Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz cskamacska #19 üzenetére

    nem tudom, nézted-e, de kb. az egész világon vihar van belőle. jenkik, németek, franciák, india...

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • Béééla

    őstag

    válasz cskamacska #19 üzenetére

    De a drága taxi az alfája és omegája - de ez onnan indult, hogy boldog-boldogtalan ha megszerezte az engedélyt, próbált kerülőúton pénzt szerezni, jogi és kilométerben vett értelemben is és ez végeredményben drágább az utasnak ha hiénához ült be és elcsalt adó az államnak. Az Uber annyival jobb, hogy elvileg előre tudod, mennyi az annyi, de pont az egymás alá alkudó sufnizókat nem veszi figyelembe a rendszer, mert tisztességes rendes embereket feltételez, és nálunk a taxisok nincsenek ilyen hírében (bár akárhányszor "kellett" igénybe venni egyet, mindig pozitív volt a tapasztalatom, nem néztük meg Budapest mind a hét folyóját).
    Szóval a hatósági ár onnan indult, hogy ELVILEG ennyiből lehet tisztességesen üzemelni, összehasonlításként német taxi volt szíves 2.5 kilométert elvinni 15 euróért, de hát télen az ember új városban csomagokkal és térkép nélkül nem tud mit tenni. Persze a rövid táv miatt alakult durván, de egy átlag ottani taxi abban az egyetemi városban 2.5 euró alapdíjjal nyit, és a hosszú távú kilométerdíj is 1.43 euró, durván másfélszerese az itteninek. Persze ha most előkapjuk a közgarázdász mutatókat akkor kijön, hogy tényleg drága a taxi itthon a fizetéshez képest - működött az érdekérvényesítés meg a túlszabályzás, de azt sem engedheti meg egy nagyváros, hogy a turistákat lépten-nyomon lehúzzák.

    A féktelen betiltogatás tényleg nem jó megoldás. Ha lenne valami köztes telekocsi gyorsban, akkor nem lenne rossz, de sok helyen meg kis bérautók vannak, mint alternatíva.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák