... Még felsorolni sem tudom a példákat.

    Szóval az, hogy amiatt siránkozol, hogy egy több, mint 6 éves, és amúgy még ma is igen jól teljesítő proci feltehetően 1-2 év múlva már nem lesz a toppon, legalábbis nem a legjobb AAA címek alatt, számomra legalábbis furcsa...

    Ez alapján azt prognosztizálom, hogy jövőre a 4 mag 8 szál alap lesz.

    Ez kb. olyan rémhírkeltés, mint anno az eset valamelyik AC (talán az Unity?) esetében, ahol az Ubisoft 6GB RAM-ot írt elő és i5-2500K. Mindenki kongatta a harangot, hogy na, innentől kezdve minden játék 6GB ramot fog kérni, és 4 magos procit. Holott kb. 2 évre rá kezdtek el valóban általánosak lenni az ilyen elvárások.

    Szóval én meg úgy vélem, hogy mivel a jövőre érkező i3 procik lesznek 4 szálasok, talán jövőre jutunk el oda, hogy 4 szál általános elvárás lehet.

    akkor felhasználói élményben nem köszön majd vissza a különbség.

    Mit tekintesz felhasználói élménynek? Elég a fent említett AC Unity-re gondolni. Nyújtott annyival többet, mint az AC első része?

    Na ugye...

    Ha valaki a legújabb játékokkal a legnagyobb felbontás és a legjobb képminőség mellett a legmagasabb FPS szám mellett akar játszani, az majd megveszi ezeket a csúcs procikat. Nem biztos, hogy a játékok ki fogják használni őket, de ezek a procik akkor sem a hétköznapi játékosoknak fognak szólni...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MZsoltee #44 üzenetére

    Én rendelkeztem egy középkategóriás géppel, de most költhetek pénz, hogy megmaradjak a középkategóriában.

    Akkor még egyszer: hol volt kevés eddig a 2500K?
    Én továbbra is állítom, hogy esélyesen még 1-2 évig, ha nem is mindent csúcsra húzva, de bőven ellehet lenni azzal a procival.

    Ennek nem örülök, nem szeretek pénzt költeni. Főleg ha nem kapok érte semmit, vagy nem sokat.

    Kijelentő mód. Miért a kijelentő mód?

    Miért kellene pénzt költened?

    Ha cserélned kell, mert állításod szerint kevés lesz a 2500K, akkor az azt jelenti, hogy többet kapsz, hiszen az adott játék futni fog, úgy, ahogy szeretnéd. Tehát kaptál valamit.

    Szóval én továbbra sem értem a sirámodat.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MZsoltee #49 üzenetére

    Ha nem jöttek volna ezek a procik és az átlag gépében 4mag 4szál lenne, akkor a 2018-as gémek is elfutnának kitűnően 4 mag 4 szálon.

    "Ha nem jöttek volna"?!? Ember, a hírben említett procik a HEDT piacra jönnek, ez nem az átlag user gépe, eddig sem volt az! Az átlag embernek pentiumja vagy i3-ja volt eddig is, te vagy én a mi "K" végű i5-ösünkkel már az átlag felett álltunk! Pláne akkor, amikor megvettük ezeket a procikat!

    Nézz rá egy Steam Survey-re. 2017 májusában ~45%-a a felhasználóknak 2 magos procival bír. ~49%-a négymagossal.

    Ha igaz lenne, amit itt előadsz, akkor már most is 4 magos procija lenne az "átlagnak" (vagyis az elsöprő többségnek), holott a Steam felhasználók alig felének van ilyen procija.

    Amit állítasz itt, akkor valósulna meg, ha mindenki elkezdene rohanni a boltba, hogy legalább Ryzen 5-öt vagy Core i5-öt vásároljon. De miért is tenné ezt? Folyamatosan teszem fel a kérdést, hogy hol láttál olyat, hogy az i5-2500K kevés lenne. Miután zéró reakció volt erre, gondolom sehol sem találkoztál ezzel. Akinek 4 magos procija van, hol találkozik azzal, hogy kevés lenne játékhoz? Jelenleg sehol, és eddig nem voltak arra utaló jelek, hogy na, innentől kezdve majd lerohannak minket a 6-8-10-12-16 szálat megkövetelő játékok.

