Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Ha rendbe rakják a dolgaikat, még lehet jó.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
BiP
nagyúr
Nekem kicsit vegyes érzelmeim vannak az egésszel kapcsolatban.
Mert mint felhasználó, tök jó, hogy olcsóbb lehet az utazás.
De egyben megértem a taxisokat is, hogy ők sem a saját szórakozásukra költenek csomót a sok kötelező szabály betartására (ami persze drágítja a szolgáltatást), és ezek főként pont azért vannak, hogy az utas biztonságosabban utazhasson.
Ez az Über meg pont az ilyeneken spórol. Amolyan Tesco gazdaságos. Olcsóbb, és bár a legtöbb esetben még bevállalható, de azért mégiscsak kompromisszumos.[ Szerkesztve ]
-
|DavidWoody|
tag
En meg remelem , hogy orokke kitudjak jatszani a nyomorult taxisokat... Kb egy honapja ugy alakult , hogy taxival kellett hazamennem keletibol erdre. 20 perces ut , borraval nelkul ~9700. A bkv+volan+mav havi berleteim egyben 6500. Aki szerint ez normalis nyugodtan fizesse ki. Kell az Uber hogy eszbe kapjanak kicsit mert nagyonnagyon rajuk ferne.
[ Szerkesztve ]
-woody-
-
janos666
nagyúr
Ha elolvasom a fenti cikket, majd az első hozzászólásokat a tiéddel bezáróan, akkor lassan elkezdem magam anarchia pártinak látni.
Cikk: épp most próbálják jogilag szabályozni az Uber-t
Hozzászóló/1: a jogi szabályozás megdrágítja a taxizást
Hozzászóló/2: eleve nem szabadott volna jogszabály nélkül nekilátni
-> Ez így se nem demokrácia, se nem kapitalizmus, ha a jogalkotókra kell várni, mielőtt vállalkozásba fogsz egy addig szabályozatlan területen. A jogrendszernek kellene alkalmazkodni az emberek igényeihez és nem fordítva. Utóbbira olyasmik passzolnak, hogy diktatúra, kleptokrácia, plutokrácia, stb (és nem nagyon tudok jó szót a kapitalizmus ilyen fajta groteszk eltorzított formájára, de vannak rá idegennyelvi próbálkozások).Megjegyzés:
Nekem egyébként egyáltalán nem szimpatikus az Uber koncepció. Nem ezért "védem" most, sőt, nem is akarom védeni, csak az ellenoldal érveit és módszereit akarom támadni, magát az Uber féle dolgot rábízom mindenkire, hogy döntse el magának, hogy szeretné-e használni vagy sem.
Én nem, de aki akarja, az felőlem nyugodtan, egy rossz szavam sincs ellene, sőt, örülök, hogy még létezik, mert ez reményt ad, hogy még nem teljesen zombi a világ, hanem vannak, akik próbálnak érvényesülni valamilyen új területen és mások meglátni ebben a számukra kedvező lehetőségeket (ahogy a világnak szerintem működnie kéne minden területen -> leszámítva azt, ami most történik vele, hogy jönnek a kartelek és jogalkotók, aztán "vagy tejelsz vagy meghalsz", majd a szurkolólánykák sikítoznak a buta zombi tömegből, hogy "levele / mongyonle!").[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
válasz |DavidWoody| #7 üzenetére
a viteldíjhoz nincs köze a taxisoknak, rendeletben írta elő a főváros. ha valamelyik eltér tőle, milliós büntit kockáztat vele.
@janos666: a személyszállítás jogilag elég jól szabályozott terület. az uberben és társaiban az az újdonság, hogy nem tekintik magukat a személyszállításban résztvevőnek, hanem ők csak közvetítenek a sofőr és az utas között, mindezt ászfben deklarálva, emiatt minden létező felelősséget a sofőrre hárítva.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jerry311
nagyúr
Az Uber egy személyszállításban résztvevő közvetítő cég, amelyik önmaga nem szállít ugyan egyetlen személyt sem, csak a vele szerződött sofőrök. Ennélfogva rá lehet, hogy nem vonatkoznak a személyszállítással kapcsolatos törvények, cserébe minden más rájuk is vonatkozik, ami az ilyen szolgáltatásokat közvetítő cégekre. Amennyire követem az Uberrel kapcsolatos híreket, ezeket sem tartják be, mondván ők csak informatikai alapot szolgáltatnak, semmi közük a többihez.
Khm...
Lehet pontosan nincs beszabályozva, hogy 23 szöggel átütött baseball ütővel nem lehet pépesre verni egy óvodást, de attól ez még az emberülés egyik minősített esete lesz bíróságon.A másik fele: aki pénzért embert szállít, arra is vonatkoznak szabályok, attól függően, hogy kit és hogyan szállít. Lehet ezt kimagyarázni, meg átkeresztelni, de ha valaki X módszerrel hív egy autót, ami elvisz A-ból B-be, az bizony taxi. Ha meg taxi, akkor tarts be a taxizásra vonatkozó szabályokat.
