Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    válasz Lacccca87 #10 üzenetére

    Pont ezen gondolkodom én is, hogy régen a játékokban olyan dolgokat is megoldottak amik az akkori hardverek nem is támogattak, ma meg még olyat se tesznek meg amit több éve alapból tudnia kéne a játékoknak.
    ott volt a Red Faction játék rombolható környezettel 2008 táján, akkor még hol voltak a fizikai gyorsitók és hasonlók.Ma meg már annak is örülünk ha egy vázát le tudunk lökni az asztalról, de lehet azt is csak azért mert a játékmenet szempontjából fontos.
    Ugyan igy lehetne mondani a már emliett haj és ruha szimulációt.

    DE a techdemokon kivül valahogy a kész játékokban mindig csak a butitott verziók kerülnek bele.
    A sokszálusitást már rég megoldhatták volna a játékok különbözö moduljainak szmolására, mint ahogy a többmagos procik esetében beharangozták, hogy külön mag számolja a hangot , külön egy a fizikát ,AI-t vagy a netkodot.
    Ebből anyni valósult meg, hogy a hangot és a fizikát áttették a VGA-ra, de nagy elöre lépést nem láttunk sehol.
    A cry enginnel is lehet ma már valós időben realisztikus látványteveket készíteni arhiteckt bemutatóhoz, játékban meg még mindig hiányoznak a valós látványhoz tartozó anyaghasználat és tükröződések.
    Az is igaz, hogy ez amiatt is lehet, hogy miért dolgozzák ki normálisan a területet, mikor olyan gyors és kapkodós ma már minden játék, hogy talán fél percet sem tartózkodik egy helyen a játékos, foöleg nem a részletekre figyel.Ma már nem kell gondolkodni, csak futni a csőpályákon és nyomni a tűzgombot, minden ki van jelezve, hogy mi a következő feladat.

    A hardverek minimum 4x-es gyorsuláson mentek keresztül, de a játékok nem követték ezt a fejlődést, sőt inkább visszafejlödtek, Bár némely ilyen hiba nem a hardverben vagy a softverben keresendő hanem a fejlesztök és az userek igényeiben.

  • repvez

    addikt

    válasz Fred23 #25 üzenetére

    Nem hiszem, hogy bármi is változni fog, hiszenmár ma is vannak dx12es hardverek sőt már a 2. gen is kijött ami támogatja, van hozzá op rendszer és 3 fajta API és már játékok is ami dx12 alatt mennek és van küönbség?
    Alig se látványban se sebességre. pár FPS-el több van vagy még inkább lassabb is.
    A hardver ugyan ugy nincs kihasználva mint eddig.
    Ha bejött volna az amit igértek akkor nem kellene fejleszteni a gépeket egy ideig.
    DX11 alatt a amd 8 magos prociból jó ha 4et használt dx12 alatt kellet volna mind a 8at , de nem lett dupla sebesség vagy nem lett uj bekapcsolható feature a játékokban ami kihasználta volna az erőforrásokat.

    Az meg elég baj ha egy frissen bevezetett API ami azt hivatott , hogy a régi korlátokat megszuntesse már ugyan ugy elérte a határait.

    A legdurvább, hogy eltüntek vagy inkább nem is voltak olyan techdemók sem amik bemutatták volna , hogy mit várhatunk az uj dx12 től.
    Oké volt valami kertitörpés , meg a syngurality, de látványelem rész nem volt mint régebben a tesselate vagy a hair meg havok megjelenésekor.

  • repvez

    addikt

    válasz Fred23 #29 üzenetére

    Ha elindul 4 szálon is akkor mi kényszeritené az embert arra hogy fejleszen? Azért, hogy 4 helyett 12 mag dolgozzon érdemi változások nélkül?