    Van egy réteg, aki persze, hogy váltani fog, mert nem érdekli, csak az, hogy legújabb, legerősebb, legjobb legyen. Ennek a rétegnek egy szerény részét alkotják azok, akik valóban ki is használják a hardware-t, de ők is inkább felhasználói programokban és nem játékokban!

    Szóval majd ha tényleg azt fogjuk látni, hogy az átlag kismiska is 4 mag / 8 szálas géppel fog World of Tankozni (ami egyébként mindössze egy éve jutott el oda, hogy egyáltalán kihasználjon 2 magnál többet!), és akinek csak 4 magos procija van, az valóban hátrányba kerül, akkor majd lehet vakarni a fejet, és nyafogni, hogy jajj, a 2011 januárjában kijött procim már kevés...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • W.Wilson

    aktív tag

    válasz MZsoltee #49 üzenetére

    Nem vagy a fejlődés ellen, de azért szeretnéd, ha a 6 éves akkori középkategóriás procid ma és még legalább néhány évig továbbra is a középkategóriát képviselné. Fuck logic

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • W.Wilson

    aktív tag

    válasz MZsoltee #53 üzenetére

    Szerinted csak akkor kéne új hardvert kiadni, amikor a játékfejlesztők (abba ne is menjünk bele, hogy nem csak játékok léteznek) csutkára járatták a régit, és már nem lehet semmit kipréselni belőle? Sajnos te a fejlődés ellen vagy, bármennyire is próbálod megmagyarázni az ellenkezőjét.

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • W.Wilson

    aktív tag

    válasz MZsoltee #53 üzenetére

    Másik kérdés. Szerinted 6 évig miért nem akart "mesterségesen keltett igényekkel" megfejni az Intel és a játékfejlesztők gonosz konspirációja? Eddig nem lett volna nekik ebből profit a te gondolatmeneted szerint? Most, hogy megérkezett a Ryzen, hirtelen összefogtak az AMD-vel, és mesterségesen igényeket növelnek?

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • bunfi

    őstag

    válasz MZsoltee #57 üzenetére

    Ahogy észreveszem a PC játékok is kifáradtak, nem nagyon tudnak újat mutatni, se grafikában, se játékélményben, ötlettességben

    Felmerül a kérdés, hogyha nem érdekelnek az új játékok, mert semmi újat nem tudnak mutatni, akkor mire ez a hosszas (és véleményem szerint számos ponton vitatható) polemizálás? A 2500K legalább még egy évtizedig elegendő tartalékkal rendelkezik a mindennapi (böngészés, videónézés, office) használathoz.

    János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

  • xuldar

    őstag

    válasz MZsoltee #56 üzenetére

    Azért azt is vegyük figyelembe, hogy a szoftverfejlesztésnek is vannak korlátai. Pénzből él a fejlesztő is, tehát záros határidőn belül szeretné kiadni a portékáját, hogy a fejlesztésre szánt pénz megtérüljön. Az újabb és újabb játékok egyre bonyolultabbak és egyre nagyobb méretűek, vagyis egyre nehezebb optimalizálni. Ugye abban egyetértünk, hogy egy 100 soros programot könnyebb átlátni és optimalizálni mint egy 10000 sorosat? A fejlesztői erőforrások száma véges, a hardver teljesítménye pedig - még ha apránként is - de folyamatosan nőtt.
    A szoftverfejlesztőknek is fel kell készülni az új hardverek képességeire. Nem annyi, hogy eddig egy szálra írtunk, csak az órajel számított, holnaptól meg több szálra. A játékok nem statikus, kötegelt terhelést jelentenek, mint egy renderelés, videófeldolgozás, hanem igencsak dinamikusat a játékos döntésétől függően. Most egy újabb paradigmaváltás előtt állunk, lassan el fog jönni a sokmagos procik kora is, amikor már nem lesz elég 2 mag az élvezetes játékhoz. Ahhoz képest, hogy mikor jelentek meg a többmagos procik,még igen lassan is változtak a hardverkövetelmények.
    Én sem szeretem feleslegesen költeni a pénzem, de már nekem is 3,5 éves a gépem. Amíg semmi gondom vele, biztosan nem fogok hozzányúlni. Mivel nem játszom az újabbnál újabb játékokkal, ez jó ideig még nem is fog bekövetkezni.

    Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

Új hozzászólás Aktív témák