Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ElEvEn11 #23 üzenetére

    Nagyon egyszerű rá a magyarázat, hogy miért fáznak a demótól :)
    Ha van egy (akár hype, akár történelem) relatív nagy név, akkor ha vérpistike azt olvassa az újságba, hogy hát nem az igazi, vagy hogy nem a legjobb, akkor vérpistike azt mondja, hogy szar az újság, és megveszi a játékot. De ha letölti a demót, akkor tapasztalni fogja, hogy ez tényleg szar, és nem veszi meg. A nagy húzócímeknél (amik nagy költségből mennek, tehát a demo fejlesztési költsége tényleg elenyésző) elég minimális annak az esélye, hogy valaki rá se nézne a játékra, de kipróbálja a demót és ott tetszik meg neki annyira, hogy meg is venné. Ellenben a fordítottjára könnyen lehet példa.
    Ráadásul mai játékokban nehezebb demót csinálni, mint régen. Ugyebár demónál két lehetőséged van. Az első, hogy fogsz a tényleges játékból, kiszedsz egy részt, és azt adod oda demoként. Nyilván az elejéből célszerű, hogy kezelést és társait bemutassa (anélkül frusztráló lehet). Ennek fejlesztési költsége tényleg nullához közeli, azonban elég sok játéknak kicsit unalmasabb / sztorizós az eleje. Emiatt a demo unalmas lehet és/vagy túl hosszúra kell engedni, hogy a játékból tényleg látszódjon valami. A másik lehetőség, hogy írsz egy külön "demo pályát", csak akkor meg már nem igaz, hogy a fejlesztési költsége nulla közeli (ki kell találni, meg kell csinálni, le kell tesztelni, stb).
    Azért meg lehet nézni, hogy a kisebb, egyszerűbb játékoknál (steam, vagy konzolos onlineboltokban terjedő) elég gyakran van demo verzió, mert azokból könnyű kikapni 1-1 darabot, illetve mert a kis név miatt a demoval csak nyerni tud, bukni úgyse (nincs hype amit le lehetne lohasztani).

    "Széljegyzetként jelzem csupán, hogy nem minden területre van valóban használható, ingyenes megoldás, amely egyenértékű a fizetős változattal."
    Ezt magánfelhasználásra értettem, céges szinten tényleg nincs.

Új hozzászólás Aktív témák