-
azbest
félisten
"ha valaki X módszerrel hív egy autót, ami elvisz A-ból B-be, az bizony taxi"
Nem. A taxi csak az egyik ilyen szolgáltatás, amire ez illik. Pontosabban az "X" módszerre vannak árnyalatnyi különbségek, hogy azért mégsem csak taxinak lehessen nevezni a hasonló személyszállítást. Merthogy például a luxus limuzin is szigorúan taxi, de ez egyik félek sem érdeke [link]
-
BiP
nagyúr
válasz |DavidWoody| #7 üzenetére
Most nem a taxisokat akarom védeni, mert szerintem is drága, de mégis mit gondoltál?
Keleti-Érd ~25km. Már BP-en kívül van, nem fog oda ingyen elvinni. Foleg, hogy neki onnan vissza is kell menni a városba, üresen, fuvar nélkül.
És hogy miért drága a taxi? Mert egy csomó jogszabályt be kell tartaniuk (muszaki, személyi kompetencia és jogi feltételek)
, ill. a jelenlegi kormánynak köszönheto egységesítésnek, drágításnak.
Elotte kb. 150Ft/km-es tarifákkal dolgoztak, most meg kb. a duplája. (pl. korábbi reptér transzfer is ~4-5e volt, most 10e körül lehet).
Szóval nem a taxis nyerészkedése miatt ennyi az annyi.Bérlet: Nem tudom, milyen bérleted van, nekem Érdrol a havi felnott zónázó vonatbérlet önmagában 6e Ft (ez csak BP városhatárig), erre jön a BKV bérlet, ami 9,5e/10,5e.
-
BiP
nagyúr
válasz |DavidWoody| #7 üzenetére
folyt: Nem tudom, Uberrel mennyi lenne egy ilyen Keleti-Érd fuvar, de csodálkoznék, ha 5e alatt kijönne. Én legalábbis ennyi alatt nem vállalnám.
-
janos666
nagyúr
"a viteldíjhoz nincs köze a taxisoknak, rendeletben írta elő a főváros"
+
"a személyszállítás jogilag elég jól szabályozott terület"
=
Huh? Mi van?Nem látom a logikát a sötétben, mert a bullshitmeter kiverte a biztosítékot.
Ennek talán nem ártana újra nekifutni...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Béééla
őstag
1. popcorn bekészítve, lesznek még itt cifra dolgok
2. a kis hazai "majdmegoldjukokosba" mégse annyira hungarikum, mint kiderült, pedig az elv nagyon jól hangzott
3. drága a taxi, nem kétséges, de lehet többen beülni vagy a bérletszelvényt lobogtatva lerugdosni a bűzlő hajléktalant a buszrólBélabá
-
jerry311
nagyúr
Hívásra odamegy ahol vagy, beszállsz, elvisz ahova menni akarsz, fix km + perc alapon viteldíjat fizetsz.
Ez az Uber, ja várjál ez egy taxi.
Miben különbözik a taxitól? Nincs hitelesített taxaméter, nincs taxinak vizsgáztatott autó, nincs személyszállításra "vizsgázott" sofőr. -
BiP
nagyúr
Így van. Ez olyan, mint a boltban vs. aluljáróban csokit venni. Mind a kettő esetében pénzért kapsz egy csokit.
Csak az egyik esetben nincs szakképzettt eladó, működési engedély, engedélyezett raktár, üzlethelyiség, bevizsgált áru, számla, megfelelő adózási háttér, stb-.stb. Persze, hogy olcsóbb. De biztosan bevállalod? -
E770
aktív tag
véletlenül pont a Pirate Bay-es hír mellett van, így talán még könnyebb elgondolkodni, hányszor fog még megismétlődni ugyan arra a sablonra eljátszott jelenet az élet egyes területein
- a technológia ma már jobb, de minimum helyettesítheti a klasszikus taxi cégeket
- nincs szabad verseny, durván kapzsi jogalkotás (nem is tudom, hol van ma még máshol fix tarifa? )
- összevissza jogszabályok
- ezért következetlen jogalkalmazás (hiénák Pesten, félhiénák Balatonon, telekocsi, személyszállító kisiparos, stb... )én hiszek abban, hogy mindezt helyrehozza majd valami jó kis városi telekocsi, ami jobb mint az Uber és persze sokkal jobb mint a jelenlegi sárga taxi, fekete elit taxi, minibusz, stb.