    Régen ezek voltak a fő mozgató rugói a gépfejlesztésnek, hogy egy új játék nem indul el vagy nem lehet kihasználni egy uj featuret.
    MA meg azért vesznek az emberek uj alkatrészt, mert az egy éves gépe csak a 5. lett a tesztben ,meg a szomszéd pistike elött igy lehet menőzni.
    Játékok szempontjából egy 3-4 éves gép is ugyan ugy jó
    Jókat röhögök mikor vérre menő viták menek, hogy nem megy 4k 60fps-el a játék és azért megnézném ha a steam statisztika szerint még mindig töbségben vannak a csak max 4 magos procisok akkor kinek van 4k-s monitora ami annyira bántja, hogy nem tud nativan játszani

  • repvez

    addikt

    válasz Fred23 #32 üzenetére

    Igen , de jelen helyzetben nem ez a helyzet , mert ha 4 magon is megvan a folyamtos játékhoz a sebeség akkor onnantól mindegy ha 3x többet csinál több szálon, onnantol az már felesleges időpocsékolás amit más hasznos dologra lehetne felhasználni.

    Az a baj, hogy most is folyamtosan nőnek a gépigények, csak épp nem tudni mire és , hogy hova nőnek szügséges tárhelyek hozzá.

  • repvez

    addikt

    válasz LionW #33 üzenetére

    igen ezt várta a jónép, hogy majd ez lesz a dx12 után de nem történt meg. ugyan az a gép nem sok elönyt érzett abből, hogy 2 helyett mind a 4 magját kihasználta volna, mert nem használta ki.
    Ha igy lett volna akkor ugyan azon a gépen ugyan az a játék a dx 12 után gond nélkül megtáltosodna és nem kéne fejleszteni hozzá hiszen ugymond ajándékba kapott még 2 magot .

    A featurok kihasználása is ugyan ez a tészta lassan 10 évnél is több eltelt , hogy a fizikai és egyéb szimulációs motorok megjelentek, mégse vált általánossá, hogy bárhol bármikor betörjön egy üveg
    A kocsik a fizikának megfelelően viselkedjenek, a teherautó ponyvája kiszakadjon ha behatás éri vagy a házakban a függönyök.
    Vagy az elennfelek ,de scriptelve ugyan ugy mozogjanak, hanem egy meghatározott viselkedési norma lapján.
    Vagy, hogy ne texturát huzzanak mindenhova a modellekre hanem PBR (physic base rendering) alapján .
    Néha nagyon illuzióromboló ahogy közelről kinéz egy tárgy ezért.

    Ebből is látszik, hogy lehetne hova fejlödni a jelenlegi rendszerrel is ha akarnák, hiszen már 10 éve is volt rá példa

  • repvez

    addikt

    válasz KisDre #50 üzenetére

    Valami turpisság biztos van a dologban, mert én sem hinném, hogyha minden cikkben azt olvasni, hogy az AMD mennyivel jobb a fejlett hardverben , hogy igy meg ugy jobban támogatja a DX12 featureit és amikor meg kijön valami akkor azt látni, hogy semmi elöny nincs az NV-vel szemben ami meg csak szoftveresen vagy ugy sem támogatja az adott funkciókat.
    ugyan ez van CPU fronton is az AMD már régen elkészült a fizikailag több mint 4 magos procikkal amit az intel több mint 5 év után tett meg mégse támogatták a programgyártók öket, pedig hatékonyabb lett volna már ha több magot használtak volna a programok .

  • repvez

    addikt

    válasz leviske #57 üzenetére

    Igen , de ha jól emlékszem akkor abban az időben mikor megjelent a dx10 és 11 akkor sorra jöttek a techdemok és akkor is elmondták, hogy ilyen meg olyan látványos javulás jön, ami részben idővel bekövetkezett és ha jól emlékszem ott a VGA-kra rá is irták, hogy DX10 és dx11 kompatibilis és tényleg volt olyan játék ami nem is indult el ezek nélkül a VGA-k nélkül.

    MOst én ilyenről nem hallottam, hiába mondták, hogy teljesen uj alapokon nyugszik az egész rendszer, mert ez low api és nem high api.

    Nincsenek techdemok, hogy milyen hű meg ha.
    A syngurality ami elvileg a dx12 orvosi lova, se villog semmivel, max hogy sok kis pötty villog egy fekete vagy zöld háttér elött. Nem egy isometrikus játéknak kellett volna lennie a bemutató játéknak. A tesztek sem mutatják, hogy mennyivel több FPS van az alatt mint a többi verzióval.

    Meg talán olyanról is olvastunk, hogy egy hét alatt át lehet irni a forráskodot dx12re akkor azért mégsem olyan nagy a paradigma váltás?

    Miért nem igaz az álitásom azzal kapcsolatban, hogy a CPU és VGA fronton hiába tesz meg mindent az AMD hogy a lehető legjobban kihasználja az adott lehetőségekt mégsem jön az elvárt sebesség?Csak is ugy ha a fejlesztők ezek ellenére is a másik felet támogatják .

  • repvez

    addikt

    válasz #06658560 #60 üzenetére

    Jobban kihasználja a vasat?
    Nemhinném ugyan ugy nem látom, hogy meglódult volna az FPS számláló vagy, hogy a eddigi magok most teljesen egyenlö százalékban lennének leterhelve.

    Igértek jobb látványvilágot?
    Közvetetten igen, ugyan is azt mondták, hogy megszünik a CPU limit és az eddigi pár 10 vagy 100k rajzparancs helyett ugyan az a vas akár millió rajzparancsal is elbánik.
    Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy eddig ugyan az a gép képes volt 20 katonát kezelni egy FPS-ben akkor most akár 100 is lehet ugyan azon a helyszinen, vagy csak részletesebb környezetet , hogy nem kell sivár házakban mászkálnom , hanem tele lesznek használati tárgyakkal.
    A több mag miatt felszabaduló erőforrások miatt,meg több számolást lehet hagyni a raytracere ami szebb fényeket és árnyokét jelent vagy , hogy egyáltalán megjelennek az vetett és indirekt árnyékok is, mert még most 2017ben is van olyan játék ahol csak a nap tud árnyékot vetni, de egy zseblámpával már nem látsz árnyékot azon a részen ahol megvilágitod.
    ÉS az is jelentősen hozzáad a látványhoz bár nem grafikai elem ha valami a fizikának megfelelően mozog, ez is a plusz erőforrás miatt benne lehet.

    Arról is lehetne vitatkozni, hogy nincs a studióknak pénze, mikor majd 2x es áron vannak ma már a játékok és több millió fogy az AAA cimekből és ezeknek a feljesztőknek igen is van beleszólásuk, hogy mi legyen ha kérték es megkapták a dx12es hardvert akkor igen is visszafelé is kérjék rajtuk számon , hogy akkor szoftveresen is tessék kihasználni a lehetőségeket.
    Ez az ő részükről is érdek, mert a játékosok csak akkor fognak fejleszteni egy uj hardverre, ha csak azzal biztositható , hogy ezeket az uj featuröket kihasználja.
    Ha a régi vasakkal is ugyan ugy mennek a játékok akkor minek törje magát bárki is cserélni?

  • repvez

    addikt

    válasz Cathulhu #63 üzenetére

    Még jó , hog y a HD7850es is tudja a tier 3as modot vagyis maximálisan ki tudná használni a maga szintjén a dx12 őt.Ja , hogy az Nvidiánál még a felsőkategőriás VGA-i se mind tudja csak a tier2-t? Nincs több kérdésem, hgy megint ki miatt topog egyhelyben az egész.

    ÉS addig sem lesz ugyan az kisebb CPU igénnyel, mert , hogy nézne már ki , hogy egy FX-8 vagy egy phenom x6 os még mindig elég lenne bármire, igy ki venné meg az uj I7est meg i9et?

    Egyszerüen nem érdekük, hogy a régebbi hardvereket hatékonyabban kihasználhassuk még egy jó darabig , hogy bejött a dx12.

    Ez ugyan az mint a benzinmotor meg a más modszerekkel hajtott. amig van olaj addig ilyen motor lesz ha bele döglünk is, nem fogunk teret engedni uj esetleg olcsóbb technológiának.

  • repvez

    addikt

    válasz #06658560 #65 üzenetére

    Én csak azt irtam le amik lejönnek egy átlag felhasználónak z uj fejlesztésekről szóló cikkek és a marketing maszlag alapján.
    ÉS ahogy általában lenni szokott semmi sem igaz belőlük.

Új hozzászólás Aktív témák