-
cskamacska
addikt
"drága a taxi, nem kétséges" De nem ez a helyzet alfája és omegája? Nagyon erős igény az olcsóbb alkalmi személyszállításra, van egy rakás kihasználatlan személyautó, amint a technikai feltétele megteremtődött ez azonnal magával hozta a kocataxizás korát. Most pedig a pár ezer kivételezett pedig retteg, hogy munka nélkül marad, ha lakosság egymást fogja cipelni, a bürokraták meg rosszul vannak, hogy a mindenható szabályozásukat a polgárok a saját jól felfogott érdekükből figyelmen kívül hagyják.
"bérletszelvényt lobogtatva lerugdosni a bűzlő hajléktalant a buszról" Ez pedig úgy általában az állam szegénységi bizonyítványa, egy jól működő, hatékony, és olcsó tömegközlekedési rendszer birtokában az egész taxis-kocataxis téma vihar lenne a biliben, hisz teljesen jó alternatíva lenne a tömegközlekedés is. Ma nem az, a taxismaffia legnagyobb örömére.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
nagyúr
nosza rajta, szaladj! javaslom a fővárosi közgyűlés 31/2013as rendeletét, mint kiindulási pontot.
a bullshitezésd meg javaslom, annál erőltesd, aki beszélni tanított.@jerry311: és nincs felügyeleti szerv sem.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz cskamacska #19 üzenetére
nem tudom, nézted-e, de kb. az egész világon vihar van belőle. jenkik, németek, franciák, india...
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
a taxisok felügyeleti szerve azt hiszem a bkk, ők meg eléggé éltek az ilyesmi jogaikkal. na persze most, hogy tarlós lecseréli a vezetőséget, és bekorlátozza a jogaikat, ki tudja, mi marad meg belőle.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Béééla
őstag
válasz cskamacska #19 üzenetére
De a drága taxi az alfája és omegája - de ez onnan indult, hogy boldog-boldogtalan ha megszerezte az engedélyt, próbált kerülőúton pénzt szerezni, jogi és kilométerben vett értelemben is és ez végeredményben drágább az utasnak ha hiénához ült be és elcsalt adó az államnak. Az Uber annyival jobb, hogy elvileg előre tudod, mennyi az annyi, de pont az egymás alá alkudó sufnizókat nem veszi figyelembe a rendszer, mert tisztességes rendes embereket feltételez, és nálunk a taxisok nincsenek ilyen hírében (bár akárhányszor "kellett" igénybe venni egyet, mindig pozitív volt a tapasztalatom, nem néztük meg Budapest mind a hét folyóját).
Szóval a hatósági ár onnan indult, hogy ELVILEG ennyiből lehet tisztességesen üzemelni, összehasonlításként német taxi volt szíves 2.5 kilométert elvinni 15 euróért, de hát télen az ember új városban csomagokkal és térkép nélkül nem tud mit tenni. Persze a rövid táv miatt alakult durván, de egy átlag ottani taxi abban az egyetemi városban 2.5 euró alapdíjjal nyit, és a hosszú távú kilométerdíj is 1.43 euró, durván másfélszerese az itteninek. Persze ha most előkapjuk a közgarázdász mutatókat akkor kijön, hogy tényleg drága a taxi itthon a fizetéshez képest - működött az érdekérvényesítés meg a túlszabályzás, de azt sem engedheti meg egy nagyváros, hogy a turistákat lépten-nyomon lehúzzák.A féktelen betiltogatás tényleg nem jó megoldás. Ha lenne valami köztes telekocsi gyorsban, akkor nem lenne rossz, de sok helyen meg kis bérautók vannak, mint alternatíva.
Bélabá
-
BiP
nagyúr
"- nincs szabad verseny, durván kapzsi jogalkotás (nem is tudom, hol van ma még máshol fix tarifa? )"
Pl. Finnország. 1db állami taxitársaság van, pont. Beszállsz a kocsiba, 9 EUR-ról indul az óra.
Reptértranszfer ismeretlen fogalom.De így van ez pl. a bankautomatákkal is. Van egy állami bankautomata cég, minden bank/ügyfél azt használja, ellenben ingyenes.
1000x kényelmesebb, mint itthon a számolgatás, hogy hányszor vehetek le, mennyivel húznak le, saját automatát keresni a városban, stb. (és ez megspékelve a tranzakciós adó miatti őrülettel)(#19) cskamacska: BP-en teljesen jó a tömegközlekedés. Csak az ad-hoc utazás tarifái nagyon drágák. (pl.nincs időre szóló jegy, az átszállás kész ráfizetés, stb). Ha valaki napi szinten használja, a bérlet viszont nem számít soknak.
(#25) Béééla: Az említett Finno: 9EUR induló, így 2km volt 15EUR. Köszi.
Reptérről 25km volt 50 EUR. Ugye, hogy nem is olyan sok az a 9e Ft Érdre[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
Nem akarok én belefolyni a törvényhozásba. Nem vagyok politikus
Sőt, hányingerem van a túlhízott bürokráciától, szóval ne küldj ilyen helyekre.(Egyébként pedig saját autóval vagy tömegközlekedéssel járok, taxiban még csak párszor ültem életemben és akkor sem én hívtam, Über-es kocsiban pedig még sehogy. Szóval itt csak az elvekről próbálok beszélni.)
Én csak a te hozzászólásodban szereplő logikai problémába kötöttem bele. Ezzel kapcsolatban pedig én akkor most arra kérnélek, hogy te erőltesd meg magad egy picit, és próbáld meg értelmezni, hogy ott mit írtam, hogy szerintem hol van ott a bullshit (esetleg konzultálj azzal, aki téged szövegértelmezésre és/vagy beszélni tanított, ha nem megy két tőled idézett szövegrészlet értelmezése ).
(Csak azzal az állításoddal volt gondom, hogy szerinted jól van valami szabályozva, ami szerintem borzalmasan van szabályozva. -> bullshit)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
azbest
félisten
Nem tévesztetted össze a bankautomata finn nevét azzal, hogy melyik bankhoz tartozik? Neten utánaolvasva nem úgy tűnik, hogy csak egy állami bank lenne finnországban. A bankautomata meg nem külön cég, hanem a bank egy szolgáltatása. A bank határozza meg a bankkártya kondíciókat, akkor is ha nem az övé az automata. Szóval szerintem itt valamit nagyon benéztél
-
BiP
nagyúr
"Neten utánaolvasva nem úgy tűnik, hogy csak egy állami bank lenne finnországban."
Nem csoda, mert tényleg nincs. És nem is mondtam ilyet.
Azt mondtam, hogy az ATM szolgáltatás (OTTO) van egy közös cégben (ami tudtommal állami), és bármely bank ügyfele ezen az egy ATM rendszeren keresztül intézi a pénzfelvételt (ingyenesen). A bankoknak nincs saját automatájuk.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
attól, hogy te azt hiszed valamire, hogy rosszul van szabályozva, én meg nem, nem lesz a véleményem bullshit. ha valami rosszul van szabályozva, az pl. azt jelentené, hogy nem dönthető el egyértelműen, hogy ez most megfelel, vagy nem, vagy nem lenne olyan hatóság, amely ezt vizsgálhatná. manapság ezt úgy emlegeti a média, hogy gumiszabály. mivel írtad, hogy van autód, ezért biztosan hallottad már azt a rendőri kifejezést, hogy a "sebesség helytelen megválasztása". na, az olyan.
az, hogy a személyszállítási törvény kikre vonatkozik, nem olyan.
az, hogy az említett törvényt milyen rendeletek pontosítják, nem olyan.
az, hogy a helyi önkormányzatok (pl. budapest), miket írnak elő ezen fellül, nem olyan.
az, hogy ezeket a betartandó szabályokat milyen felügyeleti szervek jogosultak számonkérni ellenőrzés formájában, szintén nem olyan.nem győztél meg, hogy szabályozási hézag lenne.
hogy az uber, mint cég, mennyire tekinti magát a személyszállítási jogszabályok alá esőnek, az egy dolog. ha a bíróság úgy látja, hogy ilyen tevékenységet végez, akkor ezen jogszabályok alapján fog ítéletet hozni peres esetekben.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
janos666
nagyúr
Értelem az érvelést, és részben elfogadom.
Ennek ellenére, ha holnap törvénybe iktatnak egy nagyon alaposan és egyértelműen megfogalmazott törvényt, miszerint minden szőke hajú szeplős 8-12 év közti gyermeket azonnal fejbe kell lőni, az szerintem még nem lesz jó szabályozás. Jogilag talán igen, de szubjektív értelemben mégsem. Én pedig nyilván erre akartam utalni, hogy nem tartom elfogadhatónak, hogy a törvényhozók ilyen szinten beleszóljanak a(z elvileg) "szabad piac" árképzésébe. Nyilván szubjektíven, de azt hittem, hogy ez nyilvánvaló volt.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
az nfm elfogadja az uber új fuvarszerverzési megoldását, de attól még nem mentesül a személyszállításra vonatkozó többi feltétel alól. ezt elég világosan leírták a kiadott közleményükben.
ez nem feltétlenül fog azzal járni, hogy a céget vegzálják majd ellenőrzéssel. maguk a taxik sokkal könnyebben megfoghatók és ellenőrízhetők. ha ők betartják a vonatkozó normákat, akkor angy baj nincsen, márcsak az adókat és járulékokat kell rendesen fizetni, és midnenki heppi.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ú, bontatlan, iPhone 16 Pro Max gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- Anbernic RG35XX Plus retro kézi konzol eladó
- Ú, bontatlan, iPhone 16 Pro gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- új, bontatlan, iPhone 15 Plus gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- K36 Retro Handheld játékkonzol 9000+ Játék, Retro élmény új szinten!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest